[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:02

Mette1998 schreef:
Wie ging er morgen ook alweer naar Marienheem? Ik kom kijken.
Doe zelf 2 januari mee met mn C ponytje, die staat maar te staan dus dan kan ik die mooi 2 rondjes B starten. Vind het niet zo eerlijk om L te gaan en in marienheem bouwen ze ook best flink dus dan maar b. :)

Ik doe mee! Ongeveer kwart over 10 in de B ! :)

DewiFoto

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:49

Marienheem die flink bouwt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord .
Ik ben waarschijnlijk bijna elke dag van de ruiterdagen wel eventjes aanwezig.
Moet even kijken hoeveel ik kan met mijn voet.
Zelf wel afgemeld bij de paarden.. en hoop toch echt dat ik met de pony's weer kan.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:57

Oei oei oei wat ging het slecht vandaag... Ik vind het niet dik staan in marienheem.. Maar jeetje ik was echt gespannen.. Mijn vriend was mee én allebei mijn ouders dus wou het graag goed doen..

Nooit zo denken haha eerste meteen balk eraf. Daarna ging het redelijk tot vijf. Ze werd sterk en nam het tempo compleet over. Nog twee balken daarna. Plus op de laatste nog een inschattingsfout waardoor ik vol op haar nek klapte met mijn mond. Mooie dikke lip met snee dus..

Deze week maar ff lesje inplannen want dit voelde niet oké :( Ze wordt gewoon te sterk. Terwijl ze op het voorterrein op twee pinkjes te rijden is. Maar zodra we de ring in gaan gaat de knop om. Helaas..

Volgende week weer een poging!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 01:10

Wat balen Elke! Mijne heeft juist het tegenovergestelde. Op voorterrein wordt ze fanatiek en gaat letterlijk aan het stuiteren. Losspringen heb ik naar mijn mening onvoldoende controle, maar ze laat zich dan wel rijden. Eenmaal in het parcours heeft ze de perfecte focus en denkt fijn mee en laat zich fijn rijden :) Op les is ze vaak wat aan de sterke kant en een beetje irritant aan het doen. Maarja liever zo dan andersom.

Dewi wat ongelooflijk balen, hopen dat je volgende week wel kan. Zag dat je L startte of niet?

Maris succes morgen!

Lithya lekker gereden!

Carola der vos is lekker vrolijk. Heerlijk als ze goed in hun vel zitten!

Mijn gekke bonte is in december hengstig :')
Hopelijk dinsdag met concours niet meer, maar ze houdt het rustig 1,5 week vol vaak.
Dinsdag op les fijn een M parcours gesprongen. 1 of 2 balkjes geloof ik. Maar ik ben tevreden met dat resultaat in een parcours van 13 hindernissen met 1 driesprong en 2 dubbels. Wel in ieder geval van het zomer M starten, misschien al wel eerder.
Selectie gaat hem trouwens niet worden deze winter. Met op de ene selectie 1 balk in het basisparcours en andere selectie een balk in de barrage (en nog een selectie ziek). Sta ik ongeveer 16e van de 30 ofzo en er mogen er 9 door, dus dat gaat hem niet worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:13

Jammer Elke, maar jouw spanning zal daar vast in meespelen. Volgende keer een flinke neut hahahaha?

Apart glenstorm, rare tijd.
Fijn dat het resultaat nu al goed was.

Ik zou morgen dressuur hebben maar met die sneeuw ineens? !

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:38

Balen elke.. volgende keer beter!

Ook jammer van je selectie! Maar wel fijn dat r M parcour goed ging.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:48

Hoe vind/vond je vinkega Mistid? Heb er gisteren mijn kleine gup gereden. Voor het eerst mee en dan gelijk tussen de crosshindernissen. Had hij mooi wat te zien. Alle houtdingen en tonnen waren op het einde oke, maar die 2 koeien bleef hij echt bij uit de buurt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:39

Goed idee lithya!! Haha mijn instructie zei trouwens dat ik dit ook had toen ik alleen nog B ging starten ipv eerst bb. We gaan gewoon door met km's maken.

Lekker hoor glenstorm! Op naar de zomer!!

