[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:52

Hier ook beetje gezeur met laden de laatste tijd, ben vaak alleen dus hij vliegt er snel weer uit als ik naar achter loop voor de stang.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:53

Wat ben ik dan gezegend met 2 binnen banen en een makkelijk te laden paard...

Zijn er meer die zaterdag naar de Oranjehal in Apeldoorn(Wenum Wiesel) gaan?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:55

Ik heb echt maar 30 seconden geduld dus ik zorg wel dat ze makkelijk gaan laden. :o :D
Ben ook heel blij met binnenbaan, moet er niet aan denken nu alleen buiten te hebben.
Euh, nee sorry Ynskek, beetje uit de buurt. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:26

Marietje35 schreef:
Wat een droeve dag gisteren zeg, bah! Alles is nat, niet te hopen dat het nu op korte termijn gaat vriezen!

@ Mywishmax; Wat goed dat je al zeker bent van selectie, gefeliciteerd! Succes zondag, komt vast goed.
@ Helga; wat balen van het laden. Heb je wel eens zo'n Monty Roberts halster gebruikt?

Ja, de beste 12 gaan door naar de kringfinale en de beste 2 van 4 proeven tellen. Heb 2 eerste plaatsen staan. Dank je wel!

Mijn vorige paard was altijd heel braaf met laden, tot we een nieuwe trailer kregen. Daar echt ellende mee gehad, maar na 3 keer ellende iemand erbij gehaald en daarna was het te doen, maar hij is nooit meer zo makkelijk geworden. Flow zeurt altijd eerst 2 keer ofzo, dan gaat ze erlangs en daarna braaf erin. Ook heel irritant, maar niet erg.

Ik heb nog een les gewonnen via een FB actie. Heel leuk, is een oud stalgenootje, we staan nu beide ergens anders en hebben beide nieuwe paarden. Ben bezig met afspreken en heb er echt zin in.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:31

Hier helaas ook geen binnenbak... Ik zal zo graag op een stal willen staan met binnenbak, maar hier in de buurt komen ze dan niet genoeg(of gewoon niet)buiten. En dat vind ik wel iets belangrijker. Mijn paard staat nu lekker elke dag minimaal 10 uur buiten.

Afgelopen weekend weer gestart. Die week door de regen maar 2x kunnen rijden. Toch een winstpuntje erbij :) Neem nu even wedstrijdpauze tot januari.

Mijn paard is de ene dag heel makkelijk te laden, andere dag wat lastiger. Als ik het maar regelmatig blijf doen gaat het goed :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:50

Hier helaas ook geen binnenbak, maar over het algemeen wel een (bijna) altijd goede te rijden bak.

Hier ook een aapie qua laden als het rechts geblokkeerd is loopt ze er (bijna) altijd zo in, is rechts vrij vertikt ze het gewoon. Dus we proberen hem altijd langs een hek of muurtje te zetten met rechts :') :')

Hopelijk wordt het weer iets beter de aankomende dagen, ik mag zondag ook weer maar wel buiten losrijden, en de vorige keer was de baan daar al zeiknat naar 2 buien..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:38

Marietje35 schreef:
Wat een droeve dag gisteren zeg, bah! Alles is nat, niet te hopen dat het nu op korte termijn gaat vriezen!

@ Mywishmax; Wat goed dat je al zeker bent van selectie, gefeliciteerd! Succes zondag, komt vast goed.
@ Helga; wat balen van het laden. Heb je wel eens zo'n Monty Roberts halster gebruikt?

Ja heb ik gebruikt maar ik merk zodra ik druk zet zij juist in protest komt. Ik kan hem nog wel eens gebruiken maar tot nu toe niet echt blij mee

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:47

Oww gister hadden wij ledenvergadering van de club. Nou start ik dit paard pas sinds juni en ben er dus ook pas sinds juni lid.

Nou blijkt er dus een winstpuntencompetitie te zijn. Met voor de beste 3 leuke prijzen ( 1. clinic bij bekende ruiter ( vorig jaar Alex van Silfenhout) 2. fotoshoot en 3. cadeaubon paardenwinkel ) Lopend vanaf 1 januari tot 31 dec. Wanneer je ook begint het gaat echt om de punten over de gehele periode.

Ondanks dat ik pas in juni ben gestart sta ik toch in de top 5 :D *\o/* welke plek weet ik niet om het spannend te houden maar stiekem toch wel een beetje trots tussen alle leden die al jaren lid zijn ( of in elk geval al het gehele jaar starten) :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:08

Doe je goed :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:13

Leuk zeg annika!

