Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:34

Ragne schreef:
Ik heb dit topic niet helemaal gevolgd, maarehh..is er nog niemand op het idee gekomen om een veiligheidshoedje te ontwerpen!?

ik ga de hoedjesmakers maar eens mailen... Knipoog

1. Dat is capituleren en daar doe ik niet aan mee
2. Ik pleit ervoor om tijdens het inrijden de cap/hoedplicht volledig te laten verdwijnen (eventueel niet-dragen gedogen)
3. Als het alleen om Nederland gaat (of andere mini-landje) is er geen fabrikant die eraan begint.
4. Zo'n ding zou altijd een BOLhoed worden met het oog op de veiligheid.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:39

CGJ12 schreef:
1. Dat is capituleren en daar doe ik niet aan mee
2. Ik pleit ervoor om tijdens het inrijden de cap/hoedplicht volledig te laten verdwijnen (eventueel niet-dragen gedogen)
3. Als het alleen om Nederland gaat (of andere mini-landje) is er geen fabrikant die eraan begint.
4. Zo'n ding zou altijd een BOLhoed worden met het oog op de veiligheid.

1. Nee, het is niet capituleren, je moet het zien als 'de onderhandelingen'. Voor mij is het helemaal niet capituleren, want ik rijd al met eierdop.
2. Moet je zelf weten Knipoog
3. Kijk, das aan mij om uit te zoeken.
4. Ja dat is het meest logische, en dus gaan we weer terug naar de tijd van de goeie, ouwe bolhoed. Er moet trouwens ook een kinbandje aan zitten dan, ivm veiligheid, maar misschien kan je voor 'het plaatje' het nog in een redelijk vorm kleien.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:31

CGJ12 schreef:
.

Ik heb in al die tijd dat ik mij op wedstrijdterreinen begeef nog nooit 1 ongeluk gezien, ja, toch wel, 1 keer, in Lunteren pasgeleden nog, maar dat was niet bij het losrijden en niet in de ring, maar bij de trailers: een dame stapt op haar paard, bij de trailer, in het zadel zegt ze tegen "de Groom" kan je mijn cap even aangeven, de groom rijkt de cap aan, paard schrikt hiervan, en slaat op hol, dame wordt gelanceerd, met als gevolg: coma, ernstig hersenletsel, rolstoel.
en dit is geen verzonnen verhaal!!!!

Als ze iets aan de veiligheid willen doen, doe het dan ook echt goed en niet half, dan begint dat naar mijn idee al bij het opstijgen dus!!!!! en moet men het dus ook verplicht stellen om een helm te dragen zodra men opstijgt, begrijp me niet verkeerd, ik ben een echte hoedjes fan!! maar om alleen een helm te verplichten tijden de proef vind ik echt een regel die nul nut heeft.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:37

WWWiske schreef:
Als ze iets aan de veiligheid willen doen, doe het dan ook echt goed en niet half, .................[..........]
.

Paardrijden verbieden.
Is trouwens zo-ie-zo al zielig.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:46

Ja precies Haha! , had ik hier ook al eerder voorgesteld, want als ze het echt voor de veiligheid willen doen, zo'n helm invoeren, dan is dat weer eens een halve maatregel, een helm helpt echt niet tegen een dwarslaesie Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:51

Ik ga bij de minister pleiten om het verbieden van paardrijden.
Dan zijn die helm-voorstanders ook gelijk de l#l.............

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:03

Niet alleen het paardrijden verbieden, maar dan ook meteen het mennen, longeren, NH-en etc, want dat is ook allemaal sielugh. Haha!

Alleen nog maar KIJKEN (van dichtbij met cap en van verre is een hoedje ook toegestaan)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:19

Nog een oplossing massaal met z'n allen alleen nog maar in Drenthe je wedstrijden gaan rijden, maar dan natuurlijk wel alleen op de wedstrijden waar CGJ12 zit, dan zijn we ook in een keer van het helm probleem af Haha!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:20

Ragne schreef:
Ik heb dit topic niet helemaal gevolgd, maarehh..is er nog niemand op het idee gekomen om een veiligheidshoedje te ontwerpen!?

Daar hebben we het in deze topic al over gehad Ragne. Er zal best op worden ingesprongen ALS het al zover komt met de maatregelen en dat zoiets dan ook echt nodig MOET zijn. Knipoog Haha!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:35

Bij de wielersport zag je ook eerst geen mens met een helm rijden, daarna enkelen en nu rijdt nagenoeg het hele peleton met die dingen,uit zichzelf. In de conservatieve paardenwereld duurt het wat langer voordat zoiets is geaccepteerd maar uiteindelijk weet men niet beter.

En tuurlijk een dwarslesie kan je er niet mee voorkomen maar wel een deel hoofd ellende omdat dit toch het kwetsbaarste deel is.

Als anky zo'n veiligheidscap ontwerpt moet je eens kijken hoeveel mensen er dan zo eentje aanschaffen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:37

Skipper schreef:
Bij de wielersport zag je ook eerst geen mens met een helm rijden, daarna enkelen en nu rijdt nagenoeg het hele peleton met die dingen,uit zichzelf. In de conservatieve paardenwereld duurt het wat langer voordat zoiets is geaccepteerd maar uiteindelijk weet men niet beter.

Dan hoef je het ook niet te verplichten.......

