DemiSisa schreef:Ja ik heb nu een kliniek gebeld en zag dat ze daar ook laseren. Dus ik wacht even af wat de DA morgen aangeeft als opties, maar sta zeker open voor laseren want hoor daar goede verhalen over. De kale plekken kwamen volgens de andere DA door rainrot, al heeft hij toen ik dat ontdekte zeker 1,5 week niet buiten gestaan dus vraag me af of dat klopt (op aanraden van de DA i.v.m. die heftige mok)? Ze heeft het ook niet gezien, alleen vanaf een foto. Vind dat ook zo lastig, want eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan. Intussen staat hij wel weer buiten, want vind zijn mentale gezondheid ook belangrijk

Rainrot komt ook niet door regen, maar door bacterie. De regen, water of zweet maakt de huid wel kwetsbaarder waardoor de bacterie erbij kan. Maar mok kan ook 100 oorzaken hebben en plat gezegd noemen ze allerlei soorten wondjes op de benen mok.
Het binnen houden kan idd wel werken om de huid iets minder week te maken, maar wij pakten het been gewoon in met watten en vetwrap want binnenhouden was geen optie idd.
Die vriendin van mij heeft echt alles geprobeerd, maar niks werkte echt goed genoeg. En de hydrocortidern is ook gewoon zooi

Met 6 keer laseren zijn de benen helemaal heel en geen plekje meer te bekennen. Toen wel binnen gestaan, omdat het echt open ligt, maar nu weer gewoon aan het rijden en staat weer buiten zonder dat ze zich zorgen moet maken over vuil enzovoorts.
PSvanLot, wat heftig zeg! Hopelijk is het snel over of vind je de oorzaak.
Fly_high, ja meer aankleding lijkt me juist leerzaam ook. Naast dat het er gewoon leuk uitziet.