[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:10

En altijd leuk, wedstrijd planning :)

Ik heb vanmiddag een hele fijne les gehad. We hebben geschakeld in de contra galop (ging in de normale galop heel fijn, dus toen wilde de instructrice kijken of het in de contra ook zo lukte), en ook vanuit de draf aanspringen in contragalop. Op het laatst verzamelde hij zo mooi in de contragalop <3 genieten is dat :D nu donderdag weer trainen en dan zondag op wedstrijd :):)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:34

@ Veertje: Dat is jammer, juist altijd fijn als je ook iets met het commentaar kan.
@ Urosa: Fijn dat het zo goed ging! Vast heel veel succes zondag, maar dat moet goedkomen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:11

@Urosa, fijn dat je les goed ging! Veel succes alvast zondag :D
@Marietje, ja klopt. Volgende keer vast een andere jury :)

Gisteren hebben wij onze eerste cross les opgegeven. Zo onwijs veel zin in!
Hier verder even een rustige planning, de 26e wedstrijd, 27e cross les. Oktober moet ik nog kijken, ga zelf nog op vakantie. Wil eind oktober nog proberen bij mijn instructrice spring les te plannen voor ons BB debuut. Dan verschuif ik ons BB debuut een weekje, is dan wel op een andere locatie maar dat maakt niet uit, moeten toch KM maken :D Dan hebben we verder in oktober geen wedstrijden staan en kunnen we lekker even door trainen :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:40

Wat gaaf Veertje!! Waar is die cross?

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:36

Bij onze rijvereniging :D We mogen de cross hindernissen van de slingeplas cross lenen en die worden dan in onze springweide neergezet

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:01

Hij is elke keer met outdoor losrijden nog niet zo braaf, dus ben benieuwd hoe dat dan zondag gaat. Rij normaal altijd jonge paarden, dus dacht, lekker zo'n ervaren wedstrijdpaard. Nou, bijna alle jonkies waren braver dan hem :')

Veertje99, heerlijk zo'n veelzijdige planning! Crossen is zo gaaf <3 Waar ga je heen op vakantie?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:46

@urosa, Is hij niet zo braaf door spanning? Of ziet hij teveel buiten?

Heb nog nooit cross les gehad en Donner ook niet dus ben enorm benieuwd hoe het gaat!
Ik ga een paar dagen naar Luxemburg toe :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:58

@veertje99: kijkerig is hij gelukkig niet. Hij is dan te druk/teveel bravoure het is eigenlijk een beetje hengst achtig. Liefst heeft hij mij er dan af om zijn eigen plan te trekken :+

Leuk zo'n debuut samen. En al die springvoorbereiding is al heel waardevol! Ik heb alleen met mijn Gelderse ruin cross trainingen gedaan, echt super leuk. Onze eerste training ging echt veel te onstuimig, hij had zijn roeping gevonden :') En leuk Luxemburg, genoeg te doen :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:43

@urosa, dat is wel lastig dan inderdaad! Kun je er dan ook niet makkelijk uitrijden lijkt mij. Zeker in die oefeningen moet je echt z'n aandacht erbij hebben

Ja ben echt enorm benieuwd hoe het zal gaan! Hebben vanavond weer spring les, hoop dat hij dit keer wel normaal de bak door wilt gaan :+
haha leuk die Gelderse die altijd zo enthousiast worden :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:52

@ Urosa; Dat is niet fijn dat hij zo is. Hopelijk is hij snel braaf.
@ Veertje; Wat leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Luxemburg, erg leuk ook :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:29

Leuk is anders inderdaad. Hopelijk valt het zondag wat mee en anders fijn dat het indoor seizoen start. Hebben we hopelijk voor het volgende outdoor seizoen voldoende ritme opgebouwd zodat het weer normaler is. Nu probeer ik maar mijn ding te doen, hem aan het werk te zetten en normaal doorrijden. Hij heeft in ieder geval niet meer van die rotsprongen gemaakt als de eerste keer (dat was echt rodeo). Als ik hem nu voel opspannen waarschuw ik even met mijn stem. Geef mij dan maar een gespannen paard, veel makkelijker om dat af te laten vloeien.

Vanmiddag weer lekker trainen, thuis is ie altijd heel braaf gelukkig. Dat hebben we al overwonnen, was in het begin ook wel anders.

Veertje99: veel plezier met de springles! Hopelijk nu lekker rustig.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:59

Nou Urosa, dat zou ik ook niet te hard roepen :o
Ik heb dus zo'n gespannen paard en dat is echt niet zomaar op te lossen ... Als ze stout zijn kan je ze tenminste nog op hun flikker geven!

