[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:12

Sammie toch!!! Zonde van die twist and turn steiger, anders had je wel eens kunnen winnen.
Wel top dat je nu ook bij je gevreesde jury je punten kan rijden.
En oeps.. volte, welke volte, die is wel grappig.

Suus, gefeliciteerd! met alweer winst.

Nies, balen, volgende keer dan maar.

Kady, gelukkig je bijrijder en paard nog soort van heel, kan zo snel echt fout gaan.
Wel jammer.

Toobs is vandaag op menwedstrijd geweest.
Moest om 10 voor half 10, dacht 10 voor 10... (was uiteindelijk om half 9!!! weer op stal)
Menschort vergeten (verplicht) dus picknickkleed met zwarte achterkant en een spin om mijn middel als menschort.
Voorlezer moest vandaag werken, dus voorlezer moeten zoeken (is zo vroeg best lastig, maar hele goede gevonden)
Toobs liep lekker! Resultaat 196 en 190, 1e en 2e plaats.
Hilarisch was mijn volte met 1 hand in de 2e proef, die Toobs keuring in minihandgalopje deed, alleen ehhh, dat moest in draf...

Zegt mijn groom, je hebt een lekke band, ja hoor.. lekker menwagenband, ook niet op te pompen, ding liep net zo snel weer leeg.
Echt top! Wagen kunnen lenen (had er wel 3 kunnen lenen!) wat dat betreft is mennen echt top!
Oke toen had ik 4 ballen..
En 2e manche 1, ik was hindernis 18 kwijt maakte daarom rare draai, ging daar nog goed, maar toen kwam ik op poort erna in de problemen. bal.. en tijd.. snert...

Maar wel blij met zijn dressuur, hij deed het ook echt best lekker.!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:27

Toch maar een reserveband voor je menwagen, Solvir?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:51

Nou dat weer niet, maar wel nieuw binnenbandje kopen. Net al wat op google gezeten.
Band compleet kost 41 euro. Binnenbandje rond de 10, dus pffft, kom ik netjes vanaf.
Wel even snel bestellen, aangezien ahum.. ik de 16e wagen nodig heb voor wedstrijd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:11

Pffff we hebben geluk gehad. Calipso liep vandaag alsof er gisteren niks gebeurd was. Erg blij mee. Wond was al voor de helft met een korst er op. Heb hem vandaag even zelf gereden, lang en laag beetje los werken in het lijf verder niet veel gedaan.
Daarna beentje even goed gekoeld (en dat vind ie zo leuk }:) klein monster dat het is ik ook helemaal nat) rest van het wondje weer met acederm ingesmeerd.

Nu maar even rond kijken voor cross beschermers. Hij had uiteraard bescherming aan, maar gewone peeskappen, die trouwens zijn kogel achter wel beschermd hebben maar volgens de instructeur daar had de schade nog minder geweest als we hoge cross beschermers hadden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:22

Sjolvir schreef:
Sammie toch!!! Zonde van die twist and turn steiger, anders had je wel eens kunnen winnen.
Wel top dat je nu ook bij je gevreesde jury je punten kan rijden.
En oeps.. volte, welke volte, die is wel grappig.

Suus, gefeliciteerd! met alweer winst.

Nies, balen, volgende keer dan maar.

Kady, gelukkig je bijrijder en paard nog soort van heel, kan zo snel echt fout gaan.
Wel jammer.

Toobs is vandaag op menwedstrijd geweest.
Moest om 10 voor half 10, dacht 10 voor 10... (was uiteindelijk om half 9!!! weer op stal)
Menschort vergeten (verplicht) dus picknickkleed met zwarte achterkant en een spin om mijn middel als menschort.
Voorlezer moest vandaag werken, dus voorlezer moeten zoeken (is zo vroeg best lastig, maar hele goede gevonden)
Toobs liep lekker! Resultaat 196 en 190, 1e en 2e plaats.
Hilarisch was mijn volte met 1 hand in de 2e proef, die Toobs keuring in minihandgalopje deed, alleen ehhh, dat moest in draf...

Zegt mijn groom, je hebt een lekke band, ja hoor.. lekker menwagenband, ook niet op te pompen, ding liep net zo snel weer leeg.
Echt top! Wagen kunnen lenen (had er wel 3 kunnen lenen!) wat dat betreft is mennen echt top!
Oke toen had ik 4 ballen..
En 2e manche 1, ik was hindernis 18 kwijt maakte daarom rare draai, ging daar nog goed, maar toen kwam ik op poort erna in de problemen. bal.. en tijd.. snert...

