Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:36

Mijn doelen zijn bereikt voor dit jaar, ongeacht wat er met het NK gaat gebeuren over twee weken :)

We hebben 4 Nederlandse High Pointed titels weten te scoren & en gave publicatie in een magazine!
En even extra trots omdat ehh nou veel dingen eigenlijk, het is de subtop van de WRAN western (je start bij ons in het L4, topklasse is het L1) in Nederland, 3 van de 4 door mijn 19 jaar oude merrie zijn gehaald en de laatste door mijn 8 jarige merrie die dit jaar voor het eerst dat onderdeel mee deed (en ook kennis maakte met balkjes)!

Afbeelding Afbeelding

Ihashe

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:08

Mijn doelen van dit jaar zijn toch wel L starten, ik heb vandaag de eerste keer bb gestart!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:13

Ihashe schreef:
Mijn doelen van dit jaar zijn toch wel L starten, ik heb vandaag de eerste keer bb gestart!

En was het goed gegaan? :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:59

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:02

Op dit moment is mijn doel om me paardje volledig telaten herstellen. En hopelijk dit jaar nog op wedstrijd tekunnen het liefst. Einden van dit jaar l1 dressuur en B springen te zijn. Maar helaas door 1 st het weer . En toen ongeluk die we samen gehad hebben. Waar door we nu bijna een wedstrijd stop van 7 maanden hebben. En al 5 maanden een blessuren. Maar wil niets over haasten omdat het welzijn van me paard op 1 staat.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:05

Gaaf Wieneke, gefeliciteerd! En hoe stoer is dat Suikermeisje. Hoeveel uur in de week train je met dameszadel? Lijkt me toch een andere inwerking, dan dat je op een gewoon zadel zit.

Hier vandaag ook weer een rondje in het L2. Vorige week was hij wat stout, maar vandaag heel zoet. Eerste proef wel een grote storing na het achterwaarts en het wijken mocht wat scherper gereden. Toch nog 189 punten waar ik toch echt wel hoger had verwacht.
Tweede proef was de pijp leeg en was de impuls niet overal meer even fijn. Sprong ook nog een keer verkeerd aan en ondanks dat ik hem in het grijze deel van de proef corrigeerde, kreeg ik voor het onderdeel erna ook nog een 2. Was wel jammer, wat die volte was verder keurig gereden. Met een 3 voor de galop en een 5 voor de volte had ik het ook wel begrepen, maar kreeg nu een 3 voor het aangaloperen, een 2 voor de volte, een 5 voor de middengalop en een 4 voor de overgang terug omdat die beter gemarkeerd kon worden. Erg afgerekend voor alleen een korte zijde overkruist zitten dus.
Hele tweede proef was sowieso erg tegenstrijdig gepunt. Zaten 7,5 tussen voor een aantal lijnen en onderaan de protocol stond dat ik meer op de letter moest rijden }:0
Zelfs als ik bokkend door de baan ga, dan rijd ik nog op de letter, dus heel bijzonder haha.
Maar ach, paard was zoet en daar ben ik al heel blij mee. Volgende keer nog korter losrijden dus. een half uurtje is gewoon nog te lang voor hem.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:50

Padoertje ik train bijna nooit in dameszadel en als ik er mee ga trainen wordt het max 1x per week. Daarnaast zijn die zadels speciaal opgebouwd waardoor de druk dus gelijk verdeeld wordt over de rug.
Meeste paarden worden in dameszadel niet zo gek veel getraind hoor. Het is juist belangrijk het in gewoon zadel zo goed mogelijk te krijgen, dan lukt het in dameszadel ook fijner.

Nu ik het als wedstrijddoel heb zal het 2x per maand worden. Ligt er even aan hoeveel tijd ik er ook voor heb. Maar niet dagelijks.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:48

Gaaf, dat dameszadel! Ooit een keer geprobeerd, maar ik vond het doodeng. Knap hoor!

Geheel tegen verwachting in hebben wij vandaag ons jaardoel gehaald: we mogen Z starten! Had het niet meer verwacht, dat ik met m'n 22 weken zwangere buik nog op wedstrijd zou gaan. Ook nog Droes tussendoor gehad, dus ik had me er al bij neergelegd dat het niet ging lukken, maar vandaag ondanks de hitte toch onze laatste 2 punten in het M2 gereden. Ik ben zo trots!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:02

ukkiepuk schreef:
Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

ukkiepuk schreef:
Startkaart is aangevraagd en debuut op 2 april!

