Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:32

ik schrijf vaak,maar ik heb eigenlijk bijna nooit hoeven noteren: leuke combinatie,eerlijk gezegd

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:41

Ook niet in de B? Ik heb altijd wel gehad: leuke combinatie! Misschien doen ze het ook alleen bij kinderen? Ik was toen 12 en er stond altijd wel op dat het een leuke combinatie was en bij heel veel vriendinnen van mijn leeftijd toen, hadden dat ook. Vond ik altijd wel leuk! Een jury had zelfs een keer erbij gezet dat wij het goed gaan doen in de dressuur en dat ze het jammer vind dat we gaan springen enzo (de schrijver die reed mijn pony eerst bij). Ik vind wel goed dat jury's dat doen, ikzelf kreeg er altijd nóg meer hoop van enzo:P

ilonaapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:24

Ja idd Je moet maar goed rijden, die twee puntjes op het verzorging onderdeel maken dan ook niet meer uit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:39

ik denk dat het veel juryleden daar ook om gaat,en dat velen daarom max een 8 geven,of iig hier in de regio dan

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 13:44

Geryon schreef:
Ook niet in de B? Ik heb altijd wel gehad: leuke combinatie! Misschien doen ze het ook alleen bij kinderen? Ik was toen 12 en er stond altijd wel op dat het een leuke combinatie was en bij heel veel vriendinnen van mijn leeftijd toen, hadden dat ook. Vond ik altijd wel leuk! Een jury had zelfs een keer erbij gezet dat wij het goed gaan doen in de dressuur en dat ze het jammer vind dat we gaan springen enzo (de schrijver die reed mijn pony eerst bij). Ik vind wel goed dat jury's dat doen, ikzelf kreeg er altijd nóg meer hoop van enzo:P

Dat is natuurlijk altijd leuk, maar ik heb het nooit gehad/ gezien bij vrienden

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:06

ik heb voor de verzorging meestal een 8, ik was mijn poown, witte voetjes spier- en spierwit, hij heeft van zichzelf al een mooi koperglanzende vacht, verder was ik zijn staart, en dan gaat er direct een vlecht in voor de krullen (anders heeft hij echt een pierestaartje :+ ) en krijgt hij nette knotten in. Tuig vet ik een week van tevoren in, en er gaat nog een doekje over de neusriem en bakstukken heen op de dag van de wedstrijd.

vandaag had ik in de ene ring een 7, en in de andere een 8 :+
met commentaar dat ze het bitloze hoofdstel erg leuk vond :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 05:01

gaaf,heb jij officieel bitloos gestart?

corinadw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 05:24

Kan me er best in vinden dat de verzorging geen compensatie mag zijn voor een slecht gereden proef, maar vind wel dat het dan moeilijker moet zijn om een 7 of 8 te halen. Er mag best wel vaker een 5 of 6 gegeven worden. Sommige combinaties zien er echt niet uit en dat is niet eerlijk ten opzichte van diegenen die echt hun best gedaan hebben!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 05:27

is ook weer wat voor te zeggen!

_elisah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:52

Dankje, daar heb ik ook wat aan

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:59

Relaxed schreef:
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8 :+ Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9 :j

Lekker banketstaaf als je een bruin of zwart paard hebt en geen wit... dan kan het wit ook niet blinken...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:25

inderdaad,dat vind ik dan weer jammer........

ik heb een lichtgrijze pony,waar aardig wat werk in zit om die perfect schoon te hebben,maar ik krijg ook gewoon een 7 of soms 8

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:43

Snoevie: ik heb onderling bitloos gestart, ik rijd geen landelijke wedstrijden, maar onze onderlinge wedstrijden met zo'n 70-80 deelnemers zijn toch nog redelijk groot :+
maargoed, L2 bitloos was een succes :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:47

leuk hoor,super

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:30

@ marjolein_el :
Dan zorg je gewoon dat je pony er weer slecht uit ziet :P
Lekker makkelijk.
Ga ik ook eens proberen dan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:33

Als een jury niet van tinkers houd en er komt een tinker binnen, nou, dan denk ik niet dat je een 9 voor verzorging krijgt..
Bijv. Als een jury van zwarte paarden houd, en er komt er toevallig eentje binnen die er niks van bakt, kan de score hoger zijn dan die van de tinker terweil de ruiter op de tinker heel netjes reed :)

trixjepixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:58

Ik heb een keer geschreven bij een jurylid, die eigenlijk altijd 8en gaf voor de verzorging, behalve als het er echt niet goed uitzag, gewoon omdat iedereen wel zijn best doet om het paard mooi te krijgen. Ze zei dat ze heel soms een 9 gaf als iemand een schimmel echt spierwit had. Dus voor 9's gewoon een schimmel kopen die zich zelf niet vies maakt. :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:01

SETEFURII schreef:
door je pony heeeeeeel goed te poetsen!
Ik doe 't altijd zo:
1. Borstel je paard met een goede rosborstel, zeker als ze in de rui zijn! gewoon enkel de rosborstel en goed poetsen! soms kan je met de haren zelfs een kussen vullen := borstel ook de staart uit (zonder anti-klit erin te doen, dat kan je de dag ervoor wel doen)
2. Veeg de haren weg, anders zal de afvoer van de poetsplaats verstopt raken (en ik kan het weten :Y) )
3. Maar je paard nat met lauwwarm water (37,5° is meer dan genoeg) begin aan de voorbenen en ga zo naar achter, vergeet de nek & manen ook niet. Was je paard met een goede shampoo! en bij een schimmel zal er wat meer werk zijn dan bij een zwart paard..
Ook de hoeven wassen & de haren aan de kroonrand knip 'k weg.
4. Soms doe ik wel eens wat conditioner op de hals & de billen. Doe 't nooit op plaatsen waar harnachement komt, anders zou dat wel eens lekker kunnen glijden..
5. Na 't uitspoelen begin ik aan de staart, helemaal uitpluizen en uitmakken, en daarna lekker soppen en wassen. Dan spuit ik er wél antiklit in, liefst zonder silicone, dat maakt de haren stuk. vlecht de staart in, de dag nadien maak je hem los.
6. Dan vlecht ik de manen met naald & draad, omdat dat beter staat. De dag nadien doe ik de voorpluk
7. Het harnachement wordt lekker ingevet en opgeblonken, dekjes gewassen etc..
8. het paard goed poetsen, en met een wolletje erover gaan zodat 'ie lekker blinkt, hoefjes invetten en gaan met die banaan

En wat heb je dan op je protocol staan voor verzorging???
Want dat zet je er niet bij! :D :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:09

ik vind het echt raar dat mensen met een schone schimmel bij sommige jury's een hoger cijfer krijgen als iemand met een schone bruine

Italydiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:58

poeh
dat is wel lastig hoor
de jury moet in een goede bui zijn
en je moet je pony wel heel goed hebben verzorgd xD

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:53

Ik had een 7 ):
helemaal gevlochten, gewassen en alles.
Maarja, op andere onderdelen gaven ze me een 8 (:
dus dat is alweer goed :p

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:19

een 7 was standaard bij die jury hoor Anna ;) ik heb geschreven.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:30

Snoevie schreef:
een 7 was standaard bij die jury hoor Anna ;) ik heb geschreven.

Coel (:

Hadden jullie het nou echt niet gezien dat ik tegen dat hekje liep, of expres niet opgeschreven? xD

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:32

oh ik heb het iig niet gezien :P

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:53

Snoevie schreef:
oh ik heb het iig niet gezien :P

xD
okee, aube liep het bordje van de A omver xd