[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:55

Misschien dat je iets kantelt of juist te recht blijft zitten en hem daardoor niet fijn op het achterbeen kan houden?

Maar het is ook wel lastig om vanuit het niets weer opeens te moeten starten in het M1. Lekker km's maken komt vast en zeker goed! :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:51

@ Veertje; Gefeliciteerd! Op naar het M2. Leuke foto's weer.
Hij mag in draf nog wat meer aan elkaar denk ik :j
@ Kaatje: Welkom!
@ Veertje; Ik zie heel veel mensen om me heen die al over gaan, want ja ... ze hebben 10 punten. Die denken totaal niet na over of ze er eigenlijk wel klaar voor zijn. En uiteraard heeft de jury het dan gedaan als ze geen punten krijgen....

Hier niet veel gedaan het weekend, ben erg ziek geweest. %) dus hij had even 2 dagen "vrij".
Gisteren wel weer mezelf opgeveegd en erop gegaan :+ Hij was zo gek als een deur, geen idee wat 'm dwas zat. Wel fijn gereden, dat dan weer wel :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:58

@Marietje, dankjewel! Ik ben juist nu blij met hoe hij loopt haha. Hij kroop er altijd enorm achter en werd dan ook echt enorm kort in z'n hals, hij durft nu eindelijk meer lengte te pakken :P Maar snap je wel hoor dat hij verder wat meer aan elkaar mag in de draf :D

Nu wel weer volledig opgeknapt? Gelukkig heb je wel fijn kunnen rijden verder :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:03

Nee, voel me echt verre van fit. :n

Ik snap het. Hij kan ook beter zo lopen dan erachter, maar uiteindelijk moet hij wel voor het M2 wat meer op achter komen. Kost gewoon tijd, dat kan je niet afdwingen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:06

Leuke foto's veertje! Fijn de M1 afgesloten en nu door 8-)

Welkom kaatje! Leuk dier zo te zien! Het wordt wel een pony topic := :+

Meetellen in de galop doe ik zelf met springen heel veel alleen niet 1234 want dat lijkt me heel lastig voor een 3 takt gang :Y)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:43

@Marietje, beterschap! :(:)
Voor het M2 moet hij inderdaad nog meer op achter, werken we hard aan. Gaat vast en zeker lukken. Zal eens kijken of ik vanavond nog een vergelijking kan maken van nu en bijvoorbeeld 2 jaar geleden

@Buxy, dankjewel! :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:58

@Veertje, ja ik ben er ook al wel achter dat ik zelf ook een beetje te traag ben in m'n hulpen. Moet hem wat meer aan elkaar rijden en eerst actiever in de galop dat ie meer sprong heeft en daarin wat schakelen dat ie wat sterker word.

@Marietje, dankjewel! Ik zie dat ook wel in m'n omgeving, gelijk met 10 punten over. Ik was nooit zo maar nu met 27 wp toch maar wel die overstap gemaakt :')
Fijn dat je nog wel lekker hebt kunnen rijden! Is die van jou vaker zo pittig als je hem een paar dagen laat staan? Beterschap!

Buxy, dankjewel! De paarden in de minderheid nu? O:)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:21

@ Kaatje; Goed naar voren rijden zodat hij ook echt rek maakt over zijn lijf, goed de motor aan achter. :j

Ik heb wel een paard hoor :D 1,76m al zou je 'm dat niet geven.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:21

Marietje35: vervelend zeg dat je zo ziek was, gelukkig gaat het alweer wat beter. Is hij wel eens vaker zo druk? Fijn dat je verder lekker hebt kunnen rijden!

Veertje99: jammer zeg dat op meetmoment het niveau dan best wat tegenviel.

Ik heb gisteren ook fijn getraind, wij zijn druk bezig om hem meer voor m'n been te krijgen en dat de motor aanblijft (impuls). Ik was eigenlijk wat te moe om er echt bewust van te genieten. Besloten daarom pas donderdag weer te gaan. Met dit weekend zaterdag wedstrijd en zondag clinic wel belangrijk fit te zijn. Deelnemersveld van zaterdag is sterk, hopelijk lukt het winstpunten mee naar huis te nemen. Prijs zal wel heel uitzonderlijk zijn :+

En wij gaan het wel zien in het M2, thuis doet hij eigenlijk alles best netjes en we halen ook wel goede punten in de M1. Ik vind het ook niet erg als we niet direct winst rijden, ik moet ook een beetje uitdaging hebben om constructief te blijven trainen en niet te blijven hangen in 'oh wat is ie knap en doet ie het goed' :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:04

@ Urosa; druk is niet zozeer het goede woord, hij is wat apart :+

Fijn dat het zo goed ging!

