VValar schreef:Dus je mag in de B t/m M2 niet meer met hoedje rijden? Belachelijk!
Ik vind het een goed initiatief dat ze een veiligheids helm verplichten, die oudere caps stelden ook weinig meer voor. Met dat betreft ben ik het met ze eens! Maar ik ben ook van mening dat je zelf mag beslissen wanneer je met de veiligheids helm rijdt, of met een hoedje.
Vroegah was het per vereniging verschillend....Ik zat bijvoorbeeld bij de NBVR waar je al vanaf de B met een hoedje mocht rijden. Bij andere verenigingen zoals de KNF mocht je pas vanaf de Z met hoedje rijden. Goed ieder zijn ding. Maar ik vind het belachelijk dat het nu verboden wordt (als dat dan zo is) om in de B t/m M2 met hoedje te rijden. Waarom denk je dat die dingen zo duur zijn? Het is echt niet gewoon maar een 'hoedje', er zit ook een berschermende laag in. Ja een veiligheids helm is natuurlijk nóg veiliger, maar dat is de keuze die je als ruiter dan maakt lijkt me. Ik ben het er daarom niet mee eens als ze het starten met hoedje in de B t/m M2 gaan verbieden. Daar komt dan nog bij dat ik een hoedje veel mooier vind staan dan een cap of veiligheids helm. Maar dat is persoonlijk (maar ik denk dat veel andere mensen het met mij eens zijn).
Kortom: veiligheids helm= toppie. Maar ik vind het niet fijn dat ze mij gaan vertellen wanneer ik met een hoedje op mag starten!
Ik ben het hier helemaal mee eens............................
Dat bepaal ik zelf wel