[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:44

Elke balen van de balkje. Ik start zaterdag 2 januari in het L op SRD.
Mirthe 4e?! Dit verpest je reputatie een beetje.
Gomir pfoe wat eng. Maar gelukkig ging het wel goed.
Mette balen dat het nog niet helemaal lekker gaat.
Laura gefeliciteerd met je wps.
Nontie het komt vanzelf wel. Lekker veel doen, dan snappen ze vanzelf wat de bedoeling is.
Urielle wat ontzettend balen.

Mijn bonte ging super gisteren.
Zaterdag dressuur gereden, maar daar hebben we het maar niet meer over. Gisteren in het L sprong ze geweldig. Losrijden had ze al Door wat er ging gebeuren, beest was helemaal hyper :') paar keer een sprintje getrokken met mij erop. In het parcours was ze super gefocust, en het basisparcours was foutloos. Barrage kwamen we wat te groot over 1, waardoor we niet kort konden draaien. Beetje uit ons doen erom heen gereden en toen kregen we een balk op de eerste van de dubbel. Verder wel fijn kort kunnen draaien. Uiteindelijk 14e van de 44. :D
En weer 2 wps erbij.

nontie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:55

Komt inderdaad ook wel. Zijn nog maar 8 maand een combinatie dus ben al super blij met deze prestatie.
Vriendin van me was mee en die zei: Ik was blij dat hij weigerde, hij stond er niet mooi voor (kwam omdat hij de hoek ineens eng vond) en liep uitelkaar. Was hij wel gesprongen had je hem een ruk in zijn mond gegeven.
We blijven voorlopig lekker kilometers maken in de B, vertrouwen blijven opbouwen etc. Heb hiervoor ook nooit hoger als af en toe in manegelesje een sprongetje van 60 cm dus ik ben allang blij _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:39

He gedsie wat eng Gomir! Gelukkig sprong ze nog, topbeestje.
Lekker glenstorm! Toch maar weer mooi winstpunten :)
Dat is al een top prestatie inderdaad! Word vanzelf steeds makkelijker en 'eigen'.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:08

Wauw Gomir wat vervelend! Maar dat het in het parcours dan weer goed gaat zegt wel wat over jullie vertrouwen in elkaar!
glenstorm netjes!

nontie inderdaad lekker kilometers maken komt wel goed!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:51

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:30

:wave:

Wat jammer van je balken in de dubbel Elke!
Urielle balen zeg! Heb je helemaal geen enkele sprong gedaan voordat je de ring in ging?
Nontie goed toch voor de eerste keer zo'n grote wedstrijd!
Wat goed PaljasLaura :D !
Mette ik heb je laatst in Assen gezien. Hopelijk slaan de lessen van Arjen aan!
Jeetje Gomir! Heb je diegene ook even aangesproken? Wat fijn dat het in de ring wel goed ging!
Wat fijn Glenstorm! Is je gegund na die dip!

Ik was even vergeten dat ik springles heb vanavond en heb Chall sinds de wedstrijd van donderdag even vrij gegeven :+ . Gelukkig is 'ie wat dat betreft dan weer niet zo moeilijk.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:55

Leuk overzicht laura! Lekker door gaan met de schimmel :-)

Gomir, echt wat een mafkees joh ik zou inderdaad ook erg gespannen zijn daana, ook wel kwaad op die ruiter!!

Wat goed glenstorm gefeliciteerd!!

Vanavond weer springles, de telefoon met slow-mo functie gaat mee ;)

Zaterdag ook nog even met Gert en Alice Naber gesproken. Gert vond dat mijn merrie altijd zo goed haar best doet maar zovaak zo ontzettend hyper wordt. Het word tijd dat we weer een keer het terrein in gaan vond Alice haha vind ik ook! Laat het maar gauw weer februari worden!!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:56

Ja dat hoop ik ook haha was er toen echt klaar mee.. Deed je ook mee?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

Nee, had toen al het hele weekend gesprongen en maandags les gehad en moest woensdag weer op springwedstrijd. Ben toen alleen even wezen kijken en even bijgekletst met Martin en Sterre :)

Stond ook niet het meest gemakkelijke parcours. Ook erg weinig te zien voor de paarden waardoor ze allemaal op die kantine gingen loeren.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:28

Les van Arjen moet je wel echt aan wennen. Ligt je, of ligt je geheel niet.

