[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:20

Hoi hoi!

Zou ik me nog mogen melden hier? Ik start ook met een pony tussen de paarden. Over 2 weken hebben we ons M1-debuut :).

Kady1

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:01

Klets gezellig mee :) wat voor soort pony heb je ?

Sinds ik ben gestart ben met Calips heb ik hem ff uit de verkoop gehaald alleen in belgie nog op 1 site laten staan. Krijg toch ineens een hoog aantal serieuze telefoontjes voor hem.
Wil hem eigenlijk helemaal niet meer kwijt maarja hij is echt aangekocht voor de handel. Dus uiteindelijk moet ie toch een andere ruiter heel gelukkig gaan maken. Zal wel zeer doen bij mij. Hoop dat het nog even duurt voor hij daadwerkelijk verkocht is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:47

Welkom hier! Heb je foto van je pony?

Kady, tja, of juist snel verkocht, voor je hem nog leuker vind..
Blij dat ik ze gewoon voor de ik heb.. Hoewel de Hepsie theoretisch ook voor de verkoop is.
(is voor mij (1 .84 ) net te klein en ik heb er dan 3)
In de tussentijd vermaak ik me fantastisch met haar en kan ik haar in ieder geval als verkeersmak,
trialermak, bosmak afleveren, wat doorgaans alles is wat een fjordenpaard moet kunnen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:56

Voor de langere ruiters op de pony's, letten jullie nog op de kleding waarmee je start? Ik kan me voorstellen dat laarzen met een hele hoge dressuurboog en een wat langer jasje je optisch langer maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:05

Nee, heb ik het geld niet voor, heb te veel paarden, correctie, pony's.

Heb dus eigenlijk irritant te korte laarzen die wel eens onder het zadel blijven hangen.
Jasjes, doe het nog steeds met het colbertjasje uit de jaren 60 van mijn vader, dat ik vermaakt en geverfd heb. Rij al met dat ding sinds mijn 19e.. (gne gne), heb ook andere 2e handse gekocht,
maar die is net iets te wijd.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:09

Nee ik hou er ook geen rekening mee. Heb idd ook geen tig setjes te liggen ;) Dus wat ik aan heb op mn paarden van 1.70+ heb ik ook aan op de pony van 1.47 :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:30

Ik heb 2 jasjes een zwarte waar ik sinds mijn 17e al mee rijd welke redelijk kort valt. En een donkergrijze welke lang valt. Die grijze heb ik pas dit jaar gekocht. Vond dat ik dat wel verdiende na 9 jr met de zwarte. Ik rijd nu ook Calips met de grijze ookal is die lang en vind het zelf wel mooi staan. Laarzen zijn ook met hoge dressuurboog.
Ik heb het geld er niet voor over om verschillende setjes te kopen als ik al mooie spullen heb.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:30

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:43

Afbeelding

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Wij mogen ons sinds gisteren Kampioen van Gelderland en Flevoland in de klasse B noemen! Gisterochtend mochten we de finale rijden na gisteren met de hakken over de sloot door te mogen. Heb een hele fijne proef gereden, eindelijk een keer eentje waarin we hebben kunnen laten zien wat we kunnen! Maar verwacht... Nee, absoluut niet. Je bent toch op het GK en daar rijden hele goede combinaties rond! Ik wist nog niks, geen punten of iets. Hoorde wel van wat anderen dat hun punten tegenvielen of juist voor hun gevoel overgewaardeerd waren dus was geen pijl op te trekken. Maar maakt niet uit, want ik was sowieso al tevreden en trots! Snel poown opgehaald, want moest 's middags nog een keer met Baida rijden voor het verenigingsteam. Tijdens het losrijden kwam mijn voormalig instructrice naar me toe: Gefeliciteerd he! Ik: Waarmee? Zij: Je bent kampioen! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* En toen moest ik me nog concentreren op de proef... De tranen stroomden over m'n wangen haha. De eigenaren gingen uit hun dak dus die hadden het nieuws ook net gehoord. We hebben zoveel tijd, geld en moeite gestoken in dit paard en dat het dan uitgerekend op het GK allemaal op z'n plek valt is geweldig! Heel erg blij! Uiteindelijk waren mijn punten dus 198 en 202! En 's middags nog 200 punten kunnen rijden met weer een goede proef voor de vereniging!

