[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:19

@Urosa, gefeliciteerd met je behaalde punten! Wat ziet de buitenbak eruit zeg, vind het knap hoe je daar rond rijd. Ik zou er niet rond kunnen sturen want water plassen zijn enorm 'eng'. Soms valt hij nog iets teveel op de voorhand of niet? Vind dat je verder netjes rijd!

Ik heb vandaag eventjes een keer met zweep gereden, hij word dan altijd enorm heet en sterk, kon hem wel even op z'n plek zetten. Keerwendingen kon ik nu echt fijn rijden en actief houden. Midden galop ook echt goed naar voren kunnen rijden en de contra ook genoeg sprong kunnen houden.
Morgen ochtend prive les en dan gaan we M2 proefjes doornemen. Nog even kijken of ik eerst met zweep ga rijden of niet. Hij was wel weer fijn aan m'n been en heb de zweep alleen op het begin even nodig gehad :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:30

Bedankt en klopt! Dat is ook gewoon extra lastig met zijn bouw
Afbeelding
Zijn buikje is nu wel een stuk minder :=

Nou! Verbaasde me ook hoe hij door bleef lopen. Mijn vorige wedstrijd paard ging als het glad was op eieren lopen, maar hij bleef steady doorgaan op een kleine glijer en die bijna val partij na. Maar ideaal was het niet inderdaad.

Fijn dat je zo met zweep even wat dingen hebt kunnen oplossen! Veel plezier in de les en leuk zo proef gericht bezig!

Wij gaan vanmiddag dus de clinic rijden, ben heel erg benieuwd :):)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:36

Hij is kort gebouwd inderdaad! Wat voor ras is het eigenlijk? En hoe groot is hij? :)

Stoer van hem dat hij dan toch door bleef lopen! Veel plezier met de clinic :)

Onze privé les ging onwijs fijn. Op het begin was hij nog een beetje sterk en hangerig, maar later werd hij steeds fijner. Proefjes doorgenomen en m'n instructrice zei dat het helemaal goed moet komen zaterdag :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:21

Wat een leukerd Urosa! Snap wel dat t moeilijk is hem goed op achter te krijgen door zijn bouw. Gefeliciteerd met je punten!

Ik heb m'n doel behaald en ben ervoor beloond. 197,5 en 199,5 en twee keer eerste. En ook nog echt fijn kunnen rijden. Jury zei me na beide proeven dat ze het een heel fijn paard vond, goede proeven. Mocht wel iets losgelatener en voor NOG hogere punten met iets meer lef.
Jullie snappen: ik ben in de wolken :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:23

En leuk veertje! Succes!

(Sorry, zit op telefoon, dan vind ik t altijd lastig overal op te reageren :) )

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:34

Lon83: wauw wat een super punten, en ook nog 2x eerste, gefeliciteerd! Terecht in de wolken, leuk jury commentaar ook :D

Veertje99: heerlijk zo'n goede les en dat geeft goede moed voor de wedstrijd! Het is een Knabstrupper van 1.47

De clinic was super intens maar ook erg leerzaam. Volgens mij had ik het al eens verteld maar Karel heeft geen goede ervaringen gehad bij het aanleren van de vliegende wissel. Er is zelfs gezegd dat hij het nooit gaat kunnen. Het is nog lang niet zoals het hoort, maar super trots dat hij het weer probeert en veel minder spanning heeft :knuffel: Voor de rest lekker geoefend met de schouderbinnenwaarts en de nek als hoogste punt/ neusje eruit. Genoeg huiswerk, heb in training namelijk het vizier stiekem al wat verder dan het Z1. Werk graag altijd wat vooruit haha, en nu dan even extra omdat je weet dat zoiets fixen tijd nodig heeft.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:51

