Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:30

Twilight1 schreef:
Scum schreef:
Hier nog steeds wachten op het protocol van 14-5. Ingestuurd op de 12e, punten gekregen op de 15e.
Wel al een mail gestuurd maar helaas een standaard mail teruggekregen dat het protocol later komt dan de punten.

Ik had dat ook heb toch nog een keer gemaild en was het toch gewoon mis gegaan.

3x gemaild, 2x geappt
Ze lezen de vraag maar half en sturen een antwoord wat er niet bij hoort. Gewoon een standaard mailtje op een andere vraag.
Dus ook nog maar eens gebeld en daar zeggen ze dat we maar moeten wachten tot vrijdag en anders weer bellen.

Wat betreft het wel of niet blijven organiseren. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze dat nog moesten evalueren en dat het nog niet zeker was of het wel of niet door zou blijven gaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:34

Ik was begin deze maand best wel positief over het online wedstrijd rijden.
Maar dat enthousiasme neemt wel weer wat af nu ik nog steeds wacht op punten van 7 mei. Tussentijds de video een keer opnieuw ingestuurd omdat hij inderdaad zwart was. Maar dan duurt het wachten wel lang zo.
In de tussentijd wel de andere proef terug gekregen maar met weinig commentaar. Maar deze langslepende anticlimax helpt niet echt bij mijn motivatie. Dus mijn enthousiasme voor dressuur proefjes is weer gedaald naar een 0 punt. :Y)
Jammer eigenlijk want alleen het rijden van die proefjes was al best leerzaam.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:37

Ik hoop ook dat de online wedstrijden blijven voor winstpunten. Ik denk dat er veel minder animo voor is als er geen winstpunten geregistreerd worden. Al kan je doormiddel van online wedstrijden maar een paar winstpunten halen in elke klasse. Het scheelt toch een hele hoop tijd en gedoe.

Ik heb zojuist de punten van de 21e binnen gekregen in de L1. Ik was zelf niet heel tevreden over m´n proef en vind het dan ook wat ruim gepunt met 198 punten. Wel heel blij mee, maar m´n proef was wel veel slordiger gereden dan de vorige keer. Wel had ik de vorige keer zo hier en daar wat taktfouten in de drafgedeeltes en dat had ik nu vrijwel niet. Benieuwd naar m´n protocol :D

Hilli

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:03

Ik moet mijn video voor de 21ste nog een keer uploaden :')

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:16

Scum schreef:
Twilight1 schreef:

Ik had dat ook heb toch nog een keer gemaild en was het toch gewoon mis gegaan.

3x gemaild, 2x geappt
Ze lezen de vraag maar half en sturen een antwoord wat er niet bij hoort. Gewoon een standaard mailtje op een andere vraag.
Dus ook nog maar eens gebeld en daar zeggen ze dat we maar moeten wachten tot vrijdag en anders weer bellen.

Wat betreft het wel of niet blijven organiseren. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze dat nog moesten evalueren en dat het nog niet zeker was of het wel of niet door zou blijven gaan.

Ik begon de zin met iets van, 'sorry dat ik weer contact op neem maar er lijkt toch echt iets niet goed te zijn gegaan'

Misschien als hij er vrijdag niet is daarmee beginnen.

En lottekuhh toch ook een keer leuk om wat te veel punten te hebben die compenseren weer de punten die soms wel erg streng gejureerd zijn voor de klasse waar je in rijdt :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:32

Padoertje schreef:
Vanuit de regiobesturen wordt er al jaren geprobeerd om kleinere verenigingen/wedstrijden samen te voegen omdat de gemiddelde ruiter toch ook graag wat meer concurrentie wil en dit toch ook echt wel bijdraagt aan het niveau van de wedstrijden. Maar zolang de KNHS hier geen echte harde voorwaarden aan hangt, blijven die kleine wedstrijden georganiseerd worden. Die zullen met de online events wellicht het hoofd niet boven water kunnen houden. Niet leuk, maar wellicht wel gelijk een oplossing voor een probleem waar al jaren over nagedacht wordt.

Tegenwoordig kun je bijna 7 dagen in de week wel ergens starten als je dat wilt. Wedstrijden met soms 3 combinaties per rubriek, georganiseerd door een stal die zijn klanten wedstrijden op eigen erf wil aanbieden. Ik vind daar persoonlijk echt geen hol aan. Vroeger had je minder wedstrijden te kiezen, maar wel rubrieken van minimaal 20 combinaties.

