Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:25

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten.

Jammer als het minder gaat Silly. Hopelijk volgende keer weer beter.

Qua vooruit trainen, ik zou dat wel willen maar merk dat ik toch ook wel echt een doel nodig heb om voor te trainen en dus ook regelmatig wil starten. Overgaan naar een nieuwe klasse wel liever pas als het lukt om constant 195+ te rijden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:37

Miriam91 schreef:
Gefeliciteerd Christel, mooie punten!
Succes MWM!

Ik heb vandaag heerlijk gereden. 197 en 201,5 punten en 2x een eerste prijs :D Op een voor ons nieuwe locatie maar weer zo braaf. Het was wel flink koud zeg! :brr:

Zo, dat zijn nog eens goede punten.
Fijn zeg!

Ja hoor, hij kan het echt wel, hij is alleen heel dwars momenteel een erg wisselvallig.
Ach, het is voor de lol haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:42

Miriam, gefeliciteerd!
Annash fijn dat het goed ging!

Seven, omdat ik het qua gezondheid niet aankan om op dezelfde dag te wassen, vlechten en dan ook nog alle spullen in te pakken en wedstrijd te rijden. Wassen en vlechten is al genoeg om daarna een paar uur plat te moeten :=

We waren weer zeiknat geregend met opzadelen, paard zowat onderuit op de klep met uitladen en stijf met losrijden en kreeg ik niet helemaal opgelost. Dan wordt ze narrig. Waren dus absoluut geen fijn gereden proeven, de 1e proef hele grote fouten. 2e proef geen hele grote maar wel slordig.

Enige positieve was dat de rest blijkbaar nog slechter gereden had, 3e met 183,5 en 2e met 187. Daardoor staan we niet heel slecht voor de finale. En dus Z1 startgerechtigd in 3 wedstrijden.

Alleen hopelijk de laatste wedstrijd wel een keer fijne proeven want dit was niet leuk. Dan rijd ik liever fijn zonder prijzen en punten :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:18

Heftig ik wist niet dat je zoveel erger was geworden
Begrijpelijk dat je het dan verdeeld

Jammer dat je gevoel niet past bij de punten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:27

Ja, het is niet zo best meer op het moment. := Eigenlijk zijn wedstrijden dus ook niet handig, want nu moet ik een aantal dagen in bed liggen. Ook extra omdat rolstoel niet in de auto past samen met alle spullen. (En mensen nogal kunnen zeuren dat de paarden het eng vinden haha) Maarja, ik lig liever paar dagen plat na iets wat ik leuk vind dan dat ik dat op moet geven en alsnog niet 'normaal' mee kan draaien in de maatschappij.
Heb natuurlijk al aantal jaar niet gereden en was niet dat ik toen wel alles kon.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:50

Nee inderdaad, maar alsnog fijn dat het lukt om nog van je vossie te genieten ondanks dan maar een dag of wat plat moeten

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:21

Gefeliciteerd Miriam91, hele nette punten!

Onwijs balen MyWishMax. Alsnog niet hele verkeerde punten, maar in combinatie met het gevoel niet heel fijn natuurlijk. Hopelijk volgende keer weer beter!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:32

Wat zonde MyWishMax! Heb je een trailer met zadelkamer om meer ruimte in je auto over te houden? Ik zou trouwens gewoon een rolstoel meenemen hoor. Als het jou goed helpt dan wennen paarden er maar aan. Niet gaan rondsjeesen misschien :') maar als je rustig rond rijdt hoeft niet de volledige losrijbak over de zeik te gaan lijkt me

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:45

Ik heb een zadelkamer idd, maar een te breed zadel, die past er niet in. :') En met dit weer hebben we ook nog dekens die mee gaan die niet allemaal daarin passen, krukje wat ook in de auto moet. :+ En natuurlijk mijn eigen spullen die wel in de auto zitten om niet vies of gekreukeld te worden.
Het zou misschien wel passen, maar dan moet ik geen extra hulp meenemen en heel goed passen en meten, rolstoel uit elkaar halen en daar weer in elkaar enzo. S zomers met grote wedstrijden doen we dat nog wel als je langer moet wachten of verder lopen zoals kampioenschappen (hoewel de meeste wedstrijdlocaties niet rolstoelproof zijn)