Wel weer mooie prestaties geleverd van het weekend. Gefeliciteerd iedereen

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:30

Oja grappig haha, die ken ik ook wel ja.
Ik ben gisteren in Olst nog geweest, stond echt een rot hindernis in dus daar werden er veel op uitgebeld. Ik dus ook. 2e rondje daar 2 weigeringen op en verder sprong ie alles. Dan kijkt hij nergens meer naar, hij kiest er echt altijd een uit. En dan is blijven zitten ook moeilijk want dan heeft ie de vaart er ook in.

Het parcours bleef staan tot de volgende dag en toen hadden we de springles in het parcour, dat was fijn want dat ging echt heel goed..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:59

Altijd wel fijn als je nog een keer door het parcours kunt rijden :j

Ik was nog tiende in het progressief gister! :D
Moest vandaag toch de foto's nog ophalen bij Mariol dus meteen mijn prijs opgehaald.

Bella was vandaag gewoon fit en leek, behalve klein beetje spierpijn, nergens last van te hebben. Gelukkig allemaal goed afgelopen dus :o

Met Eddie net even paar sprongetjes in het oefenparcours gedaan, Stond op 60-70 cm ofzo, maar de hoogte maakt toch niet uit. Hij deed goed zijn best, maar wat kan dat paard jolig worden onderweg :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:44

Voordat ik me in het Amsterdamse nachtleven ga storten tot na de kerstdagen wil ik jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen toewensen! Uiteraard ook namens topper Bella en haar gevolg ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-NQTTZMAW.jpg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:45

Insgelijks gomir en uiteraard ook voor alle andere Bokkers die dit lezen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:49

Fijne kerst iedereen! {:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:55

Wow,
Ik moest mij toch veel bijlezen :').

Urielle, balen van zo'n rond zeg!

Gomir, wat een gek zeg, zo maar naar de staander toe lopen. Sommige mensen zijn echt alleen met zichzelf bezig dan :n. Wel fijn dat jullie vertrouwen in elkaar zo groot is dat jullie in de ring toch nog kunnen presteren.

Mette, Arjen is geweldig :).
Ik heb destijds via school les van hem gehad. We waren van te voren gewaarschuwd dat hij wel in eens behoorlijk uit zijn slof kon schieten en zo... maar dat hebben wij nooit mee gemaakt :n
Gewoon een machtig mooie kerel :)) :').

Elke, balen van die kleine foutjes zeg. Maar het is fijn om te weten dat jij die foutjes maakt, je merrie was dus erg braaf.

Mirte, mensen met een hark zijn ook gewoon eng :')

Euhm...
Las nog iets over het verloren gaan van de spieren.
Daar is niet echt een regel voor. Ze zeggen vaak dat de eerste 2 weken niks verloren gaat,ze zeggen ook dat het aantal dagen maal 2, dat de tijd is waarin je moet opbouwen.
Mijn ervaring is dat het echt paard afhankelijk is. De spieren die al goed ontwikkeld zijn van nature breken niet zo snel af. Ook is het afhankelijk hoe lang die spieren al getraind worden. Paarden die een half jaar getraind zijn op b.v. De bovenste halsspier, raken eerder die opbouw kwijt dan een paard wat al een jaar getraind wordt op die zelfde spier.
Sommige paarden raken ook sneller spieren kwijt dan andere.

Verder ben ik het al weer een beetje kwijt allemaal :o.

Hier de pony donderdag geschoren.
Daarnaast verveeld hij zich. Ik ben op het moment veel aan het werk, late diensten, veel reizen etc dus ik kan niet altijd naar hem toe. Mijn bijrijdster laat het ook een beetje afweten de laatste tijd >;)
Dus Gil gaat zich vervelen en gaat dan van alles slopen.
2 weken terug was het zijn halster :oo.
Vrijdag had hij de hele achterkant van zijn deken kapot gescheurd :oo.
Zelfs een deel van de vulling lag er uit... :n.
En zondag was ik hem aan het opzadelen, trok hij zijn dekje er af en plante hij zijn voeten er op en begon te trekken :wow:

Dus we hebben hem maar even flink aan het werk gezet :Y)

{:) Fijne feestdagen iedereen {:)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:00

Fijne feestdagen! {:)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:53

Iedereen alvast fijne feestdagen!

Ik heb gisteren voor het eerst weer op pony-lief gezeten. Maar helaas geen succes. Man man wat doet het zeer .
Maar we hebben nog tot zondag!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:21

Ik zal niet helemaal bijlezen.. (Sorry niet heel veel tijd, maak binnenkort wel weer een enorme inhaalslag.)

Balen dat die man met zijn hark zo eng was Mirthe! En dan nog vierde worden, schaam je :P

Jeetje Gomir, dat is schrikken! Gelukkig ging het in het parcours wel weer goed dan. Mooie foto's zeg en gefeliciteerd met je tiende prijs!