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:39

Van mij ook niet, vind het wel goede zaak tot en met het M2. Tot en met lichte tour vind ik het overdreven.

Je ziet het ook steeds meer hier in de buurt op wedstrijden. Maar zeeland is zowiezo al een KNF regio dus ik weet niet of dat verschil maakt.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:40

CGJ12 schreef:
Paardrijden verbieden.
Is trouwens zo-ie-zo al zielig.

Idd, laten we ze allemaal los op de veluwe.. Geen gezeik meer, iedereen gelukkig Schijnheilig

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:42

Sall schreef:
Idd, laten we ze allemaal los op de veluwe.. Geen gezeik meer, iedereen gelukkig Schijnheilig

nee, want dan moet men de hondenuitlaatmensen op de Veluwe en de fietsers en bewoners alsnog verplichten bodyprotectors en caps te dragen, want paarden kunnen uithalen...

Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:48

Sall schreef:

Wolven en beren erbij.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:53

CGJ12 schreef:
Wolven en beren erbij.

Idd, en dan maar lekker 'fluisteren'... heb je ook geen gezeik meer over helmen.
Behalve dat je dan weer uit moet kijken dat je niet over een boomwortel struikeld, of per ongeluk in een berenhol terecht komt... Cool

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:54

yokie schreef:
:n nee, want dan moet men de hondenuitlaatmensen op de Veluwe en de fietsers en bewoners alsnog verplichten bodyprotectors en caps te dragen, want paarden kunnen uithalen...

Haha!

hmm is natuurlijk ook weer een probleem... tja, je kan zo'n veligheids-kit uitreiken bij het betreden van de Veluwe...

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:55

Sall schreef:
hmm is natuurlijk ook weer een probleem... tja, je kan zo'n veligheids-kit uitreiken bij het betreden van de Veluwe...

Maar dat moet dan wel verplicht gebruikt worden *LOL*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:24

*grinnik* daar wordt natuurlijk streng op gecontrolleerd, door undercoveragenten... verkleed als beer?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:35

En het idiote met die veiligheidshelmen is nog wel dat er altijd nog wel NSB-ers zijn die zich er voor lenen om er op toe te zien..............

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:19

VValar schreef:
Dus je mag in de B t/m M2 niet meer met hoedje rijden? Belachelijk!
Ik vind het een goed initiatief dat ze een veiligheids helm verplichten, die oudere caps stelden ook weinig meer voor. Met dat betreft ben ik het met ze eens! Maar ik ben ook van mening dat je zelf mag beslissen wanneer je met de veiligheids helm rijdt, of met een hoedje.
Vroegah was het per vereniging verschillend....Ik zat bijvoorbeeld bij de NBVR waar je al vanaf de B met een hoedje mocht rijden. Bij andere verenigingen zoals de KNF mocht je pas vanaf de Z met hoedje rijden. Goed ieder zijn ding. Maar ik vind het belachelijk dat het nu verboden wordt (als dat dan zo is) om in de B t/m M2 met hoedje te rijden. Waarom denk je dat die dingen zo duur zijn? Het is echt niet gewoon maar een 'hoedje', er zit ook een berschermende laag in. Ja een veiligheids helm is natuurlijk nóg veiliger, maar dat is de keuze die je als ruiter dan maakt lijkt me. Ik ben het er daarom niet mee eens als ze het starten met hoedje in de B t/m M2 gaan verbieden. Daar komt dan nog bij dat ik een hoedje veel mooier vind staan dan een cap of veiligheids helm. Maar dat is persoonlijk (maar ik denk dat veel andere mensen het met mij eens zijn).

Kortom: veiligheids helm= toppie. Maar ik vind het niet fijn dat ze mij gaan vertellen wanneer ik met een hoedje op mag starten!

Ik ben het hier helemaal mee eens............................
Dat bepaal ik zelf wel Boos!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:42

CGJ12 schreef:
En het idiote met die veiligheidshelmen is nog wel dat er altijd nog wel NSB-ers zijn die zich er voor lenen om er op toe te zien..............

Deze vergelijking vind ik ongepast.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:37

Ik weet niet of ik nu hele vreemde dingen ga zeggen, maar ik ving toevallig zojuist in de ruitersportzaak een gesprek op dat de cap toch echt verplicht gaat worden vanaf januari 2005...

Mocht dat zo zijn.... behoort de KNHS hier dan niet TIJDIG melding van te maken? Ik heb het nog nergens verder gelezen en bovendien in het regelement ook nog niet aangepast....

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:57

Suel schreef:
Ik weet niet of ik nu hele vreemde dingen ga zeggen, maar ik ving toevallig zojuist in de ruitersportzaak een gesprek op dat de cap toch echt verplicht gaat worden vanaf januari 2005...

..

Ja zo staat het ook in de Paard en Sport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:33

Ragne schreef:

Patey heeft er al eentje gemaakt. www.pateyhats.com

Toen ik in Aken in hun stand stond heb ik een bestelling aangenomen voor een Duitser die een 'crash-bowler' heeft gekocht (Het was idd een bolhoed) Een bolhoed met een harde schaal en een 3-punts kinsluiting. Het was een man van in de 50 die jachten reed.

We hebben er toen over nagedacht en in theorie zou je het met een cilinderhoed ook wel kunnen doen. Maar wie wil daar nou in hemelsnaam een kinband onder hebben. Verward