[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:15

O wat jammer! Virusje te pakken of niet regelmatig?

Carola succes alvast! Gaan er veel door bij jullie?

Terug van springles, vooral geoefend op krappe bochtjes, korte aanrijafstanden en zelf ritme houden in de wendingen. Stiekem vond ik het wel cool van mezelf dat ik zonder het spannend te vinden over de 80 ging (leek laag :D ) terwijl ik zes weken terug nog dacht: misschien als je een pistool tegen mijn hoofd zet. ..
Lekker gesprongen dus.
En na de laatste zat ik op links om de wending door te gaan, vliegt mijn rechterbeugel uit,lag ik er in de wending linksom bijna rechts naast hahahaha
Mijn instructeur keek echt zo van wat doe jij nou ineens?
Wel grappig.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:23

Virusje te pakken. DA is net geweest. De rest van de paarden hebben het al gehad, een fokmerrie en het paard waar ik mee spring hebben het nu nog. We waren een beetje bang voor Droes maar gelukkig is dat het niet. Het is een zware verkoudheid met keelontsteking.. Dus voorlopig zolang ze andere paarden nog kunnen besmetten de deur niet meer uit. Bij een van de andere fokmerries was het na twee dagen al helemaal over gelukkig dus ik heb hoop.

Fijn dat het goed ging Urielle!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:48

gomir schreef:
Volgens mij was ik daar bij Mirthe := Toen ging het een paar wedstrijden op rij niet zo lekker met die toch?

Ja ik geloof het ook. Die ging altijd wisselend. Ene keer won die alles, andere keer stopte hij zo vies dat je amper kon blijven zitten. Wat dus ook vaak mislukte... :+

Fijn van je les Urielle!
Wat jammer Ismy :\ al moet ik misschien ook afmelden, degene die normaal mee gaat kan niet en thuis is er iemand jarig. Hopelijk is Nicole snel weer fit!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:56

Niet fijn zo'n virusje. Hopen dat het snel weer over is allemaal.

Ik heb al een aantal weken niet gesprongen, alleen wat met balken geklooid. Tot grote ergernis van mijn paard. Had toch wel last van die hersenschudding en met springen heb ik wel focus nodig en dat was nou juist het lastige met die kop van mij. Naja, ik heb hersens blijkbaar.... toch nog een positief puntje.

Heb wel fanatiek gedressuurd, paard loopt fijn op het ogenblik. Super los in zijn lijf en ik kan de oprichting steeds langer vasthouden. Merk wel een klein krachtsverschil tussen links en rechts. Dit uit zich met name in de keertwendingen. Rechtsom vind hij het heel moeilijk om in de juiste buiging het achterbeen onder de massa te plaatsen en om zijn spilbeen te stappen in de verzameling. In arbeidspirouettes merk ik het minder dus die pak ik regelmatig mee in galop om hem nog sterker te krijgen achter. En contragalop wordt hij ook fijn van. Door al dat galopwerk begint hij ook in draf gigantisch te sjouwen. Schakelen van heel klein naar heel groot zonder taktverlies en zonder dat het van het achterbeen afloopt lukt steeds beter. Dat is wel een gaaf gevoel.

Vanavond dressuurles van mijn dochter maar overgenomen. Kind heeft gala op school, dus ga ik mooi in haar plaats. Even weer huiswerk ophalen voor een paar maanden.

Haar pony rijd ik op het moment ook weleens weer bij. Dat maakt voor kind een wereld van verschil. Ze gaat weer met sprongen vooruit. Ze is te perfectionistisch en op een jonge pony is dat niet handig. De pony wordt daar onzeker van. Ik heb veel jonge paarden gereden en opgeleid en ben daar best handig in. Pony mag bij mij foutjes maken zonder daar erg op afgestraft te worden maar ik prijs haar de hemel in als ze precies doet wat ik aangeef. Dan schieten de oren naar voren en heeft ze heel snel door wat de bedoeling is en loopt ze top. Echt leuk dier om mee te werken. Ze heeft een hele grote will to please. Ben benieuwd of ze nu in Emmeloord zaterdag ook het resultaat in de punten terug ziet. Niet dat ze lage punten had hoor maar pony kan nog veel beter dan dat ze tot nu toe op concours heeft laten zien.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:44

ismy schreef:
Virusje te pakken. DA is net geweest. De rest van de paarden hebben het al gehad, een fokmerrie en het paard waar ik mee spring hebben het nu nog. We waren een beetje bang voor Droes maar gelukkig is dat het niet. Het is een zware verkoudheid met keelontsteking.. Dus voorlopig zolang ze andere paarden nog kunnen besmetten de deur niet meer uit. Bij een van de andere fokmerries was het na twee dagen al helemaal over gelukkig dus ik heb hoop.

Fijn dat het goed ging Urielle!

He balen, maar gelukkig geen droes.

