tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:12

Veulen84 schreef:
Geryon schreef:
Hier staat al wel wat: http://www.fnrs.nl/nieuwsbriefoverzicht ... ober-2015/

Maar om verder te kunnen kijken moet je fnrs ondernemer lid zijn ofzo

Naja ze hebben nog riant de tijd om het te regelen... Ik bedoel, ik hoef m'n vereniging pas voor 15 november op te zeggen. Nou zeeen van tijd dus.

:= := ze zijn lekker bezig..

Morgen even bellen dan zou ik doen! Maar heb je je vereniging alleen voor de knhs wedstrijden? Zo niet is het wel handig je vereniging aan te houden natuurlijk!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:24

Geryon schreef:
Veulen84 schreef:
Hadden ze dat niet gewoon wat simpeler kunnen maken?
Dus als ik het goed begrijp betaal ik straks:
0 + 15 + 14 + 108 = 137 euro aan de knhs.

Lastig dit want ik betaal nu 12,75 per jaar (eigenlijk 25,50 voor2 jaar) voor ruiterbewijs en 15 euro per jaar voor fnrs en dan 130,75 voor je startbewijs. Dan is dat 158,50. Dan ga ik er ineens 20 euro op voorruit.

Fnrs is vanaf 2016 €20 per jaar (fnrs en knhs is dan samen dus zelfde contributie prijs).

Als je alles onder je fnrs laat hangen, betaal je maar 1x €20, plus je startpas. Hoef je ook niet meer lid te zijn van een rijvereniging.

Dat maakt het dan waarschijnlijk wel weer gunstiger voor mij. Zal ik het beste de FNRS of KNHS kunnen mailen/bellen voor informatie.
Maar dat soort dingen zijn echt heel onduidelijk zo.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:27

Geryon schreef:
Veulen84 schreef:
Naja ze hebben nog riant de tijd om het te regelen... Ik bedoel, ik hoef m'n vereniging pas voor 15 november op te zeggen. Nou zeeen van tijd dus.

:= := ze zijn lekker bezig..

Morgen even bellen dan zou ik doen! Maar heb je je vereniging alleen voor de knhs wedstrijden? Zo niet is het wel handig je vereniging aan te houden natuurlijk!

Ik heb de vereniging inderdaad alleen voor knhs wedstrijden. Ik ben al knhs lid via m'n ruiterbewijs (al 17 jaar lees ik net). Ben ik fnrs lid omdat de paarden in de winter op een fnrs stal zijn. Dan registreert de knhs nog m'n licentie voor instructeur. En dan dus nog verenigingslid voor de wedstrijden.
Ik heb altijd al gevonden dat 4x betalen iets overdreven is.

Eigenlijk is het belachelijk als je er over na gaat denken.

Ik klim even in de mail denk ik. Ben benieuwd. In deze tijd is elke euro er 1 (en ik gun ze geen cent extra)

xVerax

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:28

Kun je dan ook een men startpas aanvragen met je fnrs ruiterpaspoort of alleen de 'normale' startpas?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:33

lotteElb schreef:
Geryon schreef:

Fnrs is vanaf 2016 €20 per jaar (fnrs en knhs is dan samen dus zelfde contributie prijs).

Als je alles onder je fnrs laat hangen, betaal je maar 1x €20, plus je startpas. Hoef je ook niet meer lid te zijn van een rijvereniging.

Dat maakt het dan waarschijnlijk wel weer gunstiger voor mij. Zal ik het beste de FNRS of KNHS kunnen mailen/bellen voor informatie.
Maar dat soort dingen zijn echt heel onduidelijk zo.

Ik heb ze zelf een berichtje via facebook gestuurd, maar het gesprek heeft de hele dag geduurd ivm late antwoorden natuurlijk.

Veulen voor jou lijkt dat me veel handiger dan.

Wel heel raar dat ze dat nog niet duidelijk al naar buiten hebben gebracht. Ze willen natuurlijk liever dubbele contributies...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:34

xVerax schreef:
Kun je dan ook een men startpas aanvragen met je fnrs ruiterpaspoort of alleen de 'normale' startpas?