Ik gister flinke klapper gemaakt van mijn paard.. was aan uitstappen met lange teugel en ineens schrok hij, hij schoot echt naar voren. Ik kon door de snelheid opeens en de lange teugel niet blijven zitten, klapte gelijk achterover. Ben er via de kont waarschijnlijk in een salto af gevallen. Nou dat was een avondje ziekenhuis. Gelukkig alles goed op fikse kneuzingen na..

Afbeelding
Zo zag mijn cap eruit. Stomme is naar mijn idee is mijn hoofd helemaal niet geraakt.

Nu vreselijke spierpijn overal, hopen dat ik snel herstel want had volgende week zaterdag een wedstrijd staan.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:23

Jeetje Shelly dat is een flinke klap geweest sterkte!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:03

Oeh dat is schrikken zeg, sterkte!

Ik ging zaterdag met paard en al onderuit... :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:44

Au rustig aan beide:(:)

Ik vandaag ook dagje ziekenhuis gehad. :P

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:51

Wat is er gebeurd Mirjam?

Ik kan mn wedstrijd zaterdag afzeggen :(

Paard loopt niet goed |(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:43

Klote :(

Ik heb een drain van hersenen naar buik lopen om overtollig hersenvocjt af te voeren. Deze is waarschijnlijk verstopt. Dus hersendruk loopt nu op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:03

Oh klinkt heftig, sterkte!

En ynskek met je paard!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:09

@ Mywishmax; Wat leuk! Van wie heb je de les gewonnen? Ik win echt nooit wat. :+
@ Mightyjoe; Gefeliciteerd met je puntje
@ Helga; Ik heb dat halster in het begin gebruikt, die van mij kwam ook steeds omhoog. Met dit halster deed hij dat echt niet meer. Nu loopt hij braaf mee. Ben totaal niet van dat soort dingen, maar ben blij dat ik het toen zo heb opgelost.
@ Annika; spannend! Hopelijk blijf je in de top 5!
@ Shelly; Jeetje zeg %) Wat een smakkerd heb je gemaakt. Zo zie je maar hoe belangrijk een helm is. Gelukkig is het goed afgelopen. :(:)
@ Nouvel; ook niet zo leuk :(:) alles goed met jou en paard?
@ Mirjam; Zo zeg dat klinkt heel heftig :(:) Ook beterschap
@ Ynskek; Wat balen! Ook voor jou :(:)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:43

Hier gister weer op pad geweest.
Zelf zo fijn gereden paar stal genootjes mee die vonden het er ook super fijn uitzien..
En de jury tja die vond het schijnbaar niks :') :') 182/174 eigenlijk alleen maar 5/6 en zonder enig commentaar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:45

Hier ook. Echt super fijne proeven, eerste proef wow. Commentaar langs de kant wow.
Jury vond het echter niets. Niet eens in de buurt van de winst. Hmmmmm.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:21

Zoooo long time no see!
Laadproblemen, erg vervelend! Mijn paard laadde eerst ook niet zo fijn. Ik heb het altijd in mijn eentj3 opgelost. Ik ga vrijwel altijd alleen op pad dus een paard moet door 1 persoon te laden zijn.
Ik pak meestal een lange zweep (longeerzweep zonder slag) en loop naast het paard de klep op, twijfelt ie, tik ik haar even aan. En zo steeds minder de zweep nodig gehad.. nu lopen we samen de klep op, zij loopt door, en ik pak de stang. De stang dicht, dan vastzetten en deur dicht, en dan de klep. Elke keer weer..

Allerlei geblesseerden hoor ik! Hoe gaat het nu dames? Veel beterschap!

Mirjam en annika, zo balen is dat, als je gevoel niet overeenkomt met de jury.. maar laat je niet gek maken, volgende keer valt alles op zijn plek!

