[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:59

Knappe pony's komen er weer voorbij!
Gefeliciteerd allemaal al met de behaalde scores,

Ik had vandaag ook concours, eerste proef ging echt bagger, ze moet naar de tandarts, dus als ik er links teveel aan zit gaat ze of kantelen of ik heb storing. 2de proef ging beter, springt ze 2 keer verkeerd aan :Y) , toch nog 174. Morgen gaan we weer, hopen dat het dan beter gaat en maandag komt de tandarts ... Ik denk kan wel afmelden, maar moet toch betalen, dus dan toch maar gaan.

Ik vind 2 dagen achter me kaar starten vaak fijn, kom je goed in het ritme... Ik doe het alleen niet elke maand .

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:20

Zo volgende wedstrijd in ingeschreven, besloten om nu L1 te starten (ik mag tmt het M1 versneld promoveren) om meneer wat meer te doen te geven aangezien hij in training constant oefeningetjes moet doen en moet nadenken, je moet hem echt bezig houden, en de B voor hem eigenlijk net alles te lang duurt en dan heeft ie tijd om met andere dingen bezig te zijn. Idee is om te kijken hoe hij L1 oppakt doet hij dat goed dan de wedstrijd er na naar L2 ( vind ik zelf fijner met het doorzitten) en die klasse wat langer blijven hangen zodat hij niet overhaast het M in moet, aangezien ik vind dat hij voor het M nog bespiering mist (hoewel hij de meeste oefeningen van M al kan). Mocht hij het in het L1 niet fijn oppakken dan blijven we uiteraard daar nog wat langer in.

Next stop 10 augustus in Bavel.
hier nog 2 foto'jes van de laatste wedstrijd: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6412_o.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1890_o.jpg

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:29

Oh, Bavel! Misschien start ik daar ook, wacht eerst volgende week af, weet niet of ik L1 of L2 wil starten. Hoop dat ik dan nog op tijd ben.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:38

gezellig, is voor jou om de hoek haha :P kan je niet al inschrijven en dan melden dat je nog niet weet welke klasse?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:41

Jawel, maar als het heel warm wordt wil ik ook niet :') En er is die dag ook wedstrijd in Hulten en Prinsenbeek, dus dat zou ook nog kunnen mocht ik niet meer in kunnen schrijven en wel willen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:45

owja dat klopt. Bavel is alleen goedkoper zag ik. daar is het 10 euro start geld Hulten is 12,50. Op twee proeven scheelt dat toch weer 5 euro.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:48

Ja, klopt. En Bavel rij ik Angel gewoon gelijk terug naar stal, gooi ik al mn spul thuis af en rij ik terug voor de punten. Rij er vanaf huis maar een minuut op namelijk dus dat is wel makkelijk.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:51

das ideaal, helaas zit ik ergens waar je gewoon altijd je trailer moet gebruiken om ergens te komen haha... Maarja je kan niet alles hebben :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:59

Ik ga wel met trailer O:) :')

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:03

oh hahaha ik dacht dat je onder de vrouw ging. :D oeps mijn fout verkeerd begrepen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:04

Wauw, Jort is pracht pony zeg.

Jones van Western naar dresuur, is ook een leukerd.

Ayasha, tja.. wordt toch echt een springpaard denk ik. Wel lastig zo'n ondeugd die overal wel een gat ziet om zijn eigen zin te krijgen.

Gisteren Fjorden Keuring Barendrecht geweest, heb nog nooit zoveel gelopen op een keuring als gisteren.
Resultaten.
Sjolvir, Kampioen Stermerrie's, Reserver Kampioen, merrie's met predikaat.

Hepsie, 2e plaats 3 jarige merrie's zonder Predikaat (predikaten moet ze allemaal nog gaan halen)
Uiteraard gisteren opgenomen in het stamboek (1.44 m groot)
37 punten 1e premie merrie.

