Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FriesWytske schreef:L2 Alles vlugger achter elkaar. En eerst binnenkomen in stap en halverwege in draf. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er eerst niet meer hoeft worden rechtgesteld voordat je gaat wijken.
je moet dan in één vloeiende beweging vanauit de halve volte door en niet eerst paar passen rechtstellen. SkyMarian schreef:FriesWytske schreef:L2 Alles vlugger achter elkaar. En eerst binnenkomen in stap en halverwege in draf. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er eerst niet meer hoeft worden rechtgesteld voordat je gaat wijken.
Je gaat in het L2 'pas' wijken vanaf de D. Imo moet je nog altijd gewoon netjes rechtstellen na het afwenden.![]()
Ben eigenlijk wel positief verrast door de proeven.
Yvank_ schreef:Dat werd gezegd op de info avondje moet dan in één vloeiende beweging vanauit de halve volte door en niet eerst paar passen rechtstellen.
Yvank_ schreef:Dat werd gezegd op de info avondje moet dan in één vloeiende beweging vanauit de halve volte door en niet eerst paar passen rechtstellen.
vonneke schreef:Yvank_ schreef:Dat werd gezegd op de info avondje moet dan in één vloeiende beweging vanauit de halve volte door en niet eerst paar passen rechtstellen.
Dat is enkel wanneer het wijken vanuit een halve volte halve baan gedaan wordt.
SkyMarian schreef:FriesWytske schreef:L2 Alles vlugger achter elkaar. En eerst binnenkomen in stap en halverwege in draf. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er eerst niet meer hoeft worden rechtgesteld voordat je gaat wijken.
Je gaat in het L2 'pas' wijken vanaf de D. Imo moet je nog altijd gewoon netjes rechtstellen na het afwenden.![]()
Ben eigenlijk wel positief verrast door de proeven.

SkyMarian schreef:Zo zou maar eens heel goed kunnen al vind ik het ook een erg mooi voorbeeld van een goede oefening waarbij heel wat basisprincipes ongemerkt aan bod komen. Ze moet de hand willen volgen, stuurbaar blijven, in een horizontaal evenwicht met een gestrekte hals recht over 4 benen lopen, goede lengtebuiging naar beide kanten, beetje stuurmanskunst van de ruiter etc etc. Hou daar wel van.