Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Askja schreef:EK, jij leest echt alleen wat je wilt lezen. Om zo iedereen hier die jouw volstrekt ongenuanceerde visie niet deelt, uit te kunnen maken voor dierenmishandelaar.
Ik vraag me werkelijk waar af wat je hier nou eigenlijk mee denkt te bereiken. Netjes vind ik het niet, en dat is nog heel zacht uitgedrukt.
Popstra schreef:Mee eens. We zullen eraan moeten wennen dat we vaker met dit soort temperaturen te maken krijgen. Daar moeten we ons leven, en daarmee ook dat van onze dieren, op in gaan richten.Vind zowiezo dat alles maar dan ook alles in het land met zulke temperatuur aangepast zou moeten worden. In zuidelijke landen hebben ze ook niet voor niks ,,siësta,, wij rennen allemaal maar door...
ElviraKelan schreef:Het is me niet geheel duidelijk waar je precies op reageert naar mij toe.Kajo omdat er in mijn artikel al duidelijk genoemd word het fenomeen luchtvochtigheid wat we in NL kennen en dat deze temperaturen voor paarden echt te warm is buiten deze luchtvochtigheid om of je moet je paard een keer onnodig hittestress willen bezorgen. Terwijl hij overdag al hittestress heeft.
Want het is een gegeven dat hittestress ook varianten in ernst kent.
Het is mi gewoon van de zotte om je paard met deze temp koste wat het kost in je eigen belang aan het werk te willen zetten. Dit is een mening net als onderstaande maar niet van de hittestress door temperaturen en luchtvochtigheid dat is een feit.
Een feit waar aan voorbij wordt gegaan door bijna enkel pure egoïstische redenen.
En mij werden gisteren deze woorden in de mond gelegd maar ik benoem het nu wel want dan had het maar niet in mijn mond gelegd moeten worden...
Het is gewoon dierenmishandeling om nu nog te rijden zonder gegronde reden
Shaggy09 schreef:Ik ben ook voorstander van wat maatschappelijke aanpassingen ivm de bloedhete zomers.
Maar ik ben benieuwd of er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen, ik zie ze hier nog geen siësta houden.
Het verbaast me ook iedere keer weer dat er zoveel winkels gewoon 9-18 open zijn met 40 graden.
Maar in Spanje zijn de winkels wel tot 21:00 savonds geopend. Dus dat is dan wel weer een puntje. Meeste zijn van 08:00 tot 14:00 open, dan sluiten ze tot 17:00. Dan van 17:00 - 21:00 weer open.
ElviraKelan schreef:Askja schreef:EK, jij leest echt alleen wat je wilt lezen. Om zo iedereen hier die jouw volstrekt ongenuanceerde visie niet deelt, uit te kunnen maken voor dierenmishandelaar.
Ik vraag me werkelijk waar af wat je hier nou eigenlijk mee denkt te bereiken. Netjes vind ik het niet, en dat is nog heel zacht uitgedrukt.
Jammer maar dat is dan jouw mening.
En wat ik hiermee hoop te bereiken? Dat jullie ogen eens open gaan dat er niets mis mee is om eens je paard vrijaf te gunnen in deze bloedhitte en dat het welzijn van je paard boven de leuke setjes, wedstrijdjes, trainingen daarvoor gaat. Omdat je je paard graag gezond oud wilt laten worden.
Toch wel raar dat je je wel als beest laat uitmaken ...
Maar mijn woorden er weer uit pikt
ElviraKelan schreef:Benoem die dan eens, als je wilt. En geef vervolgens eens aan hoe en waar deze 'doortrainers' (wat een woord) jouw woorden verdraaien. Want je blijft maar doorgaan met je stemmingmakerij. Wees dan ook zo stoer om je beschuldigingen eens heel concreet te maken en te onderbouwen. Ik begrijp dat dit ondrrwerp je na aan het hart gaat (wat op zich voor je pleit hoor) en dan kan de emotie weleens de boventoon gaan voeren.Kajo de laatste post ben ik onrespectvol geweest. Maar deze woorden werden mijzelf in de mond gelegd door een aantal.
De rest ben ik gewoon respectvol geweest.
Mijn mening baseer ik op feiten. Iets wat bij degene die nu lekker aangepast doortrainen blijft ontbreken.
Daarnaast verdraai ik geen woorden. Iets wat de “doortrainers” wel doen.
ElviraKelan schreef:Kajo de laatste post ben ik onrespectvol geweest. Maar deze woorden werden mijzelf in de mond gelegd door een aantal.
De rest ben ik gewoon respectvol geweest.
Mijn mening baseer ik op feiten. Iets wat bij degene die nu lekker aangepast doortrainen blijft ontbreken.
Daarnaast verdraai ik geen woorden. Iets wat de “doortrainers” wel doen.
ElviraKelan schreef:En wat ik hiermee hoop te bereiken? Dat jullie ogen eens open gaan dat er niets mis mee is om eens je paard vrijaf te gunnen in deze bloedhitte en dat het welzijn van je paard boven de leuke setjes, wedstrijdjes, trainingen daarvoor gaat. Omdat je je paard graag gezond oud wilt laten worden.
Toch wel raar dat je je wel als beest laat uitmaken ...
Maar mijn woorden er weer uit pikt
Janine1990 schreef:Ik heb niks tegen op mensen die rustig trainen voor of na de hitte. Doe het zelf niet in verband met eerdere ziekte bij warmte.
Maar ik zie nu dat de marathon tijdens de paarden dagen gewoon doorgaat...
Ik heb amper nog een organisatie gezien die NIET aflast... En zoiets is in mijn ogen toch wel knap zwaarder dan een parcoursje springen of een proefje rijden...
loriene schreef:Janine1990 schreef:Ik heb niks tegen op mensen die rustig trainen voor of na de hitte. Doe het zelf niet in verband met eerdere ziekte bij warmte.
Ik heb amper nog een organisatie gezien die NIET aflast... En zoiets is in mijn ogen toch wel knap zwaarder dan een parcoursje springen of een proefje rijden...
En veel hindernissen ook nog in het dorp zelf!!
Dus ook geen wind.
Menners die hier aan mee gaan doen sporen niet helemaal in mijn ogen!
Janine1990 schreef:Ik heb niks tegen op mensen die rustig trainen voor of na de hitte. Doe het zelf niet in verband met eerdere ziekte bij warmte.
Shaggy09 schreef:Ik ben ook voorstander van wat maatschappelijke aanpassingen ivm de bloedhete zomers.
Maar ik ben benieuwd of er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen, ik zie ze hier nog geen siësta houden.
Het verbaast me ook iedere keer weer dat er zoveel winkels gewoon 9-18 open zijn met 40 graden.
Maar in Spanje zijn de winkels wel tot 21:00 savonds geopend. Dus dat is dan wel weer een puntje. Meeste zijn van 08:00 tot 14:00 open, dan sluiten ze tot 17:00. Dan van 17:00 - 21:00 weer open.