[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:00

Daar kan ik binnenkort meer over zeggen, nu weet ik nog niet precies hoe dat gaat werken..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:48

Jury, leuk dat je Spirit zijn ouders beiden boven water hebt.

Samenwerken? Oke, ben benieuwd wat dat in gaat houden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:59

Ben benieuwd LdJ, we zullen het tzt wel horen.

Zeker Sjolvir, ik vind dat altijd leuk om wat meer van de achtergrond van je paarden te weten. Moeder had ik al snel te pakken maar nu ook via oproep op mp dus ook de vader. De basis van zijn aftekeningen komen dus echt bij vader vandaan. Vader was 1.60 moeder een kleine D met wat korte benen. Dat is samen dus tot een heel mooi gebouwde pony gekomen. Zoe zie jaar maar dat fokken toch ook wel gokken is.

Vanochtend weer heerlijk genoten van Suus en Spirit. Elke pas wordt steeds meer van Suus. Verruimen meer controle.
Wijken ook meer schakelbaar zowel in tempo als in het scherpte van het zijwaarts. Errug leuk....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:19

Moet toch even spammen hoor.
Vanuit het stamboek was er op de wedstrijd afgelopen weekend een nieuwe rubriek genaamd 'de man van'. Mijn vriend, die jaren terug sporadisch wel eens op een paard gezeten heeft, een beetje gepusht om mee te doen en hij werd nog fanatiek ook.
Op een gegeven moment was ik niet thuis en kreeg ik een foto geappt dat hij er al op zat :+ kortom, leuk dus.
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. denk dat hij er al met al een keer of 7 weer op had gezeten in de afgelopen 3-4 weken.
Hij is eerste geworden (ok van de 3) met zijn proefje zonder galop :). Ik ben best een beetje trots :o :D

Volgend jaar blijft deze merrie leeg en denk ik dat ik haar weer in de dressuur uit ga brengen. Zij was bij de vorige eigenaar M1 startgerechtigd. Wederom een pony tussen de paarden want ze is maar 1.50.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:24

Wat een leuke foto's CP! Ook mooie foto's van je wedstrijd! :+:
Heerlijk hoe jij ze aan het lopen hebt!
Sammie zijn blik op de prijsuitreiking... Hij vindt rozetjes maar niks en hij begrijpt hoe dan ook niet goed wat die prijsuitreiking moest voorstellen.. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:36

Dankjewel :)
Ons weekend kon sowieso al niet meer stuk :D. Het veulen van bovenstaande merrie en de hengst van mijn andere foto's kreeg een eerste premie en werd dagkampioen :D

Rozetjes aan het hoofdstel geeft soms wel leuke beelden :Y) :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:41

Rozetten zijn ook maffe dingen hoor Ayasha, had van het weekeind op de keuring ook het kartonnetje met nummer met 1 gaatje voorzien van meer gaatjes bij de Heps, had bedacht dat zo'n wapperend ding aan haar hoofd de rust niet ten goede zou komen.

CP, wat leuk dat hij mee heeft gedaan! en niet gek voor een blauwe maandag oefenen, voor de man van...
Je hebt leuke paarden staan hoor.

Starttijden bekend van regio, helemaal blij, het M2 is op ZAND!!!!
pffftttttttttt. (niet dat ik dan kans maak, maar voel me dan stuk safer)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:43

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7710_n.jpg
Ik WIL niks aan mijn hoofd!!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 0496_n.jpg
Baas.... baas... Er zit wat aan mijn hoofd!

Prijsuitreiking twee kwam ze opnieuw met dat ding! :(:) Je zag 'm al kijken; "is ze nu weer daar?"
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0238_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7339_n.jpg
Jep... Daar gaan we weer!!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=543674B9
Flikker op met dat klere-ding!!!

:(:)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3389_n.jpg
Sammie 2e proef (3e plek dus) tussen de groten. :')

Sjol: Sam vindt niets aan zijn hoofd echt fijn. Ik mag zijn oortjes op doen maar een ander moet niets op zijn hoofd zetten. (hij is verder niet kieskeurig hoor. :') ) dus ik zei al "hang maar aan mijn laars" maar nee, ze moest en zou het aan zijn hoofd hangen... Nu is hij gelukkig zo ver dat we niet meer bij de trailer staan als er richting zijn hoofd gaan maar toch..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:48

Proest, op die ene foto zie je pas dat hij kleiner is, inderdaad als hij tussen de groten staat.

