Super dat hij ook zo fijn liep, en zo'n compliment is altijd leuk
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Maar vond het wel leuk om even te laten zien 
Springen was af en toe een klein sprongetje en nu gewoon op de club een rondje van 80/90cm. Alle dingen die we nu extra doen had ik al nooit verwacht
en tof dat nu eigenijk alles al bonus is!
maar zoals ik al in het andere topic zei, ik rijd hem nu net een jaar, en we mogen al M2 starten. Wat maakt het eigenijk uit dat het nu wat lastiger gaat. Ik leer wel veel alleen al van het proefje rijden en terug kijken. Dus prima, halen we onze punten in 2021 vast wel en dan is het al snel zat gegaan. Nu de focus op trainen en samen plezier hebben

Ik heb zelf keertwendingen aangeleerd bij mijn Gelderse ruin, dat was verder geen dressuurtalent maar dat ging hartstikke goed. Verder kwam ik al meerdere Z1 combinaties tegen die dan ook nog geen fatsoenlijke keertwending hadden gereden
Nee hoor, ik denk ook dat het komt omdat je natuurlijk meer rijdt 'van nu moet het'. Dus zie dit ook als een goede oefening om dat los te laten. Gekke is dat ik het op wedstrijd juist heel goed kan loslaten, dan rijd ik vrolijk rond: 'het is zoals het is, gewoon rijden, je doet er nu toch niks meer aan'
En Karel vind het duidelijker leuker en laat zich beter zien
Met gewoon wedstrijd ook nooit last van.
En het is ook wel een realistische afspiegeling van hoe de proeven thuis nu gaan, dus prima. Volgende week zondag nieuwe kans
), maar slechts 1 hele proef. De eerste keer liet ik in de contra ineens mijn rechterteugel los, en why?
was gewoon de hele teugel kwijt wat een mooie wissel opleverde en chaotisch beeld. Dus overnieuw begonnen, (dat is degene die ik op ga sturen). En toen wilde ik hem nog eens rijden, in het kader dan heb je 2 pogingen om uit te kiezen, toen ging het regenen en schrok hij al vrij in het begin. Dus ook maar gestopt. En zag ik dus dat ik wel een paar mooie keertwendingen had, maar nog niet in 1 proef. Heb nu dus ook 1 best mooie
en de andere heb ik een ruiterfout, laat ik hem in de keertwending naar links teveel naar de hoefslag terugvallen maar hij begint wel mooi. Dus beter dan vorige week al
Ik vind het dus lastig om hem niet te klein te maken => laat hij zijn spilbeen staan, en als ik hem groter probeer te rijden heb ik risico op een keertwending om het middenstuk.
) maar kwartjes en daaruit weer goed actief aan je binnenbeen naar voren.
Het is niet voor niets dat veel mensen het M2 een rotklasse vinden.