[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:49

PrimaDonna_ schreef:
Welkom Tymone! :) Leuk dier heb je! Lekker rijden! Wat is het er voor eentje?

Nou de vereniging gaat mij per deze maand al aanmelden bij de knhs zodat ik 2016 tarief nog kan betalen :)

De afstammeling is Cyrell x Nashua het is vrij onbekend. Hij loopt nu minder diep dan op de foto. Zal eens kijken of ik van het weekend een paar nieuwe foto's kan maken.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:06

Larissajulia schreef:
Jammer dat ie vandaag wat last van z'n tanden had.

Ik had net even een topic gemaakt met wat filmpjes, aangezien ik toch ziek ben :Z
Larissajulia @ [RIJ-ITP] Vooruitgang met mijn welsh!

Erg leuk topic! Ga zo reageren :)
Vervelend dat je ziek bent, beterschap! :(:)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:07

doornrooss schreef:
ik kom ook even aanhaken!
Afgelopen maand voor het eerst B gestart buiten mededeling en meteen 2 nette winstpunten gescoord, dus de motivatie is er zeker maar meneer heeft het niet zo met de trailer :( dus startpas maar weer uitgesteld terwijl hij steeds fijner gaat lopen..

[ [url=m/bUmHZ3.png]Afbeelding[/url] ]

Welkom!
Wat leuk, een witte!! :)
Jammer dat hij de trailer niet zo leuk vind! Kan je dit oefenen?
Succes overal mee!

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:10

Nou ik zit nu helemaal zonder zadels komende dagen :=
Dressuur is vandaag definitief verkocht! Dus nu gaan we opzoek naar een nieuwe. Alleen reed dus tijdelijk met het springzadel alleen hier hebben we sinds vandaag problemen mee waardoor die helemaal k*t ligt. Vind zo rot voor de eigenaresse, steeds zo'n gedoe met de zadels. Don is namelijk sinds augustus afgevallen en spier gaan aanmaken. Hierdoor zijn haar zadels niet meer fijn gaan liggen. Spring nog wel alleen dressuur niet. Dus die moest weg.
Hopelijk kan ik er zaterdag weer op.

Jullie nog leuke longeer tips?
Ik dacht morgen even balkjes te laten lopen voor haar achterhand :)

Voor nu weltrusten! Ik heb hoofdpijn... :O

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:20

Ik zit er nog over te twijfelen of ik KNHS wil gaan starten... heb altijd FNRS gereden en ben tot F10 gekomen, maar reed wel altijd de paarden die niet luisterden (vond ik leuker). Nu rij ik echter op mijn nieuwe manege een superlief paard die echt wel wat wedstrijd potentie heeft en merk dat ik zelf ook fanatieker wordt. Dus denk dat ik het in 2017 wel wil gaan proberen. Is het heel anders dan FNRS?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:01

Grootste verschil is dat de fnrsjury let op jou, hoe je houding is, hoe je dingen oplost etc.

De knhs kijkt naar de combinatie.

Ik twijfel ook heel erg, ik wil namelijk niet een jaar vast zitten aan een vereniging als ik er niks aan vind ofzo. Die papieren verenigingen zitten in mijn kring nergens.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:06

theadora99 schreef:
Ik zit er nog over te twijfelen of ik KNHS wil gaan starten... heb altijd FNRS gereden en ben tot F10 gekomen, maar reed wel altijd de paarden die niet luisterden (vond ik leuker). Nu rij ik echter op mijn nieuwe manege een superlief paard die echt wel wat wedstrijd potentie heeft en merk dat ik zelf ook fanatieker wordt. Dus denk dat ik het in 2017 wel wil gaan proberen. Is het heel anders dan FNRS?

Bij de FNRS heb je ook de hogere kosten niet die je bij de KNHS wel hebt. En als jij de fproefjes meer dan voldoende vind zou ik die lekker blijven rijden.
Heb je een eigen paard of rij je manege paarden?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:37

Hier gisteren voor het eerste op de nieuwe stal getraind (hij staat er sinds zondag). Meneer is aan de hand nog wat groot en stoer (langs de binnenbak staan ook alle merries en ruinen waardoor hij wel wat loopt te hinniken) al volgt en luistert hij wel braaf, maar erop deed hij echt super! Dan is hij helemaal op het werken gefocust. Vanavond maar meteen weer even doorpakken en daarna wil ik gewoon een ritme van 3x per week 20 minuten rijden.

doornrooss: Leuk paardje (of pony?) :)
Tymone: Ben benieuwd naar meer foto's!
PrimaDonna_: Longeertips heb ik niet echt, longeer eigenlijk gewoon aan de bijzets (en Eston nu nog zonder)
theadora99: FNRS ken ik als een wat soepelere jurering waar de houding en souplesse van je paard een stuk minder van belang is.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:40

@primadonna, longeer je met dubbele longeerlijn? Dit kan ik je echt aanraden! Je kan je paard hier zo fijn mee trainen, ze worden zo lekker los! Met balkjes is inderdaad ook een goed idee!

Wat fijn dat Eston het zo goed oppakt!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:25

@Nessie; wat fijn dat Eston al zo braaf is met rijden! Is volgens mij een paard met een heel fijn en eerlijk karakter :) Ben echt benieuwd hoe hij straks uitgroeit!

@Larissa; ik longeer met dubbele lijnen. Ook pas sinds een paar weken hoor, nooit eerder gedaan maar vind het veel fijner. Zoals je al zegt, Donna wordt er losser van en laat tussendoor en op het einde echt goed haar hoofd zakken. Dit vond zij eerst super moeilijk, ook tijdens het rijden. Haar eigenaresse gooide de teugels namelijk gewoon los na rijden _O- . Maar ik doe altijd kleine stukjes laten zakken :=
En ik zie dat Don dit echt goed oppakt :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:55

Leuk topic ! Als alles via plan verloopt (:')) wil ik graag 6/01/2017 mijn debut gaan maken!
Volgende donderdag heb ik mijn examen voor mijn rijbewijs BE dus het zal daarvan een beetje gaan afhangen...

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:47

@primadonna, oh haha. Ja, ik ben ook pas sinds 3 weekjes hiermee bezig, maar dat werkt gewoon zo fijn!

Welkom Hifive5! Wat voor paardje heb je?

Ik heb net even gereden, ik ben ziek maar kon t niet laten. Heb samen met een vriendin even wat gesprongen, dit ging heel fijn! Ook dressuurmatig liep ze top, met dit frisse weer geeft ze zich altijd net even dat beetje extra!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:08

Wat fijn voor enston zo'n plek!

Ik longeer altijd met passoa of idd dubbele lijnen vind ik ook fijn.
Bij me vorige paard ging ik er geregeld achter lopen alsof ik op de kar zat :p

Welkom hifive5 :)

Julia toch fijn dat je hebt kunnen rijden, sprongetjes zijn ook leuk om te doen!

Paarden bij ons op stal waren allemaal super druk op de wei. Duke is over de draad heen gesprongen van 1.20. Weet ik ook gelijk dat ie dat kan :P
Hij had gelukkig niks. Weer terug gezegd heeft ie allemaal nog lopen galloperen.
Vriendje van hem uit zijn wei gehaald en wei der naast gezet en dat scheelde al.
En toen bleef je langs het draad van zijn vriend lopen.
Hangt er iets in de lucht? :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:25

Nou dan kan hij in ieder geval zo een L parcours in toch :D

Symphony was ook frisjes vandaag. Morgen wordt ze geschoren. Heb vandaag nog even geoefend met het scheerapparaat want ze vond hem maandag best wel eng.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:27

@HiFive5: Welkom! :) Leuk dat je ook plannen hebt voor in 2017!
Ook ik ben erg benieuwd naar je paard en verdere informatie! ;)

@Lisa Jo: Ik ging laatst ook achter Don lopen met de dubbele lijnen, dit blijkt ook heel goed te zijn voor het vertrouwen. Dus dat vind ik ook wel fijn om af en toe te doen :)
Hier waren ze eigenlijk allemaal wel chill.. misschien kwam het door het temperatuur verschil? Was vandaag weer iets warmer...

Longeren met dubbele lijnen ging vandaag weer erg fijn met Don! Veel galop overgangen gedaan, om haar achterhand er mee onder te krijgen. Ze deed het echt super goed en werd daarom beloond met een heerlijk slobbertje <3

Hebben een heel mooi zadel op het oog, als het goed is komt deze dinsdag langs zodat we hem kunnen uitproberen. Ben erg benieuwd! Vooral omdat de eigenaresse een stuk kleiner is dan ik en de zweetbladen wat langer zijn. Duimen!!!! :j

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:32

Yes Yes... M'n nieuwe wedstrijd dekje is binnen <3 (Eskadron platinum collectie)
Afbeelding

Nu wordt het toch wel steeds meer officieel,
Om mijn wedstrijd setje met mijn paard compleet te maken zou ik eigenlijk nog graag een hoofdstel willen dat wit onderlegd is maar die zijn vaak zo duur :/

Weet iemand misschien een fijn merk dat een wit onderlegd hoofdstel heeft en niet al te duur is ?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:41

Jaa precies vera dat zei ik ookal :p
Maar met springen ben ik al blij als ik foutloos ben in parcours. Het is toch een e pony tussen de paarden :D

Evelien ik denk het maar vandaag is er niks aan de hand. Fijn dat het goed ging :D

Donnie7 wat een onwijs mooi dekje!
Ik zie op fb vaak zat hoofdstellen met wit onderlegd voorbij komen! Misschien even in de gaten houden?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:55

HiFive5: Succes met je examen!
Larissajulia: Fijn dat het goed gaat :)
venivedivici: Dan kan die goed springen haha, gelukkig maar dat het goed is afgelopen.
xVerax: Wel foto plaatsen van je geschoren paard straks :)
PrimaDonna_: Super dat het longeren goed ging! En hopelijk past het zadel goed :)
Donnie7: Wat een super dekje! <3

