[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:11

haike schreef:
SannevdM schreef:
Sinds lange tijd weer even bokt geopend haha, ik ga eens bijlezen!

Haha dat typte ik vanmiddag ook, en helaas kwam het er toen nog niet van, dus bij deze ga ik maar eens een grote bijlees-actie houden :o

Hier idem. Had net één pagina gelezen en toen moest ik weer afsluiten haha.

aaida: hoe gaaf moet dat geweest zijn! Wauw! Heb je foto's?
Aii, wat zuur van die wond onder haar buik.. Maar wel fijn dat ze er geen last van lijkt te hebben!

Lena: gefeliciteerd, mooi debuut! :D

Veertje: wat ben je een leuke combinatie met je pony! :j En gefeliciteerd met je punten tussen de paarden!

Meya: wat heerlijk om te lezen dat je weer plezier hebt in het rijden, dat is toch wel het allerbelangrijkste!

Rosanne: welkom! Wat een heerlijke pony heb je daar. <3 Je palomino is ook cool! :D

Marietje: vanwaar je twijfel om te gaan? :(:) (Pb?)

Hier gaat alles prima. Dior doet het super fijn, vorige maand ons Z2 debuut gewonnen met bijna 66% en 61%. (Tweede proef slopen er een paar enorme fouten in wat ons een paar 2'en en 3'en opleverde. :+ Ik was zelf niet meer gefocust omdat ik zoooo blij was met mijn eerste proef dat ik eigenlijk daarvan aan het nagenieten was. :') ) Paar weken daarna nog een keer gestart met beide proeven tegen de 65% aan.
Dus kei blij! Blijft heel bijzonder dat hij als pony zo stoer meedoet tussen de paarden. <3

veertje99

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:54

Dankjewel Sanne! Leuk om te horen :)

Wat heb je een prachtige score neer gezet zeg! Heb je een foto van jullie als combinatie? Z2 met een pony tussen de paarden lijkt me zo gaaf!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:58

Veertje @ het is vaak wel een stukje rijden gelukkig is het nu steeds vaker in putten wat het voor ons veel makkelijker maakt.

Dankje wel ik ga inderdaad proberen rustig te blijven en genieten.
Jij alvast veel succes zaterdag !

Je ziet in de moeder wel echt welsh pony ben stiekum nog benieuwd na de vader haha :D

Marietje@ het rijden is inderdaad heel fijn alleen is de kantine raam soms heel spannend :o

Ik weet de reden niet waarom je twijfel, en snap dat je niet alles zo op bokt zit ivb meelezers super irritant is dat dat is de reden waarom ik eigenlijk gestopt was met bokt maar ik trek me er gewoon niks meer van aan al is dat soms wel heel lastig.

Haike@ dankje wel !
De 3 jarige doet het ook super leuk onder het zadel de 2de keer reed ze er al los mee en gisteren was het weer opstappen en ze kon er zo mee weg rijden zo braaf

Wat fijn dat het rijden zo goed gaat en wat een mooie punten !!
En fijn dat je een fout makkelijk kan herstellen !

Sanne@ dankje wel !
Ik ben erg benieuwd na een foto van jou palomino ? En wie is de vader? Leuk dat je ook tussen de paarden rijd en dat je zo goed mee kan komen snap heel goed wat je bedoelt ! :)

Over de selectie gesproken die starten hier ook zat eigenlijk te twijfelen om mee te rijden alleen komt dat denk ik kwa dracht niet uit nu zat ik te denken om misschien met de hengst de selectie te gaan rijden alleen twijfel om dan b of l te starten.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:08

Goedemorgen,

Ik kom me stiekem ook alvast melden. Ik lees al even mee.
Morgen heb ik met mijn topper Harry ons officieuze M1 debuut staan.
Op de onderlinge op stal gaan we het proberen. Zijn we er al klaar voor? Nee eigenlijk nog niet, maar de L2 kent meneer bijna te goed. We hebben de punten om over te gaan, maar ik vind ons nog niet klaar. Omgeving vindt van wel.
Gaan het proberen en ik zie wel hoe ver we komen. Het zal miet allemaal bevestigd zijn maar dat geeft niet voor nu.

Wil officieel pas nieuwe jaar over. Wil de selecties nog L2 proberen. Kijken hoe ver we komen, maar moet wel 1 proef starten anders haal ik het niet. Laatste wedstrijd hadden we 200.5 en 189.5

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:45

@Rosanna, Putten is voor ons wel eventjes rijden. Gok zo'n 1,5 en met de trailer ben je dan wel iets langer onderweg.

Ben gisteren vergeten te vragen naar z'n vader. Komt dit weekend wel :D Donner is wel echt een kopie van zijn vader haha.

