[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:32

Jeetje Noukie, wat heftig zeg! Sterkte!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:24

Jeetje dat is heftig :(:)

Ik zit op mijn punten te wachten. Vandaag wedstrijd ingeschreven als soort oefenwedstrijd, heb er altijd wat moeite mee als ik nieuwe proeven moeten rijden. Iets met zo vaak doorlezen als je kunt maar door de focus toch alles weer vergeten.

Helaas 1ste proef fout gereden en 2de proef fout in de wissel van de slangevolte. Ik heb vaak niet de marge voor zulke fouten dus zal wel geen punt inzetten vermoed ik :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:48

thanks. zeg t trouwens niet helemaal goed, maandag was de uitvaart. Blijft ontzettend onwerkelijk iig

Ik zal duimen Bamsy! Hopelijk valt t net mee. En anders goed dat je zo'n 'oefenwedstrijd' hebt ingepland! Getuigd van zelfkennis en alleen maar slim om t dan zo aan te pakken :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:38

Noukie schreef:
Ik zal duimen Bamsy! Hopelijk valt t net mee. En anders goed dat je zo'n 'oefenwedstrijd' hebt ingepland! Getuigd van zelfkennis en alleen maar slim om t dan zo aan te pakken :)

Het duimen heeft geholpen
Geen dikke punten maar met 205,5 en 206,5 toch heel tevreden gezien ik normaal met zulke fouten onder een wp ga zitten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:47

Gefeliciteerd!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:15

Nette punten Bamsy

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:20

Noukie he bah wat naar zeg, sterkte.. :(:)
Ik ben benieuwd hoe Bridle2fit je bevalt.

Bamsy mooie punten voor proeven met foutjes!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:51

Bamsy, toch nette punten!

Hier afgelopen weekeind mn laatste 3 winstpunten in het M2 gereden dus nu officieel Z1 start gerechtigd.
Ik denk dat we in het nieuwe jaar maar eens een keer Z1 gaan starten.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:05

Dank allemaal!

Kreeg net onderstaande reactie van mijn zadelmaakster op mijn post over de wedstrijd van gister:

“Je krijgt geen punten als het niet voor elkaar is he! Mijn trainer zei altijd “elke winstpunt kan de laatste zijn om naar een volgende klasse te kunnen, dat weet een jury niet. Met een winstpunt zegt de jury dus eigenlijk dat je “klaar bent (om te trainen) voor een volgende klasse”.”

Zo had ik er eigenlijk nog niet naar gekeken maar ga deze wel in mijn achterhoofd houden dat je inderdaad niet altijd monsterscores hoeft te rijden als bevestiging dat je goed bezig bent. Een punt is een punt en ik vergeet wel eens dat een winstpunt uiteindelijk een promotiepunt is. :j

Nu nog proberen de “standaard” foutjes eruit te krijgen. Keertwendingen zijn nog een dingetje, of te groot of ik maak hem te klein en laat hij zijn spilbeen staan. Middengangen en uitstrekken wordt langzaam aan ook beter dus ipv onvoldoendes gaan die naar een 6/6,5 dus uiteindelijk komen we er wel (denk ik := )
Ik merk wel dat ik tijdens mijn proeven steeds bewuster ga worden van wat ik doe en meer ga rijden ipv meeliften en de proef overleven om zo maar te zeggen. Zorgt er alleen voor dat je soms net iets teveel doorvraagt en je paard stil momt te staan of juist ineens te scherp wordt maar dat is weer even de juiste dosering vinden.

Vroegah dacht ik dat ik al best goed bezig was met rijden maar jongens elke keer weer als ik weer op mijn paard stap kom ik er weer wijzer vanaf :)*

Gefeliciteerd met je laatste punten ivy!
Ik wilde ook wachten toen ik mocht starten maar kon het niet laten, vind het veelste leuk haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:16

Noukie sterkte
Bamsy gefeliciteerd met je punten het zijn er weer 2!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:44

Bamsy daar heeft ze echt helemaal gelijk in!
En ja dat herken ik. Hoe meer je leert en voelt met paardrijden, hoe meer je weet dat je eigenlijk nog niks weet zegmaar. :+ Ik zou soms echt willen dat ik gewoon lekker kneuterig op B niveau kon hobbelen en blij kon zijn dat ik een rondje in galop zat. Ipv bezig zijn met nageeflijk, over de rug, niet op de buitenschouder vallen en weet ik het. :')

Iemand toevallig ervaring met Cavalor Fiberforce en Strucomix?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:32

absque_dubio schreef:
Iemand toevallig ervaring met Cavalor Fiberforce en Strucomix?

Ik heb de mijne een lange tijd op Fibreforce gehad omdat hij weinig suiker mag/kan hebben. Echter overgestapt naar vitalbiks omdat ik het idee had dat hij “meer” nodig had.

