[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:47

Och sterkte en ook een beetje succes dan maar!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:56

Het ging heel goed met de geinteresseerde voor Calips. Het meisje vond hem heel erg leuk (tja kan ook niet anders haha) en hij was ook heel erg braaf, ze was alleen c pony gewend die heel erg hard in zijn mond was en daardoor zat ze calips vooral met het naar de hindernis toe rijden ook te veel in zn mond. Dan snapt ie het niet meer en gaat op de rem / weiger. Het meisje vond het natuurlijk ook heel erg spannend toen ze hem meer ging los laten sprong ze zo een parcourtje van 50 rond.
Ze gingen helaas morgen op vakantie maar komen 25 aug voor een 2e ronde terug. Dan gaan we naar een "echt" parcours (ivp ons geinproviseerde parcours haha) Aan de hand daarvan is ie wel of niet verkocht.
Dus ik kan in iedergeval nog 1,5 week van hem genieten :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:19

Op zich goed nieuws Kady! Ook wel jammer natuurlijk, maar zo te horen klikt het goed en gaat ie een goed huisje krijgen! Hebben ze hem echt als springpony of als allround? Extra veel genieten nog van hem! :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:29

Ze willen hem als allround. Ze komen uit belgie (2 uur 15 min rijden) en daar rijden ze LRV, dat houd eigenlijk in dat ze nog zoals vroeger ook in NL met de hele club een dag op wedstrijd gaan en ze dus dressuur, 8 tal en springen rijden verdeeld over de dag.
Ze hebben stallen en weides aan huis en wonen naast een manege dus trainen daar. Dus klinkt als heel goed tehuis. Ik moest wel heel erg lachen want die vader vond calipso TE DIK terwijl ik dus vind dat ie nog wel wat meer spekjes mag hebben. smaken verschillen haha

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:19

Klinkt zeker als een goed huis Kady! Wij zijn vandaag ook weer op concours geweest. Met een kijkerige ring toch een ontspannen fred in beide proeven. Eerste proef lekker kunnen rijden en 205 (viel me wat tegen maargoed weer een puntje erbij) en 196 met een teveel meedenkende fred. Zette galopwissels en overgangen al halverwege de lijnen in en als ik ze dan uitstelde deed ie ze niet meer. Dus teveel foutjes. Maar ben al superblij dat ie zo ontspannen blijft de laatste paar concoursen! Al een hele overwinning!

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:14

Super Lisanne! Gefeliciteerd met je winstpunt :).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:23

Kady, klinkt niet verkeerd.. en als hij dan toch weg moet.. dan maar snel.

Lisannee93 gefeliciteerd!

Mijn protocollen van vorige week gehad, probleem was dat ie meer bergop moest zo ongeveer en als je al iets fout deed waar je normaliter een 5 voor zou krijgen had je meteen een 3 te pakken, ja, dan gaat het hard....

Maar vandaag revanche genomen.
Toobs de betere grasmaaier en menpon... ehhh menPAARD is Reserve Kampioen Mendistrict West (zijn 4 gewesten in NL) geworden in de L vaardigheid Paarden.
Dus hippiade ticket is binnen! Jippieeeee!!!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:37

Klinkt als een topplekje kady.
Gefeliciteerd lisanne, met zowel je winstpunt als het ontspannen rijden.

Top sjolvir! Gefeliciteerd! Had je sjol ook mee?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:48

Jup, Sjol was ook mee na 12 wkn stil staan.
1e proef, niet lang genoeg los gereden dus dribbelend waar stap moest en te schielijk.
2e in de stromende regen en met een omgeslagen kar langs mijn ring (paard ging aan de kletter), wel winst punt.
Vaardigheid 3 ballen en bak tijdsoverschreiding, maar ze liep lekker!

Toobs 1e proef 179.5 en 179 proest.. 2e wel winst.
En dus reserve kamp. met vaardigheid.

Voor jullie idee...
Er waren ca 110 deelnemers aan de vaardigheid (alle catagorieen rijden hetzelfde parcours), uiteindelijk 5 in de barrage.. (dat is dus diep triest!), bijna geen foutloos, tijd stond vrij krap, dus je moest snel rijden en dan had je daardoor dus weer meer ballen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:54

Jeetje waar slijtage veld dus.... Als je nu naar de hippiade gaat mag je dan ook weer dresseren of alleen vaardigheid?
Ben echt een leek in het mennen.
Jammer van sjol, maar fijn dat ze goed liep!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:58

Alleen vaardigheid, voor de dressuur hebben we ons niet geplaatst, jammer genoeg..
Maar aan de andere kant, vorige keren was ik altijd met Sjol met dressuur, nu wel een keer leuk met Toobs (die pas sinds dit jaar start) en dan andere discipline, de vaardigheid.