Dat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:51

Ik heb inmiddels verschillende malen contact gehad met de KNHS over het feit dat de startpas €28,- duurder is geworden. Hier WILLEN/KUNNEN ze geen zinnig antwoord op geven.

Het enige waar ze steeds op terugkomen is dat andere posten vervallen. Posten waar 95% van de ruiters nooit mee te maken krijgt.

Het lijkt me verstandig dat ze de startkaart €82,50 gaan maken. Een reële prijsstijging.

Ik ben benieuwd of ik ooit zinnig antwoord ga krijgen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:29

Veulen84, als het goed is zijn de verenigingsstatuten conform de KNHS en is het opzeggen voor 1 december. Artikel 6.3 is dat (4 weken voor einde boekjaar). Heb je iets meer tijd om hierover te beslissen. :)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:05

Vera, ik heb 23 november overleg met de fnrs, zal deze vraag voor je neerleggen.
Wij gaan er als gezin in ieder geval 50 euro op achteruit, dus meer betalen. De berekeningen die op de site zijn, geven een vertekenend beeld, of je nu in mei of januari de startpas aanvraagd, je moet toch die 108 euro in 1 keer ophoesten, ookal is deze 12 maanden geldig. Nee, ik ben niet blij met de nieuwe constructie en heb dus al mijn startpassen en die van mijn dochter opgezegd en ga eens nadenken hoe we het verder gaan doen. In ieder geval zijn de menners er het beste mee af, die mogen voor 108 euro onbeperkt startpassen aanvragen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:17

Ik heb een heel verhaal naar de KNHS gemaild. Benieuwd naar t antwoord. Als het echt via de FNRS kan en dan dus geen lidmaatschap van de rijvereniging én nog een keer KNHS scheelt dat natuurlijk weer wel. Dan hou ik m'n startkaart misschien nog wel een jaartje.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:21

confetti schreef:
Vera, ik heb 23 november overleg met de fnrs, zal deze vraag voor je neerleggen.
Wij gaan er als gezin in ieder geval 50 euro op achteruit, dus meer betalen. De berekeningen die op de site zijn, geven een vertekenend beeld, of je nu in mei of januari de startpas aanvraagd, je moet toch die 108 euro in 1 keer ophoesten, ookal is deze 12 maanden geldig. Nee, ik ben niet blij met de nieuwe constructie en heb dus al mijn startpassen en die van mijn dochter opgezegd en ga eens nadenken hoe we het verder gaan doen. In ieder geval zijn de menners er het beste mee af, die mogen voor 108 euro onbeperkt startpassen aanvragen.

Ah super fijn, bedankt voor de moeite :)
Ben er wel benieuwd naar, gezien je bij de FNRS eigenlijk niet veel met mennen te maken hebt haha

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:47

Lotte, als je manege dat wil, dan kunnen zij deze voor je aanvragen. Het is voor een manege wel iets meer werk om de aanvraag in te dienen, zover ik begreep dienen zij dan de paardengegevens door te geven en kun je dat dus niet zelf doen. Tevens moet je dan een lesovereenkomst hebben is mij verteld, maar ik neem aan dat je die wel hebt, of anders kan regelen. Maar 23 november dan weet ik meer, dan is er een besloten bijeenkomst voor FNRS manege houders, dus als jullie vragen hebben, laat maar horen ik ga proberen deze dan beantwoord te krijgen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:51

Ik denk dat ik het antwoord al weet Vera, je zoizo een startlicentie voor het mennen aanvragen, daarvoor heb je geen ruiterpaspoort nodig. Wil je dit aanvragen via je manege en via een vereniging?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:07

confetti schreef:
In ieder geval zijn de menners er het beste mee af, die mogen voor 108 euro onbeperkt startpassen aanvragen.

Correctie: menners met méér dan 1 paard. Wij enkelspanners betalen 25 euro extra en krijgen er minder voor (restbedrag 8 ex paard en sport)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:10

Ik heb me nog niet echt erop georienteerd dus weet nog niet precies hoe het werkt, maar omdat ik las over dat ruiterpaspoort leek het me wel fijn om daar even over te informeren en te kijken wat de mogelijkheden zijn haha.