Hier blijft het niet liggen gelukkig. Rot sneeuw. Ik heb er dus helemaal niets mee behalve als het op een berg ligt met skiën. Laat het maar regenen voor mijn part. Vind het rijden met trailer nooit heel fijn als er sneeuw ligt..

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:55

Klopt ik vond t vriendelijk staan gisteren! Ik heb alleen de laatste L combinaties gezien.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:56

@Glenstorm , idd heb ik me terug laten zetten naar het L. Aangezien ik nogsteeds nietecht heb gereden zitten 2 M parcoursen er sowieso al niet in. Hoop nu dan vrijdag in het L te kunnen rijden maar ben er bang voor.

Ik zit nu ook bij de Ruiterdagen in de kantine.
Eens even kijken of ik iemand kan spotten :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:36

Lithya schreef:
Hoe vind/vond je vinkega Mistid? Heb er gisteren mijn kleine gup gereden. Voor het eerst mee en dan gelijk tussen de crosshindernissen. Had hij mooi wat te zien. Alle houtdingen en tonnen waren op het einde oke, maar die 2 koeien bleef hij echt bij uit de buurt.

Was leuk! Ze hebben er weer veel werk ingestoken :D Paard deed het ook boven verwachting erg goed.
Ik heb hem vrijwel meteen tussen die 2 koeien door gereden maar deze is niet zo heel kijkerig. Doet alleen de kop wat hoger.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:26

Ai klinkt naar Elke, jammer dat ze zo sterk werd...

Ik heb vandaag gereden tijdens Indoor Beukers, vond het laag staan :=
Inrijden ging iig super. Daarna de ring in, nou pfoe die werd me toch enthousiast. Galop op de plaats, passage we draaien onze hand er niet voor om :')
Maar de bel ging en ze was super gefocussed. Ze trok onwijs aan, keek ook super mee en daardoor hadden we overal mooie afstanden. Was wel duidelijk te zien dat ze erg heftig was dus had maar 67,5 voor stijl. Nog een 5e plek :)
Tweede rondje ging ze ook mooi, mocht de tweede fase in. Helaas op de eerste van de tweede fase een balk, had een super mooie afstand dus echt pech... Wel de allersnelste tijd, nu 8e maar anders hadden we gewonnen..
Ben wel echt heel trots op der :+:
Dinsdag finale rijden, we waren als derde geplaatst :)

En daarna maar eens kijken of we weer eens een rondje L gaan rijden :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:29

Heb hem er wel mee tussendoor genomen aan de hand, maar onder het zadel was hij niet meer te overtuigen.

Zo uitgebreid is alles er altijd. Zelf oefenparcoursen stonden vol met van alles en nogwat

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:04

Leren ze mooi van Lithya! Voor mij is het net wat uit de richting.

Fijn Goldie! Balen van die balk, maar toch twee keer in de prijzen!
Succes dinsdag! Anne Fleur mag met Habibi ook finale rijden :j

Ik heb vandaag even gereden met Bella en Eddie, was superdruk in de manege ivm FNRS-wedstrijd dus heb Gup buiten maar even aan de longe gehad. Daarna nog even langs de opfok geweest, jaarlingmerrie is al drie dagen niet fit en wat kramperig. Begon nu na laxeren met zout iig te mesten dus nog maar even aanzien, ze was wel gewoon alert en drinkt en plast ook goed.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:08

Balen zeg Elke!
Geweldige foto's Car, vosje is echt een leukerd :)
Jammer van je selecties glenstorm, wel fijn dat trainen goed gaat!
Top Goldie, gefeliciteerd!
Hopelijk knapt de merrie snel op, is altijd vervelend zielige paarden..

Vandaag weer les gehad en meneer sprong toppie. Bodyprotector weer is uitgedaan en manman wat zit dat ding eigenlijk in de weg! Maar durf zeker op concours echt nog niet zonder aan dusja.
Starten pas weer eind januari ivm SE week op school :( Lekker doortrainen dus

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:09

Gefeliciteerd Goldie!
Wat fijn dat Anne Fleur goed is gegaan, de laatste tijd ging het niet zo lekker toch?
Lithya klopt, zijn echt leuke enthousiaste mensen die hart voor de sport hebben en veel organiseren!

