[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:51

Maar je mocht per klasse toch ook maar 1 keer per paard starten? Volgens mij zag ik iemand 2x staan met zelfde paard bij 2e groep B. Zal zo nog even een keer kijken, heb mijn bril niet op namelijk haha.

Edit: ik ben officieel scheel zonder bril. Heb het me verbeeld :x

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:23

Je hebt me in elk geval een schaterlach bezorgd op de vroege ochtend

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:38

Mij ook nontie!

Lithya, vervelend zeg, ook erg jammer zo!
(Toch zouden ze zich aan het vraagprogramma moeten houden, of zie ik dat verkeerd)
Mensen denken met kerst altijd dat de wereld vergaat.
Mijn moeder had gister nog iemand in de stoel die op het laatste moment een afspraak had gemaakt. Want, zo zei die patiënt ooit, als je dood gaat wil je dat toch met een mooi en schoon gebit :))
Hij komt elk jaar rond deze tijd met dezelfde reden... :o

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:48

Haha nou begint de dag tenminste goed toch :p

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:20

Oornetjes gebruik ik ook. Aangezien haar hoofd niet geschoren is en je anders de pluisjes uit haar oren ziet komen doen we een oornetje op. Staat een stuk beter

En ik dacht dat het alleen aan mij lag dat ik zo weinig wedstrijden zag. Nu een dubbele startkaart dus
dan is er wel genoeg te doen gelukkig.

Urielle, gewoon lekker B starten. Komt vast helemaal goed!
Goldie, 1.40.. wow… goed bezig zeg!
Gomir , ook goed bezig. Gefeliciteerd met je prijs!

Wij hebben gisteren voor de 2e x in de B bij de paarden gestart. Inspringen was nogal druk en ik kreeg Ats niet fijn voor elkaar. Gelukkig liet ze zich in de ring wel fijn zien en gingen we ( jaja de pony... ) er met een 4e prijs vandoor met iets van 66 stijl.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:24

Netjes DewiFoto!! Gefeliciteerd.

Vind dat je dan op zijn minst de desbetreffende ruiters kunt benaderen of ze überhaupt wel kunnen. Net of iedereen 2 weken vakantie heeft. Was dat Mistid het zei. Anders had ik niet eens daar gekeken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:07

Ik moest even bladzijde terug lezen, volgde het niet helemaal meer :-)
Maar lithya dat is wel flink balen! Stond het niet bij het inschrijven? Ik vind Op z'n minst dat ze het moeten aanbieden om te kunnen aangeven op welke dag je wilt starten. Alsof iedereen zomaar vrij kan krijgen. Ik niet in ieder geval! Dat vind ik ook zo jammer aan indoor klein oever. Is door de weeks.

DewiFoto Gefeliciteerd met je prijs! Doe je toch maar ff met de pony :D

Mirthe Ja ik ben bij de pendel mevrouw geweest! Mega interessant! Ze is achter wat dingetjes gekomen waar we wat aan kunnen doen! Zo heeft ze nu homeopathische druppels om een trauma te verwerken (in haar derde levensjaar gebeurt dus waarschijnlijk is er iets mis gegaan met zadelmak maken) en voor om haar wat meer rust te geven in het koppie en haar te helpen om langer te concentreren. Lichamelijk zei ze dat ze overbelaste nieren heeft en daardoor last heeft met het buigen in de rug. Daardoor kwam ook de wat vollere benen omdat haar nieren het vocht niet weg krijgen.
Veel wijzer geworden! Over paar weekjes weer om te kijken hoe het gaat!

Vanavond flink gedressuurd privé les. De juf vond dat we al veel waren verbeterd en dat ze door konden gaan waar we gebleven waren. Het gekke is dat ze nu op links wat vast zit. Aan de andere kant ook niet want dat betekent dat ze niet vastgeroest is :)
morgen met stal eigenaresse op concours dus gauw ogen dicht!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 09:33

Elke, staat je pony nu ook wat meer op stal ten opzichte van een paar weken geleden?

Ik zal voor zoiets wel te nuchter zijn. Mijns inziens kan homeopathie niet bijdragen aan de verwerking van een trauma. Dat kan alleen met vertrouwen geven. Alle paarden en pony's hebben ergens wel een klein trauma opgelopen. Zo makkelijk om dat op het zadelmak maken te gooien. Daarnaast zie je meer paarden met wat vollere benen. Van hele dagen lekker buiten, naar minder buiten vanwege het rare weer. Dat nierverhaal heb ik enkele jaren geleden ook langs horen komen. Was een hele rage toen waar zeer veel aan is verdiend. Ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar voor mij is het niet weggelegd.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:52

Lithya schreef:
Elke, staat je pony nu ook wat meer op stal ten opzichte van een paar weken geleden?

