[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:58

Urielle schreef:
Ik vind het leuk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is en vooruit gaat!

Zelf ben ik even aan het twijfelen. Zondag zou ik oefenparcours gaan springen, twintig minuutjes van huis, keer 80 en een keer 90. (Hoogste tot dusver parcours 85). Beetje opbouwen naar die meter zeg maar. We hebben nu ook een paar weken niet gesprongen (voor poown geen probleem, voor mij wel, schijtebroek die ik ben)
Is het afgelast!

Nou twijfel ik, van het weekend niet springen of rij ik af voor mijn eerste B parcours? Er zit geen BB voor dus ik moet gelijk all the way. Doodeng.

Tja dat vind ik lastig. Als je paard het kan zou ik het doen. Dan ben je er vanaf. Haha

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:59

Als je poonie gewoon springt moet dat niet uitmaken, die 20 centimer verschil zit vooral bij jou tussen de oren? Kun je niet voor de tijd nog een lesje inplannen oid?

Das Schoentje denk ik Elke, die heeft vaker van die leuke filmpjes. :D Daar heb ik zondag die clinic van gehad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:01

Ja, dat is bijna twee uur. Er zitten twee stallen hier in de buurt die oefenparcoursen hebben (in competitie) en nog een aantal stallen wat verder weg waar je gewoon kunt trainen maar daar zie ik niet veel meerwaarde in, bij de club staat ook een parcours.

Peerd springt het met gemak, instructeur zegt ook dat het voor ons geen reet uit zou moeten maken of we 50 rijden of een meter. Ik ben de stoorzender zeg maar, vind het gewoon heel hoog. We zijn natuurlijk ook in een maand van nooit springen naar 85
Laatst bijgewerkt door Urielle op 16-12-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:03

Kun je dan niet voor je gevoel op de club gaan springen van te voren? Kwak je een mooi opbouwend lijntje neer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:05

Dus nu woensdag les en dan bijvoorbeeld zaterdag op de club springen en zondag het parcours?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:08

Ben je niet bang dat je dan de tank leeg rijdt? Ik zou dan woensdag les + zondag parcours doen maar ik weet niet hoeveel stamina die pony heeft. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:13

Een wisselende hahahaha.
Gewoon basisconditie en veel go maar moeilijk vooruit te trappen als hij het spannend vindt.

Ik ga het gewoon doen, ik zal niet doodgaan zeker?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 16-12-14 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:13

Ik ga mee met Pantykous Urielle. Gewoon doen anders gebeurt het nooit. :P Zoals ze bij mij op stage zeggen: "Just do it!!!!" Als jouw instructie zegt dat je het kunt en anderen zeggen dat ook, dan kun je dat.
Ik heb soms ook het gevoel, dat als ik ander halve week niet heb gesprongen en dan op concours ga, dat ik niet goed ben voorbereid maar soms gaat het juist dan beter.

Inderdaad fijn om met je neus op de feiten gedrukt te worden. Daar is les voor. Ik moet dat gewoon vaak hebben. even weer back tot reality. Anders ga ik veel te veel dromen. :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:22

Urielle schreef:
Een wisselende hahahaha.
Gewoon basisconditie en veel go maar moeilijk vooruit te trappen als hij het spannend vindt.

Ik ga het gewoon doen, ik zal niet doodgaan zeker?

Thats the spirit!!
Ik zou woensdag dan springen. Dan heb je zaterdag concours?!

Ja was schoentje ja, leuk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:24

Ik zou net m'n zadel pakken, begint het toch te hagelen :') was ik blij dat ik mijn eten niet 10 minuten eerder op had.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:00

Hagel? Get, hier is het best redelijk, grijs maar droog en weinig wind. Ik heb er net een gewassen en nu onder de lampen om straks te scheren.

Het concours is zondag. Zaterdag is het daar selectie (nou ja, zondags zit ik tussen de ruiters die erna L selectie rijden. Het zij zo. Ben al blij als ik rondkom, desnoods maar tien stijlpunten, boeiend. )

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:05

De eerste keer leek het bij mij ook nergens op hoor (nu nog steeds niet :o ). Vond het doodeng, maar rond is rond :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:08

Gelukkig, iedereen lijkt altijd zo op het gemak hahahaha. Ik heb net gemaild of ik kan bijschrijven en nu ga ik niet meer kunnen slapen tot zondag. :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:23

whaha mooi Urielle! Ik vind het stoer!

De eerste keer dat ik ooit een B parcours sprong met m'n oude paardje heb ik echt doodsangsten uitgestaan. Ik dacht na elke hindernis dat ik moest stoppen want anders ging het bij de volgende hindernis fout haha maar toch rond gekomen met maar 3 balken haha Daarna ging het beter en voelde het steeds gemakkelijker! Het is echt km maken.