Ik heb trouwens de Montar wedstrijdbroek die ik graag wilde, iets met veel te lief vriendje enzo O:)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:12

Leuk Mirthe! Montar zijn echt hele fijne!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 03:15

Glenstorm; herkenbaar zo'n dolle stier. Heeft die van mij ook een handje van op het voorterrein. Soms lijkt hij niet zadelmak. In het parcours doet ie het eigenlijk niet. Soms loopt ie iets teveel het gat dicht. Maar zelf kan ik net als Elke er echt een zooitje van maken.

Vanmorgen al vroeg naar Bathmen geweest om te groomen. Best apart dat er trailers met sneeuw bedekt aankwamen. Gelukkig hebben we hier alleen wat natte prut gehad.

Nog een gave trailer gezien. Leek wel een paardencaravan. Heel licht van binnen en ruim.

Mijn oudste dochter is op wintersport gegaan vandaag. Ik mis haar nu al. :D ze loopt niet in 7 sloten tegelijk maar eigenlijk vind ik er niks aan dat ze niet in de buurt is. Hahaha heb haar wel 20x op het hart gedrukt "bij twijfel gewoon niet doen" *bezorgde moeder modus weer uit*

Haha naja, ik heb dus een pony om te trainen de komende week. Zet er mooi weer een stel knopjes bij op. Pony kan met gemak wel aan om wat meer verzameld en opgericht te gaan lopen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:09

Haha komt mij bekend voor. Doet mijn moeder ook altijd. Zelfs al moet je een stuk met de auto.

Montar broeken heb ik nog niet gezien, maar hoor er veel goeds over. Voorlopig hou ik het even bij mijn softshell easy rider.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:38

Ik ben ook weg van Easy Rider maar de nieuwere modellen slijten wel veel harder dan de 'Zohra'. Daar heb ik er 4 van (waarvan ik er 2 gebruik, de andere 2 zijn een maatje kleiner, kan wel maar zit wat minder lekker :+ ) en zijn eigenlijk niet stuk te krijgen. De broek die ik dit jaar in juni heb besteld is nu eigenlijk al schoon af, kont lubbert helemaal en hij pluist echt verschrikkelijk bij het kruis. Anti slip stukken zitten ook gaten in. Hij zit zo lekker :+

Ik vind alleen al die glitter en bling op de kontzakken van de Montars niet zo mooi. Heb er 1 met allemaal rondjes op de kontzakken maar misschien haal ik dat er nog wel af. Zit er los opgenaaid.

Mijn moeder zegt ook altijd dat ik voorzichtig moet doen. Is denk ik moeder eigen :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:45

Mijn moeder heeft niets met paarden (generatie overgeslagen) en als ze komt kijken bij springen of cross zegt ze altijd voor de start dat ik voorzichtig moet doen haha na de finish is ze weer tien jaar ouder hihi arme mama's!

Ik heb een keer een easy rider broek gehad, dat als een pyama broek zo lekker maar lubberde enorm bij de billen en pluisjes. Zonde..

Ik hou het bij kingsland en de nieuwere broeken van eurostar.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:55

Easy Rider is de goedkope variant van Eurostar. Net als Blue Label bij Cavallo.

Mam gaat niet meer met mij mee op concours maar zegt van te voren meestal wel 3x "en je doet wel voorzichtig he!"

Ik heb net voor het eerst quiche gemaakt en het ziet er lekker uit! Nu aan het aftellen tot we kunnen aanvallen :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:08

Ooeee lekker mirthe!! Met wat erin?
Eetsmakelijk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:37

Boontjes, wortel, broccoli, bloemkool, aardappelpartjes (minder geslaagd maar dat zat in het groentenpakket :') ), meeste ui er uit gevist, spekjes en kaas. Iedereen vond het lekker dus missie geslaagd :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:47

Ik ken me beter niet meer mee praten want ik ben helemaal gestopt met de sport.. heel soms onderling maar voor de rest stop ik er mee..

was leuk met jullie gepraat te hebben