Welkom Kimmetje! Je komt er vanzelf achter of jullie er klaar voor zijn! Komt vast goed morgen en als het nog niet goed gaat maakt het niet uit. Lekker verder blijven trainen en veel km maken :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:51

@ Haike; Zo, lekker bezig!! Gefeliciteerd! Ben je ook al officieel gestart?
@ Veertje; Selectie telt ook als gewone wedstrijd, dus gewoon lekker gaan!
@ Sanne; Jeeeetje joh, jij gaat hard! Gefeliciteerd!
@ Rosanna; Oh ja, dracht is dan niet handig. Maar afwachten tot wanneer je kan rijden ...
@ Kimmetje; Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:18

Veertje, wij beginnen ook 12 oktober (jij toevallig ook Tilburg?). Twijfel ook nog of klaar voor zijn maar 2 zijn bij de eigen club dus dan makkelijk dichtbij zodat toch maar mee doe.

Sanne gefeliciteerd!

Rosanne meerdere paarden om uit te kiezen voor de wedstrijden zo te lezen, in m1, eentje b/l1 en dan straks ook 3jarige nog?

Kimmetje succes vast morgen!

Marietje, ben nu 1x officieel gestart, beetje last-minute toen tussendoor en alles was heel erg spannend. Nog wel 2 wp maar ging ook heel veel fout, maar sindsdien (nog niet zo lang nieuwe instructrice erbij) ook echt meer aan trainen op enge dingen en hoe spanning moet oplossen en dat lijkt wel zijn vruchten af te werpen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:30

Leuk hoor, Haike!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:53

@Marietje, ja dat is zeker zo. Eerste ga ik ook wel, tweede en derde is even kijken qua vervoer enz :)

@Haike, nee ik woon in de achterhoek, Gelderland haha. Maar wel toevallig dat de eerste dezelfde data heeft

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:15

SannevdM schreef:
aaida: hoe gaaf moet dat geweest zijn! Wauw! Heb je foto's?
Aii, wat zuur van die wond onder haar buik.. Maar wel fijn dat ze er geen last van lijkt te hebben!

Jaa, ik heb allemaal mooie foto's uitgezocht. Wellicht maak ik er nog een topic van, dan meld ik wel wat de link is.
Gister even zonder zadel gereden om even wat anders te doen dan longeren, maar oeff, wat gooit ze toch hoog op :') hopelijk kan het zadel er snel weer op, het geneest gelukkig wel goed.

Sanne, gefeliciteerd! Gaat goed daar.
Kommetje, succes morgen!
En Haike, dat gaat ook mooi zeg!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:07

Kimmertje@ welkom en heel veel succes morgen !! :)

Veertje@ geen probleem heeft geen haast :)

Marietje@ klopt maar ik heb er wel bewust voor gekozen, sport kan ik daarna evt weer oppakken.

Haike@ ik heb inderdaad een luxe probleem dat ik er uit meedere kan kiezen Angel die ik m ga starten is echt van mij de andere zijn van mijn vriend.
Het is de bedoeling dat er straks nog wel wat verkocht gaat worden maar eerst even wat km maken de 3jarige is ook drachtig dus denk nu vooral lekker door rijden en dan kijken hoe het gaat deze is ook niet helemaal van ons maar heeft nog een andere eigenaar.

Aaidaa@ wel leuk dat je zo de afwisseling kan doen zonder zadel !

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:16

Wij hebben weer wedstrijd gehad. Het was een heel gedoe haha. Het ging allemaal niet fantastisch. Eerste proef wel fijne onderdelen kunnen laten zien daar 188. Tweede proef teveel fouten daar 176. Hij is de laatste tijd niet meer zo fijn, heel erg stijf, galop geeft telkens taktfouten als ik naar voren wil rijden. Middendraf word hij enorm scheef en hoe goed dat ging hoe slechter het telkens gaat. Vind het nu erg lastig in te schatten waar het door komt.

Maar voor nu weer een winstpunt erbij en dinsdag even met de instructrice overleggen :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:11

Ik heb de vader van Donner gevonden. Hij is de linker op de foto's. Sellegoed's Joris heet hij. Een echte Welsh Cob :) Hij staat rechtsvoor in de span dus voor ons links. Er is alleen weinig over hem te vinden omdat hij toen die tijd is afgewezen als dekhengst

Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:01

@ Aaida; Oh zonder zadel, leuk! Ik durf het alleen niet aan, die van mij heeft zo'n hoge schoft. %)
@ Rosanna; Het was niet als aanval bedoeld hoor! Maar idd, sport kan altijd weer, het is alleen jammer dat je dan soms moet stoppen, net als het lekker gaat.
@ Veertje; Gefeliciteerd!! Toch een puntje erbij!
Zit er soms iets niet lekker bij hem?
Leuke foto! In mijn hoofd zijn de cob's veel logger, maar het valt reuze mee zo op deze foto! Misschien ook iets dat ik van vroeger in m'n hoofd heb. :+

