Wat een leuke bonte jury! Ik hoop ooit ook zo met mijn bontje door de baan te gaan. Tot nu toe ben ik erg tevreden hoe het omscholen gaat, activiteit en schakelen gaan steeds beter. Alleen de hoofd-halshouding wil nog niet lukken. Ik rijdt hem nu actiever en ronder (in de western is de halshouding min of meer gestrekt, puntje van de oren ter hoogte van de schoft), met als resultaat dat hij met zijn neus bij zijn knieen loopt. Activeren en ophoudingen hebben nu alleen het resultaat dat hij sneller met zijn hoofd tussen zijn voorbenen loopt. En als ik hem dan ruimte van voren geef gaat hij in zijn vertrouwde westernhouding.
Knappe spir Wij gingen ook ff iets teveel tegen t grensje hoor soms, dat is toch een dunne lijn.. Gisteren heeft ie lekker vrij gehad vandaag weer opgepakt en wauw hij voelde echt top, lekker licht in m'n hand en hij snapte het alweer veel beter. Gave knol
Sjolvir
Geplaatst: 02-08-14 16:55
Sammetje hij strafte zijn eigen gekkigheid zelf onmiddellijk af.
Spirit is echt een leuke pony, wees er zuinig op. En grenzen.. Jup.. wij gisteren ook, leverde pisnijdige zwarte pown op die alle kanten op ging behalve de goeie. En snel.. noop.. dat was ie nog steeds niet.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 02-08-14 17:15
Dat heeft sammetje wel vaker... Heb vandaag nog gezegd: Sam is een beetje "uitgedaagd" zegmaar... (om maar niet te zeggen: achterlijk)
Hihi oeps! Toobs boos! Alle paardjes grenzen opgezocht dan!
Belker
Geplaatst: 02-08-14 17:17
Sjolvir, die gele hier loopt het liefst ook in zijn eigen tempo, lekker op zijn dooie akkertje om zich heen kijkend Hoewel hij als hij nieuwe dingen mag doen wel verdomd snel en actief is.
Oh, zwarte kan ook razend snel zijn inderdaad, maar dan is ie er als haas onbestuurbaar en rembaar aan het vandoor gaan.. Tijdje terug nog voor kudde koeien, terwijl je ook koeien kan drijven met die idioot.
Jamaar da's anders Sjol... Dat snap je toch wel... Die hun vlekken waren anders!!
Gisteren huwelijksfeest van mijn moeder en stiefvader gehad. Vandaag op wedstrijd. Gaat helemaal goed komen. (uhum). Vanavond wsl dood.......... Zo wel eens kijken of ik mijn enkel kan intapen... Linkerbeen doet pijn en als ik mij enkel al kan ondersteunen beperkt het me mss al wat minder straks..
Succes iedereen op wedstrijd. Wij gaan met Calipso naar een cross training in Baarle Nassau. Zijn verzorgster van 15 rijd hem dan. Ik kan door mij rug helaas nog niet springen laat staan crossen. Maar verzorgster vind dat helemaal niet erg hoor haha
Suus___
Geplaatst: 03-08-14 12:58
Spirit weer 2 winst erbij Genoten van m, heerlijk relaxed tussen al t geweld in de losrijbaan
Wij zijn ook weer terug het ging helaas niet zo goed. Nou ja het parcours ging prima maar op hindernis 3 in de cross wilde hij eigenlijk weigeren bedacht toen toch te springen maar totaal uit balans hij raakte met rechts achter de hindernis. Verzorgster viel er af. Ze had zich gelukkig niet bezeerd. Pony wel had een schaafwond op zn been. Niet diep leek niet ernstig. In eerste instantie wilde instructeur haar door laten springen. Maar ik vond dat ie in draf niet helemaal lekker liep dus besloten niet door te rijden. Jammer maar helaas. Thuis gekoeld met water en daarna acederm er op. Hij draafde vol gas de wei weer in weer helemaal zuiver. Dus waarschijnlijk komen we met de schrik vrij. Maar daar kunnen we morgen pas meer over zeggen.
Kady; ai! Ik hoop dat het mee valt. De wond trekt misschien een beetje waardoor ie wat voorzichtig loopt? Rêve had ook een snee'tje op haar been oppervlakkig en liep ook beetje stijvig de dag erna ook nog. maar als ik een schaafwonde heb ontzie ik dat ook.
Oei Nies_... niet zo fijn... Wedstrijd gehad of training?
proficiat Suus en jury!
vandaag wedstrijd bij mijn "gevreesde jury".. Voelde met losrijden al dat er explosiegevaar was, hij blijft dan rustig maar ik voel het aan zijn manier van reageren (alleen ziet niemand 't). Ik kom binnen in stap, groet, wil voorwaarts in draf en Sam gaat omhoog en draait 180°... Een drie waar ie normaal een 7 heeft en ik had met 69% maar 2 pt achterstand op de 1e (2 punten, geen procenten, dus had ie dat steigeren nou gewoon gelaten.. ) Wel super blij! Gewoon 5 8'en gereden bij die jury... Een jury waar ik nooit meer dan een 6 bij kon rijden! beetje zelfoverwinning dat het ook bij hem lukt nu!! Hij jureert overigens niet slecht hoor, helemaal niet, maar ik kreeg met Sam gewoon nooit een proef neer gezet die voor hem voldeed! En nu lukt dat dus wel!! ZO blij!
En omdat Sam de 1e proef zo "liet gaan" deed ik dat maar met de 2e proef... Vergeet gewoon de volte te rijden. Jury belt zegt "je bent een volte vergeten" *kijkt jury blanco aan en denkt volte... Volte.. Welke volte? Volte na galop?" jury legt nog twee keer uit welke volte en toen viel mijne frank pas. OHJA!! Volte!! Ze kon er gelukkig om lachen. Daar 67%, had zelf even moeite met terug op pakken na zo'n stomme fout van mezelf dus duurde een paar onderdelen en toen reden we weer 7's.. Maar doe je niks aan.. 2 keer 3e en een prijsje.
En... We hebben één van onze "richtpunten" bereikt ondanks de stomme acties en wel in beide proeven voor één van de twee ruiters waar ik zo naar op kijk en me zo graag mee wil kunnen meten. Heb zijn proeven nogthans gezien, die waren gewoon goed!
En hij is zo een *** dan he.. Hij steigert niet hoog, maar hij draait ineens 180° en hij geeft je het gevoel dat ie hoog wil gaan, dus je gaat naar voren zitten en dan ineens gooit ie zich om en vertrekt ie.
Ik pak tegenwoordig zijn hals met 1 hand vast, als ie dan zich om gooit, kan ik me recht in het zadel "duwen" en 'm meteen weer er bij nemen En als ie niet draait op het moment dat ik mijn hand naar voren doe en hij tóch hoog gaat ipv te draaien, is die arm al in de juiste richting aan het gaan om 'm een mep tegen zijn oren te geven.
Sammie moet je een beetje te slim af zijn... en 't ziet er dan wel gek uit als ie zo laag steigert en draait en ik 'm bij de hals pak, maar als ik 'm daardoor relatief snel kan dwarsbomen in zijn plannen dan vind'k dat prima.