Ik zal voor zoiets wel te nuchter zijn. Mijns inziens kan homeopathie niet bijdragen aan de verwerking van een trauma. Dat kan alleen met vertrouwen geven. Alle paarden en pony's hebben ergens wel een klein trauma opgelopen. Zo makkelijk om dat op het zadelmak maken te gooien. Daarnaast zie je meer paarden met wat vollere benen. Van hele dagen lekker buiten, naar minder buiten vanwege het rare weer. Dat nierverhaal heb ik enkele jaren geleden ook langs horen komen. Was een hele rage toen waar zeer veel aan is verdiend. Ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar voor mij is het niet weggelegd.

Pony? Hihi := 1.73 is wel grote pony hihi *geintje!

Mijn paard staat nu wel minder buiten ja alleen had ze die volle benen toen ze nog 24/7 buiten stond. Ach ik denk altijd baat het niet dan schaad het niet! Het klopt zeker dat trauma's verwerkt worden door vertrouwen. Daar werken we ook zeker aan alleen homeopathische druppels helpen een handje. Net zoals druppels mensen kunnen helpen om rustig te worden en te ontspannen. (Bv melatonine)

Het trauma kan ook zomaar iets anders zijn hoor! Ik heb haar vanaf dat ze vier is dus ik zal er nooit achter komen helaas. Maar dat hoeft ook niet. :-)

Vandaag het bos in geweest. Lekker weertje en paardje was fijn ontspannen. Hond was helemaal gek ! Keihard rond rennen en in plassen springen! Heerlijk dus!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:41

_Elke schreef:
Ach ik denk altijd baat het niet dan schaad het niet! Het klopt zeker dat trauma's verwerkt worden door vertrouwen. Daar werken we ook zeker aan alleen homeopathische druppels helpen een handje. Net zoals druppels mensen kunnen helpen om rustig te worden en te ontspannen. (Bv melatonine)!

Dat weet je nooit zeker. Dingen die niet baten, kunnen best schaden. In dit geval geef je dus niet voor een trauma, maar gewoon om wat te kalmeren? Wordt zoiets als Bach bloesem?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:43

Dat klopt. Maar ik merk dat het haar helpt. (rustiger in momenten waarbij ze eerst wel es bleef hangen) Ja inderdaad bach bloesem en dan star of bethlehem. Dit helpt om negatieve gedachten om te buigen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:41

Lithya schreef:

Ik ben ook niet zo van de homeopathie en het zweverige, maar dat zal wel niemand verbazen :P
Ik heb genoeg narigheid van zogenaamde onschuldige homeopathie/supplementen gezien door de jaren heen, soms zelfs met dodelijke afloop. De baadt het niet, schaadt het niet gaat er bij mij dus niet in :n

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:52

Verbaasd mij wel Gomir :D Nee. Heb ook te veel flauwekul langs zien komen om het nog te kunnen geloven. Denk meer aan een placebo effect in de meeste gevallen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:59

Dat mag ook. Ieder zijn ding :-)

Volgende week eindelijk weer op concours hihi twee weken mix wat toch wel beetje saai..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:25

Gefeliciteerd nog met je prijs Mirthe!
Jeetje 140, goed hoor !! Maar jij inderdaad liever dan ik :P
Netjes DewiFoto!!
Hopelijk helpt het Elke, en wisselen van moeilijke kant is inderdaad iets positiefs.

Gisteren voor het eerst officieel B gestart. Voorafgaan BB en die echt heerlijk simpel foutloos rond gehuppeld!
Daarna de B en ging echt alweer veel beter als drie weken terug! Had stomme balk op de eerste op de voorbenen, was een laag steiltje dus meneer werd daar even iets te simpel op :P En de dubbel, tevens laatste sprong, stond precies op 7,20 M. Voor mijn kleine paard/e pony dus wat ruim (hij is 1m58) en ongeveer vanuit stilstand over een dikke oxer heen wat dus een balk tot gevolg was haha.
Maar echt super trots :D
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:55

Goed bezig! Prima debuut dacht ik zo.

Iemand gister avond de indoor cross in Genève gezien? Was leuk om te zien en Tim Lips tweede! Mijn vriend keek wel een beetje gek toen ik enthousiast aan juichen tegen een computer was haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:04

Ik had gister in de B een stop op de tweede van de dubbel. Ze keek heel gek naar de hekjes hahaha. Gek beest. Daarna ook nog ergens een balk.
in t L had ik echt ons ritme te pakken. Balkne op de twedde omdat ze niet oplette maar o zo fijn voorwaarts tempo! Eindelijk het goede gevoel. Was zelf nog beetje het vertrouwen kwijt maar nu ik het goede heb gevoeld en haar vermogen als we een goes tempo rijden hb ik het weer terug! Enkel dwars door de laatste hindernis gegaan doordat ik haar teveel opjoeg. Oeps.
Al met al super fijn gereden en eindelijk het gevoel van een goed tempo en ritme. Ik moet meer rijden heb ik al door. Ik denk vaak teveel terug.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:35

Knap debuut hoor!
Carola wat fijn dat je weer een leerpunt ingelost hebt!
Woensdag voor het eerst weer springles, heb nu alweer even niet kunnen springen dus ik vind het hartstikke spannend!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:44

Knap debuut Laura!