Gisteren voor het eerst weer echt fijn gereden *opluchting* _/-\o_

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:36

@Marietje, ik heb het gevoel dat er inderdaad iets niet goed zit. Maar aangezien hij niet van mij zelf is kan ik moeilijk zeggen ik maak een afspraak bij de fysio zeg maar. Dat zou ik wel heel graag willen. Ga morgen ook even overleggen met mijn instructrice hoe en wat.
Alle 4 de pony's zijn Welsh Cobs op de foto haha. Zijn vader is ook 3cm kleiner dan Donner zelf. Donner is meer welsh en paard geworden dan een echte Cob.

Super dat je weer fijn hebt gereden! Geeft altijd even vertrouwen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:10

Oh ik wist niet dat hij niet van jou was!

Ik heb eigenlijk niet zoveel kaas gegeten van Welsh / cob, maar in mijn beleving van vroeger heb ik meer een soort tinker beeld in m'n hoofd, maar als ik dan deze zie is dat dus niet juist

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:00

Wat gaan jullie snel zeg.

Leuke foto's! Ik heb geen verstand van welsh cob.. :o

Jeetje Sanne het wordt bijna asociaal zo goed gaan jullie :D

Welkom Kim en Rosanne. Leuk een veulentje op komst, wie is de vader?

Ik ga niet zonder zadel rijden, dan lig ik er gelijk naast denk ik haha :+

Leuk Rosanne,meerdere opties hebben :)

Gefeliciteerd met de punten iedereen!!

Hier vanochtend vroeg alweer gereden. Ze liet me niet lekker zitten, Ik ging op oude manier rijden.. nou pff :7 Gelukkig bedacht ik op gegeven moment oh ho.. Ik moet ook anders doen. Dus toen gingen de galop en laatste stukjes draf wel heel fijn! <3 Maar moet op zulke momenten echt even op de nieuwe stijl doen..
Binnenkort even check van het zadel, omdat zij gevoelig op reageert als er maar íets anders ligt.. En ding is duur genoeg geweest, dus onderhoud ik het liever ook goed :) Deze week of volgende week les.. Ga dan even vragen of ze misschien stukje kan filmen :)
Eerst de nachtdiensten maar weer eens overleven :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:36

@ Meya; Wat is het dat je zo anders (moet) doen?
Gelijk heb je, zadel is zo belangrijk! (en duur :+ )

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:47

Veel meer handen stil, niet prutsen. Been erbij. Echt achter naar voren rijden, en als ze dan even wat strakker is dat even voor lief nemen.
Op mijn kont zitten (en blijven :P )
Vind heel lastig het verschil zo uit te leggen.. Maar ook niet opgericht willen rijden, dat moet vanzelf komen om het zo maar te zeggen. Ze moet meer achter naar voor en in de hand 'vallen' ipv er tegen aan..

En oh ja.. als iets niet wil, haar nier over de zeik rijden. Niet met binnenteugek drukken als ze ergens niet helemaal langs wil.

Het klinkt allemaal zo simpel... :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:53

@Marietje, nee hij is niet van mij. Ben er al wel bijna 4 jaar en in de zomer doe ik ook de paarden 3 weken lang en heb wel echt 100% vertrouwen van de eigenaren dus dat is heel fijn.

@Meya dat herken ik zo erg wat je zegt! Echt meer bewust worden van wat je doet, welke hulpen je geeft en moet geven. Is altijd lastig uit te leggen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:09

Dat is ook lekker Veertje! Zo ben ik bijna 7 jaar bij mensen geweest. Mocht en kon ip alles. En toen ontmoette ik mijn vriend :+ Was met anesthesiemedewerker opleiding niet te doen, dagelijks bijna 30 min enkele reis in de auto.. Dus binnen paar maand helaas besloten te stoppen.
Heb nog altijd contact met ze. Met onze 'open stal' party zijn ze ook geweest :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:18

@Veertje precies. Kunnen minuscuul kleine dingen zijn, maar dat net iets anders en voornamelijk zonder druk (letterlijk en figuurlijk ) kan zoveel beter werken. Kon altijd beter, mooier, spectaculairder.
Heb bij mijn vorige instructrice méga veel geleerd. Enorm veel respect voor. Alleen het werkte niet bij mij,Hope /ons of ik begreep het verkeerd.. Kreeg er soms bijna stress van dat ik soms dacht ja hoe dan? En ja.. Hope is mijn maatje. Kreeg wel eens te horen, het is je vriendin niet. Nou.. ja wel dacht ik toen :o (van verscheidene instructrices die ik bij langs ben geweest met Hope) ook de tijd die je kwijt bent voor les.. was soms 3-3.5 uur kwijt voor half uur les. Nu heb ik les aan huis, ook méga chill als je fulltime werkt, huishouden, paarden en klussen ernaast doet. Was ook wel doorslaggevend.