Vandaag fotoshoot bij vriendin gehad. Hij was nog steeds niet heel fijn en beetje hangerig maar toch erg gave foto’s geworden!(let niet op mijn houding :+ ) Zou willen dat hij op wedstrijd ook zo stoer zou lopen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:47

Wat een ruig dier is het Bamsy! Komt vanzelf in de ring ook zo, kwestie van geduld en lekker dooroefenen :)

AD: mijne heeft wel fiberforce gehad, maar echt puur erbij ivm structuur en beter kauwen.. Was ook niet in de hoeveelheid dat ik er echt een mening over heb. Hij vond t iig lekker, dat wel :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:22

Gave fotos bamsy! Jij lijkt ook een lang end!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:15

Wauw Bamsy, heel ruig! :oo En ik ben nu ook helemaal jaloers op je figuur. :+

Noukie, bedoel het ook als extra voor erbij. Alleen 'gewoon' brok vind ik sielugh. :') en ze voeren deze Cavalor producten waar ik verder nog uit kan kiezen voor bij het brok. Mocht het beide niks zijn dan doe ik het natuurlijk niet. Maar wie weet is een van de twee juist fijn voor erbij. Maarja, welke..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:04

Bamsy gave foto's!
AD geen ervaring mee ik voer sport musli aan douwe van pavo.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:11

Super mooie foto's! Dat in de proef komt wel goed, heb ik ook gedacht maar soms moet het knopje ineens omgaan en dan gaan ze ook in de proef!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:21

Ik had vanavond les. Ging gewoon niet lekker, en dan voel ik me als iemand die nog geen B proef kan rijden. En dan denk ik echt waar ben ik mee bezig kan beter stoppen met paardrijden. :o Zo frustrerend. Snel weer het bos in met de pony, de druk bij (vooral) mezelf er even af. Even terug naar de basis en naar het idee dat paardrijden leuk is. :+
En zoals vriendje net zei; Rome is niet in een dag gebouwd.
Zo is het ook zeker, maar ik wil het wel graag in een dag bouwen. :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:39

En anders 2 dagen.... maar langer niet haha
Heel herkenbaar!

Zo moet mijn instructie elke keer weer zeggen, hij is pas 7 he? Het hóeft echt niet zo snel

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:09

Janine1990 schreef:
Gave fotos bamsy! Jij lijkt ook een lang end!

1,78 met de lengte vooral in mijn benen. Daarom ook heel blij met een paard met flinke ribbenkast haha

absque_dubio schreef:
Wauw Bamsy, heel ruig! :oo En ik ben nu ook helemaal jaloers op je figuur. :+

Haha don’t be, volgens een topic op dit forum vak ik in de categorie: te zwaar voor je paard :')

@ad
Herkenbaar := ik noem het altijd maar een fase, en zo hebben er al heel wat fases gehad haha. Alsof alle knopjes even gereset worden, over paar dagen stap je weer op en werkt alles ineens weer.

Zijn er hier trouwens mensen die mee rijden met de huijbergse paarden 3 daagse (“groot” evenement waarbij je 3 dagen achtereen uitgezette routes door het bos en heide rijdt)? Lees dat veel van jullie van een eind verder komen maar wellicht een verdwaalde ziel :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:43

ivy_power89 haha ja nou vooruit, 2 dagen mag nog net. :')

bamsy, dat kan ik me dus absoluut niet voorstellen. := Je staat juist erg mooi op je paard!
En daar heb je ook gelijk in, het zijn een soort fases. We zitten nu een week in deze fase (kan niet, wil niet, lukt niet) dus ik hoop dat dat volgende week weer over is. Soms moet je ook even die stap terug doen, om weer vooruit te komen. Maar ik vind het dan gewoon echt even allemaal stom. :o :+
Hier helaas geen verdwaalde ziel die mee doet aan de 3 daagse.

Mijn vriend heeft gisteravond nadat hij zijn rode voetbalsokken heeft gewassen, 2 van mijn favo dekjes in de was gedaan. Jullie kunnen wel raden wat hiermee is gebeurt.. |(

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:15

Ahhh neee!! :(:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:03

Ik lees nog vrolijk mee maar ben even aan het doortrainen om het z in te kunnen. Vind het nu nog lang niet goed genoeg zelf.

Bamsy ik heb er twee keer bij mee gereden. M'n tante woont er in de buurt. Sfeer is heel leuk en mooie routes zaten ertussen. Dus als je twijfelt om te gaan, zeker een aanrader. En wat betreft die foto's... Jeetje, hoe kunnen mensen dat nou zeggen. Vind ze prachtig! Heel mooi plaatje. En als je zo al te zwaar zou zijn, dan hadden jullie niet mee kunnen draaien op dit niveau toch. :)

Zag overigens meer mooie foto's voorbij komen.

Ik ga weer even onder m'n steen :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:00

Bamsy, valt me mee! Je toon veel langer dan ik (naar mijn idee dan), terwijl ik toch echt nog wat langer ben.

AD, wat zuuuur!! :oo

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:20

Ik lees ook druk mee maar geen tijd om echt op iedereen te reageren :o