Met poown in het viertal hadden we plots een formatiewissel, want degene die standaard achteraan rijdt werd reserve gezet vanwege een erg gespannen paard. Dus wie gaat er dan achteraan? Tja, dan de kleinste van het stel maar, want ik kan tenslotte het makkelijkste schakelen en alles dichtrijden. Hij liep er super bij dus heel erg blij mee. Alleen ging het niet helemaal zoals het zou moeten en we zijn uiteindelijk vierde geworden. Even afwachten hoeveel er afgevaardigd worden naar het NK.

Edit: Ik let ook niet echt speciaal op mijn kleding. Wel hoef ik geen lange jasjes aan te trekken want ik heb al een lang bovenlichaam en dan maakt dat het nog extra lang. Maar verder, nee. Een blauw jasje voor paardlief en een grijze voor poown, allebei 40 euro nieuw. :+
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 10-08-14 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:44

Super!! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:48

Gefeliciteerd Lisanne!

Ik had vandaag een foutloze 1ste proef,in de 2de 2 dikke fouten en liep ze niet fijn.
Had 218&208,dus toch weer een puntje.
Nu nog dezelfde gedragenheid als thuis kunnen houden!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:54

Gefeliciteerd Ambre!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:58

Gefeliciteerd Lisannee en Ambre!! De pony's doen het top tussen de paarden!

Ik heb helemaal nog geen outfit. Als m'n westernspullen zijn verkocht en Jones en ik zijn zover, wil ik er wel een beetje op letten dat de kleding mijn lengte niet accentueert.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:22

Gefeliciteerd ladies!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:34

Gefeliciteerd!!

Ik heb trouwens gewoon laarzen met hoge boog en jasje op normale lengte, niet super kort, niet super lang.

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:42

Leuk dat ik nog met jullie mee mag kletsen!

Kady en Sjolvir, het is een Connemara :). Foto:
Afbeelding

Lisanne, wauw wat een goede prestatie! Gefeliciteerd *\o/* *\o/*!

Ambre, gefeliciteerd met je winstpunt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:44

lisannee93 schreef:
[ Afbeelding ]

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Wij mogen ons sinds gisteren Kampioen van Gelderland en Flevoland in de klasse B noemen! Gisterochtend mochten we de finale rijden na gisteren met de hakken over de sloot door te mogen. Heb een hele fijne proef gereden, eindelijk een keer eentje waarin we hebben kunnen laten zien wat we kunnen! Maar verwacht... Nee, absoluut niet. Je bent toch op het GK en daar rijden hele goede combinaties rond! Ik wist nog niks, geen punten of iets. Hoorde wel van wat anderen dat hun punten tegenvielen of juist voor hun gevoel overgewaardeerd waren dus was geen pijl op te trekken. Maar maakt niet uit, want ik was sowieso al tevreden en trots! Snel poown opgehaald, want moest 's middags nog een keer met Baida rijden voor het verenigingsteam. Tijdens het losrijden kwam mijn voormalig instructrice naar me toe: Gefeliciteerd he! Ik: Waarmee? Zij: Je bent kampioen! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* En toen moest ik me nog concentreren op de proef... De tranen stroomden over m'n wangen haha. De eigenaren gingen uit hun dak dus die hadden het nieuws ook net gehoord. We hebben zoveel tijd, geld en moeite gestoken in dit paard en dat het dan uitgerekend op het GK allemaal op z'n plek valt is geweldig! Heel erg blij! Uiteindelijk waren mijn punten dus 198 en 202! En 's middags nog 200 punten kunnen rijden met weer een goede proef voor de vereniging!

Met poown in het viertal hadden we plots een formatiewissel, want degene die standaard achteraan rijdt werd reserve gezet vanwege een erg gespannen paard. Dus wie gaat er dan achteraan? Tja, dan de kleinste van het stel maar, want ik kan tenslotte het makkelijkste schakelen en alles dichtrijden. Hij liep er super bij dus heel erg blij mee. Alleen ging het niet helemaal zoals het zou moeten en we zijn uiteindelijk vierde geworden. Even afwachten hoeveel er afgevaardigd worden naar het NK.