@Lon, super zeg! Gefeliciteerd!
@Urosa, Fijn dat je clinic leuk was! Is altijd wel hard werken bij zo'n clinic volgens mij. Een Knabstrupper had ik er niet in gezien. Leuk om te zien dat jullie op die manier met de wissel bezig gaan! Komt vast en zeker helemaal goed, lekker blijven oefenen :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:34

@ Veertje: held! Ik zou BB niet durven hoor :D
@ Urosa: Gefeliciteerd! Leuk filmpje :j Grappig dier ook, heb nog nooit een knabstupper echt zo gezien volgens mij.
Wat me wel opvalt in je filmpje is de los vast verbinding. Hij knikt erg, zowel erachter als naar beneden. Ik zou proberen dat meer met je been aan te vullen.
@ Veertje: Fijn dat je les zo goed ging!
@ Lon: ook gefeliciteerd! Dat is leuk commentaar!
@ Urosa: lekker gereden dus met de clinic! Ben je niet bang voor je contra, dat je nu al begint met de wissels?

Hier het weekend ook weer heel fijn getraind. Los gaat alles fijn, maar het aan elkaar rijden is nog wel een dingetje %) Hoop maar dat hij niet in de stress schiet tijdens de proef :+

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:20

@Marietje, haha ook geen BB80? :P Fijn dat je lekker hebt gereden! Blijft lastig om alles aan elkaar te rijden! Wanneer moet je ook alweer starten? Ben het weer even vergeten :+

Heb mijn tijden voor aankomende zaterdag, moet pas om 18.00 starten :+ dus kan Donner mooi in de middag als hij net uit het weiland komt wassen en dan einde van de middag verder klaarmaken. Gelukkig iemand gevonden wie foto's gaat maken van ons :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:22

@ Veertje: euh nee :+ Ik durf nog geen A pony sprongetje :D
Met een paard dat het kan wil ik het nog wel proberen, maar met die van mij niet hoor :+

Oh dat is een mooie tijd!
Wat leuk! een vriend(in) kennis of echte fotograaf?

Ik moet zondag, helaas nog geen tijd bekend.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:27

Haha het is ook ieder zijn ding, ik durfde het eerst ook nooit :P
Heb een vriendin gevraagd, ze mag eventueel met mijn camera foto's maken, maar ze heeft ook een eigen camera :D Vorige wedstrijd een andere vriendin gevraagd en toen had ze met mijn camera foto's gemaakt :)

Succes alvast! Proefjes wel geoefend of alleen losse onderdelen? :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:29

Wat leuk! Ik hoop dat ik iemand kan vinden die mee kan, dan kan ik laten filmen.

Ik heb paar weken geleden proefje geoefend, daarna eigenlijk niet meer. :o
Doe wel af en toe wat onderdelen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:32

Dat zou wel fijn zijn als iemand mee kan!

Welke proef moet je rijden? Zie bij ons in de buurt dat de proeven niet meer gelijk lopen, moet zelf namelijk 19 & 20 en andere weer 21 & 22 :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:33

19, ik start er maar 1.
Oh ja? Dacht dat de meeste locaties wel gewoon de aanbevolen proeven aanhielden?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:35

Ja ik start in Zelhem proef 19 & 20, Zutphen heeft die ook en Hengelo GLD heeft 21 & 22 beetje apart

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:37

Oh ja, dat is apart. Ik zal nog eens even checken, niet dat ik de verkeerde rij. :D :+

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:41

Haha klinkt als een goed idee! Proef 19 is wel een fijne proef om te rijden :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:43

Check, het is 19 :D

Ja klopt :j De andere ook wel, behalve 1 waar je op de korte zijde weer aan moet springen en dan gelijk een gebroken lijn erachteraan moet. Dat is wel even flink opletten.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:59

Die ben ik nog niet tegen gekomen! Komt dan nog wel een keer, deze proeven ken ik nu de volgende keer weer even oefenen voordat we wedstrijd hebben :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:16

Knabstruppers staan ook bekend om hun stipjes, en dat heeft deze niet. Volgens mij zijn er ook niet zoveel in Nederland, ken nog een bokker die er eentje heeft (toevallig ook donkerbruin) en zag er ooit een op Facebook als rassentopper langs komen, die had wel stippen.

