Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CeesRinko

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:35

jaaaa!!!
k rij ook bitloos!! we zijn bezig vrijstelling aan te vragen,!!!
dus, k ben er helemaal klaar voor!!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:38

Op grond waarvan ben je vrijstelling aan het aanvragen? Kun je ons op de hoogte houden van de uitkomst?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:14

Gho wat gaat dit topic hard. Ik kan een tijdje maar beperkt meelezen (af en toe ens een stukje) en hup, iedere dag bladzijden vol Lachen.
Ik wil nog altijd Belgische supporters naar de wedstrijd meenemen overigens Knipoog Komaan Belgen! Be there

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:48

van de week mag ik foto's gaan maken van degene die nu z startgerechtigd is en ook bitloos rijd
ze wil ook deelnemen aan de wedstrijd
ik stuur haar nog even een link zodat ze haar handtekening kan plaatsen en haar gegevens kan mailen naar jovarna of speedster
half augustus weet ik of ik ook mee kan doen aan de wedstrijd(op B niveau)
dit laat ik jullie nog weten
gr roos

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:54

ik zie het topic nu pas, en ben helemaal voor, ga eerst mijn onderschrift aanpassen en tekenen Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:15

ik rijd ook bitloos. ik hoorde dat er een wedstrijd komt?! kan iemand me uitleggen hoe wat waar enz? want ik ga niet alle pagina's lezen Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:39

ik ben zeker voor bitloos
mijn vriendin heeft les van een amazone die intermedaire gereden heeft
en die adviseerd haar lesklanten regelmatig een bitloos hoofdstel
sommige paarden lopen er veel beter op zijn ook makkelijker te verzamelen
mijn vriendin rijdt Z en haar paard loopt bitloos 10 keer beter
ze baalt ervan dat ze er niet mee mag starten (is dezelfde vriendin die Taffy zegt)

lijkt me ook leuk om zelf mee te doen met de wedstrijd
weet alleen niet of mijn drachtige paard dat al te ver in de dracht is om mee te kunnen doen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:00

@ geluksvogel: hoe wat waar en wanneer weten we allemaal nog niet zo precies. Knipoog We zijn nu nog het idee aan het uitwerken, daarna komen die dingen wel. Naar alle waarschijnlijkheid zal de wedstrijd in het midden van het land worden gehouden. Dit is pas aankomend voorjaar, dus het duurt nog even. We proberen om er niet alleen een bitloze dressuurwedstrijd van te maken, maar ook clinics, western- en spring- en menwedstrijd te organiseren. Daarnaast komen er allerlei standjes. Het wordt dus een soort evenement.

@Unamie: zou die amazone die intermediare rijdt geen demo oid willen wilen geven op de grote dag? Zou je dat kunnen vragen? En natuurlijk je vriendin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:14

Dorientjuh: wie zijn "WE"? Knipoog Volgens mij zijn dat Speedster en ik...! Haha!

Het is ook niet juist wat je daar aangeeft.

Locatie is nog niets over bekend. Ik heb in dit topic gevraagd of de mensen die zich hier aangemeld hebben, mij per pb willen aangeven waar ze wonen en wat de maximale reisafstand mag zijn. Dàn pas gaan we kijken waarvandaan de meeste animo komt en wat dan de meest geschikte locatie is.

Het wordt naar alle waarschijnlijk wèl uitsluitend een dressuurwedstrijd. Speedster heeft ook al aangegeven wat ons doel is en die moeten we beslist niet uit het oog verliezen c.q. voorbij schieten.
Het gaat erom dat we de bitverplichting uit de dressuurreglementen willen hebben; dàt is ons doel en dus staat bitloos dressuur centraal.

Naast deze dressuurwedstrijd komen er inderdaad demo's, clinics en workshops in het kader van bitloos. Naast bitloos dressuur kan dit ook bitloos springen, western en mennen zijn. Dus nièt in de vorm van een wedstrijd, maar als nevenactiviteit voor geïnteresseerden in bitloos.