Maar wel blij met zijn dressuur, hij deed het ook echt best lekker.!

hihi ja, die jury zal gedacht hebben "die heeft een kater..." _O- Oh echt hoe ik zo afwezig kon zijn.. (geen wonder dus dat ik die volte vergat.)
Kom ik bij mijn lezer (die 'm dus wel gelezen heeft) zegt ze "'t duurde effe voor het frankske viel he?" _O- Ja! Wrijf het er in! :')

Proficiat met de dressuur!! Fijn dat je die wagens kon lenen, is dat niet moeilijk ivm grootte enz? En dat "rijdt" toch anders denk ik niet?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:53

Rijdt wel iets anders, maardeze is eigenlijk fijner, zat korter achter mijn paard en was ook korter, dus makkelijker tussen de kegels, wel even wennen.
Wagen was prima voor Toobs zijn maat, alleen ik zat wat gefrommeld.
Je kan er uiteraard geen shettenwagentje of zo achter binden, maar gelukkig alle maten voorhanden en had er dus wel 3 kunnen lenen, ben gewoon met eerste aanbod gaan rijden.
Moet zeggen echt fijne wagen! (ook al had ik met de vaardigheid geen winst).

Je had tegen je jury en zijn schrijver moeten zeggen, nou.. Ik ben dan wel mijn volte kwijt..
Maar die frank he... die hebben we al jaren niet meer.

Wij hadden trouwens ook leuke jury's die in waren voor grapje en wat gezelligheid.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:33

Sjolvir:
nog gefeliciteerd met de succesvolle keuring!
En idd mennen is (vaak) wat gemoedelijker, je kan makkelijker wat lenen of advies vragen dan in de gereden wereld ;) Heb je met Toobs ook een startkaart voor aangespannen, of doe je het impuls?

Kady1: geluk bij een ongelukje dus! das even flink schrikken!! verzorgster nog spierpijn gehad?

Suus en Jury; wat is spirit mooi (of ligt het eraan dat hij veel op de mijne lijkt ;) hihihi)
En uiteraard gefeliciteerd met je punten, jullie gaan hard!

Nies; gelukkig geen verliespunt! vielen vallen nog mee zeg! soms is je gevoel toch echt anders dan hoe het eruit ziet.

Ayasha; jammer van je gemiste volte... moet je verward de jury hebben aangekeken.. hihi!
en dat stoute veulen toch... oh oh!
cp12: wat stoer zeg, die rubriek de man van! doet ie toch maar even!

als ik nog mensen vergeten ben, sorry, het is nog al veel!

Cair en ik zijn de B klasse door, we halen steeds mooie punten bovenin het klassement. De volgende wedstrijd starten we L1. Nu eerst even geen wedstrijden, alles laten bezinken.
Voorlopig kom ik saskia nog niet tegen, die rijdt precies de wedstrijden dat ik niet kan (ivm werk). Jammer, want had jullie graag eens Real life gezien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

sussanne_m; proficiat! Effe pauze is ook wel eens lekker.

Wij hebben ook een paar weekends geen wedstrijd, komend weekend ging ik sowieso niet, weekend erop normaal wel maar die is nu verzet naar een lokatie die mij te ver rijden is dus dan maar geen wedstrijd. :)

Kom vandaag aan op weide, hebben die twee merrie's de omheining gesloopt! :x Het heeft hier lelijk geonweerd, misschien is Pret geschrokken en er blind doorheen gerent.. Die voelt dan niks meer op zo'n moment. however. Kom du aan op weide: een deel van de omheining ligt helemaal plat en palen afgebroken. Pret staat bij Sam en Rêve stond bij Pharaon (hoe die daar geraakt is, is me een raadsel want verder was er niks aan de omheining. :? ) en die stond op haar dooie gemakje bij Phara, niks roepen op Pret of zo. :+ Pret naar hun "oude" (zonder beschadigde omheining) gebracht en Rêve ook maar Phara volgde.. Tsja, dan blijft Phara nu maar bij de dames staan.
Gelukkig hebben we meerdere onder verdelingen want de omheining die ze nu in paniek gesloopt hebben zullen nieuwe palen in moeten, dat zal pas voor het weekend zijn...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:51

Voor de regio gister en vandaag op gras geoefend. Wat een rotwerk toch die stiften indraaien.
Afbeelding
nog een stukje off road gereden om wat langere lijnen te rijden. Toch wel handig om wat schakelwerk te oefenen.