Oh dat heb ik dus juist wel, ik wil wel pas gaan als ik weet dat het in orde is. Dat het dan mislukt kan altijd, maar ik ga echt niet als ik niet het gevoel heb dat hij ook echt wel 195 + kan scoren.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:15

Marietje35, haha dat is wel een heel cryptische omschrijving.

Ik ga overigens niet over als ik denk absoluut geen winst te halen. Wil wel de onderdelen beheersen. Maar vind begin 180 na een overstap of een keer net niet, niet erg. Streef er dan in de klasse wel naar boven de 195 te kunnen rijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:22

Ja, dat ben ik met je eens hoor. :j

Nou ja, hij is wat autistisch :D :+
Hij kan als dingen anders gaan als anders enorm blokkeren. Het is een ontzettend lief dier, maar heeft wel een rugzakje om het zo maar te zeggen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:02

@Kaatje, blijft ook erg lastig hoor! Ik loop ook al jaren lang tegen de galop aan, begint nu eindelijk beter te worden.

@Urosa, is ook wel interessant om te zien als je schrijft eigenlijk. Weet dat als ik naar een bepaalde locatie ga ik zelf 9/10 keer onderaan mee rijd aangezien daar de 'echte' dressuurpaarden lopen en nu was het van alles door elkaar waardoor je goed verschil ziet.
Fijn dat het trainen weer goed ging! Blijft lastig impuls te bewaren zonder dat je zelf heel veel gaat doen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:27

@ Veertje: Dat ben ik echt niet met je eens! Het maakt niet uit wat voor een paard (of pony :P ) je kunt dan net zo goed bovenin meerijden! Is het moeilijker? Dat zeker! maar je bent volgens mij zelf het beste voorbeeld, je rijdt prima punten!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:59

@Marietje, Laatste keren wel bovenin mee gereden, maar het ligt voor mij wel echt aan de locatie en jury's. Toevallig laatst 2 totaal nieuwe jury's gehad en daar had ik hoog gereden en bij sommige weet ik gewoon, hoe ik ook rijd, ik haal nooit 195 punten :P Zo bedoelde ik het meer van dat ik bij een locatie op die manier onderaan mee rijd. Ken bij de meeste locatie's de jury leden wel haha :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:26

@Marietje, ik ga dat proberen. Moest ik inderdaad in de les ook mee bezig, eerst flink vooruit en sprong hebben voor ik iets terug kan rijden.

1,76? Dat is een flinke O:) Met een gebruiksaanwijzing dus.

@Urosa, veel succes zaterdag!

@Veertje, rij je veel op dezelfde locatie dat je vaak dezelfde jury's tegen komt?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:41

@Kaatje, we hebben zo'n 15 locaties denk ik waar we rijden. Alles in een straal van 30km :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:35

@ Veertje: Ik start ook zo'n beetje in een straal van 30 km, maar hier gelukkig wel veel wisselende jury's. Locaties wisselen wat dat betreft wel, moeten ze ook wel want als ze elke keer dezelfde vragen dan vrees ik dat mensen niet meer snel willen komen ...

Hier gisteren weer gereden, ging wel fijn. Wil nu elke dag beetje stukjes uit de proeven meenemen.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:08

ik mag komend weekend ook weer :) Zin in! Ik heb maar 1 doel: blijven rijden, en voor Fantast: blijven reageren... in plaats van zich afsluiten. Ben benieuwd of t gaat lukken. Gisteren maar eens bedacht dat ik wellicht in mn trainingen ook wat vaker zonder zweepje moet gaan rijden. Moet er wel altijd de bak mee in, want stel dat dat ene grassprietje verkeerd staat... Of er een zuchtje wind is, een trailer anders geparkeerd staat, etc... Dan moet ik wel wat te vertellen hebben.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:17

Is HC starten geen optie? Dat je hem tijdens een proefje een keer goed wakker kan schudden?

Ik rij wel met zweep, maar dat is meer om 'm zacht aan te tikken, echt nodig heb ik 'm niet.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:12

@Marietje, sommige locaties wisselen goed af maar soms blijven ze teveel dezelfde houden.
Fijn dat je weer lekker hebt gereden!
@Lon, succes alvast! Waar ga je starten?

Ik rijd altijd zonder zweep, merk dat Donner nu alleen wat laks begint te worden richting mijn been. Dit weekend wel even met zweep rijden (dressuur matig) sinds een lange tijd, afgelopen zondag op buitenrit ook gedaan. Geen been is even een tikje en einde van de buitenrit kon ik mijn been eraf houden. Soms heeft hij het even nodig :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:59

Veertje99: fijn dat het bij Donner zo werkt qua correctie, werkt wel makkelijker.

Marietje35: fijn dat het trainen zo lekker ging!