Maffe lintjes ook, je zou bijna thuis moeten gaan oefenen met lintjes training!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:52

haha Solvir, wist je dat dan iet, dat was al ff bekend van dat zand.
wij helaas op gras maar gelukkig niet onze gevreesde jury.

cp, altijd leuk dat mannen ook rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:55

Gevreesde jury's jury? Bestaan die dan? }>
Ken mijn jury's niet, dus ook geen idee wat die zouden willen zien qua rijden.
Dus dat wordt geen aanpassing.
Van sommigen weet ik dat ze liever beetje zus of zo zien, deze echt geen idee.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:02

er bestaat er 1..... daar starten we niet meer bij of het moet echt niet anders kunnen zoals bv bij een regiokamp.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:37

Jury: wat leuk dat je de ouders heb gevonden van je pony. Z'n zoektocht is onwijs leuk om te doen. ik ben ook heel nieuwsgierig daarin.
hoewel dat voor mijn pony niet geld. Moeder is tot der dood van mij geweest en die heb ik zelf naar de hengst gebracht toen zij nog van de vorige eigenaar was.

@ayasha geweldig dat hoofd. Hij is heel duidelijk in zijn uitdrukkingen, haha. Wat een enorm verschil zo tussen de paarden.

@sjol helemaal blij dat het op zand is, goed zo. nu je eigen instelling even aanpassen ;) je mag niet voor niks Regio! Heel veel succes.

@cp wat geweldig dat je man dit doet en hij zit er nog super netjes op ook. De meeste mannen zie je toch gelijk helemaal onder uitgezakt zitten. Super knap.

Verder allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Locaties die jullie noemen zegt mij niet zoveel. Zitten in een andere kring als mij gok ik zo.

Ik heb afgelopen weekend ook weer wedstrijd gehad. Met losrijden deed ze het echt goed. maar ik vond het moeilijk inschatten hoeveel tijd ik had omdat ze geen tijden gaven hoe laat je moest maar alleen begintijd van een klasse ervoor. (L1 moest om 11:00 daaropvolgend L2 en dan B) Ze rekende er 9 per uur maar als er uitvallers waren dan schoof dit gewoon in. :(
Daardoor zat ik er denk toch al iets te lang op. In de proef moest ik voor mijn gevoel er iets teveel aan rijden. 2de proef had ik het idee dat ze al wel beter liep.
Op de prijsuitreiking gewacht voor mijn protocollen werd ik nog omgeroepen ook. was ik 2de geworden.
Ik was echt mega perplex. maar wel weer 2 winst erbij *\o/*

Komende zondag voorlopig even de laatste wedstrijd. We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de endurance in de loonse en drunense duinen :D

Doet er iemand van jullie daaraan mee?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:29

Gefeliciteerd met je punten erbij.

Top het is dus gelukt om een endurance in de L en D duinen te krijgen.
Weet nog dat het vorig jaar begon, met organistatie enzo.

Ik rij (nog) geen endurance met Toobs, misschien in de toekomst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:37

proficiat Gam!
Wat gek, geen starttijden....
Sam is idd altijd heel duidelijk in zijn uitdrukkingen. Je ziet aan die zijn hoofd precies wat ie voelt.
Ik ben verder van Belgie (als een van de enige in dit topic denk ik?) dus mij ga je niet treffen vrees ik. Sowieso rijden we geen endurance. :D

Sjol: trainen met lintjes... Dat ze die dingen gewoon aan mijn laars hangen ipv hem er mee te irriteren. Die dingen zijn dan zo groot dat ze steeds aan zijn oren kriebelen (tsja, Sammie heeft een klein hoofdje) en dat vindt ie irritant (zou ik ook vinden.).
Je ziet die jongen langs ons ook echt zo naar beneden kijken. :')

Vandaag Rêve voor het eerst gekapt. (nouja, er was niet veel te kappen maar moeders moest gedaan worden dus Rêve maar mee laten doen voor de ervaring.) Was dat ding braaf! Achter vond ze een beetje moeilijk om haar been zo hoog te houden maar verder? :D
Ze pikte mijn man zijn sigaret ook nog uit z'n handen ook vlak voor we haar loslieten... Die ze trouwens snel liet vallen toen het "vuur" bij de filter kwam (en die vermoedelijk heet werd :P) ... Rêve nicotine-junkie.. Zal haar leren van altijd in onbewaakte momenten dingen uit je handen te jatten die niet voor haar zijn bedoeld...