Carola, fijn dat je het gevoel weer terug hebt, nu weer verder werken uiteindelijk komt het allemaal goed!

Elke, fijn als het werkt :).

Ik ben daar denk ik ook wel iets te nuchter voor.
Paar jaar terug op de paardenhouderijopleiding les gehad van een hele bekende...
Ging ons van alles uitleggen er over.
stond er eerst nog open voor maar hoe langer de tijd verstreek Hoe maar ik hem een kwakzalver vond.
Eerst beweerde hij dat een paard last had van de nieren, want die vacht was daar donkerder gekleurd. (Leslokaal was boven de stallen dus je kon zo op de stallen neerkijken) iedereen vond het gewoon een schaduw maar prima hij zal er wel verstand van hebben.

Daarna beweerde hij bij hoog en bij laag (na het lezen met de wichelroede) dat een paard prostaatkanker had... heb hem een paar keer gevraagd of hij het zeker wist... en toen hij bij zijn stand punt bleef maar verteld dat het een merrie was :+.
En daarna begon hij vanaf een foto van mijn paard af te lezen dat hij last van zijn hart had, hij moest per direct druppels krijgen anders zou het snel afgelopen zijn met hem. Die druppels kon hij wel bijwerkingen van krijgen, een epeleptische aanval...
Njaa hoef vast niet uit te leggen dat ik hem voor gek hen verklaard.
De pony leeft trouwens nog steeds en het is al 6 jaar terug :+ :')

Paar jaar daarna nog maar een keer zoiets geprobeerd. We wilde van alle fokmerries wel weten wat ze zouden werpen, dat was makkelijker dan namen verzinnen...
Nou alles wat merrie zou worden werd hengst en anders om :+ :').

Ik heb er dus weinig geloof meer in...
Maar het kan best zijn dat wij de verkeerde getroffen hebben :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:21

Dat soort dingen geloof ik ook echt niet hoor! Als iemand gaat voorspellen wat het veulen word.
De vrouw waar ik ben geweest zegt ook constant; denk eraan, als je het niet vertrouwd ga dan naar de dierenarts want ik kan het ook altijd mis hebben. Jij kent je paard het beste.

Goed van je dat je het goede gevoel en ritme te pakken had! Dan komen de foutloze rondes vanzelf!

Veel plezier voor Urielle, komt vast goed! Paarden rijden is leuk :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:45

Bij mij ging het echt niet. Ging met losrijden al steeds hoger springen en wilde in de ring niet neer galoperen. 2x gestopt op de eerste van de dubbel. Kwamen thuis en moest hij gelijk plassen. Of dit het was of wat anders, geen idee. Eerst maar op dubbels oefenen. Op de een of andere manier verslikt hij zich steeds op. De eerste van de dubbel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:50

Wat jammer!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:06

Lithya schreef:
Bij mij ging het echt niet. Ging met losrijden al steeds hoger springen en wilde in de ring niet neer galoperen. 2x gestopt op de eerste van de dubbel. Kwamen thuis en moest hij gelijk plassen. Of dit het was of wat anders, geen idee. Eerst maar op dubbels oefenen. Op de een of andere manier verslikt hij zich steeds op. De eerste van de dubbel.

He wat jammer.. Ik heb ook lang last van dubbel moeite gehad. Herte sprongen en slechte afstanden. Kwam bij mij vooral omdat ik te veel ging bemoeien vlak voor de sprong. Ontspannen en zelf laten mee kijken ging het al een stuk beter!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:15

Dat is het probleem. Hij houdt zelf voor de tijd wat in en daardoor klopt het net niet. Ontspannen lijkt mij in dit geval net niet werken

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:27

Fijn car dat je het goede gevoel weer terug hebt!
Leuk Urielle weer les :)
oho wat een verhaal MDH hahaha, snap helemaal dat je m voor gek verklaarde :')
Balen Lythia! Dubbels hebben er veel last van volgens mij, had er met mn pony moeite mee en met deze nu ook ..
https://www.youtube.com/watch?v=M9JMjt8 ... FGc5AqiqUg
BB van gisteren had mn vader gefilmd, altijd goed om even terug te kijken vind ik zelf!