Heb er zin in! Niet voor niets dat weekeind de zaterdag vrij gehouden en de vrijdag op mijn werk al vrij.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:16

Knap dat jullie samen de vaardigheid zo goed doen. Dat is toch een lastig onderdeel. Misschien ook marathons gaan rijden met Toobs? Gefeliciteerd!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:49

Gefeliciteerd Jol! Mooi resultaat.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:35

Hoi,

Zou ik me hier mogen melden?

Ik heb sinds vorig jaar een manege pony over genomen op de manege die voornamelijk de paardenlessen liep wegens zijn formaat en breedte.
Ik gok dat hij zo'n 1.48 is aangezien hij naast een pony van 1.42 staat en hij toch iets groter is. Pony heeft alleen pony benen en de hoogte, maar de rest is het allemaal paard ... Gewoon een lilliputter eigenlijk, maar wel 1 die er super stoer uitziet! vind ik

Gisteren heb ik samen met hem voor de eerste keer een wedstrijd gereden buiten onze eigen stal. Ik had nog geen startkaart aangevraagd, dus deden mee met de Impuls. Thuis kan hij namelijk erg zenuwachtig worden van alle spanning erom heen dat ik eerst wou weten hoe dat ging op vreemd terrein (met mijn spanning) anders is het een duur geintje om gelijk een startkaart aan te vragen.
Hij liep gister echt super braaf met inrijden, juryhokje was nog wel wat eng, maar dat kent hij helemaal niet.
Wedstrijd ging ook super, nog veel verbeterpunten voor mijzelf (voornamelijk mijn handen stil houden .... ), maar ik mocht niet klagen met voor de eerste keer 175 & 178 punten. Bij de eerste proef wist ik al dat ik een startkaart aanging vragen ondanks mijn punten, maar die vielen mij dus niet tegen.

Inmiddels is de startkaart aangevraagd en ben ik mijn wedstrijden aan het plannen. Waarschijnlijk zullen wij over 2 weken ons echte debuut maken!!!

Groetjes Samantha & Dennis

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:54

Leuk beest! En tja.. De hoogte.. Angel staat op de wei met eentje van 1,47 en ze lijkt met haar 1,46 ook echt een stuk groter, de bouw doet ook een hoop. :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:42

Nog een bontje :D
Welkom!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:21

Welkom!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:33

Welkom! Leuk dier heb je daar! Komt vast goed met jullie debuut!

Sjol, goed joh! Gefeliciteerd! Missie geslaagd! :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:02

Leuk dier! Succes!

Ik had vanmorgen ook weer concours, ging niet heel top, maar toch 2 winstpunten.... Dus heel tevreden, vooral ook met de wetenschap dat ondanks fouten en dat alles nog niet heel soepel gaat ik toch winst rij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:28

Nog een leuk vlekkenpaard! Welkom! :)

Proficiat Saskia! :) Ergens is dat toch wel een leuke "wetenschap" he? ;) had dat de laatste wedstrijd ook, 1 proef ging Sam omhoog en 1 proef reed ik fout en toch kon ik nog twee keer 3e rijden en ruim winst... Gaf ondanks dat ik baalde van de proeven, toch wel een fijn gevoel. :o

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:00

Dank jullie wel! Ben ook erg trots op mijn pony. Debuut staat gepland op 30 augustus dus ben benieuwd, hebben we een kleine 1,5 week de tijd om aan de punten te gaan werken, aangezien we de week voor ons debuut nog een weekje ponykamp hebben om foto's te maken, dus moeten dan maar even door om daarna nog te trainen!

Zijn er van jullie nog mensen die naar de hippiade gaan?
Gefeliciteerd Saskia met de 2 punten! Altijd beter dan niks ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:11

Ik ben Belg dus geen hippiades. :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:15

Misschien wij nog met het viertal, wordt morgen bekend gemaakt! :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:35

Wij zijn zeiknat geregend maar niet voor niets, we mogen naar t m1 :D

Spirit en ik zijn naar de hippiade geweest, door naar zaterdag en uiteindelijk niet door naar s middags :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:41

Gefeliciteerd, hier regent t ook al sinds uhm uurtje of 1, ik heb gelukkig droog gereden en ik had ook nog prijs :D