Jammer dat ze nogal afbreuk deed aan dat braaf zijn door 40min. later nog een (onbegrijpelijke want Pretty liep bij haar) poging te wagen om over de draad te springen wat resulteerde in Rêve die over de draad heen stond. :roll: Ze panikeerd gelukkig niet snel en is blijkbaar nog vrij slim.. Ze steigerde en draaide halfweg waardoor ze dus eigenlijk weer "terugsprong" zonder verder problemen te maken met de draad... :x Kleine mormel heeft weer iets nieuw ontdekt en nu zitten manlief en ik te piekeren hoe we haar binnen kunnen houden... Op deze manier is het een kwestie van tijd voor ze haar benen eens breekt maar de draad staat al hoger sinds haar laatste sprong (wat ook de reden was dat ze deze niet haalde overigens.) ... Nog maar een draad er boven spannen dan vrees ik... En hopen dat ze daar ontzag voor heeft? Als ze nu ook iets eng vond konden we er iets fel gekleurd ofzo tegen hangen of iets dat wapperd maar dat schrikt haar ook niet af dusja. :?

Sam was STOUT bij de smid.. Met kappen is het een schaap maar die ijzers... hij wordt koud beslagen en hij heeft een bloedhekel aan die ijzers er onder slaan... Steigeren enz... Man had hem vast omdat die wat meer kan houden maar die had ook moeite met 'm... En zo snel de ijzers staan en de smid achter gaat bekappen staat hij aan een los touwke... Vanvoor ook zolang ze aan't kappen zijn trouwens. Van het moment dat het ijzer er tegen gehouden wordt vliegt hij al omhoog .. :?
Toen mijn man hem strafte en Sam daarop nog feller doorflipte (tsja, da's het probleem met Sam een beetje... Correcties moet je dusdanig behoedzaam aanpakken dat het moeilijk is om hem uberhaupt te corrigeren.) zei de smid zelf ook "Dat heeft geen zin met zo'n paardjes S, Weet niet wat voor ras dit is maar aan alles is te zien dat er veel bloed in zit en die worden alleen maar erger als je ze zo aanpakt."
Dat is ook zo overigens, waardoor ik nu aan't piekeren ben hoe ik hem dán kan leren dat hij gewoon normaal moet doen tijdens het beslaan ook... Zoveel verschil is dat niet met bekappen dus ...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:41

Wat een donder is die kleine! Dat wordt nog een uitdaging die binnen het draad houden en heel houden.
Wel top dat ze zo braaf was bij de smid.
Sam dus duidelijk niet helemaal eens met smid, raar dat hij al flipt bij het er tegen aan houden.
Nooit warm beslagen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:44

Die kleine is op sommige gebieden zo braaf (zoals met de smid, ze gaf dus echt geen kick, even trekken met het achterbeentje maar toen de smid "eyl" zei liet ze'm gewoon hangen en bleef ze staan... Ze had vooral wat moeite met evenwicht bewaren nog met dat been zo hoog maar verder dus niks. Maar op andere gebieden kan ik haar soms wel.......
Dat ze niet binnen de draad blijft vind ik niet eens zo'n ramp, ze kan in wezen nergens naar toe. De buitendraad heeft ze geen enkele interesse in (mede door de bomen die er tegen staan, dat houdt haar tegen vermoed ik) maar ik ben dus idd bang dat het een keer mis gaat met dat springen... En op het moment dat ze springt of aanzet tot kan je wel tot daar rennen maar uiteindelijk doe je er niks aan behalve bidden dat het goed gaat.. :x
Of ik moet toch boven de huidige draad nog een rol oranje plastick zetten die in het slechtste geval scheurt als ze toch nog een poging onderneemt..

