B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:05

paljaslaura schreef:
Voor HC heb je toch nog steeds je startpas en/of lidmaatschap oid nodig? En anders een oefenparcours ergens rijden op 1m

Geen idee, maar heb al een aantal wedstrijden gezien waar het prima was

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:47

Casarell; Fijn zeg dat je er weer op hebt gezeten! en dat hij het zo goed deed :)

Majken; Gave foto! Wil je geen officiële wedstrijden gaan rijden? Ik weet niet wat er in mogelijk is op een wedstrijd. Wellicht dan een oefenparcours op 1 meter inderdaad?

Emma; Balen van je springdebuut! Hoe is je onderlinge springwedstrijd gegaan?

Ik heb gelukkig uiteindelijk niet veel aan mijn val overgehouden :)
Gisteren mijn BB debuut (1 rondje 80 en 1 rondje 90) gemaakt.
Ondanks het uitbellen in het eerste parcours (ik reed zelf te afwachtend, daarna wel uit mogen rijden zonder verdere weigeringen), en 16 strafpunten in het tweede parcours echt super tevreden! :D
Voor het eerst in een happening rijden met parasols, muziek, luidspreker en zo veel mensen in de bak. Maar wat was ze braaf en ze liet zich fijn rijden :)
Ik vond het inrijden alleen wel echt lastig, werd een beetje overweldigd door de hoeveelheid mensen. Thuis ben ik vaak alleen, maximaal met 3 in een 20x60 baan.
Tijdens inrijden sprong er ook nog bijna een paard op mijn paard waardoor ze wat schichtig werd van andere paarden.

Afbeelding

Afbeelding

emma_evg

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:59

@Lisetjj super dat je zo fijn kon rijden! Wel jammer dat je alsnog veel strafpunten had, maar goed, voor een debuut is dat nog niet zo erg. Gewoon doortrainen en ervaring opdoen en dan komt dat best goed.

Ik kon tijdens de onderlinge wel merken dat ze wat banger is geworden :\ Eerste rondje sprong ze de eerste twee een beetje onzeker en de derde een weigering, maar daarna was het alsof er een knop omging. De rest van het rondje sprong ze echt super door, en wilde ze echt over de hindernis heen. Ik moest haar echt inhouden. Behalve die weigering waren we foutloos, en het tweede rondje helemaal foutloos en kon ik niet meer merken dat ze bangig was ofzo. Dus heel tevreden! Even kijken hoe het nu in de aankomende springles gaat.
29/7 heb ik weer een springwedstrijd gepland staan, ik twijfel alleen wat ik ga doen. Had in eerste instantie 2x B ingeschreven, maar nu het debuut niet echt je van het ging denk ik erover om BB en B te doen. Maar aan de andere kant is het op hetzelfde terrein waar ik een maandje terug 2x foutloos was in de BB. Dus de hindernissen kent ze al. En als ze het nu in de springlessen weer goed oppakt, zou 2x B ook wel kunnen.
Weet iemand of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld 1x BB hc te starten, en dan nog 2x B? Misschien dat ik dan zoiets doe ofz. Anders neem ik denk ik maar het zekere voor het onzekere en doe ik BB en B.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:25

Mijn merrie vandaag 87,5 stijlpunt en 80,6 stijlpunt en het tweede parcours gewonnen! Eerste helaas een paar foutjes omdat ze wat sterk werd, maar dat mag de pret niet drukken. :D

En vandaag onze 2e keer L2 gestart en dat laat de teller nu op L2+4 staan!

Nog een mooie foto. :D <3
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:37

Netjes!
Mijn vliegmachien heeft weer een leerrijke dag achter de rug! Achteraan de piste stonden blauwe cavalettiblokken en die gingen bijten, dus daar wat struggles in 85cm. Wel netjes alles gesprongen maar licht chaotisch. Normaal was het plan 95cm te starten maar ik had er zelf nog geen goed gevoel bij dus heb nog een rondje 85cm gestart en dat ging supergoed! Volgende week goede moed dat ik 95cm zal starten :)
Afbeelding

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:51

Iedereen is weer druk geweest! bij ons ging het echt slecht :( ze voelde al niet zo op en top , een beetje sloom. bij het inspringen heb ik ze dan wel wakker gekregen en sprong ze goed door (zelfs complimenten gehad). Maar in het parcours bleef ze echt plakken en kreeg ik ze er niet door. Dit resulteerde bij een dubbele stop op de derde hindernis... Nu even 2 dagen rust en dan gaan we terug goed doorpakken en even geen wedstrijden...