Afbeelding
en een soort van cavaletti training

Afbeelding
om daarna weer lekker te eten in je bak.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:17

Gras cavaletti! die van mij zijn vooral goed in gras halsstrekken.. (food!!!!).
Stiften is inderdaad altijd rotklus, maar ja, beter stiften, dan ijzers zonder.
Succes vrijdag!

Hmm, weideindeling was volgens jouw paarden niet oke, Ayasha, nu hebben ze het zelf even geordend..

Toobs heeft startkaart voor mennen en onder het zadel.
En hij gaat afgelopen weken lekker... Moet ie nog even 2 wkn zo blijven doen.
Nog fouten zat (vooral van mijn kant, waar hij handig gebruik van maakt), maar het wordt steeds iets beter.
Niet dat we onder het zadel deuk in pakje boter rijden, maar streven is de zaterdag te halen.
Volgende week is distr. kamp. mennen, daar hoop ik wel op hogere klassering. (daar telt hij als paard, E bestaat voor de wagen niet).

Sjol ook stiekum nog vandaag ingeschreven voor het districts k. ze is rad en heeft ondertussen 11 wkn niets gedaan, maar he! We gaan gewoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:03

Ja blijkbaar waren ze het niet zo eens met de indeling. Ben nu alleen aan't twijfelen of ik Ex overdag bij Sam zou laten. Want nu staat Ex "alleen" (draadje tussen met Sam)

Succes Sjol!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:45

Kreeg ik net binnen, mijn toekomstige pony in de wedstrijden, hi hi..
Hepsie op de keuring.
Afbeelding

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:15

Knappe heps :)

Aah spirrie :D hij doet t allemaal maar, en dit was de druppel ik ga morgen aan m'n bochel werken, geen gezicht :n

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:00

Bochel? Je bedoelt je capuchon?
Hier laarzen gepoetst, hoofdstel gepoetst, alles in tas.
Paard gisteren beetje gewassen, maar staat in de wei, met die blubb er had ik maar bedacht hem vandaag echt op net te maken.
Liep woensdag erg lekker (privéles), gisteren wat minder, maar groepsles is toch anders, vandaag moeten we het alleen doen...

Bandje voor menwagen geregeld, kunnen ze er morgen ochtend op gooien (zijn 's middags dicht), dus ahum..duim voor me dat ik morgen dubbel geboekt ben, dat zou positief zijn in dit geval.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:04

Bandje kan er morgen op, geen enkel probleem.

To en Do op de Regio, was ehhh, niet briljant (zaten wel wat fouten in), maar volgens de jury was het dramatisch :( . Jullie mogen de punten raden, ik verklap ze pas later.

Jury en Suus mogen niet meedoen, die weten ze allicht al.
Spirit door? En trailer weer gemaakt?

Oke, volgende week dan maar lekker op het districts vlammen!!

Voor de fun.
draf ergens..
Afbeelding

galop volte 10 meter.
Afbeelding

stap, snap niet waarom ik überhaupt zijn benen gewassen had, toch niets van te zien.
Afbeelding

Gokje, gebroken lijn?
Afbeelding

Halt bij binnenkomst.
Afbeelding

galop
Afbeelding

galop
Afbeelding

draf
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:28

Leuke foto's hoor sjol. Nu ben ik wel benieuwd naar je punten?

Ook leuke fotos van bontje! Stoere pony

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:39

Ik heb je punten niet gezien sjolvir maar hoorde wel dat in het M2 er maar 1 op de 3 winst had. Maar zo is het bij gewone wedstrijden ook vaak, eerlijk gezegd nog dramatischer.....

Suus is door met Spirit. Super natuurlijk. Proef was gewoon het maximale waar we nu zijn met de training. Eigenlijk foutloos op aw scheef na. Maar moet net nog wat meer front, cadans en verruimen.

Maar wat vooral heel fijn was dat Suus (zonder pillen :) ) heel relaxt was (ik was zenuwachtiger en deed toen ook nog ff dom met trailer, dus wekker morgen extra vroeg om dat weer te repareren).
Ook Spirit gedroeg zich super. En dat te bedenken dat ie een half jaar geleden nog geen seconde stil kon staan en nu keek ie echt nergens naar, zeker niet tijden het rijden. Er kwam nog een grote op hem af die schrok van een paraplu en Spirit had echt zo iets van "weet niet wat jij nu aan het doen bent maar ik ga gewoon door".

