[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:21

@ Veertje; De kop is eraf, nu gewoon lekker door starten. :j Scheelt vast als de bodem fatsoenlijk is.
Ik ben sowieso meer van indoor.

Welkom Rosanna!

aaidaa

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:31

mijn plan was om deze maand weer te gaan starten. Kom ik gisteren op stal: heeft paardlief een gat precies onder dr buik, daar waar de singel hoort te zitten. Ik denk dat ze een trap gehad heeft oid. Ze loopt aan de longeerlijn prima en heeft er ook geen last van als ik er aan zit, maar trainen onder het zadel lijkt me nu even niet zo handig.. Hopelijk over voor de eerste oefenwedstrijd die ik over 2 weken heb staan.

Wel een heerlijke Autumn Desert Trail gehad zaterdag:
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:00

Jeetje joh, Aaida, wat naar! Heb je honingzalf? (vetramil) Dat geneest heel snel. :j

Gave foto zeg, heel erg stoer!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:16

ik heb er nu maar acederm op gesprayed. Ik zal vanavond even kijken hoe het er uitziet en of het zo goed gaat. Op zich niet warm of gevoelig, dus dat scheelt weer. Ze ligt wel vaak 's nachts, dus hopelijk niet te veel troep erin.

Ja mooi he? Ik heb zooooveel gave foto's, ik moet nog even uitzoeken welke ik ga bestellen :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:50

Welkom Rosanna!

Marietje, ik ben meer van outdoor zolang het maar droog blijft haha. Maar indoor komt vast ook wel goed, daar durft hij meer :)

Och jee Aaidaa, hopelijk geneest het snel! Wat een gave foto zeg! Lijkt me geweldig om te doen.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:30

Dankjullie wel :)

Ik zal ons even kort voorstellen,
Angel is een nwr welsh pony en we rijden tussen de paarden hebben ons m debuut gepland staan maar vind het dood eng haha we komen allenbij van b nivo af en bouwen alles zelf op zo genieten is dat ! <3

Het stukje van de galop is voor ons ook een dingetje ze wordt er zo fanatiek van !

Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:51

Wat een onwijs stoere pony zeg! Hoe groot is ze?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:40

Ik ben er ook super blij mee :D
Ze is een e pony denk rond de 1.54?
Ze toont wel heel groot omdat ze steeds meer body krijg.

Ze is trouwens ook drachtig en verwachten in April een veulen <3

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:41

Ah, zeker een leuke pony! Succes in de M. Wat voor een veulen verwacht je?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:51

Dankje wel !
We gaan zometeen voor het laaste proefje rijden en dan gaan we het zien wat we kunnen bereiken mijn doel is vooral controle houden.

Ze is gedekt door Cassanova du Bois

Afbeelding

Veertje @ Ik zie dat jij een Welsh cob hebt rij jij ook mee met de sportdagen en de welsh cupp ? (Zijn nu net geweest)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:22

@ Rosanna; Heel erg gaaf! Ik zou ook wel zo'n plaatje van een pony willen, maar ben helaas veel te groot. :7 Wanneer en waar staat je debuut?
Leuk een veulen, zal ook vast een plaatje worden!
@ Aaida; hoe gaat het met de wond?

Hier gisteren weer fijn gereden, vandaag les dus zal eens kijken of ik nu kan laten filmen, als ik het tenminste niet vergeet :+

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:12

@Rosanna, oh wauw dat moet vast een prachtig veulen worden! 1.54 is een mooie hoogte. Die van mij is 1.55 kan prima tussen de paarden :)

Nee eigenlijk nooit gedaan. Komt omdat we niet kunnen aantonen dat hij een Welsh is omdat zijn vader niet geregistreerd staat. We weten zelf wel wie de vader is maar die is niet goed gekeurd dus bij de knhs is Donner 'vaderloos' :P maar lijkt me wel enorm leuk om zo iets eens mee te rijden

@Marietje, succes met de les! Gelukkig is het weer wat beter weer

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:18

@ Veertje; Maar is die van jou een welsh cob? Dat zou je zo vanaf de foto niet zeggen?!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:47

@Marietje: ziet er op zich goed uit. Maar voordat het echt dicht is gaat nog wel een paar dagen duren, dus ik moet de les donderdag maar afzeggen.

@Rosanna, dat wordt vast een mooi veulen!

Ik hou ook van zulke ponys, maar ben er ook echt te groot voor. Gelukkig is mijn 'pony' ca 1.75m, dat kan prima :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:30

Marietje35 schreef:
@ Veertje; Maar is die van jou een welsh cob? Dat zou je zo vanaf de foto niet zeggen?!

Zijn moeder is een Welsh en vader Welsh cob :)

Afbeelding

Ik zag morgen even de naam van zijn vader vragen en kan vanavond wel even foto van zijn moeder laten zien :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:08

Marietje@ ik rij ook nog een d pony maar een e pony ziet er kwa plaatje net iets beter uit.
We gaan zondag starten bij manage blauwdraad
Ik ben super benieuwd dit is voor mij men eerste veulen die ik zelf fok we hebben haar eerste veulen (nu 3 jaar) ook nog die zijn we nu rustig aan het bleren zij is ook een mooie e pony

Veertje@ dat is een mooi maatje ! Jammer dat je dan niet mee kan rijden met zulke dingen terwijl je 100% zeker weet dat er welsh cobb in zit.

