[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:48

Mij maakt het ook allemaal niet uit. Lijkt me vooral gezellig en heb nog nooit bij Jill gereden oid.

Wat betreft uitstrekken ben ik ook tijden mee bezig. Zeg maar sinds ik paard heb. Die is wat neerwaarts gebouwd en sinds laatste twee weken begint hij mij stukjes te laten zitten. Kost hem erg veel moeite, een van de redenen om even door te trainen voor daadwerkelijk z debuut. De baan is dan immers nog eens 20m langer.

Overigens lukt een passage als hij denkt te moeten halthouden wel op de a-c lijn. Dus qua kracht moet hij het toch kunnen denk ik :Y)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:32

Typisch dat ze zon dingen kunnen als t niet moet. Als die van mij niet wil draven gaat hij wissels om de pas staan doen.

even Naar de filmpjes gekeken. De aanleuning is toch echt een pak onrustiger dan dat ik dacht, en dus ook onrustiger dan vrijdag in de les - dat was ook toevallig gefilmd. Ik ben er alsnog imo streng op afgerekend/ er is wat negatief gepunt maar ik heb niet onterecht geen winst.
Dus nog eventjes doortrainen op trens en ik denk ook nog even aan mezelf werken op wedstrijd.
Als ik spanning heb ga ik Mn handen opheffen en dat ism de stang zorgt daar wss voor.

Ivm de clinic: voor mij is het te ver - en daarom reageer ik niet op die berichten.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:31

Even snel moet zo werken.
Wat betreft de clinic is toch helemaal prima. Als we dan de mensen uit een ander topic vragen en die samen in een les doen is dat toch ook prima. Gaat onze clinic door en kunnen we elkaar leren kennen. Ik zeg doen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:08

Sorry dames ik annuleer de clinic.
Ik kom niet aan 10 personen en al helemaal niet aan reserve. De kosten worden te duur om het voor iedereen leuk te houden en Jill komt pas bij minimaal 5 x 2 personen.

Daarnaast is het ineens erg druk op het werk en vraag dit mijn aandacht.
Wellicht in het voorjaar dat ik een nieuwe poging ga wagen tot organiseren van een clinic als ik iets meer tijd heb.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:54

Begrijpelijk Laura! Dank iig voor de moeite die je er al in gestoken hebt :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:44

Snap ik Laura, is ook wel heel erg moeilijk om het zoveel mensen naar de zin te maken. En dan ook nog thuis allemaal drukte te hebben... Sowieso is het voor veel mensen in het voorjaar/zomer misschien makkelijker, met het oog op de langere dagen enzo.

Optiwolk, vervelend dat je de aanleuning er toch onrustiger uit ziet op het filmpje dan voor je gevoel. Voor een heel aantal jury's is dat wel echt een kritiek punt, met name in het Z. Dus in dat opzicht wel begrijpelijk dat je zelf had verwacht dat de punten ondanks dat wat hoger lagen. De ene jury kort op elke oefening een punt, de ander neemt het onderaan protocol pas mee.

Voor mij is een voorlezer geregeld. Kreeg een hele hoop commentaar van stalgenootje. Zonder dat ze even luisterde naar wat ik te zeggen had. Maar goed, ben ik wel gewend. :Y) Zij had het echter al wel weer geregeld. Nou, prima... Ook goed... Had ik ook geen moeite mee gehad als ik zelf iemand anders had moeten regelen.

Ik ben in ieder geval VERY happy dat ik op tijd weer thuis kan zijn en dan kan meehelpen bij de bouw!! *\o/*

Verder ging het rijden weer echt superfijn! Morgen gaan we in de wei de proeven oefenen, heel benieuwd hoe hij dat oppakt! Ben de proeven alvast een beetje aan het stampen, zodat ik echt lekker kan rijden.

Domenic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:23

Optiwolk schreef:
Don Frederico x Lauries Crusador xx!

Halfbroertjes dus haha!

Wij hebben nog een jonkie >> Don Frederico x Wolkentanz II x Balzflug :D

Foto is van afgelopen woensdag
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:59

Oh my God.
Mijn vos is een Wolkentanz II x Western Star (uit Wenzel denk ik)
Dat is nu echt eens een perfecte mix.

Succes Janine!

Ja ik denk dat dat ook wel speelt. Ene jury stoort zich daar elk onderdeel aan en andere jury punt gewoon naar beneden bij de algemene onderdelen.
Paard gisteren rust gehad, vandaag dan maar weer hobbelen.

Hoe gaan jullie om met stalgenootjes die je liever niet tegenkomt?
Begrijp me niet verkeerd, lieve mensen hoor, maar die stoppen -niet- met praten en als ik lawaai wil blijf ik wel thuis...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:14

Optiwolk, fijn dat je het met de filmpjes toch beter kan verklaren zegmaar. Gewoon lekker doortrainen en starten en dan komt het echt wel goed!
Als je goed met de stalgenootjes kan, dan aangeven wat je nu zegt?

