pavo cup selectie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:35

Ja maar hij heeft met meerder paarden gestart en ik zag pas later dat ze bij de 5jr heeft gestart.!!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:30

Schwung schreef:
Waarom ga je dan naar de Pavo Cup??

Valt veel voor te zeggen hoor. Een leuke ervaring als je niet teveel verwacht, en heb je dat ook weer eens meegemaakt.

Wat ik wèl erg vind is dat mensen dan gaan zeggen van "ze vonden hem niet mooi" en "ja, maar..."

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 16:40

Missouri schreef:
Valt veel voor te zeggen hoor. Een leuke ervaring als je niet teveel verwacht, en heb je dat ook weer eens meegemaakt.

Wat ik wèl erg vind is dat mensen dan gaan zeggen van "ze vonden hem niet mooi" en "ja, maar..."

doel je op mij Scheve mond ?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:52

Volgens mij niet hoor, lijkt mij tenminste van niet Ach gut

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 16:55

frunnik schreef:
Volgens mij niet hoor, lijkt mij tenminste van niet Ach gut

I hope so Scheve mond Maar ik was gewoon heel blij met mijn resultaar hoor, maar vond het gewoon jammer dat ze die 2 punten hadden veranderd Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:56

rockey schreef:
I hope so Scheve mond Maar ik was gewoon heel blij met mijn resultaar hoor, maar vond het gewoon jammer dat ze die 2 punten hadden veranderd Knipoog

Kan ik me heel goed voorstellen, maar als ze nou volgend jaar wel is ingeschreven bij het KWPN hebben ze geen reden meer om die 2 punten er af te trekken OK dan!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 16:59

frunnik schreef:
Kan ik me heel goed voorstellen, maar als ze nou volgend jaar wel is ingeschreven bij het KWPN hebben ze geen reden meer om die 2 punten er af te trekken OK dan!

ja of het moet gewoon een communicatie fout zijn geweest, maar lijkt me niet, want het waren de eerste 2 punten, maarja ik ben nog steeds trots op mijn merrie, ze is er niet minder door geworden voor mij Knipoog En volgend jaar gaan we gewoon vlammen Knipoog

De gene die nog moeten rijden allen veel succes ! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:01

Rockey, de kans is natuurlijk heel groot dat het een communicatiefout is. De schrijfster die de jury niet goed verstond of iets dergelijks. Gezien de jury die er stond geloof ik er absoluut niet in dat ze de merrie 2 punten lager hebben gegeven omdat ze geen Kwpner is.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:03

Pipo schreef:
Rockey, de kans is natuurlijk heel groot dat het een communicatiefout is. De schrijfster die de jury niet goed verstond of iets dergelijks. Gezien de jury die er stond geloof ik er absoluut niet in dat ze de merrie 2 punten lager hebben gegeven omdat ze geen Kwpner is.

De kans bestaat ook dat het een communicatie fout is geweest, maar mij lijkt het wel gek dat ze het dan 2 keer verkeerd verstaan Knipoog Maar zoals ik al zei ik ben blij met mijn punten, en weet wat mijn merrie in haar heeft, en blijkbaar vonden ze haar dan net niet goed zat als 4 jarige Lachen

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:07

rockey schreef:
doel je op mij Scheve mond ?

Hahaha, nee hoor, sorry als het zo overkwam! Haha!

Ik bedoelde in het algemeen. Op wedstrijden hoor je ook al zoveel slechte ruiters die hun paard totaal niet voor elkaar hebben en dan 130 punten rijden... om vervolgens de jury de schuld te geven Boos!

Of mensen die denken dat hun paard met gemak de Olympische spelen kan winnen, terwijl het maar een middelmaatje (of nog erger) is. Dat bedoelde ik Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:12

Missouri schreef:

Ik bedoelde in het algemeen. Op wedstrijden hoor je ook al zoveel slechte ruiters die hun paard totaal niet voor elkaar hebben en dan 130 punten rijden... om vervolgens de jury de schuld te geven Boos!

Of mensen die denken dat hun paard met gemak de Olympische spelen kan winnen, terwijl het maar een middelmaatje (of nog erger) is. Dat bedoelde ik Knipoog

ik snap je precies Knipoog dit weekend nog met een jury gepraat, die een keer tijdens een wedstrijd iemand moest jureren, en die amazone zat elke keer dat paard hele tijd in zijn bek te trekken, later bij een ander paard weer, toen had die jury op haar protecol gezet dat ze dat maar thuis moet doen en niet hier, want volgende keer zou haar niet eens meer laten starten, later had er een keer een stuk in de P&S gestaan, over dat juryleden denken dat ze alles kunnen maken enzo, had ze gekopieerd en naar hem gestuurd Haha! tja van die mensen heb je ook Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:13

Missouri schreef:

O maar dat was ik even vergeten te vertellen, mijn paardje gaat echt wel naar de Olympische spelen, of het moet aan de jury's liggen Clown Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:13

met andere woorden, ben het helemaal met je eens missouri

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:21

frunnik schreef:
O maar dat was ik even vergeten te vertellen, mijn paardje gaat echt wel naar de Olympische spelen, of het moet aan de jury's liggen Clown Knipoog

De mijne loopt thuis op GP nivo als niemand kijkt, maar doet ie nooit als er iemand wel kijkt, en hij doet het alleen thuis Knipoog Haha! Haha! Schijnheilig

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:23

Haha! Haha! Mijn moeder zei: "O, maar schat, dat kun je toch makkelijk winnen met die van jou? Ze was niet voor niets kampioen op de keuring!"

