[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:00

2 ringen? Huh? Dat past toch helemaal niet?

Werkendam heeft ook avondwedstrijden.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:03

Eentje was achteraan op wit zand 2e was vooraan met zon hek er om heen recht op de binnenbak muur zeg maar.
Werkendam ga ik niet heen, ik woon in raamsdonksveer maar paarden staan in ulicoten dan blijf ik op en neer rijden haha

Misschien ga ik er ooit nog wel eens met het paard rijden die start ik Z dus dan is er wel maar 1 ring

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:06

2e kan ik even niet plaatsen in mijn gedachten..
De andere wel.

Werkendam is voor jou dan wel heel erg uit de richting ja, maar voor mij is die vlak bij en voor Suus ook.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:10

Naja vanaf huis ben ik er zo, dus kan daar wellicht eens gaan kijken altijd leuk.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:11

jury schreef:
welkom royaltjuh, zijn het alle 3 ponies?

Thanks.
Nee, Jonkers' Jort is de pony (D-maat). Een 4jarige Welsh NWR ruin. Ben hem gaan rijden voor de verkoop, maar een jaar later is hij uit de verkoop, rijden we wedstrijden en wordt het een klein drama als ie wel weg gaat tzt <3
Ik heb de paarden op een welshfokkerij staan, dus ben helemaal besmet met het ponyvirus.
Heb nog een 3jarig Welsh A'tje, rij nu een kwpn'er in het Z1 en haar moeder in het Z2 (alleen staat zij nu stil na een blessure).

Jort
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal eens wat gaan terug/bijlezen van de laatste tijd hier :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:12

Daar ben ik nog nooit geweest geloof ik..
Wij zoeken t meestal dichterbij :)

Wat een knappe zeg!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:41

Das echt een knapperd ;) ik had een half jaar geleden ook een welsh nwr in de D maat. Had net besloten dat ik die dan maar ging uitbrengen maar datzelfde weekeind wilde er toch nog mensen komen kijken en die waren verliefd dus toen toch maar verkocht.
Houd constant marktplaats in de gaten of er leuke Welsh nwr te koop staan maar die worden echt maar heel weinig aangeboden, denk dat als mensen een leuke of goeie bebben dat ze ze gewoon lekker zelf houden.

Hoe lang ben jij royaltjuh?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:16

Wow wat is Jort een knappert zeg!
D is voor mij helaas te klein.Dan zit ik niet meer fijn.
Dat heb ik nu al op mijn Welsh.De rooie zit fijner omdat die wat ronder in de ribben is.

Op weg naar stal om te wassen en tw vlechten en dan tegen beter weten in naar de keuring in Heteren.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:21

He, wat een leuk topic! Leuk om te lezen dat de pony's goed meekomen tussen de paarden.
Ik hoop mij in 2015 ook aan te kunnen melden. Ik ben mijn westernpony aan het omscholen naar de dressuur en heb nu weer zoveel plezier in het rijden gekregen dat ik hoop dat we over een paar maanden in staat zijn om een nette B proef te rijden. We zijn nu hard met de aanleuning aan het oefenen, de is nog veel te diep. En lichtrijden met een nette aanleuning lukt helemaal nog niet.
Jones is 1,50, ik 1,78. voor de western heel normale afmetingen. Voor de dressuur is dat wel anders.
Hier een foto van ons twee. Sorry voor de strenge binnenhand, was onze eerste keer op vreemd terrein en ik had mijn handen vol aan hem.
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:38

Leuke Welsh!

