Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:03

ben benieuwd!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:09

wil het ook erg graag weten!!
Hoop dat het ons allemaal is gelukt Pling

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:11

jeetje ik vind 10 euro best hoog voor een proef!, maar dat bedrag ben ik afgelopen zomer met wedstrijden ook al paar keer tegengekomen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:26

regientje schreef:
jeetje ik vind 10 euro best hoog voor een proef!, maar dat bedrag ben ik afgelopen zomer met wedstrijden ook al paar keer tegengekomen!

Dat kan kloppen, wanneer er prijzengeld was, mocht het startgeld 10 euro per proef bedragen. Maar wanneer er geen prijzengeld was, maar bekers of gebruiksartikelen, mocht het maximum startgeld 7,50 bedragen (bij de paarden).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:01

KNHS handhaaft standpunt inzake prijzenschaal

ERMELO (KNHS) – Het KNHS-bestuur en het wedstrijdplatform hebben tijdens de vergadering op 19 december besloten het gezamenlijke standpunt inzake de prijzenschaal te handhaven. Wedstrijdorganisaties mogen daardoor vanaf 1 april het inschrijfgeld verhogen naar 10 euro per proef, zonder dat daar verplicht prijzengeld tegenover wordt gesteld. Ruim 2000 leden van de KNHS hadden hier door middel van een handtekeningenactie tegen geprotesteerd.

Door de maatregel is het uitkeren van prijzengeld pas vanaf 10 euro inschrijfgeld een vereiste.

De KNHS probeert hiermee de wedstrijdorganisaties iets meer lucht te geven. Het is de laatste jaren namelijk steeds moeilijker geworden om een wedstrijd te organiseren en financieel rond te krijgen. Het verstrekken van prijzengeld is overigens te allen tijde toegestaan, zodat de maatregel niet automatisch hoeft te leiden tot hogere kosten voor de dressuur- en springruiters.

Bron: www.anky.nl

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:13

Maar 2000 handtekeningen Nagelbijten / Gniffelen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:16

Nou, das lekker dan Gestoord !

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:16

manie schreef:
Maar 2000 handtekeningen Nagelbijten / Gniffelen

Percentage gewijs naar het aantal startkaarthouders is dit idd wel erg weinig..

Betekend dus dat het merendeel het ermee eens is, want wie zwijgt stemt toe..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:55

Nou dan hoop ik dat mensen massaal niet meer starten maar gezien het aantal handtekeningen zal dit vast niet gebeuren Verward
Ik zal iig niet meer starten dan! Ik blijf ze niet spekken Haha!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:04

Ik denk gewoon dat de meesten er niet van weten (van die handtekeningenactie) en aangezien het nog niet voor 100% bekend is denk ik...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:03

Gaat de KNHS haar servicwe naar de leden toe nu ook verdubbelen dan? Nors opkijken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:07

MissJ schreef:
Gaat de KNHS haar servicwe naar de leden toe nu ook verdubbelen dan? Nors opkijken

Deze verhoging komt niet ten goede aan de leden, maar aan de wedstrijdorganisaties.
Prima toch!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:09

manie schreef:
[
Deze verhoging komt niet ten goede aan de leden, maar aan de wedstrijdorganisaties.
Prima toch!

Da's ook een mening. Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:19

Nee een feit Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:37

Urielle schreef:
KNHS handhaaft standpunt inzake prijzenschaal

ERMELO (KNHS) – Het KNHS-bestuur en het wedstrijdplatform hebben tijdens de vergadering op 19 december besloten het gezamenlijke standpunt inzake de prijzenschaal te handhaven. Wedstrijdorganisaties mogen daardoor vanaf 1 april het inschrijfgeld verhogen naar 10 euro per proef, zonder dat daar verplicht prijzengeld tegenover wordt gesteld. Ruim 2000 leden van de KNHS hadden hier door middel van een handtekeningenactie tegen geprotesteerd.

Door de maatregel is het uitkeren van prijzengeld pas vanaf 10 euro inschrijfgeld een vereiste.

De KNHS probeert hiermee de wedstrijdorganisaties iets meer lucht te geven. Het is de laatste jaren namelijk steeds moeilijker geworden om een wedstrijd te organiseren en financieel rond te krijgen. Het verstrekken van prijzengeld is overigens te allen tijde toegestaan, zodat de maatregel niet automatisch hoeft te leiden tot hogere kosten voor de dressuur- en springruiters.

