[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:45

Springen doe ik niet, dus dat scheelt weer :D :+

Ik ben ook heel benieuwd, je zou zeggen dat paardensport gewoon door kan gaan, het is immers geen contact sport.

urosa

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:51

Nou inderdaad, en met alle maatregelen die ze al hebben op wedstrijd is het volgens mij zowat onmogelijk corona te krijgen.

Hoop het trouwens ook erg voor de maneges hoorde al berichten dat sommige al weer in zwaar weer kwamen door het sluiten van de kantines

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:55

Nou, onmogelijk echt niet, maar als je het hebt over 1,5 meter afstand dan is dat goed te doen.
Prijsuitreiking kan ook nog wel als je gewoon elk kwartier bv protocollen haalt. Dan kan je snel genoeg zeggen je moet wachten want je staat nu 1-2-3 of je kan je protocol mee als je toch al niet meer in de prijzen zit. Kantines zijn over het algemeen groot genoeg.
Bovendien, voordat ik m'n paard uit gevlochten heb en weer in de trailer .. :+

Het zou echt jammer zijn als het niet meer door kan gaan, hier zijn de selecties komende weken.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:33

Zo te horen kan de paardensport wel zo door blijven gaan. Het is een individuele sport. Of heb ik het nu mis?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:34

Dat wel, maar geen wedstrijden, helaas!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:36

Heb ik het toch niet helemaal goed begrepen. Zo balen! Er is altijd wel weer iets waardoor ik een debuut moet uitstellen :( Maar het is niet anders, hebben we nog meer tijd om te trainen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:19

Veertje: ben ik nou in de war? Je debuut had je al gehad toch?

Ik geloof dat de KNHS nog bezig is, dus helemaal definitief is het nog niet, maar eigenlijk ga ik er maar gewoon vanuit dat er voorlopig geen wedstrijden zijn. (en dus geen selecties)
Heel erg jammer, maar gezondheid gaat voor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:59

Haar springdebuut denk ik haha!

Ik hoop ook snel op echte duidelijkheid. Vind het wel jammer als wedstrijden niet meer mogen maar ook geen ramp. Jammer van mijn M2 debuut, maar in ieder geval blij dat ik de M1 heb kunnen afsluiten. Heb net een veelzijdigheidszadel gekocht. Die zal volgende week wel ergens komen :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:01

Och ja, dom van mij! 8)7

Ik hoop het ook echt van harte! Maar ik verwacht het niet.
Ben heel benieuwd hoe ze dat hier dan gaan doen mbt de selecties.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:01

Gisteren zo fijn gereden! Ben benieuwd hoe hij vandaag in de les is. :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:06

Aaah jammer, voor mij iets minder erg, ging nu op korte termijn toch niet op pad.

Fijn dat het goed ging Marietje! Altijd maar hopen dat ze het dan in de les ook willen laten zien he?

Gisteren heb ik voor het eerst sinds mijn les vrijdag ook weer echt getraind (zaterdag bosrit, zondag grasjes eten en rondje door de wijk gewandeld en maandag gelongeerd). Hij deed het super! Zelfs een enkele wissel goed gesprongen zonder zich eerst in allerlei bochten te wringen <3 *\%/*

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:10

Oh nee hoor, ik heb liever dat het in de les fout gaat, dan heb ik hulp!!

Ik heb beetje gewerkt aan stap-galop en VV, aanspringen vindt hij rechtsom lastiger. Linksom gaat wel aardig. En me suf geschakeld, maar denk dat het nog niet genoeg is :')

Oh dat is mooi Lon! Kan je mooi gaan uitbouwen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:34

Voor beide is wat te zeggen inderdaad, hulp is fijn maar laten zien wat je geoefend hebt soms ook :')

Hoe is je les gegaan?

Ik heb fijn gereden, wat simpel gehouden omdat de les natuurlijk zwaar was. Hij was gespannen door de wind, maar mooi kunnen laten af vloeien. Nog even proef 19 gereden en ik vond hem eigenlijk makkelijker dan de meeste M1 proeven. Hebben jullie dat ook? Zal ik wel direct de enige zijn waarvan ik dat vind :+ voor mij is een stop wel vervelend, had 3 wedstrijden op de planning staan. Maargoed, het is zoals het is. En we moeten er allemaal het beste van maken.