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:17

Lisetjj fijn dat het ondanks het spannende terein toch best goed ging. Volgens mij mag je per wedstrijd niet meer dan 2 parcoursen rijden. Dus denk dat BB c en 2x B niet mag.

Emma ook lekker gereden. Mooi dat de knop omging. Angst is niet fijn.

Change wat een mega stijlpunten zeg! _/-\o_ Gefeliciteerd met de winst.

Laurie paard heeft weer veel geleerd. Aan de foto te zien zou 95cm geen probleem moeten zijn, dat springt ie daar zelf al :)

Nana balen dat het niet lekker ging. Verstandig om thuis even door te trainen.

Wij hebben vanavond weer een crosstraining. Heb er wel zin in :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:18

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:38

Welwel, mijn kleine spekkie heeft vandaag de eerste keer 95cm gelopen! Na enorm testen in de paddock en al een parcours 85cm was ze echt helemaal leeg, maar toch krijg je dan zulke fotos te zien:

Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:53

Gaaf! Ik ga donderdag over 2 weken voor het eerst met mn ukkie naar een concours, BB80cm. Veel gesprongen heeft ie nog niet, dus gaan echt puur voor de ervaring, hij is wel erg braaf, best kijkerig wel, maar stoppen kent ie nog niet gelukkig

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:53

Jeetje wat een sprong Laurie! Daar ga je nog een goede aan hebben volgens mij? :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:55

Lisetjj schreef:
Jeetje wat een sprong Laurie! Daar ga je nog een goede aan hebben volgens mij? :)

De toekomst ziet er erg rooskleurig uit, ja :D Nu haar karakter nog wat temperen haha. Soms botst het nogal :+ Maargoed, in de piste doet ze altijd erg goed d'r best dus kan zeker niet klagen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:30

https://youtu.be/0oWCQ2a4d7c
https://youtu.be/7hz1pT60XEs
Ik heb weer een stap de goede richting in gemaakt. Op ander terrein springen is nogal een dingetje, want hij word dan heel heet en ziet overal spoken. Wel superknap dat hij hier alles in een keer sprong! Had voornamelijk problemen bij het rijden eromheen, hij sprong vaak weg en aan het begin ging hij een beetje steigeren. Ook durfde hij niet tussen hindernissen en de bakrand door. Maargoed we gaan ons inschrijven voor onze eerste wedstrijd na m'n vakantie, want springen doet ie dus wel in 1x.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:30

liekec schreef:
Ik heb weer een stap de goede richting in gemaakt. Op ander terrein springen is nogal een dingetje, want hij word dan heel heet en ziet overal spoken. Wel superknap dat hij hier alles in een keer sprong! Had voornamelijk problemen bij het rijden eromheen, hij sprong vaak weg en aan het begin ging hij een beetje steigeren. Ook durfde hij niet tussen hindernissen en de bakrand door. Maargoed we gaan ons inschrijven voor onze eerste wedstrijd na m'n vakantie, want springen doet ie dus wel in 1x.

Lastig! Is eens van te voren rijden op het wedstrijdterrein een optie voor je? Helpt mij iig wel :)

Iedereen lekker bezig zie ik Laurievc springt je paard altijd zo? :D

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Deze week weer eens een springles. Superveel zin in *\o/* *\o/* Eerste springwedstrijd nog steeds gepland in september :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:51

Altijd is wat overdreven misschien, maar zo'n sprongen kom ik geregeld wel tegen haha :+ Ze heeft er soms nogal veel zin in :P

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:12

Wij hebben afgelopen weekend ons eventing debuut gehad. Helaas niet helemaal zoals gehoopt.
Springen was heel fijn. Simpel foutloos rond. Helaas moest ik best lang wachten voor ik de cross in kon en was daar totaal geen ruimte om nog te rijden. Moest dus steeds in een rijtje met een paar andere stappen op een bospad. De mijne wordt dan erg plakkerig aan die andere paarden en toen ik eindelijk van start mocht was hij met geen mogelijkheid bij ze weg te krijgen. Uiteindelijk met veel moeite en een hele hoop protest zijn we aan de gang gegaan maar ik kreeg m er niet doorheen. Hij bleef steeds stoppen, steigeren en omdraaien met als gevolg dat we bij hindernis 3 eruit moesten. -O-
Volgende x hopelijk wat meer ruimte zodat ik m nog even aan het werk kan zetten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:55