Succes Amber, wie weet verassen ze je.. Angel wordt (ook) absoluut niet gewaardeerd op keuring, die haalde maar 1 punt meer dan eentje met een 3 voor rastype die ook nog eens totaal niet rat en kort liep. Nou had ik er niet veel van verwacht, maar de 2e van onder van heel de dag bij elkaar..? :')

Hoe is het met Pepita? Die kan ook al bijna onder het zadel of niet? Leuk dat je Jones aan het omscholen bent van western naar engels, dat hoor je niet vaak.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:52

Pepita is momenteel een uit verhouding tweejarige :D maar dat zal later ook een pony tussen de paarden worden. Mijn dochter ziet het helemaal zitten met haar. Leuk dat je Pepita hebt onthouden Nies. Er staan twee recente foto's van haar in mijn profiel.

En inderdaad, van western naar dressuur hoor je nauwelijks. Ik moest me het laatste jaar echt dwingen om te rijden. Buitenrijden vond ik nog wel leuk, maar in de bak niet. Aan de pony lag het niet , die is top. Toen kwam ik op de gedachte om weer Engels te gaan rijden en dat is een goede keus gebleken. Na acht jaar voor mijn gevoel een beetje stumperen in de western ben ik nu weer ergens naartoe aan het werken en geniet ik van ieder stapje de goede kant op.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:14

Leuke pony Sammyoo!En je lengte misstaat niet.

Nies:ze vinden haar wel knap en goed lopen,maar te weinig in het ponytype.
Wat ook is,natuurlijk.Maar het ligt ook aan de jury,sommigen gaan juist voor dit type.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:05

Ik ga zo richting poownlief om te wassen en te vlechten en dan mogen we vanmiddag viertallen! Toch besloten om paardlief alleen in te zetten in de individuele dressuur en poown in het viertal. Hij loopt tot nu toe nog elk jaar erg braaf mee in het viertal (ja tussen de paarden) en paardlief heeft aangegeven er nog niet klaar voor te zijn. Dus we zullen zien!

Ambre, hopelijk tref je een jury die wel gaat voor dit type! Succes!
Royaltjuh, welkom en wat een knapperd zeg!

Sammyoo, ook al zo'n leuke! Inderdaad apart dat je omschoolt van western naar engels, maar wel erg leuk! Komt vast goed. :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:12

Veel succes iedereen die vandaag op wds of keuring gaat.
Weet er iemand fokkers van Nwr Welsh die in D en in E mt fokken? Ben op zoek naar hengsten voor volgend jaar onze Nrps merrie te dekken. Is nu gedekt door een AVS.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:33

Oa op stal Nieuwmoed in Vorden. Het Welsh stamboek heeft een heel overzichtelijke site waar alle hengsten op staan. http://www.nwpcs.nl bij het kopje "de welshpony" kun je NWR aanklikken even naar onder scrollen en dan heb je de hengsten.

Voor ik Angel kocht heb ik ook western gereden, maar voelde me wel zo'n beginner := Vond dressuur en springen ook leuker en het is in Nederland ook nog eens makkelijker dus de keus was snel gemaakt.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:00

Bedankt iedereen voor het welkom :)
Kady: ik ben 1.79 en Jort 1.48.
Goh van western naar engels omscholen, knap hoor!
NWR hengsten? Tsja weet niet wat je precies zoekt, maar hier in de buurt zit Erik Veenstra (Le Matsjo, Veenstra's Grapjas, Desperado en De Goede Ree's Alwin) en Jakob Kolstein heeft Zandro staan. Verder gaat met KI alles het hele land door.
Ambre succesvol op de keuring? Tsja ze zijn wel gevoelig voor welshopdruk, dus hoop dat je pony die genoeg heeft!

Wij waren vandaag met Jort naar Tolbert voor de laatste selectie van de Jonge Dressuurpony's. Helaas mag ik hem zelf niet meer rijden, dus lesmeisje van me erop. En gewonnen *D Hij had in Hellendoorn ook al gelopen (en gewonnen haha) maar verbeterde vandaag zijn punten van daar. Dus helemaal top, op naar de finale in Kootwijk!

Afbeelding

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:27

Hee royaltjuh wilde je net vragen of je vandaag in veenhuizen had gereden, daar stapte ook zo'n mooie palomino rond!
wat een leuke is jort zeg! prachtige uitstraling.

verder een gebadderde pony gezien, lekker he even afkoelen!
gefeliciteerd met jullie punten!

Ik heb vandaag zo een mooi compliment gehad, zit nog op mn wolkje!
de jury meldde dat ik een keurige zit heb, en dat ik fijn rijd. Ze heeft genoten van onze proef.
Dit was de eerste prijs met 202 punten. 2e proef ging iets minder fijn, ietsiepietsie spanning.
Toch nog net winst gereden. dus weer 3 erbij, en morgen gaan we weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:30

Zoo Jort is knap!

susanne_m: fijn! Is dat niet veel? Zo 4 proeven op een weekend...?

Ik dacht vandaag Rêve en Pret apart te zetten met een draadje tussen en elk een emmer eten zodat Pret rustig kon eten want Rêve duwt haar weg. ( :x )
Dat was helaas buiten Rêve gerekend... Mijn veulen van 3.5maand sprong moeiteloos 1.10m en ging rustig uit moeder haar emmer eten.... :x Dat wordt 'm dus niet meer... Gezien dat springen zo vroeg ook niet goed voor haar lichaam kan zijn.. *zucht* Dan maar er tussen blijven staan en Rêve steeds terug naar haar eigen emmer dirigeren..
Ik heb haar zelfs niet gestraft omdat ik te verbouwereerd was.. Tegen de tijd dat ik van mijn verbazing bekomen was, was het natuurlijk te laat.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:32

:= knap veulen
Waarom zou 4 proeven teveel zijn? Wij starten wel vaker 2 daagse zomers

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:35

'kweenie... Met Pret had ik daar ook niet zo'n moeite mee maar Sam lijkt na proef 2 altijd zo "op" mentaal..
Was niet veroordelend bedoelt overigens. :) Snap wel dat het zo kan overkomen... Maar was zo niet bedoelt. :)

Knap veulen... := Ik heb andere woordenschat naar boven gehaald toen ik het aan mijn man vertelde. :o Schrok me rot! Nu het goed afgelopen is kan ik er wel een beetje om lachen maar ze had zich ook kunnen mispakken en flink kunnen vallen! Dat was het eerste wat door mijn gedachte ging! Dat die debiel zichzelf flink had kunnen verwonden.. :o

Achteraf bekeken had ik het ook moeten weten...... :x

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:37

Ja tuurlijk had t slecht kunnen aflopen, maar viel gelukkig mee :)
Spirit kan ik volgens mij 3 weken achter elkaar starten en dan loopt ie nog.. Echt bizar dat beest

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:38

Ja Pret had juist regelmaat nodig, Sam is daar anders in.. :)

Ja gelukkig wel! :D Maar ik weet iig weer iets wat ik niet met haar kan doen.. :D :+

En het ziet er naar uit dat manlief z'n springpaard heeft.. :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:36

Haha Ayasha!Wat een portret dat veulen.Die laat zich de les niet lezen!

Gefeliciteerd Susanne!

Bij die van mij maakt trainen of wedstrijd niet uit.
Wedstrijd lijkt me zelfs minder zwaar.Maar die van mij wordt van hard en lang werken met de dag beter.
Jammer dat ik er niet altijd tijd voor heb.

Gefeliciteerd royaltje!Helaas weer te weinig rasuitdrukking volgens de kenners.
Jammer,maar ik heb het geprobeerd.

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:12

Hooii,
Ik wil mijn startpas gaan aanvragen maar ik zit met een vraag.
Ik ben 21 jaar maar ik heb een haflinger merrie dus een D pony.
Maar moet ik nu een startpas aanvragen voor pony's of tog die voor de paarden omdat ik ''volwassen'' :P ben ?
Ik wil graag in okt. starten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:26

bij de paarden, na 18 mag je niet meer bij de pony's in Nederland.