De KNHS heeft het zelfs makkelijker gemaakt om wedstrijden te organiseren door FNRS maneges ook toestemming te geven om wedstrijden te organiseren zonder dat hier een onderliggende vereniging achter zit. Kortom steeds meer organisaties kunnen van alles organiseren terwijl de regulering die er voorheen op zat in de kring compleet vervallen is.
Zo krijg je kleinere rubrieken, de manege uit de buurt is plotseling je concurrent geworden en komt er ook nog eens op de wedstrijdkalender bij om een graantje mee te pikken.

Ook een manier om kleine verenigingen uit de markt te drukken :(

Als (kleine) vereniging merken we dit echt, voorheen geen enkele moeite om 2 ringen vol te krijgen en vorig jaar met moeite 1 ring. Uiteindelijk zullen de verenigingen die niet alleen afhankelijk zijn van wedstrijden het wel overleven.

Wat mij mogen de de wedstrijden ook wel gedeeltelijk digitaal blijven, je trekt nu mensen aan die anders nooit op wedstrijd zouden gaan en aan de andere kant zijn er genoeg mensen die het filmen niets vinden en het liefst op pad gaan.

Op het ogenblik wordt er een gedeelte van het inschrijfgeld naar een goed doel gedaan, dit zou dan bijvoorbeeld naar de verenigingen kunnen gaan waardoor iedereen blij is.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 25-05-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:37

Hier de punten ook binnen! 207 *\o/* We gaan hard in het L1! Ben heel erg benieuwd naar het protocol :)

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:46

DWensink schreef:
Hier de punten ook binnen! 207 *\o/* We gaan hard in het L1! Ben heel erg benieuwd naar het protocol :)
wauw wat een score!! Proficiat!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:55

Wauw wat een monsterscore! Gefeliciteerd!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:56

Super punten zeg! Gefeliciteerd!

Ik heb mijn protocol binnen, fijn commentaar erop staan :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:58

Ik heb de merrie die ik in training had staan voor het Z inmiddels met zwangerschapsverlof. Voor ons zou het wel super zijn (mocht ze blijven met het veulen) om thuis Z te kunnen starten. Dan kan het veulentje gewoon hier blijven. Ik rij thuis snel mijn proef en dan kan veulentje en merrie gewoon weer samen.
Het is nu ontzettend zuur voor de eigenaresse, dat het precies niet gelukt is voor Corona en te drachtig om haar te kunnen starten na maanden training.

Van mij mag het dus blijven en ook met Z voor punten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:08

Hier had ik de laatste 2 keer wel erg streng gejureerde proeven terug vergeleken met 'normale wedstrijden', met weinig opbouwende toelichting. Misschien echt veel mindere proeven? Misschien ligt het aan de regio?
Geen idee, maar voor m'n motivatie helpt het niet. Dus komende week even uitgeschreven voor de wedstrijd -O-

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:12

Dispar_Vulgo schreef:
Hier had ik de laatste 2 keer wel erg streng gejureerde proeven terug vergeleken met 'normale wedstrijden', met weinig opbouwende toelichting. Misschien echt veel mindere proeven? Misschien ligt het aan de regio?
Geen idee, maar voor m'n motivatie helpt het niet. Dus komende week even uitgeschreven voor de wedstrijd -O-

Heb je de mogelijkheid gehad om de proeven met je instructie te bespreken? Misschien verheldert dit het eea. Wel jammer dat dit zo de-motiverend voor je is, kan ik me ook wel voorstellen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:22

Hilli schreef:
Aan de andere kant vind ik ook dat verenigingen zelf moeten nadenken over hun toegevoegde waarde. Misschien ligt die wel op een ander vlak dan alleen maar wedstrijden aanbieden.

Waar moeten ze de inkomsten dan vandaan halen? Wanneer je een vereniging bent met locatie ga je het van je contributie niet trekken. Daarvoor zul je toch wedstrijden moeten organiseren en daar inkomsten uit halen.

Het online rijden mag van mij blijven bestaan, maar dan met een max aantal winstpunten per klasse zodat er ook regulier gestart blijft worden.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 25-05-20 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:24

Waar zijn de kosten dan aan?
Mijn vereniging draait al jaren rood op de lessen die aangeboden worden. Nu moet ik als wedstrijdlid misschien meer gaan betalen zodat hunnies les kunnen blijven houden.
Ik ben alleen maar lid zodat ik kan starten. Ons grote concours is dit jaar ook al niet door gegaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

Hier helaas nog niet de uitslag van de 14e binnen, filmpje was wel goed doorgekomen zeiden ze..... we wachten maar weer af haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

Sanet schreef:
Mijn vereniging draait al jaren rood op de lessen die aangeboden worden. Nu moet ik als wedstrijdlid misschien meer gaan betalen zodat hunnies les kunnen blijven houden.
Ik ben alleen maar lid zodat ik kan starten. Ons grote concours is dit jaar ook al niet door gegaan.