Wat de amazone op Z niveau betreft, heb ik al contact met taffy. Ik hoop ook dat ze iets wil gaan doen die dag, dat zou geweldig zijn!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:15

evt. kan ik (als het allemaal lukt met vervoer) ook wel wat bitloos werk aan de lange lijnen laten zien. een karretje heb ik helaas niet, en daar is mijn pony ook nog niet klaar voor. mijn beide paarden kunnen dit, dus ik ga uitzoeken of het mogelijk is voor ons om te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:22

merrieveulen schreef:
evt. kan ik (als het allemaal lukt met vervoer) ook wel wat bitloos werk aan de lange lijnen laten zien. een karretje heb ik helaas niet, en daar is mijn pony ook nog niet klaar voor. mijn beide paarden kunnen dit, dus ik ga uitzoeken of het mogelijk is voor ons om te komen.

Zou leuk zijn! Ik verneem het wel van je!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:25

Jovarna schreef:
Wat de amazone op Z niveau betreft, heb ik al contact met taffy. Ik hoop ook dat ze iets wil gaan doen die dag, dat zou geweldig zijn!

alleen is het mijn vriendin en ik spreek haar morgenavond en Taffy (mijn dochter) niet Knipoog
ze wil zeker iets gaan doen heeft ze gezegt
ik denk dat ze er ook wel een stukje voor wil rijden maar hoever? ik zal het morgen aan haar vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:29

Aha, je bent je dochter voor! Haha!

Vraag haar maar of ik haar emailadres mag hebben (of je geeft haar mijn emailadres), zodat ik direct met haar kan wisselwerken en afstemmen. Oké?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:40

Goh jongens, wat zijn jullie nog laat bezig! Ik ben weer bijgelezen hoor... Die amazone op Z-niveau zou heel mooi zijn als die mee zou willen werken!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:10

Ik heb nog wel een goede tip voor een evt. demonstratie tijdens de wedstrijd. Florien de Graaf rijdt binnen de academische rijschool van Bent Branderup. Binnenkort gaat zij daar voor het ridderniveau. Dat betekent o.a. een piaffe kunnen rijden (en dat kan ze dus ook bitloos)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:27

Sorry Jovarna! Knipoog
Tja, ''we'' praat wat makkelijker he, voor de rest is het goed dat je me verbeterd hebt hoor! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:13

berthe: Gisteren ontving ik al een mail van Florien. Ik zal vandaag reageren en vragen wat ze voor ons kan betekenen.

dorientjuh: Geeft niks hoor. Ik vind het hartstikke leuk dat je zo enthousiast en betrokken bent!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:45

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:12

Japke_Z schreef:
Mag ik ook meedoen met een doodgewoon stalhalster met teugeltjes? Tong uitsteken

Als dit serieus is: ja, natuurlijk!
Stuur me maar even een pb met daarin:

* of je mee wilt doen met de dressuurwedstrijd
* of je mee wilt doen met een clinic of workshop (en welk discipline: bitloos dressuur, springen, western of algemeen)
* welke klasse je wilt rijden (wedstrijd)
* wat je leeftijd is
* of je een paard of pony hebt
* wat je woonplaats is
* wat de maximale reisafstand mag zijn van je woonplaats naar de locatie van deze bitloze dressuurdag
* en als de afstand binnen deze aantal km's is, of we er dan ook op kunnen rekenen dat je komt
* of er ook iemand uit je vrienden-/kennissen-/familie-/werk-/studiekring meedoet (+ naam en woonplaats) of dat je alleen meedoet

Bovenstaand geldt overigens voor iedereen die mee wil doen! Pling

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:45

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:01

Loyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:05

Als jullie eventueel nog een spring demo nodig hebben zou ik graag mee willen doen!
misschien kunnen we een groepje van zo'n vijf samen stellen voor een spring-demo?
Dan kan er ook uitleg bij gegeven worden misschien.

leuke foto germie!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:29

@germie als jij meedoet aan de dressuurwedstrijd op die dag en we moeten tegen elkaar, dan win je met gemak! ziet er echt goed uit. zo netjes zie ik er niet uit met mijn paardje als ik rij Tong uitsteken

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:44

Super dat je die foto's gemaakt hebt, germie! Hier kan ik wat mee voor bij de petitie (waarschijnlijk een stukje uit een foto). Hartstikke bedankt!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:50

Leuke foto's Germie! Net zoals geluksvogel zegt, als we tegen elkaar moeten rijden win je met gemak (al is het al omdat ik geen witte wijbroek, jasje en wit sjabrak heb....)