Volgens de vorige eigenaren niet... En het is echt puur op het ijzer want ook voor gewoon bekappen is geen enkel probleem. En als het ijzer staat, en hij gaat naar achter, ook daar geen enkel probleem... Maar als ie met dat ijzer bezig is.... en met momenten op het gemene af...

Edit; https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... WxE06brRAt
dit dus... Als ze daar in blijven hangen scheurt het gewoon door..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:48

Brrrr over de draad is eng.Heb al een paar veulens in de draad zien liggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:50

Het probleem is vooral als ze dat nu al doet... Hoe we dat dan gaan doen als ze afgespeend moet worden...
Als ik haar zie gaan slaat mijn hart ook een slag over... Ik weet gewoon niet hoe ik het moet voorkomen.. Planken hoog genoeg zetten met draadjes tussen kan eventueel ook nog... Dat en die oranje draad is eigenlijk het enige dat ik nog kan bedenken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:55

Zo'n grote ketting met zo'n ijzeren bal er aan aan de voet binden!
Nee serieus,dat wordt een drama.Als hij zich maar heel houdt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:57

Idd, dat heb ik ook al een paar keer tegen mijn man gezegd... Dat ze kuren uit haalt vind ik niet erg maar dat ze zichzelf in vredesnaam heel houdt... Ik weet... Veulens zijn veulens maar toch... Als ze onherstelbaar stuk zou gaan...
'k zei gisteren al "als we haar nu eens kluisteren! }:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:07

Vandaag met spirit en suus naar de les geweest. Ging super, grens weer even opgezocht maar niet zonder resultaat.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:23

Spirit blijft zo'n stoere pony! :+:
Knap hoor jury en Suus!! Ziet er echt fijn uit!! Wat kan ie lopen joh!

Met Sam ook een beetje grens op gezocht maar ietsje te dichtbij gekomen. :o Was aan't kijken om hem een beetje door te verzamelen en zijn sprong te behouden... Beetje te veel verzameling gevraagd icm te veel sprong denk ik.. (hij nam het "op het achterbeen komen" nogal letterlijk..). Toen ging ie omhoog, sprong vooruit en wilde er vandoor gaan maar pakte zijn bocht wat kort waardoor zijn achterhand weg schoof. Denk dat ie een fractie van een seconde gezeten heeft... Terwijl ik dacht "trap uw ijzers aub niet af!" (eh ja... prioriteiten stellen niet mijn sterkste punt op het moment dat ik hem voel wegschuiven.. :o ) kwam hij alweer overeind om doodkalm in een super fijn gesprongen galop met lichte aanleuning door te gaan a la "Mijn naam is haas, ik weet van niks, er is niks mis gegaan.... Ik heb al die tijd al zo braaf gelopen... " :')
Echt alsof er niks gebeurt was... _O- Ben in de lach geschoten toen ik hem heel bedeesd en braaf voelde door galopperen en precies deed wat ik hem dus wilde laten doen voordat ie bijna op z'n bek ging (en ik der bij dan maar goed.) ... Hij is niet eens zo stom.. :') Als ze meteen na zo iets braaf gaan galopperen tsja, dan kan je natuurlijk niet meer corrigeren: je kan ze moeilijk corrigeren op het moment dat ze volledig losgelaten en mooi door gesprongen galopperen. _O-
En dat orenspel er ook bij. Compleet op mij gericht... "niks aan de hand.. Niks gebeurt... Opperste concentratie... stout? Wie? Ik? Nee joh gek!"

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:52

Ja dat zijn mooie momenten. :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:27

Leuke foto's allemaal +:)+
Allemaal ook lekker bezig.

Ik lees mee maar heb weinig te melden. DC loopt op dit moment vooral op de wei. Ik ben erg druk met 2 banen en mijn rijbewijs halen. Ik hoop vanaf eind september weer meer tijd te hebben en dan weer een grote stap voorwaarts te maken. De planning is dan om hem in het L te starten en de voorbereiding voor het aangespannen werk weer op te pakken.