Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:@sita_ xx ik begrijp je opmerking wel maar vindt het lastig om dat aan online starten te linken. Dit weekend nog 30 punten verschil gehad, 1ste ring 30punten meer dan in de 2de ring. Direct achter elkaar gereden, geen opmerklijke verschillen in de proeven en beide ringen 1ste geworden.
Ik ga dan echt niet naar de jury om uitleg vragen maar misschien zou iemand anders dat wel doen.
Janneke2 schreef:carika schreef:@sita_ xx ik begrijp je opmerking wel maar vindt het lastig om dat aan online starten te linken. Dit weekend nog 30 punten verschil gehad, 1ste ring 30punten meer dan in de 2de ring. Direct achter elkaar gereden, geen opmerklijke verschillen in de proeven en beide ringen 1ste geworden.
Ik ga dan echt niet naar de jury om uitleg vragen maar misschien zou iemand anders dat wel doen.
Naar de letter van de wet zou het het beste zijn als je beide proeven op film hebt en dan beide juryleden beide proeven liet zien.
... en daarna een ontspannen gesprek over 'wat zie je - en wat vind je er van?'
carika schreef:@sita_ xx ik begrijp je opmerking wel maar vindt het lastig om dat aan online starten te linken. Dit weekend nog 30 punten verschil gehad, 1ste ring 30punten meer dan in de 2de ring. Direct achter elkaar gereden, geen opmerklijke verschillen in de proeven en beide ringen 1ste geworden.
Suzanne F. schreef:Natuurlijk kan een jury er ook naast zitten. Maar mij valt op dat een jury er eigenlijk nooit naast zat als er hoge punten zijn gereden. Maar wel als het een keer lager uitvalt dan verwacht. Want dan is de jury ineens niet kundig. Het kan ook gewoon zijn dat je dit keer juist wel een kundige jury getroffen hebt die gewoon rijtechnisch net wat kritischer is. En in plaats van het naast je neer te leggen en te denken: Pfff wat een zeikjury, volgende keer beter… kan je ook je proef terugkijken met het commentaar ernaast en kijken of je er wat van op kan steken en of er misschien toch wel een kern van waarheid inzit.
MyWishMax schreef:En zelfs dan is 30 punten bij dezelfde proef ook nog niet eens zo heel veel. Dan heb je al te maken met 2 verschillende plaatsen waarop iets beoordeeld wordt dus ook dingen die je anders ziet.
2 verschillende proeven kan je niet met elkaar vergelijken. Het zijn andere onderdelen, andere plek en noem maar op.
carika schreef:MyWishMax schreef:En zelfs dan is 30 punten bij dezelfde proef ook nog niet eens zo heel veel. Dan heb je al te maken met 2 verschillende plaatsen waarop iets beoordeeld wordt dus ook dingen die je anders ziet.
2 verschillende proeven kan je niet met elkaar vergelijken. Het zijn andere onderdelen, andere plek en noem maar op.
Als beginnende wedstrijd ruiter vind ik dit wel lastig. Ik heb niemand bij om te filmen alleen iemand om te lezen, dus ik kan het niet terugkijken.
Soms raak ik door het verschil in punten wel in de waar: heb ik nou echt beter/slechter gereden dan de proef ervoor!?
Maar ik begrijp volledig dat de verschillen er bijhoren.