Meestal zijn het de ruiters of degene die bij hen horen die zich er heel druk om maken, niet eens zo zeer de paarden. :') Maar ik vind het al ellendig genoeg om erin te zitten, laat staan als mensen dan tegen je gaan lopen zeiken.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:52

Even een hele andere vraag ik heb een oude pony en volgens zeggen heeft ze vroeger in de sport gelopen maar was benieuwd wat en welk niveau hebben jullie enig idee hoe ik wT kan vinden? Via de knhs paardenzoeker kan ik haar wel vinden maar verder niks( ze is ook oud 19-4-1995) iemand een idee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:02

snorkel1986 schreef:
Even een hele andere vraag ik heb een oude pony en volgens zeggen heeft ze vroeger in de sport gelopen maar was benieuwd wat en welk niveau hebben jullie enig idee hoe ik wT kan vinden? Via de knhs paardenzoeker kan ik haar wel vinden maar verder niks( ze is ook oud 19-4-1995) iemand een idee

Als er geen klassering staat zijn er geen klasseringen bekend bij de knhs. Mijn pony uit 1982 staat er in met mijn klassering. De oudere klasseringen niet, want toen was het nog geen knhs geloof ik, maar andere overkoepelende organisatie. Daar heeft de knhs geen gegevens van.
Ook paard van 1993 staat erin met mijn klasseringen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:06

snorkel1986 schreef:

Standen opvragen bij de KNHS, kost je 5 euro en dan krijg je de gehele geschiedenis.

Sowieso een tip mocht je ooit een geklasseerd paard/pony op het oog hebben om te kopen. Zo weet je meteen hoeveel een dier gestart is en wat de resultaten waren.

Zult niet de eerste zijn die een Z2 dressuurpony koopt die achteraf maar 1x een ring gezien heeft.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:08

@snorkel, ik weet niet of resultaten op een gegeven moment verdwijnen, maar als ze in Nederland de wedstrijden heeft gelopen zou het volgens mij zcihtbaar moeten zijn.

@mwm, ik vind het super knap van je als ik zo lees hoe erg je last van je lichaam hebt maar wel elke keer zulke punten rijdt! Ben het met je eens leiver niet eerste maar wel fijn gevoel, dat dat beter is maar als het niet lekker gaat en je rijdt alsnog 2 winstpunten alleen maar respect!

@miriam gefeliciteerd!!

Zaterdag heb ik 2 proeven gestart, gingen allebei beste tot nu toe maar nog paar slordige foutjes en ik vind in de proeven schouderbinnenwaarts/keertwendingen altijd lastig. Als ik in m'n eentje normaal rij geen probleem maar in de proef ga ik toch anders doen blijkbaar.
Wel een 7 nu voor een keertwending, dus daar was ik super blij mee! 1e proef vond ie alleen uit het niets de bankrand eng met middenstap, dus was toen al blij dat we weer op de hoefslag kwamen :+
Daarna moet je dezelfde kant op halsstrekkend in draf maar de kabouter zat er nog. Dat was dus 177.5 en in de 2e proef 183, daarmee nog derde geworden :+
stond zelfs met de 1e proef heel lang 2e tot de laatste 2 toen werd ik 4e. Had bijna iedereen gezien want moest als eerste en vond het niveau ook niet echt m2 waardig en een man die iemand verkeerd gelezen had en in de kantine heel blij binnenkwam dat ie verkeerd had gelezen en daardoor de pechprijs verdiende >;)

Zondag ook gestart, selectie maar ik werd beetje koortserig wakker dus kreeg m niet aan het been en kon niks goed afwerken dus dat was 175, woensdag en zaterdag nu weer. Moet even weer kilometers maken _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:02

Wat een boef is het toch SIlly!

Gefeliciteerd met dit mooie debuut Christel!!

Gefeliciteerd Noukie! Proeven rijden is ook een vak apart vind ik!

Jij ook gefeliciteerd Miriam!! Nette punten!

Balen van alles wat tegenzat MWM! Gefeliciteerd met de punten! Op paradressuurwedstrijden kijken de paarden ook niet op van een rolstoel! Zolang het er geen is die enorm veel lawaai maakt moet de rest niet zeuren, vind ik!

Gefeliciteerd met de 7 voor de keertwending Enzo!! Balen van de griep! Inmiddels weer fit??