Gisteren fijn getraind, travers gaat ook steeds beter. Meestal is de inzet mooi, maar houdt hij het nog niet de gehele zijde vol. Dat gaat nu steeds beter.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:54

Marietje35: liever zijn ze gewoon allemaal braaf en ontspannen :o

Fijn dat je lekker hebt getraind en dat de travers steeds beter gaat!
Ik heb donderdag ook fijn getraind. Begonnen met voedselbeloning en het is voor mij ook nog even wennen. We gingen oefenen met de vliegende wissel van links naar rechts, en de derde was best mooi. Dus gestopt en brokje gegeven. Van rechts naar links vind ie moeilijker, zat er eigenlijk al best een goede poging bij die ik had moeten belonen (wel op de 'oude manier' gedaan met klopje, braaf en even stappen met lange teugel) maar toen wilde ik hem nog iets mooier, en dat lukte niet meer, sprong hij achter niet meer mee. Nouja aldoende leert men, er ook niks mee verpest want hij bleef er super ontspannen onder dus daar al heel blij mee :D Mooi weer wat informatie om er mee verder te gaan, ga het max 1x per week oefenen. Daarna nog even de contra meegepakt en dat ging ook netjes. Hij wordt overal ook steeds scherper op de hulpen en ook de impuls gaat steeds beter.

Ik moet zondag om 12:37 starten, dus opzich wel mooie tijd!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:59

@Urosa, hoe is het gegaan vandaag?
@Marietje, fijn dat de training zo goed gaat! :D

Afgelopen donderdag weer een geweldige springles gehad. We hebben onze planning ook klaar tot eind oktober en heb er wel echt onwijs veel zin in :j 26 september M2 wedstrijd, 27 september cross les.
4 oktober M2 wedstrijd. 22 oktober onderlinge wedstrijd (springen 2 rondjes BB 80) en 25 oktober officiële spring wedstrijd (ook 2 rondjes BB 80).

Vrijdag en zaterdag onwijs fijn kunnen trainen op de dingen waar we in de les tegenaan liepen. Op een volte rechtsom in de contra galop aanspringen (vanuit stap), hierbij gooit hij al snel zijn schouder erin en reageert hij niet op mijn rechterbeen. Vrijdag en zaterdag deze oefening weer mee genomen en hij snapte het steeds beter. Linker galop moet veel sterker worden en die oefening hebben we mee gekregen omdat hij zich dan echt moet zetten. Nadat we die oefeningen hebben gereden ging ook de travers veel beter, hij werd er echt heel fijn los door :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:14

@ Urosa; Hoe is het gegaan?
@ Veertje: Wat leuk! Super leuke dingen om naar uit te kijken!
Fijn dat de oefeningen z'n vruchten afwerpen.

Hier nog geen planning, zal ik ook eens gaan maken. :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:06

Marietje35: en plannen is altijd zo leuk :D

Veertje99: lekker drukke en afwisselende planning, leuk hoor! Fijn dat de springles weer zo goed ging, en top dat je dan met zo'n oefening veel verschil merkt met het verdere trainen!

Als we eenmaal Z1 mogen starten ga ik ook iets minder dressuur wedstrijden starten en wat meer andere dingen samen ondernemen. Wellicht toch beginnen met BB springen, ook al heeft ie geen echt goede techniek, opzich moet dat met elk paard nog wel kunnen. Misschien gewoon eens proberen :+

Wedstrijd ging best goed :) ik had 191,5 en 193. Eerste proef ook nog een 2de prijs :D Karel wilde met losrijden heel hard rennen, kon hem voor daarom niet los laten, begon mijn linkerarm uit te vallen door de MS >;) (kan daar eigenlijk heel kort maar kracht op zetten) op het punt dat ik af moest stappen omdat het anders gevaarlijk zou zijn was de rem er weer en kon mijn arm wat herstellen (maar hij deed geen pogingen meer tot rare sprongen etc dus dat was al heel fijn :') ), had ik hem er perfect voor op mijn starttijd. Liep het 20 min uit, en we hadden het nog nagevraagd :+ Dus de tank was iets te leeg, als ik 195+ wil rijden met Karel moet hij wel eraan trekken en dat was nu niet, zelf natuurlijk ook minder scherp, want had het lichamelijk zwaar en in de tweede proef lag het ook een beetje aan de omgeving, bak ligt vlak langs een fietspad in het bos, kwam er 'ineens' en fietser achter hem langs, dusja schrok hij van. En ze liepen met paarden langs, tegen de hand momentje. Dusja, was die 195 wel heel dichtbij geweest. Nu mis ik nog 1 puntje voor de M2, die hoop ik dan 3 oktober te halen. We gaan ook al echt snel dus nog een keer M1 starten is helemaal niet erg, proberen dan echt goed af te sluiten. Is ook een fijne locatie en lekker binnen! En dan heb ik stiekem mijn M2 debuut voor 18 oktober gepland :o

Was ook een fotograaf, foto's heb ik net ontvangen dus zal eens kijken of er wat tussenzit :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:11

Gefeliciteerd met je punten en prijs!
Had je ook nog wat aan het commentaar?