Lon83: mooi duidelijk doel! Veel succes en vergeet ook niet te genieten natuurlijk :D

Na een paar keer 'buffelen' zonder zweep wierp het vandaag echt zijn vruchten af en bleef hij lekker aan <3 Op het einde ook scherp op de hulpen. Bij mij blijft de zweep nu weg. Even wat 'aparte' lijntjes van de M1 proeven gereden (rechtergalop bij A afwenden, D overgang draf. En linkergalop van hand veranderen en op X overgang draf) en dat deed hij gelijk goed, dus ook wel teken dat we lekker vooruitgaan. In de L2 zat toen een lijntje in de rechtergalop bij E afwenden en dan tussen E en B overgang draf. Meneer denderde toen de eerste keer nog door :') Geeft goed gevoel zo voor de wedstrijd zaterdag. Starten om 13.45 dus dat is ook een fijne tijd. Het is wel echt zeikweer, wij waren ook lekker natgeregend :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:44

@ Veertje: Dat is ook niet echt leuk starten dan, ik vind het wel fijn als er steeds andere gezichten zitten.
Ik vind dat ook wel lastig, echt goed aan het been houden. Met name in draf wil ik nog wel eens teveel doen.

@ Urosa: Ik vind de M1 proeven veel fijner als het L2, daar zitten zulke rare lijnen in. :?
Veel succes vast en hopelijk blijft het droog!

Eigenlijk wilde ik gisteren alleen een beetje loswerken, de les van eergisteren was best zwaar. Hij voelde alleen goed aan dat ik toch veel meer ben gaan doen als gepland. Vooral veel galop gedaan en 'm daarin nog meer aan elkaar en nog rechter gemaakt, dat pakte hij best goed op. Draf vindt hij dat duidelijk veel moeilijker, maar hij deed wel z'n best voor me.
Halthouden, en kwartwendingen gedaan; ook dat ging goed. Vandaag maar dagje vrij. :(:)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:06

@Urosa, scheelt wel. Soms kan ik hem ook fijn aan m'n been zetten zonder zweep maar meestal ben ik dan 45 min bezig voordat ik dan echt iets kan doen zeg maar.

@Marietje, ja klopt! Daarom vind ik outdoor fijner dan indoor aangezien we hier in de buurt weinig indoor keuzes hebben en dus veel dezelfde jury's tegen komen.
Soms moet je beetje aanvoelen als je gaat rijden. Fijn dat hij er steeds fijner aan komt te staan!

Gisteren springles gehad met Donner, onwijs trots! Ons doel is eind oktober BB starten :D Gisteren een rondje gesprongen, stond tussen de 80/95cm en hij sprong het echt onwijs goed! Hij springt nu ook gewoon in 1x, soms inclusief een balk maar hij stopt niet meer ondanks dat hij het enorm spannend vind en dat moeten we hebben. In oktober willen we nog een keer voordat we ons BB debuut maken eerst prive les en dan concours gericht rijden op vreemd terrein, dan weet ik wat ons te wachten staat en hoe Donner erop reageert :)
Vandaag is hij vrij, morgen wil ik dressuur rijden en zondag prive les en M2 proefjes oefenen :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:26

Veertje99: Wat leuk zeg die concrete springambities zo! En tof dat je ook al zulke stappen hebt gemaakt en hij nu eigenlijk niet meer weigert.

Marietje35: fijn dat je toch nog zo lekker hebt kunnen trainen na een zware les. Ook wel goed teken dat hij het goed trekt.

Vandaag wedstrijd gehad en hij was gelukkig braaf met inrijden! Zo ken ik hem weer ipv monster modus op vreemd terrein :') Echt super tevreden, 2x 1ste met 189,5 en 188,5. Ik had beide proeven echt een grote fout zitten. Opeens dikke stortbui op het dak midden in mijn galop vond ie toch wat spannend (eerste was binnen omdat het terrein door alle regen vannacht wat minder was), en de tweede proef was mijn voorlezer te langzaam. Had wel uit mijn hoofd geleerd, maar ze liepen ook giga uit dus beetje moe. Gokte ik het vervolg, net verkeerd gegokt :+ En de baan was wat nat/glad dus met halthouden viel hij bijna. Vond overigens wel dat de organisatie het super had opgelost allemaal zodat het wel door kon gaan, maar het was even schipperen. Inrijden was ook in een hele kleine binnenbaan, met tich paarden. Dusja, kon amper een galopje doen. Daarom kwamen de galop onderdelen in de proef ook wat minder uit de verf. Maargoed daar had iedereen last van. Hij liep echter heel fijn en de dingen waar we aan gewerkt hadden merkte ik ook. Op naar 20 september en dan de fouten er even uit :D

https://youtu.be/1N4sqVLmcnw
Wat korte stukjes uit de proeven, ik beweer absoluut niet dat het allemaal perfect is. Maar wel heel trots gezien waar we vandaan komen. :o