Bron: www.anky.nl
Ach toch niet voor niet zo veel moeite gedaan, mijn onderschrift te veranderen.. Haha! Haha! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:40

manie schreef:
Nee een feit Knipoog

Dat jij iets prima vindt is een feit? Haha! Dan verschillen wij toch echt van mening. Clown Knipoog

en trouwens:

PERENBOOMPIE schreef:
De kas van de KNHS staat hier helemaal niet buiten,die gaan de afdracht van verenigingen ook verhogen zodat de verenigingen wel de 10euro gaan hanteren en contributie omhoog,dus dan gaat de opbrengst toch weer naar de kas van de knhs is dat nou zo moeilijk te begrijpen,waarom moet ieder jaar de afdracht omhoog en de startgelden-kaarten en startcoupons!!
Laatst bijgewerkt door MissJ op 21-12-06 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:45

Echwel schreef:
Ach toch niet voor niet zo veel moeite gedaan, mijn onderschrift te veranderen.. Haha! Haha! Haha!

Hoezo, dat het een keuze is voor de organisatie, was tochal meteen duidelijk. Nu hoef je ook geen 7,50 te vragen als je dat niet wilt.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:04

erleyne schreef:
Echwel schreef:

Hoezo, dat het een keuze is voor de organisatie, was tochal meteen duidelijk. Nu hoef je ook geen 7,50 te vragen als je dat niet wilt.

Daar gaat het echwel niet om...
Goed lezen, daar gaat het om Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:06

MissJ schreef:
manie schreef:
Nee een feit Knipoog

Dat jij iets prima vindt is een feit? Haha! Dan verschillen wij toch echt van mening. Clown Knipoog

Mijn 'feit' slaat op dat het geld ten goede komt aan de organiserende vereniging, en niet op dat ik dat prima vind Knipoog
Dat is idd een mening Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:09

MissJ schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
De kas van de KNHS staat hier helemaal niet buiten,die gaan de afdracht van verenigingen ook verhogen zodat de verenigingen wel de 10euro gaan hanteren en contributie omhoog,dus dan gaat de opbrengst toch weer naar de kas van de knhs is dat nou zo moeilijk te begrijpen,waarom moet ieder jaar de afdracht omhoog en de startgelden-kaarten en startcoupons!!

Waar is daar door de knhs een gefundeerde uitspraak van gedaan.
Dit valt onder de noemer broodje aap.
Als 1 iemand iets gilt gelooft de rest van de mensen het al snel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:13

Manie: Lees je dit dan over het hoofd?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:17

MISTRAL94 schreef:
Manie: Lees je dit dan over het hoofd?

Nee hoor, gewoon gelezen, maar ik vind er niks bijzonders aan.
Alles wordt duurder, dus de afdracht ook.
Logisch dat de KNHS dus ook verhogingen moet doorvoeren.
En je hoeft geen wedstrijden te rijden toch?
Misschien is het een idee om zelf een overkoepelende organisatie op te richten.
Ik ben benieuwd hoe lang je het zonder prijsverhogingen uit houdt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:31

Dus omdat alles duurder wordt moet de KNHS het maar direct zoveel opschroeven? Frusty
En nee ik hoef idd geen wedstrijden te rijden, dit zal ook niet meer gebeuren ik blijf hun toch echt niet spekken. De hele bedoeling hierachter is de ordinaire paarden dus de papierloze die niet van die ene geweldige hengst zijn eruit te werken net als de mensen die niet al teveel geld hebben eruit te werken. Zo blijven de dure paarden en de mensen met centen zat over en dat is nou precies waar de KNHS op uit is. De paardensport moet weer een elitesport worden Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:36

Jezus nou ik vind het echt belachelijk dat ze die regel gaan invoeren!!!
Zo wordt paardrijden idd weer een elite sport.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:37

Mistral ben ik niet met je eens, dat ligt niet aan de knhs maar aan de instelling van de dressuurruiters, en juryleden.

Wij rijden met allerlei soorten paarden/ponys en tijdens de dressuur wordt alleen naar je verrichtingen gekeken..

Bij het Nk zijn verschillende aanspanningen met Frieze paarden Nederlands kampieoen geworden.

De knhs vindt dit prima, het heeft dus met de instelling van de rijders/ geldschieters(rabobank oa) en niet dat je vlgns de knhs met dure paarden moet rijden.

Miss, is de dressuur dan niet jouw wereldje en moet je eens opzoek gaan naar iets anders.

Weet dat in de endurance ook niet naar het ras/afsamming wordt gekeken