Hier even een paar maanden in een dip beland.. het ging steeds minder met rijden, ze was steeds stugger, gooide linksom met haar hoofd, tot ik gewoon 0.0 contact nog kreeg op rechts. Toen was ik het beu! Ik had al alles geprobeerd, tandarts was 5.5 maand geleden, net een ander zadel,osteopaat was al geweest. En nog liep het op niks uit.. eerst extra lessen gepakt, maar ik kreeg haar gewoon niet meer wauw aan het lopen! Wat baalde ik zeg.. als laatste optie toch maar de tandarts erbij. Dit keer een andere.. en wat hij aantrof in die mond verklaarde alles. Het kwam erop neer dat 2 andere tandartsen hun werk niet gedaan hadden.. voortanden enorm scheef, haken zowel links als rechts, aan de binnen en buitenkant van de kiezen. Arm paard.. heel haar wangen en tong zaten vol wondjes. En na de correctie, (of ja de helft, andere helft volgt over een half jaar) heeft ze 4 dagen pijnstillers nodig gehad om door de spierpijn heen te kunnen eten..
Dat was erg heftig.. en nu.. elke keer dat ik rijd krijg ik mijn paardje een beetje meer terug. Het plezier is er weer.. ze loopt netjes naar de hand toe, en ik kan weer zitten en cruisen! Licht contact, fijn te sturen, zakt gemakkelijker in de hals, voert zijwaartse oefeningen weer uit met 2 hoefjes in de neus.. en vooral ik krijg weer contact op rechts! Dus kan linksom ook weer rijden.. vorige week op wedstrijd gelijk 1ste en 2e geworden.. dat was lang geleden! Komend weekend gaan we weer. Ze is nog niet helemaal steady, maar merk wel dat het steeds beter gaat, dus voor nu weer even ritme opbouwen en doortrainen voor de M1..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:41

@ Annika; dat is zo waardeloos ... een onvoldoende zonder commentaar. Jammer ...
@ Mirjamalvaro; ook jammer. Had jij wel commentaar?
@ Keshia; Jeetje zeg, wat een verhaal! Je hoort zoveel ellende van tandartsen. :(:)

Ik ben gisteren weer op pad geweest, wel netjes 2 x winst, maar qua spanning was het drama!
Mocht iemand hier nog de gouden tip hebben? Ik geef 'm al van dat spul in z'n neus, maar ik heb het idee dat dat wisselend werkt. De ene keer is hij ontspannen en kan ik 'm super fijn rijden, de andere keer breekt hij dus de tent af :7 En waar het aan ligt? :? Het begint thuis al, na het vlechten zet ik 'm altijd terug in stal. Hij vliegt dan de stal al in en dan gaat hij in een hoekje staan rillen.
Ik heb 'm ook een poosje op Naf Magic gehad, leek eerst wel te werken, later ook wisselend.
Ik vind het zo sneu! Echt zo'n binnenvetter, eenmaal op concours staat hij wel super braaf bij de trailer etc. Maar als ik er eenmaal op zit ..... dan voel ik zo hoe gespannen hij is en of het wat gaat worden zeg maar :+

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:03

Vaker invlechten? Dat doet mijn merrie namelijk ook.. en ik vlecht nu wel eens een dag van te voren in, of vlecht haar in en ga dan thuis rijden :') dan gaat die associatie weg.. verder veel proefrondjes rijden. Dus wellicht uitbouwen door te vlechten en thuis te rijden, dan eens vlechten, op stal zetten, dan rijden.. vlechten, op stal, op de trailer, thuis rijden.. en dan uiteindelijk gewoon zonder druk eens ergens anders lessen. En dan op wedstrijd. Als het echt zo erg is.. en anders eens kijken naar hoe je er zelf op reageert als ze zo rillerig zijn.. bij de een helpt het om gerust te stellen. Die van mij moet ik gewoon een keer flink tegen schreeuwen en dan is het klaar. En gelijk aan het werk zetten. Niks een uitstapdekentje wisselen en aansingelen, beugeltje langer of korter en rustig instappen.. nee dan maar hop! Aan het draven, en na 2 rondjes schoudervoor, galopje, contra etc.. en dan na 10 min is het ineens over.. haha..
Dan ga ik stappen, en doe ik alsof ik er net op zit hahaha.. zo'n dag was het gisteren ook bij ons, en uiteindelijk echt een uur super fijn gereden!
Ik ben persoonlijk niet van het onderdrukken van de stress met magnesium, bach etc. Heb het idee dat het symptoombestrijding is. Of dat het meer de ruiter een soort geluksonderbroek gevoel geeft ;) mijn vorige paard was ook zo'n rilkip, echt in de extreemste vorm, en onberekenbaar ook nog.. die nam ik gewoon overal mee naar toe, oefenen oefenen oefenen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:14

Ik vind magnesium enzo geen symptoombestrijding, ik merkte echt verschil, maar ik gaf het wel continu. (en hij had ook een tekort in het bloed) Vorige paard was er namelijk 1 die met een beetje spanning ontplofte en dan bleef je echt niet zitten. Waardoor hij nog meer over de zeik raakte en dus weer ontplofte. Nu moet ik zeggen dat hij braver werd toen hij vaker mee was geweest, maar ik heb hem eigenlijk altijd moeten longeren op vreemd terrein en soms ook op eigen terrein. Stomme was dat hij dan weer geen last had van vlaggen enzovoorts, maar wel van andere paarden en drukte. Oh en verschillende kleuren op de ondergrond. :+

Annika en Mirjam, balen zeg!
Keshia, wat erg van haar gebit zeg, dan denk je alles goed te doen...