Sjolvir met mijn nieuwe bijrijder (heb haar gisteren officieel gevraagd, maar ze loopt al tijden mee), 2e plaats bestgereden. (ze zat er dit jaar voor de 2e x op en Sjol is week of 9 uit de roulatie geweest, donderdag gekeken of ze goed liep, dus mocht ze meedoen)

Hepsie met betgereden zelf gereden, deden HC mee, maar ze deed het super braaf.
(Galop hebben we niet gedaan en was bak met aan korte zijde, shetlanders, geiten, kippen etc. dus trots! Op mijn hummeltje)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:19

Kady: ook een leuk dier! Fijne uitstraling heeftie! :j
De plekken waar jullie het over hebben ken ik niet. :o Kan ik dus niet mee over meepraten! :o

Sjol:
Woh proficiat!!! Da's het lopen toch wel waard he?! :D
Tsja Rêve... Aan de ene kant is ze ontzettend stout, maar aan de andere kant pak je haar aan, en zo snel het klaar is, staat ze weer even gezellig bij je... Ze koestert dus geen wrok... :+

Hier een lange, warme wedstrijddag gehad maar ik kan alleen maar een tevreden ruiter zijn! Eerste proef gewonnen met 69%, tweede proef 3e achter twee kanonnen (1e had 2% meer en die heeft zo'n gruwelijk goed paard dat ik stiekem toch wel trots was dat we hem het vuur aan de schenen kunnen leggen! Ondanks dat ik het hem wel gun hoor!) met 71% en ik had een paar kleine foutjes in die tweede proef. Sam bedacht dat ie in galop wilde binnen komen (Daar moet ie nog een paar niveau's mee wachten..) en halverwege de proef was 't effe moeilijk om 'm vooruit te houden. Maar na een "kom op Sam, nog een volte in galop en we zijner!" en de kuit aanleggen ging ie wel weer. :j Sam is zo'n geweldig paard geworden!!
Tussen de proeven staat hij aan mijn trailer, zegt die vrouw langs me "kan hij effe naar voren?" en zij stond aan de klep en Sam stond er dicht bij dus ik haal hem naar voren, zegt ze "ja nu moet ik nog achter ne vreemde door he! IPV gewoon te schuiven met die pony" waarop ik rustig mompel "paard." haar verbaast aan kijk en enigszins geagiteerd zeg: "Ik had niet door dat ge er achter door moest, ge kunt dat ook op een fatsoenlijke manier zeggen dan had ik hem ook wel effe er tussen uit gehaald. Als gij vraagt of 'm naar voren kan zet ik 'm naar voren eh." en terwijl draai ik hem dus en zet ik hem er tussen uit.
Komt haar man vraagt die natuurlijk wat het probleem was, zegt ze dat ze gewoon vroeg of ze er achter door mocht (dat deed ze niet.) en dat ik zo reageerde, dat ik vast een slechte proef gereden had ofzo. :?
Schijnheil...

Prijsuitreiking en protocol hele leuke commentaar van de jury. Opbouwende kritiek bij de fouten en complimenten bij het goede en een 8 voor houding en zit! :D En dat de problemen goed opgelost werden én ... Regelmatig de commetaar "mooie takt!" :+:
Ben zo blij dat ik naar deze lesgever gegaan ben.
Sammie begreep alleen niet veel van de prijsuitreiking die ik ondanks wat discussie toch te paard moest doen. :x

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:19

Gefeliciteerd Ayasha!Klinkt als een topdag!

Goede keuringsdag Sjol,leuk!

Mooie foto's Kady,maar voor het L2 mag het neusje er wat meer uit.

Ik ben gisteren met mijn zus met de ponies in de domeinen van Burgh haamstede gaan rijden.
De rooie was voor de 3de x mee op buitenrit en het was opstappen en wegrijden.
Had er al 2 dagen niet opgezeten,maar zo vd trailer en gaan.
Echt een braaf en schattig diertje,jammer dat het geen dressuurtalent is verder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:59

Ayasha, dat zijn nog eens lekkere resultaten! Beetje jammer van die scheinheil..

Ambre, ach, haar talenten liggen dus elders bij die rooie, kan wel heel fijn paard zijn voor iemand die geen GP ambities heeft.

Gisteren les gehad met zwartje, zo maf.. Gaat de laatste tijd in de les (over wedstrijden heb ik het niet, die verknal ik geheel zelfstandig) zo lekker lopen.