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:47

Super! Gefeliciteerd met het door zijn van Suus en Spirit!
Heb ze alleen in zien rijden, niet de proef gezien.

Ik was te laat voor de prijsuitrijking, verder dus niet gezien wat de rest had, was halverwege toen ik belletje kreeg.
Ik heb nog nooit zulke lage punten gehad als vandaag.
Protocol heb ik dus nog niet, heeft verengingsgenootje.
Nog net geen verlies.... 156 en 158..... en ik zit niet snel te zeiken over een jury oordeel, maar dit is geen positief jureren meer.
En rij toch wel zo lang mee dat ik kan inschatten dat dat wel heel dramatisch laag is.
En 1 op de 3 winst op gewone wedstrijd, oke, maar hier zouden toch relatief gezien de betere ruiters moeten rondrijden. (mijzelf niet meegerekend, was er per ongeluk terecht gekomen)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:10

Op de foto's lijkt het me zeker niet bijna verlies Sjol. :(
Dat is zeker niet meer positief jureren, ben wel erg benieuwd wat er dan op de protocollen staat.

Suus en jury, gefeliciteerd! En succes. :)

Paardlief en ik zijn ook als 10e door naar de finale morgenochtend. Mochten er 10 door dus hoezo met de hakken over de sloot. :+ Ze was eigenlijk erg fijn maar ik mocht uitgerekend in de enige ring met uitzicht op koeien dus alles die kant op ging gepaard met verzet en storingen en onvoldoendes en de andere kant op ging t weer fijn. 186 en 191 vond ik nog erg schappelijk. Maar morgen zitten we in een andere ring dus hopelijk kunnen we dan een proef naar ons kunnen laten zien. Morgenmiddag met poown viertallen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

Oh, top lisannee! Zet hem op morgen!

Ben ook benieuwd naar de protocollen, krijg ze van de week nog wel.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:14

Allemaal regiokampioenschappen gereden?
Zonde Sjolvir dat het niet goed ging! Welke klasse rij je? En mogen die korfjes aan je beugels tegenwoordig in de dressuur? (of heb je dispensatie?) Als je al zegt dat het dramatische punten waren gok ik 165... *edit* zie dat je M2 rijdt, en met welke punten. Balen!

En gefeliciteerd Jury met de goede resultaten! Succes morgen.
Lisanne93 ook gefeliciteerd!! Ook succes!

Ik had ook kampioenschappen. Jort heeft even een dipje gehad, maar we gaan nu weer richting oude niveau. Vandaag hebben we Drentse kampioenschappen gestart. Mooie winstpunt maar minder punten dan verwacht, en niet goed genoeg voor de finale. Ach, guppie is ook pas 4 dus nog kansen zat! :)
Nu gaan we maar toewerken naar de finale vd Jonge Dressuurpony's, en begin sept ook nog finale van de Welshcup.

:+:

Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5461F270

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:16

Oh, Royaltjuh, mooie foto, van je jonkie!

Korfjes mag al heel lang, zijn veiligheidsbeugels, mogen ze dus niets van zeggen.
Rij er al jaren mee.

Ze hebben 1 nadeel, was er bij laatste onderdelen 1 kwijt, deze kan je ook echt niet terug aan doen als je rijdt, ze wegen niets, dus je kan niet voelen met je voeten waar ze zijn :+ :') .
Kan gelukkig prima met 1 beugel of zonder ook in de rondte rijden.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 08-08-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:17

jammer Royaltjuh dat je niet door bent maar die Jonge Pony competitie is ook heel leuk.

Sjolvir moeten wij je protocols morgen meenemen en dan ff foto van maken en naar je mailen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:18

Protocol is al mee door verenigings genoot.
Ik had mazzel die belde toen ik net bij die lange weg zat met al die drempels bij de caravan winkel? Opslag? Dus auto aan de kant.
Was te laat voor de uitslagen, draad stond geen stroom meer op, moest ik even weer in elkaar klussen, anders morgen weiland met 1 zwarte maar zonder fjorden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:21

dan kan ze er toch ff een foto van maken en naar je doorsturen?