Lon83: wat super goed zeg *\o/*

Verder vraag ik me af waarom de KNHS zo lang op zich laat wachten. Hopelijk vandaag duidelijkheid.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:21

Ach ja, ik vind het oprecht heel erg jammer hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben wat dat betreft wel nuchter ... er zijn ergere dingen. Ik geniet elke dag van mijn paard en daar kan geen wedstrijd tegenop!

Inmiddels is duidelijk dat wedstrijden niet mogen, ook geen meetmomenten. Verstandig denk ik.
Eerst dat besmettingscijfer maar weer eens naar beneden.
Ik zag al dat mensen weer naar het online starten begonnen te vragen, mag toch hopen dat ze daar als KNHS zijnde wat kritischer naar gaan kijken.

Les ging onwijs fijn!

Proef 19 is het meest makkelijk, de andere zijn wel lastiger :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:59

Marietje35 schreef:
Ik geniet elke dag van mijn paard en daar kan geen wedstrijd tegenop!

Mooi gezegd! Ik hoop dat mijn zadel snel binnen is, kan ik die na laten kijken en dan een springles opzoeken. Dat mag nog wel.

Fijn dat de les zo goed ging!

Ik had alleen graag een strenge lockdown gehad. Ik zie het al gebeuren dat dit niks gaat uithalen en dat we dan straks alsnog erin zitten. Plus kan ik me druk maken om de keuzes, wel nog naar de sportschool, scholieren en studenten allemaal aan het reizen, herfstvakantie mag wel. Etc :+ maar we hebben het ermee te doen. Hopelijk krijg ik ongelijk.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:34

Dat ben ik met je eens Urosa, het is een beetje pappen en nathouden op zo'n manier.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:42

@Marietje, ik bedoelde inderdaad m'n spring debuut :D Fijn dat je les goed ging!

@Lon, fijn dat je training goed ging!

@Urosa, Proef 19 is inderdaad een fijne proef om te rijden :)

Zo ik ben weer in Nederland. Meteen vanuit Luxemburg naar stal gegaan om Donner te longeren. Heb hem nog nooit zo zien lopen haha, hij was heerlijk aan het swingen in de draf, heel fijn los en kon zelfs heel makkelijk iets stelling vragen en z'n achterhand nog meer aanspreken. Heb hem niet super lang gelongeerd, maar vooral dat hij even iets energie kwijt kon, maar hij was veel rustiger dan verwacht! Gok dat zo'n weekje vakantie niet verkeerd was voor hem :D

Ik ga dit keer ook niet mee doen met online 'wedstrijd'. Ik wacht liever tot de echte wedstrijden weer mogen. Vorige keer was het telkens dezelfde proef en volgens mij voor het M2 ook nog eens de makkelijkste zonder travers. Dan is het makkelijk punten binnen slepen als je paard die oefeningen goed kan en de travers bijvoorbeeld niet. Vorige keer wel mee gedaan, puur om te kijken waar we stonden na 3 maanden door trainen. Toen hadden we in de 190 gehaald en daarna op wedstrijd ook dus dat was een bevestiging. Wil nu gewoon goed door trainen. Had 1 november pas weer een dressuur wedstrijd staan dus vind het prima zo

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:18

Veertje99: klinkt goed! Wellicht net even wat hij nodig had.

In proef 22 zit wel travers. Volgens mij is alleen 19 zonder travers?

Ik ga wel online mee doen (als opgeven gaat lukken), maar hoop echt dat het voor max een maand is. Ga veel liever op wedstrijd. Mentaal vind ik het veel fijner. Wil ook niet al mijn M2 punten online halen.

Zo zuur, in het buitenland gaan wedstrijden nog door :o

Heb vandaag fijn getraind, kon mooi de dingen uit de les toepassen. Ga nu zondag weer rijden. Mijn laarzen zitten nog steeds te hoog in de knieholte, wat zeer doet. Ook echt zuur. Ben er wel beetje klaar, probeer zondag nog met hakverhoger en anders ga ik weer lekker rijden met trainingslaarzen, dan maar langer pijn op wedstrijd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

Veertje99: klinkt goed! Wellicht net even wat hij nodig had.