En ik grijns nog steeds vanwege de keuring, helemaal blij met mijn pony's.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:55

Mooie scores ayasha Je houd altijd mensen die niet helemaal gezellig Dijk. Ene oor in andere oor uit.

@ ambre. Van dat neusje weet ik, daar werk ik ook aan. Is ook niet de bedoeling dat hij volgend weekeind L2 loopt. Start hem over 2 wk een X L1 om te kijken hoe dat gaat gaat dat goed hou ik hem weer ff thuis en start ik daarna L2. Mits het goed gaat in de L1 natuurlijk. Anders houd ik hem daar. In de L heeft ie in iedergeval meer te doen haha

Nog gefeliciteerd met je ponys Sjolvir en fijn dat je les zo goed gaat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:37

Gisteren voor het eerst sinds begin maart weer gestart. Hij liep echt super lekker. Galop is nog steeds niet om over naar huis te schrijven maar hij is er niet uit gevallen. Ook niet in het contra lijntje (fxc).
Eerste proef 193 punten *\o/*
2e proef had ie de tank een beetje leeg maar liep verder niet verkeerd. 184 punten.
Dit was wel nog in het L2. 16 augustus heb ik M1 opgegeven. Als de galop dan nog niet goed genoeg is zet ik het weer terug naar L2.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2109_o.jpg

M'n vriend met zijn hengstje, ff een onderonsje
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6430_o.jpg

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:30

Wat een updates! En goede berichten over het algemeen ook nog, leuk!

Royaltje, grappig dat ik je nu hier ook tegen kom (ik ben stille meelezer in het welsh-topic :o )

Heeft er nog iemand suggesties voor leuke accomodaties omgeving zuidhollandzuid/Dordrecht om te starten? Of eens een leuke (proefgerichte) clinic?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:37

In de zomer develruiters, heerjansdam of rv centaur westmaas, rv oud-beiejrland. Deze locaties hebben allemaal 2 buitenbakken en dus meestal ook 2 jury's. Dat vind ik toch altijd leuker dan 1.

Prinsenbeek is ook fijne bak (buiten 2 en 1 binnenbak).
2 binnenbakken starten heb je hier eigenlijk niet in de buurt.
Dordrecht HC heeft er wel 2 net zoals hoge devel zwijndrecht maar dan rij je er dus in 1 los om in de andere te starten. Delft, prinsenstad is dan de enige waar ze tm M in 2 bakken starten op zondag.

wat verder weg heb je RMO en lickebaert, zeker de buitenwedstrijden erg goed buitenterrein (maassluis/maasdijk)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:46

CP, netjes hoor!
Die auto op de achtergrond bij het onderonsje, wel passend :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:22

Haha die is van stal de Flint (fell pony's) daar stond onze concullega in :D

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:48

Thanks Jury! Ik ga me vooral weer op het binnenseizoen richten. Ik hoop met een week of 2/3 weer een zadel te hebben en dus te kunnen trainen :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:01

Is dubbeldam in Dordecht niet meer? Vond dat wel een leuke wedstrijd (outdoor in de regen). Bij manege Thielen in Tilburg kun je in de winter 2 proeven starten in 2 verschillende ringen en binnen losrijden. Ze hebben daar goed verbouwd, is nu echt enorm.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:19

dubbeldam is nog wel maar vind het daar niet echt ideaal. Die drukte achter de heb bij de buitenbak en de door plassen rijdende auto's maken het vaak niet tot ontspannen losrijden.

Ik heb na een speurtocht foto's van de vader van spirit ontvangen. Zowel moeder als vader zijn niet echt beauty's maar blijkbaar de combinatie van beide maakt toch een hele leuke pony :)
Helaas is vader vorig jaar overleden.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:40

Dubbeldam is hard bezig om de accomodatie te verbeteren! Deze week wordt er binnen een nieuwe bodem gelegd en de losgooibak krijgt ook een nieuwe toplaag. Ik ben benieuwd hoe deze straks te rijden zijn! :)
Tevens zullen Dubbeldam en Hippisch Centrum Dordrecht samen gaan werken wat betreft de wedstrijden..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:43

Hoe zien ze die samenwerking dan?