Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cocktailtime schreef:Nou wij zijn op ons L2 debuut echt af gegaan.
Moest gewoon huilen van de spanning, kreeg m niet eens rond in de bak… 152.5 en 154

Beide proeven op een traag, kijkend paard gereden en ook nog te terughoudend van mijn kant, daardoor maar teleurstellende 2x 182,5.

Manlief had wel weer wedstrijd. di in Tolbert, 2 e prijs in het L, en Balkje in hun M debuut, en vandaag in Heeten een 3 e plaats in het L.

daar wordt Henkie weer enorm traag van, binnenvetter die hij is, en ik ga hem vaak te hard pushen waardoor het geheel slordig en gehaast wordt, beetje valse impuls erin proberen te rijden terwijl het gewoon niet van harte gaat. Of ik durf juist niet te rijden waardoor het allemaal beetje met handrem erop lijkt. Vandaar even pauze en lekker ongecompliceerd werk voorlopig 

) 
 ivm. Tactfout. 
 waardoor ik naar huis ging met een 166.
 was, nee ben! Zo trots op mijn paard!  

. Het scheelt wel als je achteraf kunt verklaren waar het door komt of zoals Nadiine nog even met de jury hebt kunnen praten zodat je uitleg krijgt. 

. 

en ook nog opgegroeid in de wereld waar dressuur simpelweg niet bestond dus mijn houding laat heel wat te wensen over, het is functioneel en ik blijf over het algemeen aan de juiste kant van het paard maar that's it. Hoeken inrijden en controle in galop lukken hier wel best prima, maar verruimen in stap en draf, nou waarom moeten we verruimen als we gewoon kunnen aangalopperen?  
 Ook zonder verruimen probeert mijn slimme paard in ALLLE overgangen stap - draf er galop van te maken, draven is voor sukkels joh  
 Beide voltes beginnen dan bij X, moet ik ze vanuit X richting respectievelijk E en B rijden (2x volte halve baan, elke exact 10m dan omdat ik ander niet meer bij X uitkom toch) of richting C en A? Is dat achtje van twee voltes aan elkaar horizontaal of verticaal zeg maar?  

)

Fly_high schreef:Thanks dames, het is helemaal duidelijk nu![]()
Het wordt wel een vrij uitdagende oefening voor ons qua vlot wisselen van buiging denk ik, daar blinken we niet zo in uit. Maar wel leuk dat er iets meer te doen is dan in de B

wij werken echt aan ontspanning en rust. 
  Jury kwam zelfs uit hokje om tips te geven ( dan voel je eigenlijk gewoon voor schut staan 
 ) maar gelijk had ze. Dus dat leverde 174 punten op. Tweede proef aanzienlijk beter en 184. 
 Spaansepony schreef:Leuk, mag ik hier mee praten.
@fly, geloof dat wij in zelfde regio starten en zelfs vorige week bij elkaar op de startlijst stonden

MyWishMax schreef:Fly_high schreef:Thanks dames, het is helemaal duidelijk nu![]()
Het wordt wel een vrij uitdagende oefening voor ons qua vlot wisselen van buiging denk ik, daar blinken we niet zo in uit. Maar wel leuk dat er iets meer te doen is dan in de B
Je hebt van de knhs ook een app waar alle proeven in staan. Zowel de protocollen, maar ook video's waar de proeven gereden worden en een jurylid uitlegt waar je op moet letten. Ik kijk die altijd als ik nieuw niveau of proef moet rijden. Is wat makkelijker dan alleen lezen.
Niet het beste weekend voor iedereen dus, jammer maar volgende keer beter!

Op onze nieuwe locatie van vereniging nog niet gestart.                                                         
 Je paard moet toch gereden worden, dus als je dan van te voren even de vlechtjes er in zet maakt dan toch niet uit 

Nieuwe Wetering laatst nog geweest met mijn zusje, verder gaan we eigenlijk overal wel heen binnen een half uur rijden ongeveer (vanaf Ter Aar). 

als het goed is rijden we namelijk volgende maand ons L1 debuut in Lisse.
 als een fatsoenlijke volte mij zoveel moeite en oefenen kost dan wil ik niet eens denken aan hoeveel tijd en werk ik in daadwerkelijk moeilijke oefeningen zou moeten steken  
                                                         Spaansepony schreef:Leuk, mag ik hier mee praten.
@fly, geloof dat wij in zelfde regio starten en zelfs vorige week bij elkaar op de startlijst stonden![]()
Hier dit weekend ook op pad geweest, ik heb een vlotte pony dus op al mijn protocollen staat altijd “te snel, te gehaast”wij werken echt aan ontspanning en rust.
Zaterdagavond eerste proef echt ruk, linker stelling wat is dat, waarom heb je dat nodig?Jury kwam zelfs uit hokje om tips te geven ( dan voel je eigenlijk gewoon voor schut staan
) maar gelijk had ze. Dus dat leverde 174 punten op. Tweede proef aanzienlijk beter en 184.
Zondag herkansing en pony was echt super braaf en heel fijn te rijden. Maar punten wat nergens op sloeg. 180 en 176. Zie ik net de uitslag lijst en hebben er maar 4 combinaties vanaf B tot Z maar 1 winstpuntje. En dan staan er punten tussen van 155 etc. Ik denk dat deze jury maar moet stoppen![]()
Jammer dat er toch heel veel mensen stress hebben op wedstrijd. Eigenlijk maakt het de wedstrijdsport helemaal niet leuk! Haha