Balen van je parcours eerst Mette.

Jeetje M_D_H dan verveelt je pony zich inderdaad! Kun je niet even een belletje doen naar de bijrijdster? Waarom komt ze dan minder?

Ik heb sinds zondag weer gereden. We konden gelukkig bij de vereniging terecht en hadden een dakje. Anders is het niks met een paard die nog een beetje ziek is. Zondag nog niet heel fijn kunnen rijden helaas, paard was nog een beetje te snotterig, gelukkig geen opgezette keel meer.
Gister weer gereden, in het begin nog een beetje aan het hoesten maar later had het paard nergens meer last van. Nog even een sprongetje gereden om te kijken of het allemaal wilde en dat ging prima. Paard heeft alleen nog wat geïrriteerde luchtwegen maar is niet meer snotterig en kijkt eindelijk weer fris. Dat er iets af is van de conditie valt haast niet te merken gelukkig. Ik heb de eigenaar gesmeekt dat als het weer het wat toe laat om zoveel mogelijk met haar te lopen. Dat is beter dan op stal te laten staan na mijn idee. Volgens mij heeft dat zijn vruchten een beetje afgeworpen. Loslaten in de bak had geen zin, dan stond ze er maar. Dus vandaar.

Vanavond dan toch maar naar Indoor Groningen dus we zullen zien hoe het gaat. Spannend.

Iedereen hele fijne feestdagen alvast!! *\o/* {:)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:35

Alvast fijne feestdagen allemaal! {:)

Ik kom binnenkort weer gezellig met jullie mee kletsen! (na een pauze van 4 maand haha)
Deze week voor het eerst weer echt gereden, ging super goed en had amper pijn!
Heb na 4 maand wel écht een heel ander paard onder m'n kont zeg!

En voor de mensen die ons inmiddels alweer vergeten zijn haha:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-HKFCYJRT.jpg

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:06

Oh dat is wel fijn Ismy.
Fijn dat de eigenaar ook zo mee denkt!
Succes vanavond.

Mijn bijrijdster zit in haar diploma jaar dus krijgt allemaal lastige opdrachten die ze in ze er korte tijd moet afronden (ze doet film en media opleiding).
Hierdoor kan ze b.v. vrijdag wel... maar dan hoort ze vrijdag ochtend dat ze zoveel uur voor een opdracht krijgt en kan ze in eens vrijdag niet meer.
En dat is natuurlijk erg lastig met een paard met zoveel energie :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:21

Ja, blij met zo'n eigenaar! Die vind welzijn ook het belangrijkste natuurlijk. Ik wilde Groningen eigenlijk eerst afzeggen maar hij geloofde er wel in dat het kon. Hij zei dat het misschien wel beter is dat er wat van de conditie af is, anders sleurt Nicole mij zo door het parcours :P Ze heeft gelukkig nu nog een prima conditie.

Bedankt!

Ooh dat is lastig, ik ken het wel een beetje, ik doe zelf de opleiding fotografie en journalistiek, ik weet hoe dat werkt. :P
Dat is lastig!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:34

Gefeliciteerd eef!

Ik heb vandaag dressuur wedstrijd gehad, twee proefjes en allebei winst! Blij mee!! Eerste proef 186 vond ik ook fijn gaan. Wijken op een kant ging minder maar goed hersteld dus toch nog zesje.
Tweede proef vond ik minder.
Ze was er beetje klaar mee had ik het idee maar toch 187. Dat terwijl ze echt uitzwaaide in de gebroken lijnen haha maar ik ben weer blij! :De

Hele fijne dagen allemaal!!! Geniet ervan!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:42

Wat fijn dat je er weer op zit Eef! En gefeliciteerd met je verjaardag!
Goedzo Elke! Dressuurprikker :P
Succes Ismy!

M'n kleine zusje heeft vanmiddag het L pony's op IICH Groningen gewonnen met mijn oude springpony :D
Moest wel lachen, zat de lijsten even te bekijken en gisteren was daar dressuur, die krijgen gewoon tijd om baan te verkennen :') internationaal een ZZ-L, -Z en dat gedoe kan ik begrijpen, maar dit ging om L/M/Z :') .

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:38

Haha dressuurprikker???!! never!! Haha heb vanmiddag meteen al mijn cross wedstrijden in mijn agenda gezet hihi

En ook opgegeven voor cross les bij Tim Lips hihi

*oké stiekem vond ik het toch wel leuk dat dressuur wedstrijdje