Ik ben erg benieuwd na de fotos :)

Vandaag voor de laaste keer proefjes geoefend gelukkig ging het al beter dan de eerste keer ik krijg steeds meer zin in zondag al blijft het spannend haha

Dit is onze(de helft) 3 jarige de eerste veulen van die van mij :)

Afbeelding

Ben zo benieuwd wat er nu uit gaat komen :o

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:04

@Rosanna het is wel jammer, maar het maakt voor mij niet heel veel uit. Het is ook meestal ver van ons vandaan :)

Gaat vast goed komen zondag, lekker de tijd nemen en zelf rustig blijven! Ik heb nu net voor zaterdag een voorlezer kunnen regelen dus ik kan zaterdag weer een wedstrijd rijden :)

Wauw wat een knappe pony's heb je zeg!!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:39

@ Rosanna, Oh maar dat is wel heel fijn starten daar. :j Succes vast!

@ Veertje; Ik ben ook wel heel benieuwd, ik had er echt geen cob in gezocht!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:53

Marietje35 schreef:
@ Rosanna, Oh maar dat is wel heel fijn starten daar. :j Succes vast!

@ Veertje; Ik ben ook wel heel benieuwd, ik had er echt geen cob in gezocht!

Klopt, dacht ik eerst ook niet haha. Dit is zijn moeder. Wat foto's van 15 jaar geleden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:38

Wat grappig zeg! maar ook z'n moeder vind ik heel erg meevallen hoe "cob" ze aan doet. :j

Ik heb in principe volgende week voor het eerst sinds lange tijd weer wedstrijd staan. Ik twijfel alleen of ik zal gaan. :o Reden eventueel in pb ivm meelezers

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:10

Marietje35 schreef:
Wat grappig zeg! maar ook z'n moeder vind ik heel erg meevallen hoe "cob" ze aan doet. :j

Ik heb in principe volgende week voor het eerst sinds lange tijd weer wedstrijd staan. Ik twijfel alleen of ik zal gaan. :o Reden eventueel in pb ivm meelezers

Zijn moeder is een gewone Welsh. Zijn vader is een Welsh Cob :)

Waaraan twijfel je? Of jullie er klaar voor zijn?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:48

Wel leuk hoor!

Ik stuur je een pb. :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:49

Sinds lange tijd weer even bokt geopend haha, ik ga eens bijlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:49

SannevdM schreef:
Sinds lange tijd weer even bokt geopend haha, ik ga eens bijlezen!

Haha dat typte ik vanmiddag ook, en helaas kwam het er toen nog niet van, dus bij deze ga ik maar eens een grote bijlees-actie houden :o

Aidaa, 3 weken rijden in Mongolie klinkt wel echt supergaaf! <3 Wel ook heel fijn dan na die tijd zo weer op Es kan stappen en weg kan rijden, dat is veel waard. En nu nog druk zo te lezen!
Gave foto van jullie buiten! Wel zuur van gat onder dr buik, knapt het goed op?

Marietje bijna debuut, dat moet goed komen, volgens mij ben je hartstikke fijn aan het rijden/trainen. Met de les eraf gevallen of nog wel kunnen blijven zitten toe af ging? En lekker ook tussendoor zo steeds naar het bos kan!
Gelukt om wat van je les te filmen?
Oh en lees twijfel om te starten, pb-tje?

Lena gefeliciteerd met je M2 debuut!

Veertje foto's gedeeld, qua sb lijkt hij nog te weinig nagevelijk te zijn en daardoor ook lengtebuiging te missen. Wel echt een verschil al met eerst!
Qua oefening dat Donner vooruit denkt, heel veel blijven afwisselen, soms wel een overgang, soms niet of op een andere plek, keer eenvoudige wissel, keer juist middengalop, steeds blijven verrassen en wachten wachten wachten.
Gefeliciteerd met je winstpunten!

Meya fijn dat je zo veel plezier haalt uit het rijden en lessen, basis is toch het aller belangrijkste ook. En lekker starten weer als je het idee hebt er klaar voor te zijn, niks overhaasten omdat het 'moet'

Rosanna welkom, wat een gave (groot-ogende) pony! En die 3jarige is ook al knap!

Over de regen, hier staat helaas ook alles blank maar geen binnenbak, alleen op maandag tijdens de clubles.
Hier onwijs druk geweest maar ook fijn aan het rijden geweest vorige week. Hadden zondag 5e wedstrijd voor de clubkampioenschappen en ben daar M1 gestart en ging echt heel fijn, ondanks dat hard was werken, jury kwam na de proef uit de auto met 'het is nog wel moeilijk hé' maar dat bedoelde ze blijkbaar positief want won met 196 punten.
Omdat ik 4 wedstrijden gewonnen had, had ik me ook geplaatst voor de finale met 2 jury;s. Hier helaas een foutje met galop aanspringen maar heel snel gecorrigeerd en verder ook hier echt een goed gevoel over de proef, steeds minder spanning en kan er steeds meer aan blijven rijden. Met 212,5 en 208 dik gewonnen en dus ook clubkampioen.
Ook erg blij dat voor alle schouderbinnenwaartsen 8en had en ook de middengangen bijna allemaal 7,5-8 waren want die zijn altijd wel lastig geweest. Nu even thuis trainen en dan beginnen volgende week hier alweer de selecties.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:07

@Haike, bedankt voor de tips! We zijn er hard mee aan het oefenen. Morgen avond hebben we weer wedstrijd :)

Wauw wat heb je super goed gereden zeg! Gefeliciteerd met je mooie punten! Fijn dat het voor je gevoel ook zo fijn ging. Wanneer heb je weer wedstrijd staan?
Bij mij is de eerste selectie 12 oktober. Ik doe puur mee omdat het dicht bij huis is, we zijn lang niet goed genoeg om met de rest mee te komen. Morgen ga ik ook gewoon weer op wedstrijd en dan zien we wel wat het word. Een winstpunt is fijn, maar de km zijn op dit moment erg belangrijk zodat we weten waar we staan en waar we aan moeten werken