Vooruit trainen doe ik hier wel. Maar ik vooral omdat mijn paard alles kan en ik zo veel mogelijk van hem wil leren. Heb zaterdag mijn L1 debuut maar in trainingen nemen we appuyementen, keertwendingen, schouderbinnen en achterwaarts echt al wel mee. Wordt hij ook veel fijner van en lekker soepel.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:13

Heel tof Enzo_Ollie, een 7 voor je keertwending! Balen van het bakspook en de zondag, hopelijk voel je je intussen alweer fitter!

Ik train inderdaad ook vooruit. Vind dat toch wel belangrijk. Achterwaarts nu mee bezig, dat nam ik al best een hele poos mee maar telkens bleven het maar van die kleine babypasjes, daar lijkt nu toch een kwartje gevallen te zijn! Dus nu gaan we dat nog verder uitwerken. Daarnaast ben ik ook al bezig met schouderbinnenwaarts (wat al best heel goed gaat) en travers (begin is er!). Stap-galop gaat ook best oké, galop stap is nog lastig, dat mag nog beter. Keertwendingen wil ik over niet al te lange tijd ook mee gaan nemen, maar lijkt me best pittig.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:00

Wat zijn mensen toch moeilijk. Alsof je voor je lol in die rolstoel gaar zitten.
Paarden maken er vast geen drama van.

Je wp zijn maar binnen MWM

Gefeliciteerd met je prijs Enzo Ollie . Jammer van de bakkabouters.

Dat gevoel dat t goed was is voor mij ook belangrijker als een lintje oid. Moet zeggen dat ik t met mijn merrie eigenlijk altijd eens ben met de jury en amper rare dingen tegen kom.
En tot mijn grote verbazing scoren we best leuk meestal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:42

Ik rijd geen parawedstrijden, flubberboot. Gewoon normale. Ben volgens mij ook niet slecht genoeg en zou daarnaast sowieso regulier willen starten. En daar zijn er altijd ruiters die het wel vervelend vinden, dezelfde waarvan je sowieso amper mag bewegen :')

Getup, ik kom met deze merrie vaak tegen dat de jury het een stuk beter vind als ikzelf :+ Eigenlijk nooit rare dingen idd.

Gefeliciteerd Enzo_Ollie! En nu idd weer ritme en regelmaat pakken maar geen slecht begin zi!

Het moeilijkste met al die oefeningen is vooral de graad van oprichting en balans die je erin hoort te hebben. Meenemen is nooit verkeerd, maar voor een galop stap overgang moeten ze verzamelen en die kracht moeten ze toch al hebben. Dat maakt het vooruit werken soms lastig, vooral de lagere klasses. Als de balans en aanleuning bijvoorbeeld nog wel B/L niveau is moet je eigenlijk die kracht eerst opbouwen voordat de oefeningen ook echt op niveau zijn. Terwijl ze tegelijk ook fijn zijn en bedoeld zijn om los te maken enzovoorts, maar uiteindelijk hoort die oprichting en verzameling er wel bij om ze proefgericht onder de knie te krijgen. En laat die kracht nu het langste duren :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-01-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:46

Oh ik zou echt totaal geen moeite hebben met iemand in een rolstoel op wedstrijd terrein. Waarom zouden die daar niet zijn?

Hier is het gevoel ook altijd belangrijker dan een lintje of de daadwerkelijke punten. Ik heb echt zo extreem veel stress gehad tijdens wedstrijden, dat het echt niet leuk was om op pad te gaan.
Het enige wat ik nu wil is met plezier rondrijden, niet proberen te veranderen in mijn rijden, en er gewoon een gezellig uitje van te maken.
Kan mij het schelen als alles tot maximaal 190 punten is.

Die tijden zijn wel anders geweest, dan was ik chagrijnig met 182 punten. _O-

MyWishMax schreef:
Ik rijd geen parawedstrijden, flubberboot. Gewoon normale. Ben volgens mij ook niet slecht genoeg en zou daarnaast sowieso regulier willen starten. En daar zijn er altijd ruiters die het wel vervelend vinden, dezelfde waarvan je sowieso amper mag bewegen :')

Getup, ik kom met deze merrie vaak tegen dat de jury het een stuk beter vind als ikzelf :+ Eigenlijk nooit rare dingen idd.

Gefeliciteerd Enzo_Ollie! En nu idd weer ritme en regelmaat pakken maar geen slecht begin zi!