Hier gisteren 2e selectie en dat ging voor geen meter. Niet lekker gereden, paar dingen veranderd en daardoor te kort losgereden en te veel achter elkaar moeten doen waardoor mijn lijf in de 1e proef er al mee ophield. Wel 2 keer winst en een 3e prijs, maar absoluut niet fijn gereden en niet zoals ik mijn paard voor wil stellen. Ze wilde thuis de trailer al niet in en op de terugweg weer niet. Vandaag heeft mijn lijf ook beetje kortsluiting, dus ik lig op de bank. :+ Kan daar echt de balen in hebben, niet naar eigen gevoel geluisterd en dus paard gruwelijk in de steek gelaten. Had alleen een 5 voor halsstrekken die ik niet helemaal kan plaatsen... (Vooral niet omdat ik het verschil met vorige proeven niet kan plaatsen, dat waren een 10, een 8 en een 7, waarbij de 7 kwam door een storing)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:26

Het is niet eens alleen bij het vlechten, laatst had ik de dag van te voren z'n voeten en staart gewassen, nou hij kreeg het gebrek :') Ik ben zelf echt niet zenuwachtig, totaaaaal niet zelfs.
Ik doe in principe ook altijd hetzelfde met wedstrijd, dus daarom kan ik ook niet goed plaatsen waarom hij zo wisselt in z'n gedrag.

Het is thuis ook een binnenvetter hoor. Als er iets anders gaat als anders, ik ga bv in de buitenbaan rijden ipv binnen dan heeft hij het al op z'n heupen. Je ziet het niet eens heel erg aan hem, maar ik voel het vooral als ik erop zit.

@ Mywishmax; Wat jammer, maar toch wel weer 3e prijs! Had je geen commentaar bij de 5?

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:28

MyWishMax schreef:
Ik vind magnesium enzo geen symptoombestrijding, ik merkte echt verschil, maar ik gaf het wel continu. (en hij had ook een tekort in het bloed) Vorige paard was er namelijk 1 die met een beetje spanning ontplofte en dan bleef je echt niet zitten. Waardoor hij nog meer over de zeik raakte en dus weer ontplofte. Nu moet ik zeggen dat hij braver werd toen hij vaker mee was geweest, maar ik heb hem eigenlijk altijd moeten longeren op vreemd terrein en soms ook op eigen terrein. Stomme was dat hij dan weer geen last had van vlaggen enzovoorts, maar wel van andere paarden en drukte. Oh en verschillende kleuren op de ondergrond. :+

Annika en Mirjam, balen zeg!
Keshia, wat erg van haar gebit zeg, dan denk je alles goed te doen...

Hier gisteren 2e selectie en dat ging voor geen meter. Niet lekker gereden, paar dingen veranderd en daardoor te kort losgereden en te veel achter elkaar moeten doen waardoor mijn lijf in de 1e proef er al mee ophield. Wel 2 keer winst en een 3e prijs, maar absoluut niet fijn gereden en niet zoals ik mijn paard voor wil stellen. Ze wilde thuis de trailer al niet in en op de terugweg weer niet. Vandaag heeft mijn lijf ook beetje kortsluiting, dus ik lig op de bank. :+ Kan daar echt de balen in hebben, niet naar eigen gevoel geluisterd en dus paard gruwelijk in de steek gelaten. Had alleen een 5 voor halsstrekken die ik niet helemaal kan plaatsen... (Vooral niet omdat ik het verschil met vorige proeven niet kan plaatsen, dat waren een 10, een 8 en een 7, waarbij de 7 kwam door een storing)

Ik kan mij hier ook melden: heb gister mijn puntjes binnen gehaald voor de L. Nu start ik 16 december nog kringfinale. Hiervan gaan de beste 6 door, ik ga er van uit dat ik mij niet plaatst en in januari L1 ga starten.

Hihi, ik moet hier een beetje lachen achter m’n vuistje. Mijn pony doet halsstrekken altijd matig, gister echt uitstekend en kreeg ook een 5. Misschien een standaard van de jury :=