Ja ma, zo werkt dat niet helemaal geloof ik Haha! Kusje (wat een schat is het toch, die moeder van me Knipoog ).

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:45

Ach dromen mag, ja toch!! Word ik altijd een stuk vrolijker van.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:58

Schwung schreef:
Waarom ga je dan naar de Pavo Cup??

Ik deed gewoon mee voor de lol. Ik wilde wel eens weten hoe het zou gaan.
Had ook niet verwacht dat er zoveel proffesionele ruiters op af zouden komen, dus toen ik daar al die dure paarden zag, d8 ik bij mijzelf dat ik al blij zou zijn met 45.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:00

rockey schreef:
Ja maarja nu weet je wel hoe het in elkaar zit, en doe je volgend jaar toch gewoon weer mee Lachen

Zat dit jaar al bij de 5-jarige en tsja vond het gewoon een keertje leuk.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:02

MsMarit schreef:
Heej QuijoSavan
Weet je toevallig nog met welk paard Laurens starte bij jou in de groep.. Hij heeft namelijk ook het paard gereden van iemand bij mij op stal.. Een Jazz x Rubinstein..

Moet je even op www.kwpn.nl kijken --> paardendagen --> pavo cup en dan de deelnemers lijst.

Hij reed met 4 paarden ofzo! Bij de 4-jarige was hij wel door.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:25

Rockey,
Misschien (omdat het de eerste punten waren) hadden ze de punten van een andere combinatie bij jou in de ring opgeschreven.
Kon je zien wat voor punten er eerst stonden??

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 08:26

Nistria schreef:
Rockey,
Misschien (omdat het de eerste punten waren) hadden ze de punten van een andere combinatie bij jou in de ring opgeschreven.
Kon je zien wat voor punten er eerst stonden??

ja eerst stond er 2 keer 13 punten, maar beide paarden die ook in mijn ring liepen, hadden allebei voor die eerste 2 onderdelen 11 punten....

Maarja het is gebeurd, en misschien was het ook echt een communicatie fout, maarja 66 punten vond ik ook niet slecht voor een 4 jarige hoor Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:35

QuijoSavan schreef:
Had ook niet verwacht dat er zoveel proffesionele ruiters op af zouden komen, dus toen ik daar al die dure paarden zag, d8 ik bij mijzelf dat ik al blij zou zijn met 45.

Haha! Haha! Haha!

Da's echt geweldig... zo naief! Ach gut

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:23

Missouri schreef:
:D Haha! Haha!

Da's echt geweldig... zo naief! Ach gut

Bloos

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:52

Geeft niet hoor. Ik vind het wel lief Knipoog

De Pavo wordt gezien als een zeer prestigieuze wedstrijd (nou ja, de finale dan Schijnheilig ) en is inderdaad zoal Pipo al zei, bedoeld om de absolute toppaarden van de toekomst te 'ontdekken'.

Voor mij is een topper een paard wat makkelijk vooraan zal kunnen eindigen op een 'normale' Z-wedstrijd. Een paard wat lief is, mooi is (met een mooi hoofd Schijnheilig ) en redelijk braaf, dat wil zeggen dat hij best af en toe flauw of jolig mag doen, maar het werk wat je van hem vraagt wel aanpakt. Een paard met humor en wat een leuk sprongetje kan maken, en waar je lekker mee naar buiten kunt zonder te verongelukken. (ahum Haha! )

Kortom een paard waar ik elke dag met plezier op stap, en waar ik met plezier mee omga en naar kijk.
Mijn ambities reiken niet verder dan dat. Ik heb dan ook geen rete-dure dressuurknol (nou ja, prijzig was ze wel... Bloos ) maar gewoon een paard waar ik zelf op slag verliefd op was.
Een superleuk gebruikspaard, mooi, lief (wel een echte merrie... Knipoog ), als je ermee om weet te gaan fijn te rijden, maar geen Olympisch toekomstdier. Mijn topper, maar niet de topper die ze zoeken op de Pavo.

Prachtig was wel twee jaar geleden, een meisje waarvan de ouders bijna een ton hadden neergeteld voor een minder dan middelmatig paard. Ze wilde niet geloven dat ze opgelicht was, en huilde tranen met tuiten toen ze net boven de 50 punten kwam Haha! Haha!
Ze had verwacht er even 85 te rijden, want ze had het duurste paard van het veld... Schijnheilig Haha!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:24

Zo zie je maar weer eens dat met al het geld van de wereld echt niet per definitie het beste van het beste gekocht word. (kan dan wel een goed paard zijn, maar dan moet je ook wel kunnen rijden) Vaak is het ook zo dat aan zo'n "super" PAVOpaard enige jaren van uitgekiend fokken vooraf gaat en dan nog... Ook maakt het volgens mij ook echt wel iets uit WIE die paarden uitbrengt op de PAVO, want een goede ruiter/amazone doet is dat geval natuurlijk ook HEEL VEEL. OK dan!