Vandaag de B afgesloten met een hele goede score, volgende week dus L1 debuut :):)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:56

Ik heb dan ook eindelijk L2 debuut gepland! En B debut springen ook. Ben de laatste weken erg druk geweest waardoor het er niet van is gekomen.
Maargoed volgende week L2 dressuut debuut en die week erop B springen debuut. Ben heel benieuwd!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:29

Heel gaaf dat dameszadel rijden! Heb dat nog nooit gedaan, maar het staat zeker nog op m'n lijstje om ooit eens te proberen.
Ik heb gisteren na een maand niet gestart te hebben weer een wedstrijd gereden. Echt 2 super fijne proeven gereden, maar we hadden een mega strenge jury dus ik ging eigenlijk nergens vanuit. Was dan ook blij verrast toen we twee keer 2de waren met 185,5 en 189,5! Dat zet de teller op M2+5.. Zal het dan toch nog lukken om ons doel te behalen en in 2018 Z1 te mogen starten..?!
Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:46

goed bezig allemaal!!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:56

Ik heb hier nog nooit iets geplaatst maar ik vind het erg motiverend om jullie verhalen te lezen dus ik praat ook graag mee!

Vorig jaar heb ik met mijn moeder (mijn vaste trouwe groom <3) M2+5 als doel gesteld. Ik was toen bijna de L2 uit. In februari heb ik mijn M1 debuut gemaakt en inmiddels zit ik al weer op 9 winstpunten in de M1. Nu eventjes een stop gehad omdat ik het vrij druk heb met school en andere dingetjes, maar we hebben 22 en 24 juni weer wedstrijd. Stiekem hoop ik dan m'n laatste punten te rijden en M2 startgerechtigd te zijn. Dan keihard trainen en misschien nog in het buitenseizoen wel ons debuut in de M2 maken!

We zullen zien hoe alles loopt :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:00

Mijn wedstrijddoel is voor dit jaar het M1 Uit te zijn en M springen startgerechtigd..
Het springen gaat net aan lukken.. de dressuur ben ik voorlopig niet meer van plan te starten.. hij moet veel beter voor elkaar.. dus dat ligt er een beetje aan hoe snel ( voornamelijk ik) we progressie maken.

Maudfaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:29

Mijn doel is om deze zomer de B dressuur af te ronden(nu B+4 in 2 wedstrijden) en deze winter l1 en B springen te proberen!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:39

Dankjewel Padoertje!!

Succes met trainen Cheminee en natuurlijk de rest met het behalen van zijn doelen :D

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:13

Wat gaaf Wieneke!
Mooi doel Suikermeisje, ontzettend knap alles uit kunnen voeren met een dameszadel. Mag je dan wel met een zweepje rijden, want je mist natuurlijk wel een been?
Goed bezig allemaal zeg!

Mijn doel voor eind december is al behaald! Begin dit jaar hadden we de punten om Z1 te gaan starten, doel was voor het eind van het jaar ZZ-Licht startgerechtigd zijn.
25 mei hebben we voor het eerst Z2 gestart en vandaag hebben we de punten voor het ZZ-Licht binnen gehaald. Ontzettend trots op mijn paard!
Afbeelding

Nieuwe doel wordt ZZ-Licht + 5, eind december

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:30

Jeetje dat heb je snel gedaan zeg Liquorice! Super goed!
Ik heb morgen (waarschijnlijk) mijn laatste wedstrijd in het M2. Volgende week zondag hebben we een onderlinge wedstrijd op stal waar ik mijn eerste Z1 proef ga rijden. Half juli ga ik een oefendressuur rijden, ook Z1, en eind juli wil ik mijn officiële debuut maken in het Z1. {:}

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:31

Liquorice gefeliciteerd! :D

Succes morgen Zeepsop! :)

Wij hebben vandaag de laatste les voor het NK gereden :) En zojuist alle foute spullen voor de freestyle reining gekocht hehe :D

Afbeelding
Afbeelding

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:32

Dankje! Die tweede foto is echt suuuper stoer

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:50

In januari heb ik dit geplaatst, ik vond het wel tijd voor een update *\o/*

Citaat:
Leuk, al die doelen! *\o/*

Mijn doelen zijn ietsje anders doordat ik 21 ben en ik nog geen afscheid kan nemen van het fenomeen pony hobbelen :Y)