De grootste kosten zitten heb in onderhoud van de accommodatie. Dat brengt grote kosten met zich mee.

Een papieren vereniging heeft dit niet en daar ben je dan ook bijna voor niets lid.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:30

Mijn vereniging heeft geen eigen locatie. We huren alleen voor de lessen 2x per week een avond een locatie. Maar zoals ik zei: dat is dus eigenlijk gewoon allemaal te duur.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:36

Ik hoop ook dat het deels blijft bestaan idd voor een max aantal winstpunten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:40

Sanet schreef:
Mijn vereniging heeft geen eigen locatie. We huren alleen voor de lessen 2x per week een avond een locatie. Maar zoals ik zei: dat is dus eigenlijk gewoon allemaal te duur.

Dan is het inderdaad erg duur.

Maar voor verenigingen met een eigen locatie zijn wedstrijden erg belangrijk qua inkomstenbron. Wanneer er geen wedstrijden zijn houdt het voor de accommodatie snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:41

Sanet schreef:

Accomodatie. Dat is niet gratis het onderhoud daaraan.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:08

Is er een van de jury's hier die mijn proef na zou willen kijken en een protocol willen invullen? Ik ben het niet helemaal eens met mijn beoordeling van de 21e en ben benieuwd hoe een andere jury het zou bekijken :D We rijden L1!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:11

pol013 schreef:
Ik was begin deze maand best wel positief over het online wedstrijd rijden.
Maar dat enthousiasme neemt wel weer wat af nu ik nog steeds wacht op punten van 7 mei. Tussentijds de video een keer opnieuw ingestuurd omdat hij inderdaad zwart was. Maar dan duurt het wachten wel lang zo.
In de tussentijd wel de andere proef terug gekregen maar met weinig commentaar. Maar deze langslepende anticlimax helpt niet echt bij mijn motivatie. Dus mijn enthousiasme voor dressuur proefjes is weer gedaald naar een 0 punt. :Y)
Jammer eigenlijk want alleen het rijden van die proefjes was al best leerzaam.

I stand corrected. Nu de uitslag wel binnen. Nette punten. Maar vooral een jury die met aandacht heeft zitten kijken en schrijven aan de opmerkingen te zien. Dat geeft meteen een heel andere vibe.

Niet eens dat er nu acht overal iets bij geschreven staat maar de toon komt heel anders over. Grappig hoe een paar woorden op een protocol zo'n ander gevoel kunnen geven bij de ontvanger.

Ook een foutje in de verwerking van het resultaat. Ergens een punt getypt ipv een komma bij een cijfer waardoor excel het niet meegerekend heeft.Dat springt dan bij mij meteen in het oog omdat dat cijfer niet netjes in het gelid in de rij staat :+
Maar dat word vast gecorrigeerd na mijn mail.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:23

Gefeliciteerd DWensink met je super punten!

Ah dat is heel vervelend Dispar_Vulgo. Ik snap heel goed dat de moed je zo een beetje in de schoenen zakt en je er even geen zin meer in hebt. Het is ook echt een kwestie van welke jury je hebt, de een ziet het graag zo en de ander weer zo.

Wat betreft de cijfers voor de gangen die hier eerder besproken werden. Ik heb ook geen super beweger, dus zal hier nooit mega hoog op scoren. Daarbij is de draf overduidelijk haar mindere gang, maar krijg ik toch heel vaak voor de stap, draf en galop dezelfde cijfers. Dit terwijl er echt wel een groot verschil tussen zit en dat vind ik dan ook niet kloppen. De afgelopen keer wel een 7,5; 6 en 7 gekregen voor stap, draf en galop en de keer daarvoor een 7, 6 en 6,5. Hier was ik dan ook heel blij mee. Echter waren dit echt uitzonderingen, want normaal krijg ik vaak gwn 6'en voor alle gangen :?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:33

@PSvanLot: er is meer dan wedstrijdjes rijden, dus ik denk aan clinics (ook uit andere disciplines), privé-lessen/kleine groepslessen van gerenommeerde inatructeurs, proefgericht trainen en misschien ook een baantje uitleggen en proefjes filmen voor je ruiters. Als je in het oude businessmodel wedstrijdjes blijft hangen dan houdt het ook gewoon een keer op - in elk geval voor mij.