Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:31

Mijn protocol van het event van de 21e stond vanochtend ook online. Ondanks de hoge punten toch bijna bij elk onderdeel commentaar/tips! Daar kunnen we wat mee.

Ik heb alleen nog het event van 4 juni staan. Ga de komende tijd ook niks inschrijven maar weer even lekker doortrainen! En stiekem hoop ik dat er binnenkort weer echte concoursen of zoals ze ze nu noemen, 'meetpunten', zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:35

Ik wacht nog braaf op mijn punten van 21 mei. Ik heb het filmpje vorige week dinsdag ingestuurd maar kreeg vrijdag een mail dat hij niet goed was geupload. Dus nog een keer verzonden en maar weer wachten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:46

Ik heb net mijn protocollen terug gestuurd, dus die zullen morgen wel verwerkt zijn. Helaas eentje niet kunnen beoordelen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:50

Jammer dat je er één niet hebt kunnen beoordelen, niet goed gefilmd of?

Wij wachten ook op punten van de 21e 8-)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:17

Hier ook vandaag weer het een en ander beoordeeld en terug gestuurd. Was voor het event van 28 mei, M2.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:24

Hier ook al weer het protocol, met veel (fijn) commentaar!

Valt me wel weer op dat er geen ruiter/paard naam is ingevuld. Dat handige briefje heeft nog niet heel veel effect zo _O-

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:29

DoretteK schreef:
Valt me wel weer op dat er geen ruiter/paard naam is ingevuld. Dat handige briefje heeft nog niet heel veel effect zo _O-

Er staat in de mail naar de juryleden dat een combinatienummer voldoende is en dat we geen naam in hoeven te vullen. Ik doe het alleen nog als ik de naam echt duidelijk hoor of zie.

Het was inderdaad jammer om een filmpje terug te moeten sturen. Ik heb echt een poging gedaan, maar als je al in het begin van de proef 2 onderdelen niet kan beoordelen dan gun ik ze liever de kans om een nieuw filmpje in te sturen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 26-05-20 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:32

Ohhh dat verklaart het dan!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:50

Ik kreeg onderaan van de jury de tip om eens te experimenteren met inzoomen, maar als ik me niet vergis is dat nog steeds "verboden"? :+

Ben overigens heel blij met het protocol dat ik ontvangen heb. Staan veel nuttige werkpunten en tips op!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:56

Volgens mij mag tot en met m2 inzoomen niet.
Maar dat stond laatst ook als tip van de jury vermeld in het artikeltje van de KNHS in de paard & sport over de online proeven...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:59

WenK schreef:
Hier ook vandaag weer het een en ander beoordeeld en terug gestuurd. Was voor het event van 28 mei, M2.

Aaaa misschien zat ik hier ook wel bij :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:14

Flicka12 schreef:
WenK schreef:

Mocht dat het geval zijn en je hebt vragen, stel ze gerust!

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:25

DoretteK schreef:

Bij mij ook niet :+ maar er staat wel "perfecte wijze van voorstellen" bij m'n naam. Het wordt dus zeker wel gewaardeerd gelukkig :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:50

WenK schreef:

Ik ga het onthouden! Dankjewel :D

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:13

WenK schreef:
WenK schreef:

Misschien ik ook zou leuk zijn! :j

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:31

Lottekuhh_x schreef:
DoretteK schreef:

Bij mij ook niet :+ maar er staat wel "perfecte wijze van voorstellen" bij m'n naam. Het wordt dus zeker wel gewaardeerd gelukkig :D

Toch wel grappig, bij mij stond juist dat ik me toch mondeling moest voorstellen en het niet via een briefje mocht. Ook hebben ze mijn naam niet ingevuld. Ik vind dit soort dingen dus super onduidelijk. :+

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:41

DewiFoto schreef:
Toch wel grappig, bij mij stond juist dat ik me toch mondeling moest voorstellen en het niet via een briefje mocht. Ook hebben ze mijn naam niet ingevuld. Ik vind dit soort dingen dus super onduidelijk. :+

Oh haha, is idd niet heel duidelijk allemaal. Ik had het wel laten voorlezen voor de zekerheid.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:59

Ik heb net mijn filmpje voor de 28e ingestuurd. Alleen was mijn filmer vergeten de datum op te noemen... Dat heb ik in het commentaar veld er bij getypt... Ik hoop dat het geaccepteerd wordt want ik was verder erg tevreden met deze proef.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:30

Ja joh, dat is niet zo erg.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:54

PSvanLot schreef:
Ja joh, dat is niet zo erg.

Ik vind dat dus eigenlijk wel meten met 2 maten.
Het is sportief dat jij het niet zo erg vindt, maar een collega jury zou hier heel anders over kunnen denken. De ruiters moeten wel de regels van het filmpje maken volgen, anders was het niet goed te beoordelen volgens de KNHS. Een andere ruiter stuurt het proefje om die reden niet in en filmt overnieuw.

En als het niet erg is, dan zou je die goede proef dus meerdere keren kunnen insturen omdat er verder geen controle op de datum is.
Dat die mogelijkheid dan ontstaat, lijkt mij niet wenselijk.

Nu geloof ik ook niet dat Nickeltje dat zou doen hoor, maar ik vind dit wel een zwakke plek in het hele filmpje gebeuren waarbij de datum niet genoemd wordt. (Er vanuit gaande dat zoals hier eerder vermeld de geüploade film niet voorzien is van datagegevens waarop de KNHS/ de jury kan zien wanneer de film gemaakt is)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 00:25

Klopt, heb ik eerder ook al benoemd (dat van de datum)

Dan maar hopen dat mensen zo eerlijk zijn, tegenover zichzelf en anderen, en de proef gewoon 1x insturen en volgende week weer een nieuwe (met benoeming van datum) te rijden.
Vergeten kan gebeuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:27

Maar je kan toch een een andere datum opnoemen? Als je wilt sjoemelen kan het toch wel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:36

Als het goed is zit in de code die aan de opname gehangen wordt door je telefoon ook de datum ingebed hè. Althans, in de opslag systemen van mijn telefoon wel...
Ik zie het wel. Als hij niet geaccepteerd wordt is dat inderdaad terecht en maak ik morgen alsnog een nieuwe.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:44

Ik heb een keer een filmpje zonder datum ingestuurd. Dit bij de opmerkingen vermeld en contact met de knhs gehad.
Moest even naar hun mailen en had er toen een print screen van de gegevens van de film bij gedaan. (Hadden ze niet om gevraagd)
Was geen probleem en is beoordeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:16

Nickeltje schreef:
Als het goed is zit in de code die aan de opname gehangen wordt door je telefoon ook de datum ingebed hè. Althans, in de opslag systemen van mijn telefoon wel...
Ik zie het wel. Als hij niet geaccepteerd wordt is dat inderdaad terecht en maak ik morgen alsnog een nieuwe.

Ja maar dan verzet je toch gewoon de tijd en datum in je telefoon of camera?
Er is altijd wel mee te rommelen en het is vooral gebaseerd op vertrouwen. Met alles, ook met het losrijden bijvoorbeeld. En het kan zijn dat dit gefilmde proefje de 10e achter elkaar is geweest en dit de beste was. Daarom is dit leuk ernaast maar nooit als vervanging van de normale wedstrijden. Daar komt meer bij kijken wat het dus ook een echte wedstrijd maakt.