Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Ook niet in de B? Ik heb altijd wel gehad: leuke combinatie! Misschien doen ze het ook alleen bij kinderen? Ik was toen 12 en er stond altijd wel op dat het een leuke combinatie was en bij heel veel vriendinnen van mijn leeftijd toen, hadden dat ook. Vond ik altijd wel leuk! Een jury had zelfs een keer erbij gezet dat wij het goed gaan doen in de dressuur en dat ze het jammer vind dat we gaan springen enzo (de schrijver die reed mijn pony eerst bij). Ik vind wel goed dat jury's dat doen, ikzelf kreeg er altijd nóg meer hoop van enzo:P
) en krijgt hij nette knotten in. Tuig vet ik een week van tevoren in, en er gaat nog een doekje over de neusriem en bakstukken heen op de dag van de wedstrijd. 
Relaxed schreef:Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9

SETEFURII schreef:door je pony heeeeeeel goed te poetsen!
Ik doe 't altijd zo:
1. Borstel je paard met een goede rosborstel, zeker als ze in de rui zijn! gewoon enkel de rosborstel en goed poetsen! soms kan je met de haren zelfs een kussen vullenborstel ook de staart uit (zonder anti-klit erin te doen, dat kan je de dag ervoor wel doen)
2. Veeg de haren weg, anders zal de afvoer van de poetsplaats verstopt raken (en ik kan het weten)
3. Maar je paard nat met lauwwarm water (37,5° is meer dan genoeg) begin aan de voorbenen en ga zo naar achter, vergeet de nek & manen ook niet. Was je paard met een goede shampoo! en bij een schimmel zal er wat meer werk zijn dan bij een zwart paard..
Ook de hoeven wassen & de haren aan de kroonrand knip 'k weg.
4. Soms doe ik wel eens wat conditioner op de hals & de billen. Doe 't nooit op plaatsen waar harnachement komt, anders zou dat wel eens lekker kunnen glijden..
5. Na 't uitspoelen begin ik aan de staart, helemaal uitpluizen en uitmakken, en daarna lekker soppen en wassen. Dan spuit ik er wél antiklit in, liefst zonder silicone, dat maakt de haren stuk. vlecht de staart in, de dag nadien maak je hem los.
6. Dan vlecht ik de manen met naald & draad, omdat dat beter staat. De dag nadien doe ik de voorpluk
7. Het harnachement wordt lekker ingevet en opgeblonken, dekjes gewassen etc..
8. het paard goed poetsen, en met een wolletje erover gaan zodat 'ie lekker blinkt, hoefjes invetten en gaan met die banaan
ik heb geschreven.