Laura heel erg jammer van de clinic, maar werk gaat voor.

Janine1990 houd je ons op de hoogte hoe de proeven gingen? :D

Domenic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:18

Optiwolk schreef:
Oh my God.
Mijn vos is een Wolkentanz II x Western Star (uit Wenzel denk ik)
Dat is nu echt eens een perfecte mix.

Wolkentanz II geeft de vos gen goed door, wij hebben geluk gehad met een zwarte dochter van hem als fokmerrie :D

In deze topic bij het zien van de Don's hopen wij ook dat ons Don Frederico in de toekomst zich gaat bewijzen tot de Z. :o

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:44

Vorige week in de les ons eerste wisseltje gereden. Vandaag zelf maar even geoefend. We hebben er een stuk of 10 gesprongen. :+ Ik denk dat mijn pony het begint te snappen. :') nu nog verfijnen. Maar ben hier zoooo blij mee! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:14

Ab: fijn!

Dominic: laten we het hopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:01

Fijn komt vast goed met de wissels!

Hier wat foto´s gemaakt vandaag :)

Leuke vergelijking haha, dit was hem 4 jaar geleden toen ik hem nog maar net had

Afbeelding

En deze van vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:06

Pfffooeee, wissels! Knap hoor AD!!

Tjonge Yvank, lijkt wel een ander paard!

Mijn proeven oefenen ging best wel lekker. Stalgenootje was er ook, dus had meteen wel ff weer spanning voor mijn eigen rijden. Eerste proef (23) ging daardoor niet zo fijn als het zou kunnen. Maar goed, dat is mijn probleem natuurlijk en daar werken we hard aan.
Tweede proef ging een stuk beter.

Grappig effect van die spanning was dat ik me ineens realiseerde dat ik geen idee heb hoe ik mijn armen moet houden. Gewoon ontspannen afhangen was er niet bij.
In mijn ogen een soort van; 'ik weet me ff geen houding te geven' maar dan letterlijk :')

Hij is nu wel heel erg goed bij de les, dus ik ben iets te snel lax daarin. Ze gingen bezig met de jonge hengsten, dus hij zag op die kant best wel even alles gebeuren en was zeer nieuwsgierig. :P Hopelijk geeft die wetenschap even een extraatje zaterdag om hem er beter bij te krijgen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:49

Yvank_ wauw wat een transformatie! Trouwens helemaal mijn type paard met zijn mooie billen. <3

Janine ik ben echt zoooo benieuwd hoe het morgen gaat. Klinkt als een heel mooi positief omslagpunt afgelopen week. Ik hoop echt dat je dat gevoel morgen in de proeven kan vasthouden en kan genieten. *\o/*

De ergste beginfoto's van mijn pony heb ik niet online staan (want dat was echt erg..) maar ik denk dat je bij deze foto's onze transformatie ook goed kan zien. := En dan heb ik het voornamelijk over het vetgehalte bij ons beide. _O-

2015:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2016:
Afbeelding

2018:
Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C316A87

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C234FB5

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:16

Tjee... bizarre ochtend... :\

Paard voelde fit, rijden ging naar mijn idee wel lekker.

In de ring iets minder, door mijn spanning, maar zeker beter dan de vorige keer.
Eind van de tweede proef komt die jury uit de auto, met het advies aan mij om vrijwillig de ring te verlaten.
Paard oogde moe en lusteloos, had geen looplust.

Dus uitgelegd dat hij bloed armoede had, dat dit onder controle is en dat het voornamelijk mijn spanning is. Maar goed, uiteraard advies opgevolgd.

Voelde me echt zwaar kloten, want het ging echt voor mijn gevoel veel beter dan de vorige keer. Flink gehuild natuurlijk. Alle onzekerheid kwam er weer uit. "Ik kan het niet, ik kan beter stoppen etc. etc."
Thuis nog steeds flink balen natuurlijk. Uiteindelijk stalgenootje geappt over mijn punten.. Heb ik in de eerste proef winst gereden...

Oké, schiet mij maar lek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:24

Ik kruip onder de meelees steen vandaan na een weekje vakantie!
Was wel echt lekker om er tussenuit te zijn :)
Paard 5 dagen aan de longe geweest, want arme mama was ziek. Had ze zich zo verheugd op een week paard voor zichzelf, was ze niet fit genoeg om te rijden :(:)
Maar vandaag na een rondje longe (iets met opnieuw zadelmak :=) weer opgepakt en wel echt superfijn te rijden! Heeft mams goed gedaan dus weer :)

Janine, had jou al even via PB gesproken, maar gewoon nogmaals gefeliciteerd met die punt. En dat andere een plek geven en mee verder. Ik vind t iig knap hoe je na de tegenslagen nu weer naar winst rijdt!