Edit: Ik let ook niet echt speciaal op mijn kleding. Wel hoef ik geen lange jasjes aan te trekken want ik heb al een lang bovenlichaam en dan maakt dat het nog extra lang. Maar verder, nee. Een blauw jasje voor paardlief en een grijze voor poown, allebei 40 euro nieuw. :+

Top, van harte gefeliciteerd!
Dat noemen ze nou pieken op het juiste moment!

Jullie staan super stralend op de foto.

Ambre gefeliciteerd met je punten.

Ky. is wel een knapperd hoor, daar kan je inderdaad rustig mee voor de dag komen.

CP, ik ga je topic even bekijken.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:41

Gefeliciteerd Lisanne, daar kun je trots op zijn!

Ambre gefeliciteerd met je punt!

Knappe connemara kyara.

ik ben zelf maar klein, dus heb eigenlijk nooit over kleding nagedacht. Heb laarzen idd met dressuurboog en 3 jasjes, waarvan 1 hele dure, gekregen van mijn exschoonouders, waarvoor ik toen 3 friezen heb beleerd en keuringsklaar gemaakt. 1 2de hands via mp gekocht voor 20,- en 1 van harry's horse van nieuw 60,-.

ik ben wel van de setjes, dus tja....

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=547578DD
zwart/blauw incl hoofdstel en zadel en laarzen

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=547A05C6
bruin incl zadel hoofdstel en laarzen

Afbeelding
grijs/ zwart

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:42

Gefeliciteerd ambre en Lisanne. Wat een mooie prestaties.
Wij zijn vandaag voor het eerst L1 gestart. Merkte aan pownie dat ie het fijn vond om meer te doen te hebben dan in de klasse B maar merkte ook dat het gebrek aan KM (pas zn 3e wds) er wel voor zorgt dat ie soms wat moeite met concentratie heeft op de "moeilijke" dingen zoals wijken, wat ie thuis super doet. Af en toe probeerd hij iets te veel mee te denken, zoals doorzitten is in de hoek aan galoperen ( nee vriendje dat is niet overal zo) de linkse galop was ook niet helemaal zoals ie hoorde, vond hem een beetje explosief en plakkend tegen mn binnenbeen.

Verzorgster is nu 3 wk op vakantie dus ik heb hem heerlijk voor mezelf alleen, zal ook een hoop schelen in hoe hij op mijn hulpen reageert, ben toch een stuk langer dan verzorgster. Nu met de vakantie heeft zij hem erg veel gereden want ik vind dan ook sneu om nee te zeggen en t meisje gaat heel hard vooruit in haar technische rijden ( ze verzorgde een van onze ponys die niet voor de verkoop zijn maar die raakte kreupel en toen is ze mee op calips gaan rijden en nu is ze dr helemaal verliefd op en wil ze niet meer terug naar haar eigen pony haha)

Lang verhaal maar wat ik eigenlijk wil zeggen, genoeg punten om aan te werken maar wel met 2x winst naar huis :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:48

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:20

gefeliciteerd kady! Toch fijn dat je winst rijdt als er ook nog genoeg te verbeteren valt, bevestigd wel dat de basis goed is!

Ik vind jou laarzen heel gaaf Cp, welke zijn dat? En natuurlijk knap peerd!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:44

Petrie's, ik geloof de coventry

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:34

Cp, je staat op uitgelicht!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:11

Ik zag het :D leukleuk

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:01

Morgen komen er mensen kijken voor Calips. Meisje van 12 die van dr C pony is afgegroeid. Sta dr met gemengde gevoelens in. Normaal hecht ik me niet zo aan verkoop paarden of ponys maar deze heeft mijn hart gestolen. Hij is in karakter en gangen een kopie van mijn eigen eerste pony ( die 26 wordt en nog steeds in mijn bezit is) daarom weet ik ook wat voor geweldige kinderpony Calips gaat worden, maar daardoor ben ik ook zo gehecht aan hem.