Mijn merrie was vandaag niet het zonnetje in huis! 8)7

Parcours 1 krulde ze zich erg op en maakte ze zich tergelijkertijd heel sterk, daar heb ik haar nog redelijk ( _O- ) rond kunnen sturen. Parcours 2 was mijn rem echt weg en ging ze ook hard. Volte gedraaid en de rest van het parcours wel afgereden. Daarna armpijn. :roll:

Net advies gevraagd en daarna meteen naar de divoza gegaan voor een baucher bitje, iets meer controle in het vervolg hoop ik. >;) :=

Afbeelding

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:36

Is dat niet ook gewoon een deel training?
Een half jaar geleden ging mijn paard ook echt af als een kanonskogel als er een hindernis in zicht kwam. Inmiddels met veel training heb ik veel meer controle.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:42

Jammer dat het zo gaat, inderdaad ook training. En doet ze dat alleen op wedstrijd? Of ook thuis. Anders zou ik eerst meer oefenparcoursen pakken, en lessen nemen.
Ik wou dat mijn jonkie al echt aantrok! Moet hem er nog naar toe rijden, hij vind het echt nog spannend. 30 juli hebben wij ons BB debuut, mits het gras daar goed is, hij loopt nog niet op ijzers.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:13

Ze doet het thuis ook. Ik gooi er echt niet zomaar een ander bitje in. Moet wel een goede reden hebben. :j Ik heb professionele begeleiding om me heen en er wordt aan het probleem gewerkt.

Hard gaan is niet erg zolang het controleerbaar is, heb je geen rem meer dan wordt het gevaarlijk. Dan heb ik er liever een bitje in met een lichte hefboomwerking.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:23

Iedereen lekker aan het trainen en wedstrijden aan het rijden dus :)

Hier helaas niet meer.. Bijrijdpaard is met KS gediagnosticeerd. Dus springen en crossen is (dit jaar) hoogstwaarschijnlijk niet meer mogelijk..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:18

Fanatieke Clippie haha. Ben benieuwd of je bitje helpt met net dat ene tandje controle!
Balen sterreke.

Mijn 6 jarige heeft ineens het licht gezien. Controle word nu eindelijk wat fijner en kon hem nu ook weer op de trens thuis springen. Nog even doortrainen en dan kan hij ook weer mee op concours!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:24

Hinke schreef:
liekec schreef:

Lastig! Is eens van te voren rijden op het wedstrijdterrein een optie voor je? Helpt mij iig wel :)

Iedereen lekker bezig zie ik Laurievc springt je paard altijd zo? :D

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Deze week weer eens een springles. Superveel zin in *\o/* *\o/* Eerste springwedstrijd nog steeds gepland in september :j

Dit is idd een wedstrijdterrein dus ga zorgen dat ik mijn eerste wedstrijd hier rijdt. :) Hindernissen staan hier wel altijd flink dus ga eerst een rondje BB en daarna B.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:41

Iedereen is lekker bezig. Leuk!

Sterreke98: was vervelend dat je paard KS heeft... Wat is de prognose?
Laura: fijn dat Gis zo goed gaat!
Change3x: hopen dat je paard beter loopt met het nieuwe bitje! Vind het wel een retegaaf dier :~
Irkoontje: paard zal vanzelf wel meer aantrekken denk ik. Vaak zie je dat als ze jong zijn, ze nog wat terughoudend zijn.
Nikkietjuh: jammer dat de cross niet ging zoals gepland, volgende keer beter.
Heeu Hinke! Hoe is het met jou en Niki?
Liekec: mooie rondjes hoor :j
Laurievc: flinke sprong, gave foto!

Hoi :wave:
Ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan :') Vandaag op dressuurwedstrijd geweest en twee winstpunten gereden. Heel tevreden! Volgende week vrijdag mag ie weer mee springen, we starten dan het regiokampioenschap in Noord-Holland (vrije opgave, omdat er hier zo weinig springruiters zijn :P )

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:56

Prognose is wel oke, mits ze goed getraind wordt. En aangezien ze niet van mij is heb ik weinig over de training te zeggen.. Dus vrees voor t ergste. En daarnaast loopt ze heeel erg kreupel, links voor en rechts achter..

Dus ben persoonlijk niet positief. Maar dat ben ik sowieso niet snel haha