Totdat ik steeds vaker dacht ik wil weer terug naar de tijd van de Friezen. Zo weer rijden. En had het niet gedacht, maaar zo rijden kan blijkbaar ook met Hopie :D
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 07-10-19 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:20

Meya_ schreef:
Dat is ook lekker Veertje! Zo ben ik bijna 7 jaar bij mensen geweest. Mocht en kon ip alles. En toen ontmoette ik mijn vriend :+ Was met anesthesiemedewerker opleiding niet te doen, dagelijks bijna 30 min enkele reis in de auto.. Dus binnen paar maand helaas besloten te stoppen.
Heb nog altijd contact met ze. Met onze 'open stal' party zijn ze ook geweest :)

Dat is ook fijn dat je dan nog steeds contact hebt! Hebben ze ook nog steeds dezelfde paarden?
Ik heb nu een full time baan en stal is 15 minuten fietsen of ongeveer 5 met de auto dus het is voor mij heel goed te combineren. Heb ook gezegd zolang Donner en Gestoa daar zijn ga ik niet weg haha. Maar mijn baan is ook 5 minuten van mijn huis vandaan dus daarmee heb ik gewoon echt geluk

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:24

veertje99 schreef:
Meya_ schreef:

Dat is ook fijn dat je dan nog steeds contact hebt! Hebben ze ook nog steeds dezelfde paarden?
Ik heb nu een full time baan en stal is 15 minuten fietsen of ongeveer 5 met de auto dus het is voor mij heel goed te combineren. Heb ook gezegd zolang Donner en Gestoa daar zijn ga ik niet weg haha. Maar mijn baan is ook 5 minuten van mijn huis vandaan dus daarmee heb ik gewoon echt geluk

Wat een luxe indd! Nee, binnen dezelfde minuut dat ik zei, Ik stop. Zei hij dan verkoop ik iig het jongste paard (destijds 6). Met de mensen waar zij toen heen is gegaan heb ik nog steeds contact :)
De andere is paar jaar later verkocht. Had altijd tegen mezelf gezegd dat ik haar zou kopen, maar had toen geen plek.. En emotionele waarde is niet te koop. Heb haar nog eens opgezocht bij degene die haar toen had. Werd gevraagd of ik wou helpen omdat ze niet de makkelijkste was en ik haar jarenlang had gereden. Was wel leuk en ben 1x wezen kijken. Maar vond het zelf te moeilijk om dat te combineren met alles.. Dacht dan kan ik beter echt afscheid nemen van haar. Zag dat paard ook niet lekker in haar vel zat..Herkende haar bijna niet terug. Ze is later weer verkocht (3e in 3jaar tijd?) Weet niet waar ze nu staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:21

Veertje, dat is wel een eindje uit de richting dan! Hoeveel selecties hebben jullie?
En gefeliciteerd met je winstpunt maar vervelend dat het verder eigenlijk alleen maar slechter gaat. Stijf/scheef/taktfouten klinken als iets waar je niet te lang mee moet doortobben. Vervelend dan geen fysio oid kan laten komen van de eigenaar.

Aida: dapper zonder zadel! Gelukkig geneest het goed, hopelijk dan snel weer aan de slag

Rosanna leuk zoveel keuze, wil je ze wel allemaal gaan starten nog voor de verkoop?

Marietje super fijn dat het weer goed ging! Hopelijk nu de stijgende lijn weer te pakken

Meya: vervelend opstart niet goed ging maar gelukkig wist je dan waar door kwam en kon je wel fijn afsluiten. En slim op tijd zadel laat checken. En het klinkt allemaal zo simpel, maar die uitvoering kan onwijs lastig zijn.....
En 3,5 uur onderweg voor een half uurtje les? :oo

Ik zo weer eens naar stal, thuiswerkmiddag maar doe dat vanavond wel, staleigenaar is op vakantie dus dan ook alles mesten ed en rijden dus fijn als dan voor donker gedaan heb. Gisteren met al die regen hebben ze lekker allemaal vrij gehad.
Van de 3 is er ook maar eentje van mij trouwens, de andere 2 van staleigenaar. Kom bij hem al jaar of 8-10 ondertussen en al heel wat paarden voor hem (fokker) gereden. Nu heeft hij nog een 3jarige en 6jarige (die start in het m), fokmerrie helaas afgelopen zomer overleden en veulens allemaal hengsten dus verkocht.