De spaanse schimmel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:35

Kan je het niet even online zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:36

lies schreef:
Volgens mij zei hij dat ook niet over de appuyementen.
Hij zei dat het dier veel meer stelling en buiging moest laten zien, maar wel mooi schaarde.

Het bewijs staat op band hoor Haha!
Ed was positief over het appuyement van Invasor. Persoonlijk vond ik het appuement te weinig uitdrukking hebben.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:38

Hmm, zei hij dat niet? Ik dacht altijd een fotografisch geheugen te hebben Huilen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:44

* zucht *

wat is DAT een mooi paard zeg!! *LOL*

maar weet er ook iemand hoe die andere spaans paard heet..?
(een ERG mooie bruine.. ik meen een Lusitano..)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:47

Guizo.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:16

Ashleytjee schreef:
* zucht *

wat is DAT een mooi paard zeg!! *LOL*

maar weet er ook iemand hoe die andere spaans paard heet..?
(een ERG mooie bruine.. ik meen een Lusitano..)

Ja die is ook mooi jammer van de foutjes vandaag!!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:28

hoera schreef:
Ja die is ook mooi jammer van de foutjes vandaag!!

ja precies..

maar stond toch nog 3e..!! OK dan!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:32

trouwens...... het was toch een vrouw die erop reedt.........

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:39

Ashleytjee schreef:
trouwens...... het was toch een vrouw die erop reedt.........

je het het nu over Beatriz ferrer-salat (zij staat 3e), maar die rijdt niet op Guizo, J.A. Jiminez rijdt op Guizo Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:00

Dat paard van Ferrer Salat is echter geen Iberiër hoor Knipoog
Wel een mooi dier!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:02

horseyfries schreef:
Dat het vandaag een heel stuk minder was, hebben we allemaal gezien. Maar in de Grand Prix had hij niet deze communicatiestoornissen en dan blijft dus het feit over wat Edward zei: super passage piaffe, foutloze proef en je scoort hoog!
Dank u Edward Knipoog

Edward gaf idd heel erg terechte commentaar bij deze combi. En ze kregen ook terechte punten imo.
Jammer dat sommige mensen alleen het slechte horen... Bord voor de kop heet dat zeker in Nederland?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:03

lies schreef:
Volgens mij zei hij dat ook niet over de appuyementen.
Hij zei dat het dier veel meer stelling en buiging moest laten zien, maar wel mooi schaarde.

Zei hij wèl over de appuyementen, die vVan Guizo vond hij niet goed. Ik ook niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:04

Ja, je hebt gelijk. Ik zei al dat ik dácht dat ik een fotografisch geheugen had Haha!
Het was idd Guizo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:12

Sja, het is natuurlijk vrij logisch dat je met een foutloze proef hoog scoort? Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Soto heeft geen foutloze proef gereden, het begon nog redelijk maar het ging echt snel bergafwaarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:37

Hierbij wat foto's van Soto tijdens de GPS van vanmorgen.

Stelling en/of buiging?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Stap is niet echt zijn sterkste punt en hier is goed te zien waarom niet:
Afbeelding

Galopappuyementje
Afbeelding

Pirouette
Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:48

Ik kan stelling nog buiging hierin ontdekken. Het was ook gewoon een bar slecht proef !

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:09

Beatriz ferrer-salat

die bedoelde ik ja..*LOL*

zijn er foto's van haar paard..? ( Kwijl )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:12

VValar schreef:
Ik kan stelling nog buiging hierin ontdekken. Het was ook gewoon een bar slecht proef !

Bar slecht? Daar kun je op dit niveau niet meer van spreken!
Maar het paard en zijn bewegingen spreken mij persoonlijk niet aan en dat maakt het moeilijk om objectief naar het uitgevoerde te kijken. En vandaag ging er heel veel mis, maar eerder heeft hij toch een nette proef laten zien. En de pi's en pa's zijn gewoon goed en die tellen wel dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:15

Waarom wordt een piaffe eigenlijk als goed beoordeeld wanneer een paard er 1,5 a 2 paardlengtes nodig heeft voor het benodigde aantal passen?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:17

Jippie schreef:
Bar slecht? Daar kun je op dit niveau niet meer van spreken!
Maar het paard en zijn bewegingen spreken mij persoonlijk niet aan en dat maakt het moeilijk om objectief naar het uitgevoerde te kijken. En vandaag ging er heel veel mis, maar eerder heeft hij toch een nette proef laten zien. En de pi's en pa's zijn gewoon goed en die tellen wel dubbel.