Mijn Welsh is nu 5 (6 in 2017 dus) en heb ik nu een maand of 8.
Mijn doelen voor afgelopen jaar waren:
Dressuur: B en L1 door rijden -> Niet helemaal gelukt, nu L1+3
Springen: Zelf veel leren, nooit serieus gesprongen voor ik Gio kocht. Veel oefenparcourtjes rijden en een fijne instructeur vinden-> Helemaal gelukt, super veel mogen leren en een combi Mogen worden *\o/*
Cross: Veeeeeeeeeel les nemen want hij was voor alles alles alles bang en ging overal voor op de rem. Op het laatste moment goed gekomen, gister in de crossles sprong hij alles! <3 (oké 1 weigering op de greppel, maar die vergeet ik gewoon snel :')

Voor 2017:
Dressuur: L1 &L2 uit rijden
Springen: B starten (ZONDER weigeringen :') )
Cross: Meer verschillende plekken opzoeken (tot nu toe heeeeeeeel veeel in Moordrecht gelest. Super veel geleerd en zeker nog niet uitgeleerd, maar krijg zin andere uitdagingen qua hindernissen) en hoop ook een oefencrossje te rijden!

Verder wil ik graag nog een indoor crosslesje rijden, super leuk om hem wat stoerder te maken. Daarnaast lijkt een Tripalon mij ook super leuk om eens mee te rijden :-)

We hebben er alweer helemaal zin in 8-)

Bij ons is de stand van zaken inmiddels als volgt:

Dressuur: Doel behaald! *\o/* Vanaf vandaag L2+11
Springen: Dat loopt nog wat achter, we rijden wel regelmatig oefenparcourtjes maar officieel starten is nog niet gelukt. Mijn doelstelling is om het in Juli op zijn minst gewoon te proberen, als het dan niks wordt dan weet ik in ieder geval hoe ver ik ben.
Cross: Doel behaald *\o/* Ik heb twee indoor crossjes gereden, en inmiddels al 3 oefenparcourtjes gereden. Ook heb ik ondertussen diverse crossterreinen geprobeerd en rij ik mee met de regio training waardoor we steeds meer ervaring krijgen.

Omdat we 2/3 doelen behaald hebben heb ik een nieuwe wish list gemaakt, we hebben tenslotte nog bijna een half jaar.

Nieuwe plannen:
Dressuur: Ik hoop, dit jaar ons in ieder geval te klasseren in de M1 en als we de M1 dit jaar nog zouden kunnen afronden zou dat echt fantastisch zijn :D
Springen: Dit doel laat ik staan op B+1, is voor ons nog even uitdaging genoeg zo :-)
Cross: Nog meer oefencrossjes rijden en een doel is om dit jaar 1`x officieel te starten. Niet met het idee punten te rijden maar wel om is te kijken hoe officieel gaat voor Gio en mij

Daarnaast gewoon, lekker genieten en heel veel leuke dingen doen {:}

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:20

Whaaa gave foto's! En iedereen gefeliciteerd met de behaalde doelen en de nieuw gestelde doelen!

Ik had gisteren kringkampioenschap en heb fijn kunnen rijden, ondanks dat ik bijna gekookt werd in m'n jasje. Eerste proef helaas erg ondergewaardeerd en slechts 185 punten en de tweede proef waar de pijp eigenlijk al een beetje leeg was kregen we 194,5. Geëindigd als derde reserve, terwijl ik in de 2e proef derde stond van de 21 deelnemers. Balen dus dat de eerste proef zo laag gepunt was.
Maar ja, niets aan te doen en we hoeven ons niet klaar te maken voor het regiokampioenschap en starten ergens in de zomer lekker een paar keer in het M1.
1 juli een clinic van Laurens van Lieren, dus genoeg leuke dingen op het programma. Zal zo eens zoeken naar wat foto's van gisteren.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:28

Even spammen :P Gelukkig is het paard een stuk fotogenieker dan ik ben :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:33

Mooie foto's dames! En proficiat met de behaalde doelen!

Ik sta na 5 wedstrijden 10e van 32 combinaties. Ik moet nog 1 wedstrijd rijden op 2/7. Dan heb ik er 6 en wordt de slechtse weggestreept :) zoals het er nu naar uit ziet rij ik toch best regelmatig en zou de overgang L1 voor deze zomer nog steeds haalbaar moeten zijn!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:52

Ziet er knap uit allemaal! Leuk om de progressie van iedereen zo een beetje te volgen

Hier dan ook nog even welsh-spam
Afbeelding