Marietje35: aanleuning is inderdaad nog niet helemaal goed :j Maar hij is de afgelopen jaren echt verreden, dus we komen al van heel ver. Ik rij altijd de paarden van achter naar voren (van mijn been naar mijn hand), maar aanleuning en vertrouwen in de hand herstellen kost ook gewoon tijd.
En ben niet bang voor de contra, op hoger niveau moeten ze ook contra en wissels doen dus kwestie van goed aan de hulpen houden :D

Aan elkaar rijden is ook best lastig, komt vast goed! Jullie oefenen hard :)

Veertje99: dat is een aparte tijd zo met etenstijd :+ maar kun je wel lekker uitslapen en s middags rustig voorbereiden. En leuk van de foto's! Apart zeg dat ze dan afwijken van de aanbevolen proeven, zie je niet vaak!

Karel heeft twee dagen vrij, heb ik nodig om bij te komen maar voor hem ook wel beter na zo'n zwaar weekend. Gistermiddag stortte ik helemaal in, nu lijkt het gelukkig bij alleen vermoeidheid en dreigend instorten te blijven :+ Morgen ga ik hem longeren, donderdag dan nog even rijden en zaterdag de onderlinge wedstrijd in het Z1. Ik start zaterdag om 10.32, dat is lekker optijd. Ik vind zo tussen 13.00 en 15.00 het meest ideaal qua starten :') En mijn zusje komt foto's maken, dus als het goed is hebben wij dan ook mooie plaatjes :D We hebben denk ik nog niet genoeg afstemming de hele Z1 proef goed door te komen, gaat alles toch wel heel snel achter elkaar en zolang zijn we nog niet bezig met galop-stap en andersom. We gaan het meemaken :o is toch voor de lol, en haal er vast veel informatie uit om weer constructiever te trainen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:01

Wow, 18.00 starten is inderdaad best laat! Ik sluit me aan bij ideaal tussen de 13.00 en 15.00... :D

Bijzonder dat ze inderdaad andere proeven kiezen. Ik vind 19 en 20 minder fijn dan 21 en 22. Zitten rare stukken in dat alles héél snel achter elkaar moet, en dan weer opeens een halve bak ronddraven zonder dat er iets gebeurd...

Doe rustig aan Urosa, instorten is nooit goed! :(:) Succes met je onderlinge Z1! Spannend!
Doen meer mensen dat? Onderling starten? Ik zou niet eens weten waar je die wedstrijden kunt vinden... Zou dan gewoon Z1 maar proberen denk ik :+
Ik twijfel of ik me op ga geven voor de kringkampioenschappen in de M2, wat pas vrij laat in het jaar is, of dat ik voor die tijd over ga naar het Z. Even kijken hoe hij het volgende week doet, dan rij ik op 1 van de selectielocaties. En overleggen met meneer de instructeur. Thuis doortrainen voor t Z is ook niks mis mee.

Vandaag voor tweede keer met stang en trens gereden. Ging eigenlijk heel fijn! Behalve dat ik behoorlijk aan het klooien ben met hoe ik ze nou het fijnste vast heb. Maar hij was goed op te richten en te verzamelen, precies waar ik op hoopte. Fantast kan soms als hij het moeilijk vind worden gewoon door t bit heen drammen... Beetje loperig dan. Had ie vandaag geen last van, terwijl de stang echt amper contact had.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:52

@Urosa, daar ken ik ze inderdaad van! De stipjes en volgens mij ook iets groter, of zeg ik nu iets verkeerd? :+

Even lekker bijkomen is niet verkeerd! Heel veel succes alvast met je Z proef! Lekker gaan genieten en de rest komt vanzelf :)

@Lon, Fijn dat je zo lekker op stang & trens kan rijden! Hoor van meerdere mensen dat de paarden er soms echt beter op gaan lopen!