Trouwens nog ff over tussen die profs rijden. Ik had er laatst ook last van. Ik dacht f*ck it, ik ga gewoon rijden en me er nix van aantrekken. Ondertussen praatje gemaakt blijken ze vaak best wel aardig hoor ;)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:34

Ik vind het ook stoer van je Urielle.
Ik weet mijn eerste keer ook nog wel inderdaad. Bij het inrijden heb ik de eigenaar gesmeekt om me af te melden. Het wilde voor geen meter. Uiteindelijk het parcours met vier benen in de lucht rond gesprongen. :P *Zoekt foto op*

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:36

foto's gevonden. Alles is goed gekomen trouwens hoor :p

Afbeelding

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:46

Wie start dan ook voor de eerste keer op CH Marum :+ ? Grapje :P

Die profs zijn zo gek nog niet inderdaad. Die hebben ook al zoveel gezien.
Toen ik de touwneusriem net had reed ik een springwedstrijd om te testen of het in het parcours ook zo fijn werkte als in de cross. Maar de neus ging er wel stuk van. Bij de trailer dus meteen neusriem los en Vaseline er op. Kwam een prof (een echte prof die ook internationaal start) er aan gestapt op haar paard dat ik er even wat Vetrap om moest wikkelen, deed weinig af aan de werking maar dan kon het nylon niet meer 'insnijden'. Ze had er zelf ook last van gehad en dat was dé oplossing. Dat vond ik echt tof, ze had ook kunnen denken "ach, die domme particuliertjes weer aan te prutsen met een nieuw speeltje" :Y)
Toen ik afgelopen zomer in het parcours mijn neus brak kwam haar moeder ook gelijk naar me toe om paard over te nemen (ga je eens alleen op concours....) met de mededeling dat ik over het paard niet hoefde in te zitten. Ook heel lief!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:11

Leuk om te zien die foto's!
Dit was mijn eerste oefenparcours 50, een jaar geleden, ben toen uitgedaagd om een keer te springen. Van te voren één keer op de club gaan oefenen. Resultaat: uitgebeld, ik kon zeven niet vinden :')
En ik vond het doodeng. Op mijn dressuurzadeltje.

Afbeelding

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:18

Goed gezien Mirthe. Inderdaad mijn eerste B gestart in Marum. Niet zo slim maar ik wilde zo graag en Norg was toen afgelast. (had ook geen BB er voor gereden, gewoon meteen BAM B. Niet heel slim achteraf.)

Dat is inderdaad heel tof als profs zo doen. Ik vind de meeste die ik tegenkom ook heel aardig. Ook wel een keer tegen eentje aangeknald maar ze vond het gelukkig niet zo erg :+

Leuk Urielle! Ik ben er ook wel eens uitgebeld omdat ik de verkeerde hindernis had gesprongen. Overkomt je een keer en nooit weer :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:23

Ik stond gewoon stil, te zoeken. En niemand aan de kant wilde even roepen welke het was. Eikels.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:25

ismy schreef:
Ik ben er ook wel eens uitgebeld omdat ik de verkeerde hindernis had gesprongen. Overkomt je een keer en nooit weer :P

Dat denk je }> .

Pff, ik weet nog wel toen ik naast de pony's al een paard had. 2 dagen naar Exloo. Eerste dag met paard, ging hartstikke goed, barrage en prijs. Volgende dag met een pony in het Z heen. Ook foutloos, ik begin met de barrage maar was het helemaal kwijt. Halve pony barrage gereden en de andere helft die van de paarden. Kon alleen de laatste hindernis niet meer vinden :') pas toen had de jury in de gaten dat ik iets verkeerd deed.

Dit jaar nog ergens, ik had een mooiere barragebocht bedacht dan de parcoursbouwer. Gaat er ook niet in bij de jury :Y)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:30

hahahaha :+

Ik start maar met een paard, dat is dan wel een voordeel. Barrages zijn wel moeilijk te onthouden af en toe inderdaad. Vooral als je er niet van uit gaat.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:49

Urielle schreef:
Ik stond gewoon stil, te zoeken. En niemand aan de kant wilde even roepen welke het was. Eikels.

Lol :')

Vanavond weer springles *\o/* . En ik zal Sinterklaas (vriend) blij maken door bodyprotector aan te doen. <:)
Je had hem 2 weken geleden moeten zien opspringen toen paard besloot dat ik ook wel eens alleen over de hindernis mocht :Y) . Komt hij een keer geheel vrijwillig kijken, krijg ik vliegles _O-
Hij vond het niet zo grappig dat ik die bodyprotector ook wel heel mooi in de kast vond hangen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:50

Dat heb ik helaas ook een keer gehad haha.
Ik en tsarina kwamen een beetje uit een dipje en gingen niet zo lekker toen bedacht dat ik weer terug ging naar de B voor het vertouwen zo gezegd zo gedaan en het tweede concours dat ik in de b starte ging het boven verwachting goed in het progressief 1,2,3,4,5 en 6 nog 2 te gaan en jahoor ik was vergeten waar 7 was.. uiteindelijk wel gevonden en doorgereden naar 8 maar die tijd die ik daar allemaal in kwijt was :(

het pijnlijke was iedereen voor mij was of uitgebeld of balken aan het strooien en ik zo lekker foutloos ging er waren er echt maar een paar foutloos.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:51

ooja in het aller aller begin heb ik me toch ook een grote blunder gemaakt. Ik kwam van de manege af en daar was het altijd zo stopt ie op de tweede van de dubbel pak je ook eerste de tweede weer en daarna weer de hele dubbel.

ik een weigering op de tweede van de dubbel in het parcours wat doe ik met mn domme kop ik rij zo op de tweede van de dubbel af zonder er bij na te denken dat ik ook A moest doen stomstomstom.