Nou als je op dit niveau rijdt, kan je daar ook naar beoordelen. En wat hij vandaag heeft laten zien was wel bar slecht naar mijn mening. Zeker in verhouding met de andere combinaties die ik voorbij heb zien komen. Als je nou gewoon objectief bent, dan zie je toch dat het hele beeld gewoon niet goed was? Bij bijna elke oefeningen zaten er wel storingen, zeker in de tweede helft van de proef. Volgens mij was Soto zelf ook niet echt bij de les. Tussendoor nog even snel zijn hoedje goed op zijn hoofd zetten (beetje slordig) en even naar het scorebord gluren. Tja, dat vind ik (en zéker op dit niveau) erg slordig en ongeconcentreerd. En ik heb overal nog steeds niet veel buiging en stelling in die proef van hem gezien.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:14

Lovely schreef:
Waarom wordt een piaffe eigenlijk als goed beoordeeld wanneer een paard er 1,5 a 2 paardlengtes nodig heeft voor het benodigde aantal passen?

Ed zei toen geloof ik: goed maar misschien een beetje voorwaarts Haha!

En Vvalar, ik geef toe dat het een slordige proef was, vanaf dat eerste foutje, maar je kan net zeggen dat er geen goede momenten tussenzaten. Hij ging in de 2de helft gewoon echt de mist in.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:48

Wat een geneuzel,
snappen de Pro-Pre's dan niet dat het de minder positieve mensen niet te doen is om het feit dat het Barokke dieren zijn?
Het kan mij echt niets schelen wat voor dieren er naast Anky nog meer op het erepodium komen te staan, zolang ze maar een goede proef laten zien. Van mij part doet over 4 jaar Bent met een Pipi Langkous paard een gooi naar de titel.
Ik erger mij dood aan de PP's die de slechte dingen niet eens willen zien en dan notabene reageren met uitspraken als: "Mij kan het niet schelen, ik ben blij dat hij zo hoog staat" Rolleyes
Het gaat er helemaal niet om dat een Barok paard kostte wat kost zo hoog mogelijk moet eindigen, de beste moet gewoon winnen.

De proef van Invasor heb ik helaas weer gemist, die van Guizo was echt heel erg slecht, ik vond het de slechtste proef die ik van gister gezien heb.
Ik vond er ook geen enkel goed moment in zitten, het dier heeft zijn kruis de hele proef hoog gehouden, het enige wat hij deed was hakken trekken. Verder vond ik passage ook erg slecht. Die beentjes gingen wel van de grond, maar het beest had geen greintje afdruk of schwung.
De hele proef draait om het verruimen en verzamelen en ik heb hem geen enkele verruiming zien lopen. Zowel in stap, draf als in de galop niet. Die beentjes malensteeds maar sneller als een oude koffiemolen onder dat korte lijfje, maar zijn passen blijven even groot als in de verzamelde gang.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:30

Ik vond Guizo nog aansprekender dan de schimmel vandaag.
De bruine is nog wat eleganter en losser door het lijf.

Ik vind dat de de ruiter echt een lelijke zit heeft en dat leidt verschrikkelijk af. (zelfs mijn man Haha! die geen verstand van paarden heeft zei letterlijk: "wat zit de vent er besodemieterd op")
Daarnaast was hij weinig geconcentreerd, daar hij onder de proef rustig even het scorebord ging bestuderen Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:48

essie79 schreef:
zelfs mijn man Haha!

Nagelbijten / Gniffelen
Wat staat dat gek *LOL*

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:03

Sjuimpje schreef:
:=
Wat staat dat gek *LOL*

ja he? kan er ook nog niet helemaal aan wennen.
Had al weer "vrie" getypt. Ik vind mezelf nog veel te jong voor een man Clown