Eston deed het gisteravond ook weer braaf. Het terrein stond vol met allerlei dakplaten opgestapeld, afzetlinten, een enorme hijskraan en nog veel meer. Was direct schriktraining, sommige stukken waren nog net een meter breed waar we tussendoor moesten slalommen. Maar hij deed het heel braaf (op dat soort momenten kruipt hij het liefst bij je op schoot :P ). Ook het rijden deed hij braaf, steeds geconcentreerder. Bleek dat hij niet buiten was geweest omdat die hijskraan in de weg stond, dat wist ik dus niet. Dus hij was eigenlijk extra braaf! Vandaag kunnen ze gelukkig weer naar buiten :) . En dan hebben we straks naast een binnenbak en buitenbak ook een overdekte longeercirkel!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:57

Dankuwel! :D
Even voorstellen: Indoctro x Ceasar Ter Linden, merrie van 4,5jaar en 1m75 hoog.
Zelf als groentje gekocht en volledig opgeleerd, 1 jaar geleden. Nu zijn we een jaar later en ik had haar gekocht als springpaard. tijdens het doorrijden ben ik mij meer en meer aan het verdiepen in de dressuur en dat begint me steeds meer te interesseren!
Volgende donderdag heb ik mijn examen voor mijn BE rijbewijs en hopelijk kunnen we dan starten met ons debuut in de dressuur :j al ben ik er nog niet aan uit of ik dit in Nederland of in België ga doen.

Hier is ze, mijn Cybelle'ke :-)

Afbeelding

Editje: :-) vandaag starten trouwens mijn dressuur lessen van een instructeur die op hoger niveau rijdt. Ik ben erg benieuwd en zie het volledig zitten. Hopelijk vind knollemans dit ook :D

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:18

Venivedivici: Thankyou! Ik zal fb is even goed in de gaten gaan houden bedankt voor de tip +:)+

Nessie: Thankss! Heel fijn dat Eston het zo goed deed ondanks hij niet buiten was geweest en super fijn dat dalijk alles overdekt is ! Dan kun je tenminste altijd rijden en longeren. Dat zou ik ook wel willen bij mij op stal,, ik moet gewoon in de regen rijden en bij vorst naar de rijvereniging, dan heb ik nog een beetje geluk dat die dichtbij zit :o

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:48

Donnie7 schreef:
Yes Yes... M'n nieuwe wedstrijd dekje is binnen <3 (Eskadron platinum collectie)
[ [url=m/Vxc9Gf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu wordt het toch wel steeds meer officieel,
Om mijn wedstrijd setje met mijn paard compleet te maken zou ik eigenlijk nog graag een hoofdstel willen dat wit onderlegd is maar die zijn vaak zo duur :/

Weet iemand misschien een fijn merk dat een wit onderlegd hoofdstel heeft en niet al te duur is ?

Wauw gaaf dekje!!!

Ik heb zelf een hoofdstel van premiera, ben super tevreden. wist precies wat ik wou hebben en heb net zo lang gewacht tot het op MP een keertje voorbij kwam.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:55

Ik meld me denk af. 3 februari ga ik wel bb starten en dan over naar endurance ook wel een B debuut als je het bekijkt. Maar denk dat endurance ons beter ligt

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:26

@Tymone Thankyou ! & ik zal eens gaan kijken naar de hoofdstellen van premiera ;)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:09

Waaa een bonte! Wat leuk!! Ik heb een bonte maar die is helaas afgekeurd

@nessie wat klinkt eston als Eem geweldig knappe pup!!

Wij hebben vandaag weer gelest! Instructrice was super enthousiast over m, dat ie zo onwijs meewerkend is! In het begin nog wat stijf (rust roest) ookal heb jk m vanaf maandag wel weer opgepakt, maar later toch best lekker sjouwen :D . Toch leuk om te horen
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:58

@Donnie; Wauw! Mooi dekje! <3 Jaloeeeeers! Wat Lisa Jo al zegt, hou fb pagina's en bokt bijv. goed in de gaten. Zie regelmatig wit onderlegde voorbij komen.

@Nessie; Awhg dan zie je hoe puppy hij nog is en zo schattig bij je op schoot wil kruipen! Zo stoer als hij eruit ziet, zo'n klein hartje heeft hij! Super fijn dat hij overal zo relaxt op reageerd! Heeft alleen maar zijn voordelen voor in de toekomst met onbekend terrein :)

HiFive: Wat een leukerd! Hoe is de les bevallen?

@Joyce; Je mag hier gewoon blijven hoor :) Alle disciplines van de paardensport zijn welkom ;)

@TCA: Wat leuk dat dan te horen he! Mijn instructrice gaf zondag ook een compliment over Donna haar bespiering en achterbeen gebruik. Dat doet je dan toch even goed! :)

Ik heb vandaag weer kunnen rijden! Zadel kunnen lenen van stalgenoot. Was benieuwd wat de draak zou doen omdat ze sinds maandag al niet gereden had.. en dan ook nog eens buiten in het donker met schaduwen van de lampen... Ze deed niks! *\o/* Ben zo trots op der! <3 <3
Merk ook echt dat de magnesium zijn werk doet. Ze is zoveel meer geconcentreerd met rijden!!