Oh ja die ruiters vind ik zo vreselijk. Zo ging Gibbie ooit eens "springend" (volgens die ruiter) over van die lichte vlakken op de bodem. Het was niet springen, wel een vergrote galopsprong. Alsof je alleen maar over een slootje 1 meter gaat zeg maar. Ik vond het wel humor. andere ruiter heeft me echt staan afsnauwen. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:48

Precies zulke dingen ja :') De mijne wil soms de 1e keer aangaloperen wel eens een sprongetje maken, ik vind dat grappig haha.
Of even kijken bij de losrijdbaan en dan dat een paard schrikt omdat je binnen loopt. Ja, sorry maar je mag er gewoon lopen? Hoef je niet boos om te worden. Gelukkig is het grootste deel niet zo, maar het blijft toch wel een drempel voor mij dan.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:41

Ik vind vaak wel in vergelijking met springen een dressuurwedstrijd super stil. Geen muziek oid, dus elke deur die dan dicht gaat ook al is het zachtjes klinkt keihard in zo'n stille ruimte. Daar schrik ik vaak harder van dan m'n paard :')

Maar dat brengt je wel uit je ritme, bij een springwedstrijd zijn er veel meer geluiden waardoor diezelfde deur geen eens te horen is (tenminste, dat is mijn ervaring)

Een rolstoel heb ik idd ook geen moeite mee, snap dat er paarden naar kunnen kijken maar (bij mij iig) zodra diegene in de rolstoel wat zegt dan is er niks meer aan de hand en de meeste mensen op wedstrijd in een rolstoel weten ook wel hoe paarden in elkaar zitten. Heb wel moeite met de opa's en oma's in scootmobiel die komen kijken en nergens rekening mee houden (maar daarmee heb ik ook moeite in de supermarkt :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:12

:') die opa's en oma's _O-
Die stilte maakt alles erger, ja. Of mensen die zowat sluipen, dat is voor een prooidier helemaal verdacht. Maar ja, als je normaal loopt dan krijg je soms alsnog op je kop zoals ik dus. Bij die losrijdbaan hoefde ik geen deur open te doen, die stond open en er was een stuk waar je als toeschouwer kon staan buiten de bak. Dus gewoon door deuropening lopen aan de zijkant van de bak.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:08

Zo de Mywish, ik zou gewoon die rolstoel meebrengen.
Bij ons zit de ringmeester in een rolstoel en de paarden geven er niet om.

Wedstrijden gingen misschien niet goed, maar kreeg wel een leuke foto toegestuurd.

Krijg er nog meer, maar zal jullie niet plat spammen haha

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:10

Mooie foto Silly!

Weet iemand hoe het zit met een wedstrijd annuleren en je geld terug krijgen? Ik heb vrijdag wedstrijd, maar ze voorspellen voor heel de week sneeuw dus dat zie ik niet zitten met de trailer. Hier in Brabant/Limburg schijnt het meeste te gaan vallen |( Kan ik nog inschrijfgeld terug krijgen omdat het >24 uur van te voren is? Of is het beter om af te wachten of zij eventueel de wedstrijd aflasten?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:13

Gave foto Silly!! Ik weet nog dat hij geboren werd! Hij is uitgegroeid tot een mega gaaf paard!

Miriam ik zou even wachten, als ze zelf annuleren krijg je vaak geld terug. Niet te lang achten ofc. Ik heb zelf zaterdag wedstrijd en twijfel ook hoe en wat.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:17

Na sluitingsdatum ben je startgeld verschuldigd in principe. Dan is het dus echt afwachten wat de vereniging doet en kan het zijn dat je startgeld terugkrijgt, ook als het doorgaat, maar dan uit coulance.

Ik moet vrijdag en dat is grotendeels buiten losrijden en tien minuten in de baan. Hoop vooral voor de organisatie dat de sneeuw gaat meevallen, naast het losrijden is het ook een aardige klus om een parkeerterrein veilig sneeuwvrij te krijgen.

Rolstoel moet toch gewoon kunnen. Komen ook wel eens buggy of kinderwagens mee.... zolang je een beetje rekening houdt met elkaar.
Jammer dat het niet helemaal wilde MWM!

En Enzo, die 7 voor je keertwending vind ik knap hoor! Iig gefeliciteerd met je punt
Laatst bijgewerkt door Noukie op 15-01-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt