Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:39

Met drieën en een min twee die punten rijden, knap hoor! Daar mag je trots op zijn

Voor degenen die springen: wat zijn bij jullie wedstrijden de afstanden tussen de dubbels? Internet is een beetje onduidelijk erover, zijn daar op wedstrijden vaste afstanden voor?

PSvanLot

Berichten: 10209
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:52

Myrsky schreef:
Met drieën en een min twee die punten rijden, knap hoor! Daar mag je trots op zijn

Voor degenen die springen: wat zijn bij jullie wedstrijden de afstanden tussen de dubbels? Internet is een beetje onduidelijk erover, zijn daar op wedstrijden vaste afstanden voor?


Dit zijn de normale afstanden om tussen de dubbelsprongen te zetten.

1 galopsprong: 7m
2 galopsprongen: 10 tot 10,5m
3 galopsprongen: 14m
4 galopsprongen: 17 tot 17,5m
5 galopsprongen: 20 tot 20,5m

Fly_high

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 15:34

In de praktijk zie je ook makkelijk 8m voor 1 sprong of 11m voor 2, net hoe creatief ze ermee zijn. Maar om thuis te oefenen zijn dit de afstanden inderdaad.

In de lijnen (vanaf 3 galopsprongen is het namelijk een lijn, geen dubbel) maakt het weer niet zo uit als je maar bewust je afstanden weet te rijden, lijntje van 20m kan bijv. even makkelijk op 4 of 6 ipv 5 worden gereden als het beter past bij je paard zijn galop en de sprong waarmee je binnen komt :) Ik rijd 20m meestal op 4 eigenlijk want we komen altijd groot binnen en rust en geduld zijn niet exact mijn sterkste punten :=

Gefeliciteerd Miriam91 en rien10! Lekkere punten gereden :D

Wat een drama zeg MWM :') Prinsenstad zeker met al die drukte eromheen?
Het weer was echt vreselijk gistermiddag en avond, knap dat jullie het overleefd hebben maar snap dat je er ook niet heel tevreden mee bent. Volgende keer beter :j


We waren gisteren ook op pad, ik weet het altijd spannend te houden uiteraard *\%/*


Afbeelding

Zo, nummertjes erbij gezet zodat ik geen extreem uitgebreid verslag hoef te schrijven :P

1ste rondje heerlijk foutloos begonnen met allemaal topsprongen, totdat mijn paard op hindernis nr 6 spontaan ff erlangs ging en ik er dwars doorheen _O- het hele ding vakkundig gesloopt en goede 5 minuut plat op de grond blijven liggen want het deed dit keer toch echt serieus veel pijn :')

Maar goed Henk bedoelde het uiteraard niet gemeen dus maar opgestapt, mini oksertje in de losrijbaan gepakt voor het gevoel en het 2de rondje heerlijk gesprongen alsof er niets aan de hand was :D 70 voor stijl en al. Eigenlijk meer trots op dit dan de foutloze ritten onze vorige wedstrijd ;) dat we ondanks de schrik blijkbaar elkaar toch wel durven te vertrouwen en gewoon gaan met die banaan.

Ik verloor richting het einde van dat tweede parcours ook ineens allebei mijn lenzen _O- is grappig springen met -6 aan beide ogen :')

Zo, zo avontuurlijk kan je leven zijn als je met een kijkerig paard op wedstrijd komt, elke dag een verrassing :))

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:38

Jeetje Fly_high! Dat hoogvlieger moet met paard en niet zonder he? Super knap van het 2e rondje, na die val en zonder lenzen :') super goed gedaan, ook qua vertrouwen beide! Niks aan overgehouden???

En bingo qua locatie. Wel geweldig al die kerstversiering in de grote bak, dat had ik in de ringen ook gewild. Ik vind dat geweldig haha. Andere dressuurruiters niet allemaal, maar merrie kijkt daar niet zo heftig naar. Thuis hebben we ook kerstversiering in de bak nu.

Getup

Berichten: 8383
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:04

Oeps Fly High dat was n spannend parcours dus . En daarna nog zonder lenzen _/-\o_

Mwm klinkt allemaal als n heel gedoe haha . Wbt kerstdeco: mag van mij ook ; hoe meer, hoe beter !

Flubberboot

Berichten: 2997
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:10

MyWishMax schreef:
Succes alvast!

Dan mag ik pas net naar stal :') Ik haat zo laat starten, nog los van gezondheid waardoor het extra moeilijk is. Geef mij maar 's ochtends vroeg starten ipv s avonds of eind van de middag haha.

Voor geen meter geslapen ook door geluidsoverlast en storm dus schiet niet op.

Ik heb een witte, doe mij maar in de avond starten dan heb ik de hele dag de tijd om te wassen _O-

Enzo_Ollie

Berichten: 840
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:11

@Fly_high, pffffff als dressuurmuts alleen maar bewondering daarvoor :P
Ik zou weken nodig hebben om m'n vertrouwen weer terug te hebben :+


Ik kies vaak ook de 'grote' locaties uit, zien ze meer en versiering vind ik idd alleen maar leuk voor de sfeer :)

Miriam91

Berichten: 2876
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:42

Hoe kun je nou je beide lenzen verliezen? :') dat is eigenlijk ook knap!

Mijn paard zag gisteren voor het eerst witte hekjes en bloembakken. Hij draaide alleen z'n oor eventjes. Heerlijk zo'n coole kikker :j

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:54

Klinkt als twee enerverende rondjes Fly_high. Knap dat je zo weer bent opgestapt en bent doorgereden!

Hier gaat het helaas even niet zo lekker met trainen/wedstrijden rijden. Zitten even op een lastig punt, dus nu even iets vaker les. Zaterdag laatste selectie gereden en helaas geen winst, al was de jury wel heel streng. Ook 2x een 5 voor het wijken terwijl hij super netjes opzij ging? Ook op het filmpje niets geks kunnen ontdekken daarin, dus snap er echt niets van :+

Verder heeft hij een paar weken terug natuurlijk een virusje gehad, dat is er later uitgekomen via mok (beide achterbenen). Met zalven gingen de plekken in de kootholte echt vooruit, maar de grote plekken niet. Nu ook nog hele kale plekken op z'n achterbenen erbij gekregen, dus morgen komt er weer een DA langs. Hij heeft sinds zaterdag weer dikke benen namelijk. 2 weken geleden is er een andere DA langs geweest, maar die laat het me iets teveel op z'n beloop, vooral omdat ik ergens een beetje bang ben dat het intussen eerder vasculitis is dan mok. Dus toch even een second opinion. :) Hij heeft er gelukkig geen last van en vind het werken ook gewoon nog leuk, dus zolang dat zo blijft trainen we gewoon rustig door.

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:14

Vriendin van mij had paard met hele erge mok en die heeft laten laseren. Binnen 2 weken helemaal weg, terwijl ze daarvoor maanden bezig is geweest met allerlei dingen via de da. Ook dikke benen en zelfs ineens onregelmatig erop. Logisch want waren echt hele flinke plekken.
Dus dat kan je ook nog proberen als het niet vooruit gaat!

Jammer van wedstrijd zeg! Even extra lessen is wel fijn dan

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:28

Ja ik heb nu een kliniek gebeld en zag dat ze daar ook laseren. Dus ik wacht even af wat de DA morgen aangeeft als opties, maar sta zeker open voor laseren want hoor daar goede verhalen over. De kale plekken kwamen volgens de andere DA door rainrot, al heeft hij toen ik dat ontdekte zeker 1,5 week niet buiten gestaan dus vraag me af of dat klopt (op aanraden van de DA i.v.m. die heftige mok)? Ze heeft het ook niet gezien, alleen vanaf een foto. Vind dat ook zo lastig, want eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan. Intussen staat hij wel weer buiten, want vind zijn mentale gezondheid ook belangrijk :)

PSvanLot

Berichten: 10209
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:29

Hier ook mok aan een been.
Gelukkig trekt het nu met hydrocortiderm goed weg.

Rijden hier laag pitje. Hij heeft zo vreemd gedaan. Eerst staken en daarna zo gruwelijk scherp dat ie me er genadeloos af bokte.
Dat scherpe is nu nog, geen idee wat in hem gevaren is.

Super druk op werk door al mijn extra taken dus nu zijn we maar even aan het longeren. Hopelijk woensdag weer even er op.

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:31

Hier ook hydrocortiderm gekregen PSvanLot. Maar de echt grote plekken blijven hetzelfde helaas.

Wat jammer dat hij zulk gek gedrag laat zien zeg! Hopelijk gaat het woensdag goed. Kan het niet door het weer komen, of denk je dat er meer speelt?

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:53

Herkenbaar probleem… Eva heeft ook aan twee achterbenen flink mok, waarvan we de oplossing nog niet gevonden hebben. Ik heb wel een heel topic vol mok-adviezen voor je, die is via mijn berichten wel te vinden.

Hier ben ik voorzichtig weer training op aan het pakken en dat gaat echt boven verwachting goed (zeker voor een 20 jarige die al weken niet serieus getraind is). Hopelijk is vooral de mok snel weg en kunnen we ook over een paar weken weer eens op wedstrijd.
Eigenlijk zou ik het wel fijn vinden om 10 winstpunten voor 1 april binnen te hebben, aangezien ik bij voorkeur met stang en trens start op wedstrijd. Maar geen druk hoor, op alleen trens lukt t ook wel.

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:07

Dankje Roulette_, ik ga even lezen!

Wat fijn dat de training boven verwachting goed gaat. Hopelijk zet dat door :D

PSvanLot

Berichten: 10209
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:17

DemiSisa schreef:
Hier ook hydrocortiderm gekregen PSvanLot. Maar de echt grote plekken blijven hetzelfde helaas.

Wat jammer dat hij zulk gek gedrag laat zien zeg! Hopelijk gaat het woensdag goed. Kan het niet door het weer komen, of denk je dat er meer speelt?


Ik weet het niet. Vorig jaar hebben we een beetje hetzelfde gehad betreffende het staken, maar niet zo heftig als hij gedaan heeft.
Toen wilde hij in de winter ook niet lopen en was ineens weer over. Dat frisse en bokken heeft hij toen niet gehad.

Vorige week hals/rug volledig op de foto gehad. Zag er top uit.
Aan de longe gaat hij als een trein. Dan is hij zo fijn. Ook met zadel.

Alsof hij de overgang van de wei naar het zand slecht trekt? Of dat het van het scheren komen? Geen vinger op te leggen.

Maar hopelijk gaan we nu weer de goede kant op.

Fly_high

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 01:12

MyWishMax schreef:
Jeetje Fly_high! Dat hoogvlieger moet met paard en niet zonder he? Super knap van het 2e rondje, na die val en zonder lenzen :') super goed gedaan, ook qua vertrouwen beide! Niks aan overgehouden???

En bingo qua locatie. Wel geweldig al die kerstversiering in de grote bak, dat had ik in de ringen ook gewild. Ik vind dat geweldig haha. Andere dressuurruiters niet allemaal, maar merrie kijkt daar niet zo heftig naar. Thuis hebben we ook kerstversiering in de bak nu.


Mijn gebruikersnaam blijft een inkoppertje he := :P

Ik heb er lichamelijk wel wat last van, vooral aardig gekneusde ribben maar dat is inmiddels al nagekeken en niets gebroken dus het komt vanzelf weer goed :j not my first rodeo _O-

Mbt kerstversiering wat gaaf als je paard het kan hebben! IMO is wat meer aangekleed ring ook juist leuk en leerzaam om op te oefenen, ipv steriel houden en hopen dat ze niet gaan kijken. Terwijl sommige gevallen dan alsnog elke splinter wat scheef staat moeten bestuderen :')


Enzo_Ollie schreef:
@Fly_high, pffffff als dressuurmuts alleen maar bewondering daarvoor :P
Ik zou weken nodig hebben om m'n vertrouwen weer terug te hebben :+


Thanks! :)

Ik kon dit soort dingen altijd ook weken- of maandenlang lopen malen hoor :') Kan hier een heel boekwerk neerzetten over alles wat er in mijn hoofd rondspookt op zulke momenten, het is work in progress zeg maar.


Miriam91 schreef:
Hoe kun je nou je beide lenzen verliezen? :') dat is eigenlijk ook knap!

Mijn paard zag gisteren voor het eerst witte hekjes en bloembakken. Hij draaide alleen z'n oor eventjes. Heerlijk zo'n coole kikker :j


Ogen eventjes erg geforceerd open houden zonder te knipperen terwijl je best hard aan t galopperen bent, die dunne daglenzen drogen dan wat uit en kunnen losraken ;) vaker gehad met springlessen maar nog nooit 2 tegelijk.

Lekker zo'n dapper paard zeg! Is altijd heel fijn wedstrijden rijden als je weet dat ze het gewoon gaan doen en overal langs durven :)

@DemiSisa wat een naar gedoe met die mok zeg :\

Heb zelf weinig nuttig advies helaas, hopelijk zijn jullie wel geholpen met de second opinion.

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:35

DemiSisa schreef:
Ja ik heb nu een kliniek gebeld en zag dat ze daar ook laseren. Dus ik wacht even af wat de DA morgen aangeeft als opties, maar sta zeker open voor laseren want hoor daar goede verhalen over. De kale plekken kwamen volgens de andere DA door rainrot, al heeft hij toen ik dat ontdekte zeker 1,5 week niet buiten gestaan dus vraag me af of dat klopt (op aanraden van de DA i.v.m. die heftige mok)? Ze heeft het ook niet gezien, alleen vanaf een foto. Vind dat ook zo lastig, want eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan. Intussen staat hij wel weer buiten, want vind zijn mentale gezondheid ook belangrijk :)


Rainrot komt ook niet door regen, maar door bacterie. De regen, water of zweet maakt de huid wel kwetsbaarder waardoor de bacterie erbij kan. Maar mok kan ook 100 oorzaken hebben en plat gezegd noemen ze allerlei soorten wondjes op de benen mok. :+
Het binnen houden kan idd wel werken om de huid iets minder week te maken, maar wij pakten het been gewoon in met watten en vetwrap want binnenhouden was geen optie idd.
Die vriendin van mij heeft echt alles geprobeerd, maar niks werkte echt goed genoeg. En de hydrocortidern is ook gewoon zooi := :') Met 6 keer laseren zijn de benen helemaal heel en geen plekje meer te bekennen. Toen wel binnen gestaan, omdat het echt open ligt, maar nu weer gewoon aan het rijden en staat weer buiten zonder dat ze zich zorgen moet maken over vuil enzovoorts.

PSvanLot, wat heftig zeg! Hopelijk is het snel over of vind je de oorzaak.

Fly_high, ja meer aankleding lijkt me juist leerzaam ook. Naast dat het er gewoon leuk uitziet.

SophievdV
Berichten: 14759
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:03

Hoi! :D

Ik heb even een vraag. Mag een organisatie ipv 1 combinatie 2 combinaties tussen een proef doen? Normaal gesproken rijden we om en om. Dus combinatie A, combinatie B, combinatie A en dan weer combinatie B. Nu hebben ze dat voor de hele startlijst gedaan, behalve bij mij :') Want bij mij is het combinatie A, combinatie B, combinatie C, combinatie A, combinatie B en dan weer combinatie C. Ik ben combinatie B in dit verhaal en nu zit er minimaal 20 minuten tussen mijn twee proeven in.. ik baal er van, want dat is gewoon net te lang.

Heb de organisatie vier keer gebeld, de voicemail ingesproken en twee keer gemaild maar ik krijg geen contact.

xx_Irisje

Berichten: 12350
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:08

Ja dat mag gewoon.
Niet ideaal idd… je kan vragen of je beide proeven achter elkaar mag rijden, dan kan de andere twee om en om rijden.

Babootje

Berichten: 26582
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:17

DemiSisa schreef:
Klinkt als twee enerverende rondjes Fly_high. Knap dat je zo weer bent opgestapt en bent doorgereden!