Ik heb net maar even wat opgegeven voor in oktober.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:00

Bedankt! Stond niet heel veel bij, maar het was wel logisch :)

Leuk, wanneer ga je starten?

Binnenkomen
Afbeelding

Contra
Afbeelding

Afbeelding

Check dat hoofdje <3
Afbeelding

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:20

Knap gedaan urosa, zeker gezien die omstandigheden! lief koppie <3 en wat een mooi hoofdstel, ik hou van bruin onderlegd...

fijne planning Veertje, lekker afwisselend! Leuk hoor!

ik heb zaterdag ook wedstrijd gehad. Heel fijn kunnen rijden, mooi rustig. Volgens mijn groom scoor ik vaak hoog omdat het er heel constant uitziet, zonder geruk en gepluk. In de tweede proef probeerde ik iets fanatieker te rijden, maar merkte dat dat niet goed werkte dus toen weer terug naar plan 'relaxmodus' gegaan.
Uiteindelijk tweede met 189 en eerste met 186,5. En van groom, instructeur en de rest van stal mag ik geen m2 meer starten... := Ga binnenkort lessen bij iemand anders op locatie, kijken of hij me meer kan helpen met losgelatenheid, gedragenheid en impuls. Dat is echt waar ik het nog moeilijk op ga krijgen als ik naar het Z ga, die oefeningen zijn het probleem niet zo.

top dat travers beter gaat marietje, dat is echt zo'n oefening waarvoor ze kracht moeten ontwikkelen... Aan het begin viel Fantast dan echt helemaal stil, merk dat hij die neiging nu in de appuyementen heeft.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:29

@Urosa, drukte valt nog mee, hij heeft nog een weekje vakantie tussendoor :P Alleen einde van oktober is eventjes wat drukker, maar daarna kan ik waarschijnlijk toch minder trainen in het weiland en heeft hij ook iets meer rust :)
Foto's zien er goed uit! Gefeliciteerd met je punten :D

@Lon, gefeliciteerd met je punten/prijzen :D Wil je zelf ook geen M2 meer starten om nog meer km te maken?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:37

@ Urosa: Leuke foto's!
@ Lon; Gefeliciteerd met je punten en prijzen!
Dat heb je inderdaad wel nodig in het Z, daar wordt toch weer een pak meer verwacht.
Komt ook nog eens 20 meter bij, dat is een best stuk! :7

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:13

Lon 83: super, gefeliciteerd met je punten en prijzen! Leuk dat je eens gaat lessen bij iemand anders, soms kan dat zoveel verschil maken!

Gisteren even gekeken naar de wedstrijdkalender voor november, even overleggen met de eigenaren en dan schrijf ik dat ook alvast in. Eenmaal in de M2 ga ik wel goed de tijd nemen om echt klaar te zijn voor het Z, die 20 meter extra gaan wij inderdaad ook wel voelen :j Heb wel heel veel zin in ons M2 debuut := nog ff geduld. Eerst dat laatste puntje nog halen. Vanmiddag weer lekker trainen :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:24

Geven jullie al zover van tevoren op? Ik doe meestal max een maand.

Het is echt een groot verschil, 20 meter lijkt niet veel maar valt toch vies tegen als dat erbij komt.
Lijnen worden langer en zie ze dan nog maar eens goed op achter te houden. :+

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:37

Dank allemaal :)
Helemaal mee eens hoor, één van de binnenbakken bij de stal waar ik sta is groot genoeg, maar altijd vol hindernissen. Ik rij ook veel in de springtuin buiten waar je ook lange lijnen kan pakken. Is toch anders, dus vandaar ook de externe instructeur, die heeft een dressuurwaardige 20x60 baan :)

Extra km's maken is op dit moment niet persé nodig. Ik zie het Z niet als iets heel bijzonders. Ook daar mag je gewoon 'in groeien' op het moment dat je van start gaat. Hoeft niet meteen perfect ;)
Maar voorlopig wacht ik wel met starten, want een aantal van de basisvoorwaarden moeten beter op orde zijn :) Die externe instructeur is nogal een strenge geloof ik, wellicht zegt ie dat ik maar paar klasses terug moet :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:23

Wij hebben gelukkig wel een 20 x 60 buitenbaan, maar aangezien ik net M2 gestart ben is dat nog niet aan de orde.

Gisteren lekker getraind. Nadruk gelegd op rechtmaken; met name in galop waarin hij net z'n achterbeen stukje buiten de massa zet. Was echt afgedraaid! Nou moet ik zeggen dat het ook erg warm was %) Blij dat het vanaf vandaag wat minder is.

Hebben jullie al dekens op? Die van mij is al aardig in het haar geschoten, nachten zijn koud maar overdag weer warm. Denk dat ik vandaag de regendeken maar op gooi.