Leuk die voor en na foto's! Paarden idd lekker opgeknapt. Die van jou is echt een buffel (in positieve zin) geworden Yvank!

Optiwolk... Lastig en bekend probleem met die stalgenoten. Ik heb de oplossing nog niet gevonden (negeren, weglopen, bot doen...) en hoor t graag als iemand t wel heeft ;)
Zeker als t gewoon aardige mensen zijn, dan wil ik eigenlijk niet bot doen. Maar t moet ook niet ten koste gaan van je eigen plezier op stal.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:39

Janine he bah wat een maffe dag zeg. :(:) Kan me voorstellen dat je je echt kloten voelde. Hoe voelde het voor jou in de eerste en tweede proef?
En dan toch nog een winstpunt in de eerste proef.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:53

Janine dat punt heb je, en die andere proef geef je een plekje.
Zegt degene die vorige wedstrijd ook huilend naar huis gekomen is...

Noukie: ja het lastige is dat zij ook werkzaam is op de stal waar ik werk. (Zij groom ik administratief)
Dus s middag kletst ze me de oren van t gat over de stalklanten en s avonds over de collegas.
Heb dus gewoon even aangegeven dat als ze echt klachten over collegas heeft ik dat best wil aanhoren tijdens werktijd maar ik op stal gewoon wil ontspannen.
Dat snapte ze wel en dag erna was ze gewoon even lief.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:28

Janine wat rot voor je maar wel fijn dat je een jurytrof die eerlijk is tegen je. Digitale knuffel.

Sorry heel druk geweest niet kunnen bijlezen ik ga mijn best doen.

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:15

Net even 15 pagina`s bij gelezen :')
Vakantie is weer voorbij en nu alweer een week in het ‘normale’ leven.
Degenen met winstpunten nog gefeliciteerd!
Wat een aparte dag Janine.. wel knap dat je gewoon winst hebt gereden!

Ik ben sinds vorige week zaterdag weer aan het rijden, mijn paard heeft ook lekker 11 dagen vakantie gehad. 1 dag voor ik op vakantie ging heb ik een bitfitter laten komen, was daar toch wel erg nieuwsgierig naar. Heb een ander bit en tot nu toe merk ik echt (positief) verschil. Mijn paard kon nog wel eens onrustig worden in de aanleuning en daar is hij nu vanaf het begin al rustig in.
Gisteren heb ik meegedaan aan een proefgerichte clinic bij de KNHS (nog bedankt voor de tip Yvank_), ik had eerst privéles van Kristel van Duren-Bodewes en daarna beoordeelde zij een proef. Dat was echt heel erg leerzaam en het ging erg goed. Nu voorzichtig maar weer naar wedstrijden kijken :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:02

Ik heb zaterdag ook gereden, losrijden ging super, hij liep beter dan thuis, in de ring kreeg hij wat spanning, dan wordt hij iets stug in de mond, wat minder rond en niet goed aan het been,
Hij was niet sloom, lekker voorwaarts. Zaten goede stukken bij, maar in de zijgangen valt hij dan wat terug en ook de eenvoudige ging rommelig (drafpassen).
2x 193. Had ik verwacht. We hebben beide genoten zaterdag, ik vind het gewoon heerlijk om wat met mn paard te doen, maakt niet uit wat :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:32

Kylian, fijn dat de bitfitter goed heeft uitgepakt en dat de clinic zo geslaagd was.
Nu hop de ring in! :D

Liss, klinkt goed! Genieten is zo belangrijk. Je hebt met hem ook best wat pech gehad toch? Dan is meedoen en plezier hebben sowieso eerste doel. En als dat geslaagd is, komt de rest vanzelf wel goed :)

haha, mijn jurkjes jacht? Eerste doos is terug naar Zalando. Vandaag heel Utrecht door geweest _O- en nu twee nieuwe dozen onderweg :')
Ik wil gewoon iets wat er op het moment niet echt is geloof ik. Jurken zat natuurlijk, maar verkeerde model, kleur, lengte, blabla. Ik ben gewoon moeilijk :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:15

Yay... trouble in paradise...

Eigenaar vroeg of ik eens een les wilde nemen bij de instructrice van stalgenootje. No idea where that came from... Maar ik voel me meteen belabberd...
Zoveel veranderingen, zoveel gedaan... Ik dacht dat het tijd was om voor stabiel te gaan... Ik heb vertrouwen in mijn juf, dat ze mij weer vertrouwen bij kan brengen.
En helemaal na afgelopen weekend is dat vertrouwen weer tot het nulpunt gedaald... :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:20

Oh sh*t Janine. Twijfel niet teveel aan jezelf, misschien keer proberen. Kijkje in andere keuken is niet perse slecht.