Al die blooper foto's zijn echt briljant. :')

Anne, samen in de lappenmand. Lekker is dat, dat je paard zo fijn gaat lopen! Uiteindelijk toch ook belangrijk voor het springen dus misschien nog niet eens zo verkeerd. Wel grappig dat je nog op de pony past :D

Ik ben gisteren toch gaan lessen :o , hij sprong erg ruig maar ik kan dat soms bijna niet uitzitten, echt heel vervelend. Vrijdag wordt m'n zadel weer nagekeken, dat ligt niet goed, zal ook helpen. Kan echt merken dat de tips en het trainen van afgelopen tijd helpen, heb een hoop huiswerk en hij gaat zienderogen vooruit. Wel m'n cc in Kootwijkerbroek afgezegd eind van de maand, dat is meteen selectie en ik wil hem iets beter voor elkaar hebben voordat we zo'n parcours helemaal afraggen.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 17-12-14 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:47

Ooh balen dat je waarschijnlijk ook niet kunt Mirthe. Ja ik baal enorm, net even voor Indoor Groningen. Wordt spannend of het verstandig is om mee te doen.

Rustig aan doen is het beste Anne! Fijn dat de dressuur zo fijn en gaaf gaat! Dat is altijd wel een lekker gevoel. Leuk dat het ook met de pony goed gaat :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:12

mijn drieluikje had ik nog niet geshowd hè?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:Y) Jaaroverzicht in 3 foto's

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:47

Hihi, kort maar krachtig Anne!
Fijn voor je dochter dat jij de pony af en toe bij kunt rijden, dat scheelt zoveel voor die kinderen :j

Vervelend van Nicole Ismy :(:) Hopelijk knapt ze snel weer op

Ik ga zo even naar stal. Beetje moe vandaag. Morgen rondje in Tolbert met beide paarden en dan hopelijk zondag naar Zuidbroek met Bella (als ik de vrachtwagen terug heb voor die tijd....)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:46

Heerlijk veelzijdig Anne, hij bukt ook mooi op de sprong he!

Druk schema Gomir, wel lekker voor de kilometers.

Ik ga van de zomer naar Belgie voor een trainingsweekje zeer waarschijnlijk, lijkt me super tof.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:56

Waar ga je naartoe? Kom je bij mij in de buurt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:03

Ik ga naar Herentals, is dat bij jou in de buurt? Ik heb geen idee :+

*edit*

Dat is 30km bij Antwerpen vandaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:44

Helaas de andere kant op: +

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:53

Urielle je ziet wat groen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:32

Iets verkeerds gegeten :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:38

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:42

Aaarg hele post getypt, druk op verkeerde knop en alles weg! GRRR KAK macbook

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:46

Maar goed, mirthe, geen idee , nog nooit gezien joh!

Gomir, goed dat je toch gaat.. Ik heb er ook last van op het moment. Succes op CC als je wagen er weer is.

Pantykous; cool, dat zou ik ook wel es willen.

Urielle; gefeliciteerd met je mod-schap!

Mooi drie luik Anne! Leuk he z'n veelzijdig paard.

Vandaag hebben we kerstmarkt gehad met de bovenbouw. Super leuk en de kids waren heel enthousiast! Dik 700 euro opgehaald met 6 klassen voor giro 555.

Zo dit was mijn ingekorte post. Rot toetsenbord haha

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:18

Lesje was fijn. Mooiste opmerking vond ik toch: "heeft dat paard ooit weleens de oren naar achter of kan dat niet met die muts?" En "je springpaard loopt beter dan menig dressuurpaard, toch jammer dat je niet vaker start, zal ik hem maar gaan starten?"

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 07:02

Goed zeg, 700 euro is veel!

Anne, je bent er ook echt wel heel goed en bewust mee bezig afgaande op je post over je dressuurwerk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:41

Ik weet niet hoeveel er door gaan. Moet dat nog uitzoeken. Ga ik morgen even doen :Y)

Ik moet even de tijd nemen om alles bij te lezen _O-

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:58

Wat een leuke drieluik Anne!
Gefeliciteerd Urielle met mod zijn!
Wat een super bedrag Elke!

De da is vandaag voor de laatste keer geweest om Nicole en de andere twee merries penicilline te geven. Ik hoop dat ze goed opknapt en dat er niet te veel van de conditie af is..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:15

ismy schreef:
Wat een leuke drieluik Anne!
Gefeliciteerd Urielle met mod zijn!
Wat een super bedrag Elke!

De da is vandaag voor de laatste keer geweest om Nicole en de andere twee merries penicilline te geven. Ik hoop dat ze goed opknapt en dat er niet te veel van de conditie af is..

Tnx! Vaak zeggen ze hoe lang het paard stil heeft gestaan het dubbele ben je aan tijd kwijt om het weer op de bouwen. (maar dan wel de spieren die er al waren he..)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:57

Mij is verteld dat je een paard 2 weken stil kunt zetten zonder al te veel spiermassa verlies.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:38

Ik heb geen idee hoe het zit. Het probleem is dat dinsdag voor mij indoor groningen al begint en ik weet niet of ik het dan allemaal al weer voor elkaar heb. Heb net de organisatie gebeld voor de vraag van andere mogelijkheden alleen namen ze niet op. Ga er niet van uit dathet kan natuurlijk.