Kreeg zojuist een mailtje van de vereniging of iemand op mijn tijd mag starten i.v.m een feestje. Okee vooruit dan maar weer :') Nu start ik om 19.00 & 19.15. Scheelt wel weer als ik alles klaar heb is de laatste ook klaar met rijden, weet ik precies hoe de rest heeft gereden en hoe ik ervoor sta :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:22

@ Urosa: Dat snap ik, maar omdat er nu nog best een aantal basis voorwaarden niet in orde zijn, zou ik daar nog niet aan willen beginnen. Ik zou eerst echt goed van achteren naar voren in orde willen zodat de aanleuning goed is en ook de contra wat meer kunnen zetten, maar dat is misschien persoonlijk.
@ Lon: Wanneer zijn bij jullie de kringkampioenschappen/Regio?
Fijn dat hij op stang en trens fijn loopt! Altijd weer afwachten.
@ Veertje: Oh maar dat is ook wel een fijne tijd! Moeten er na jou nog veel dan?

Ik heb nog altijd geen tijd :7
Gisteren wel fijn kunnen rijden, even kleine dingetjes meegenomen zoals draf en dan direct halt,
Kwartwendingen en de midden/uitgestrekte draf.
Voor de uitgestrekte draf moet hij nog veel meer kracht ontwikkelen, ik kan 'm wel rijden, maar dan is de kans op takt fouten of op de voorhand te groot dus ik rij 'm voor nu nog maar iets aan de zuinige kant. Dan bouwt hij wel heel mooi op :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:31

@Marietje, kan ik in ieder geval lekker m'n ding doen overdag zonder alleen maar de ochtend te hebben :P Na mij hoeven nog maar 2 mensen volgens mij. Laatste start om half 8 ongeveer, dus dat is wel fijn.

Pff doen ze lang over zeg dat ze nog steeds geen tijden online hebben gezet! Ook nog op een aparte website? Weet dat als ik bij de koudbloeden mee rijd ik op een website moet kijken i.p.v startlijsten.
Soms is juist dat voorzichtige rijden wel fijn om uiteindelijk te kunnen uitstrekken. Als ze teveel in 1x moeten doen is het zoals je zegt of een takt fout of dat ze gaan duiken.

Gisteren les gehad en Donner was me op het einde toch lui (ik noemde het moe maar dat mocht niet :+ ). Hij wilde op een gegeven moment niet meer in galop aanspringen linksom. Dat is ook echt zijn moeilijke kant en hij moet daar nog veel meer kracht ontwikkelen. Rechtsom gaat zo fijn en kan ik hem echt sluiten en ook super makkelijk terug nemen naar stap maar linksom is echt lastige. Hij is dan ook heel gemeen door zichzelf te recht te maken en zijn schouder erin te gooien en mijn been te negeren. Einde van de les daarom op de lange zijde in de linker galop even goed naar voren gereden, moest het 2 rondjes volhouden en toen mocht hij naar draf en kon ik belonen :) Heb ook geen zweep die ik op dat moment gebruik aangezien we volledig zonder rijden en dan heb ik soms de neiging om die zweep erbij te pakken, maar hij moet gewoon luisteren :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:54

Lijkt mij wel lekker hoor, zo laat! Ook fijn dat je bijna als laatste bent, hoef je ook niet lang te wachten.
Nee, op zowel startlijsten als knhs staat nog geen lijst. ^)

Klopt, soms lukt het wel, maar meestal een taktfout/wat duiken dus ja, daar heeft hij gewoon nog wat tijd voor nodig om echt kracht te ontwikkelen.

Lastig stukje Veertje! Maar ik zou gewoon toch een zweepje erbij pakken, nu ben jij bekaf en hij komt er mooi onderuit! Als hij dit dan weer doet kan je veel makkelijker en sneller ingrijpen.