Hier gaat het helaas even niet zo lekker met trainen/wedstrijden rijden. Zitten even op een lastig punt, dus nu even iets vaker les. Zaterdag laatste selectie gereden en helaas geen winst, al was de jury wel heel streng. Ook 2x een 5 voor het wijken terwijl hij super netjes opzij ging? Ook op het filmpje niets geks kunnen ontdekken daarin, dus snap er echt niets van :+

Verder heeft hij een paar weken terug natuurlijk een virusje gehad, dat is er later uitgekomen via mok (beide achterbenen). Met zalven gingen de plekken in de kootholte echt vooruit, maar de grote plekken niet. Nu ook nog hele kale plekken op z'n achterbenen erbij gekregen, dus morgen komt er weer een DA langs. Hij heeft sinds zaterdag weer dikke benen namelijk. 2 weken geleden is er een andere DA langs geweest, maar die laat het me iets teveel op z'n beloop, vooral omdat ik ergens een beetje bang ben dat het intussen eerder vasculitis is dan mok. Dus toch even een second opinion. :) Hij heeft er gelukkig geen last van en vind het werken ook gewoon nog leuk, dus zolang dat zo blijft trainen we gewoon rustig door.


Vasculitis reageert op (zon)licht en verergert dan ook vaak in de zomer. Mok door verminderde weerstand agv een virus ligt meer voor de hand,
Laseren kan goed helpen, maar ik zou zeker ook Chevadonyll kruiden proberen. Dat is een stuk goedkoper. Thee van trekken en over het voer of door de slobber geven. 1 x per dag. Het werkt echt heel goed bij iedereen die ik ken die het gebruikt, of heeft gebruikt. Zelf ook ervaring mee (gehad). Als je iets wil smeren, wat bij de kruiden niet echt hoeft, kun je het beste gewone zinkzalf of sudocreme gebruiken.
Voor het verhogen van de weerstand kun je LLysine geven als supplement.

Babootje

Berichten: 26582
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:28

Pff EHV 1 op stal Wennekers maar een half uurtje bij ons vandaan. Stal is op slot. Hier iemand die bij Wennekers staat? Sterkte in ieder geval. Zelfs ik heb er al stress van....

PSvanLot

Berichten: 10209
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:41

SophievdV schreef:
Hoi! :D

Ik heb even een vraag. Mag een organisatie ipv 1 combinatie 2 combinaties tussen een proef doen? Normaal gesproken rijden we om en om. Dus combinatie A, combinatie B, combinatie A en dan weer combinatie B. Nu hebben ze dat voor de hele startlijst gedaan, behalve bij mij :') Want bij mij is het combinatie A, combinatie B, combinatie C, combinatie A, combinatie B en dan weer combinatie C. Ik ben combinatie B in dit verhaal en nu zit er minimaal 20 minuten tussen mijn twee proeven in.. ik baal er van, want dat is gewoon net te lang.

Heb de organisatie vier keer gebeld, de voicemail ingesproken en twee keer gemaild maar ik krijg geen contact.


Al willen ze er 10 tussen plaatsen, er zijn geen regels voor.

Soms kan het niet anders als je een oneven aantal deelnemers hebt, en dat begrijp ik uit jou verhaal.

Bowo
Berichten: 2860
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:08

xx_Irisje schreef:
Ja dat mag gewoon.
Niet ideaal idd… je kan vragen of je beide proeven achter elkaar mag rijden, dan kan de andere twee om en om rijden.

Dat mag niet. Sinds dit jaar (?) moet er minstens 5 minuten zitten tussen 2 proeven bij dezelfde jury

SophievdV
Berichten: 14759
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:43

PSvanLot schreef:
SophievdV schreef:
Hoi! :D

Ik heb even een vraag. Mag een organisatie ipv 1 combinatie 2 combinaties tussen een proef doen? Normaal gesproken rijden we om en om. Dus combinatie A, combinatie B, combinatie A en dan weer combinatie B. Nu hebben ze dat voor de hele startlijst gedaan, behalve bij mij :') Want bij mij is het combinatie A, combinatie B, combinatie C, combinatie A, combinatie B en dan weer combinatie C. Ik ben combinatie B in dit verhaal en nu zit er minimaal 20 minuten tussen mijn twee proeven in.. ik baal er van, want dat is gewoon net te lang.

Heb de organisatie vier keer gebeld, de voicemail ingesproken en twee keer gemaild maar ik krijg geen contact.


Al willen ze er 10 tussen plaatsen, er zijn geen regels voor.

Soms kan het niet anders als je een oneven aantal deelnemers hebt, en dat begrijp ik uit jou verhaal.


Nee, er zijn nog veel meer deelnemers en daar is het niet zo geregeld. Heel vaag. Iedereen doet om en om en ik ben nu de Sjaak.