In proef 22 zit wel travers. Volgens mij is alleen 19 zonder travers?

Ik ga wel online mee doen (als opgeven gaat lukken), maar hoop echt dat het voor max een maand is. Ga veel liever op wedstrijd. Mentaal vind ik het veel fijner. Wil ook niet al mijn M2 punten online halen.

Zo zuur, in het buitenland gaan wedstrijden nog door :o

Heb vandaag fijn getraind, kon mooi de dingen uit de les toepassen. Ga nu zondag weer rijden. Mijn laarzen zitten nog steeds te hoog in de knieholte, wat zeer doet. Ook echt zuur. Ben er wel beetje klaar, probeer zondag nog met hakverhoger en anders ga ik weer lekker rijden met trainingslaarzen, dan maar langer pijn op wedstrijd.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:48

Is proef 22 de online proef? Die heb ik al eens gereden is een best fijne proef!

Fijn dat je lekker hebt getraind! Wat betreft de laarzen, met hakverhogers zou het goed moeten helpen. Mijn petries hebben me heel lang pijn gedaan in m'n knieholte, na de wedstrijd bij de trailer dan eerst sneakers aangedaan i.p.v nog langer op de laarzen lopen. Heeft denk ik wel een half jaar geduurd voordat ze echt fijner zaten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:04

Zucht, ik ga echt zo niet weer voor Petries. Een half jaar :oo Of ik zeg erbij dat ze wel 1 cm lager mogen bij aanmeten.

De vorige keer was het proef 22, ik weet niet of ze het deze keer dan anders gaan doen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:27

Het nadeel van nog een cm lager aanmeten is dat als ze inzakken je de boog van je kuit op een verkeerde plek hebt zitten. Dit kan ervoor zorgen dat de laarzen nog sneller kapot gaan of dat je rits pijnlijk gaan zitten. Vandaar dat ze eerst echt tot in je knieholte zitten.

Oh dan is het beter te doen! Dacht dat ze proef 19 hadden toen. Maar goed dan denk ik dat ik alsnog niet mee ga doen haha. Eerst alles maar weer eens op pakken :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:55

Alleen proef 19 zou inderdaad niet M2 waardig zijn. Nouja dan loop je in de Z1 wel tegen de lamp :')

Arhg, nouja. Dat bekijk ik dan wel als ik weer nieuwe nodig heb. Zit eerst nog vast aan deze martelwerktuigen :+ onderstreept wel mijn idee van lekker weer trainen met mijn oude laarzen. Kun je 4x per maand ongemak beter handelen dan 4x per week.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:10

Haha ja daarom vroeg ik me al af welke proef ze gaan gebruiken :P

Haha ik snap je probleem helemaal! Dat was mijn insteek eerst ook

Gisteren dressuur gedaan met Donner. Hij pakte fijn aan. Niks bijzonders gedaan. Middendraf was echt wauw! Zo heeft hij eerder niet gelopen. Galop ging ook echt fijn. Hij was wel wat sterk maar liet zich enorm fijn rijden :) Vandaag een buitenritje gedaan en hij was lekker relaxt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:36

Veertje99: fijn zeg dat je beide dagen zo lekker hebt kunnen rijden!

Ik heb vandaag ook fijn gereden, impuls verbetert mooi en hij was weer wat scherper op de hulpen (mag nog meer, maar blij met de vooruitgang). Vliegende wissel ging zijn makkelijke kant op weer goed *\o/* Zijn moeilijke kant op had ie nu bedacht op mijn hulp vliegensvlug en drafpasje te doen en dan goed aan te springen :') laten we het er maar op houden dat ie wel aan het nadenken is :+

Mijn nieuwe veelzijdigheidszadel is het kopijzer echt te smal van, dus kon weinig zeggen over de ligging. Hoop dat voor volgende week klaar te hebben. Kopijzer aanpassen plus naadje stikken, kan ik dan opzoek naar een adresje voor springles :D

Verder ben ik benieuwd of de KNHS morgen met concreet nieuws komt over de online events.