Ik vroeg me af of je alsnog lid moet zijn van een KNHS vereniging om een startpas voor het mennen aan te vragen of dat FNRS lidmaatschap voldoende is om zowel geen KNHScontributie, als geen vereniging te hoeven betalen, klinkt ook te mooi om waar te zijn moet ik eerlijk zeggen := . Zou wel ideaal zijn :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:12

confetti schreef:
Lotte, als je manege dat wil, dan kunnen zij deze voor je aanvragen. Het is voor een manege wel iets meer werk om de aanvraag in te dienen, zover ik begreep dienen zij dan de paardengegevens door te geven en kun je dat dus niet zelf doen. Tevens moet je dan een lesovereenkomst hebben is mij verteld, maar ik neem aan dat je die wel hebt, of anders kan regelen. Maar 23 november dan weet ik meer, dan is er een besloten bijeenkomst voor FNRS manege houders, dus als jullie vragen hebben, laat maar horen ik ga proberen deze dan beantwoord te krijgen.

Lesovereenkomst is er in elk geval. Zal eens vragen of hun de 23e ook gaan. Maar als je wil vragen hoe dat precies werkt graag. Ben bang dat de manege dat werk niet ziet zitten zeggen dat ik gewoon bij de rijvereniging moet blijven. Maar het is/blijft natuurlijk wel een manege startkaart..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:17

Manege startkaart komt te vervallen.... het worden allemaal combinatiestartpassen vanaf 1 januari.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:19

Vera, je betaald 1 malig contributie aan de KNHS. Of via je ruiterpaspoort of via je startpas, je betaald dus niet 2 keer 20 euro.
Als je manege de startpas wil aanvragen, dan kan het via je manege, maar als deze dat niet wil doen, dan moet je dus terugvallen op een vereniging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:21

Gem schreef:
confetti schreef:
In ieder geval zijn de menners er het beste mee af, die mogen voor 108 euro onbeperkt startpassen aanvragen.

Correctie: menners met méér dan 1 paard. Wij enkelspanners betalen 25 euro extra en krijgen er minder voor (restbedrag 8 ex paard en sport)

We kunnen met elkaars paarden starten... :+

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:24

Gem schreef:
confetti schreef:

Klopt, ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen, dat de menners meerdere passen mogen aanvragen voor die 108 euro, dat is dan weer een voordeel als je er meer hebt.
Heb je maar 1 pony dan ben je idd duurder uit en dat is jammer er zijn al zo weinig menners die bij de KNHS willen starten, dat zullen er nu zeker niet meer worden.

Haha, we kunnen idd elkaars paarden starten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:28

Had ik het met mijn stalgenootje ook al over :') . Gaan we maar niet doen; ik krijg geen spijt van haar Anda, maar zij wel spijt van mijn cryptogram _O-

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:56

confetti schreef:
Manege startkaart komt te vervallen.... het worden allemaal combinatiestartpassen vanaf 1 januari.

Dus paard gebonden? Dan houd het echt op voor mij.. :-(

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:58

Gem schreef:
confetti schreef:

Menners met meer dan 1 paard die de behoefte voelen hun paarden enkelspan en dubbelspan/tandem/vierspan te rijden en niet onder het zadel rijden met hun paard. :Y)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:26

confetti schreef:
Vera, je betaald 1 malig contributie aan de KNHS. Of via je ruiterpaspoort of via je startpas, je betaald dus niet 2 keer 20 euro.
Als je manege de startpas wil aanvragen, dan kan het via je manege, maar als deze dat niet wil doen, dan moet je dus terugvallen op een vereniging.

Ah oke, bedankt voor de uitleg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:41

Gem schreef:
Had ik het met mijn stalgenootje ook al over :') . Gaan we maar niet doen; ik krijg geen spijt van haar Anda, maar zij wel spijt van mijn cryptogram _O-

Cryptogram is ingewikkeld zeker.... :')