Wat vinden we nu van het B-springen? kwa punten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie ervan?

Zo laten als het is.
25 (10%)
Punten grens iets verlagen bijv. 70 stijlpunten grens i.p.v. 75
98 (41%)
Terug naar het oude systeem.
115 (48%)

Totaal aantal stemmen: 238

madelein

Re: Wat vinden we nu van het B-springen? kwa punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:34

Goed idee, baat het niet schaadt het niet zullen we maar denken.

Ik heb een reactie terug van de knhs. Er is 23/11 een vergadering van het springforum en daar is dit onderwerp als agendapunt toegevoegd. Het gaat dus besproken worden :).

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:37

madelein schreef:
Goed idee, baat het niet schaadt het niet zullen we maar denken.

Ik heb een reactie terug van de knhs. Er is 23/11 een vergadering van het springforum en daar is dit onderwerp als agendapunt toegevoegd. Het gaat dus besproken worden :).

Misschien kun je vragen wat ze besproken hebben precies? Ze moeten namelijk toch een verslag schrijven voor de KNHS.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:58

De vergadering moet nog plaats vinden. In de mail die ik heb gekregen staat dat het onderwerp: klachten over rijstijlbeoordeling B springen en de petitie hierover als onderwerp toegevoegd zijn aan de vergadering.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:02

madelein schreef:
De vergadering moet nog plaats vinden. In de mail die ik heb gekregen staat dat het onderwerp: klachten over rijstijlbeoordeling B springen en de petitie hierover als onderwerp toegevoegd zijn aan de vergadering.

Ja bedoelde ook voor na de vergadering. Meer van op voorhand vragen of ze het verslag van de vergadering openbaar willen zetten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:12

O zo haha! Goed idee ga ik doen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:20

Kijk dat is goed nieuws!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:13

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:16

_lautje_ schreef:

Dit is niet de vergadering waar de punten uit de petitie besproken zijn, die vergadering volgt 23 november.
Maar hier zie ik wel al een aantal goeie punten terug dus dat is fijn!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:37

Ben ook wel erg benieuwd!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:33

Ik hoop zo dat er op 23 november een aanpassing komt

sinds die nieuwe regeling heb ik steeds 1 balk en geen 75 stijlpunten en dan baal ik toch wat van mijn rondje. Ook als het een superfijn rondje was

Ik moet nog 1 punt en als de huidige regeling blijft dan denk ik dat ik de overstap naar het L ga maken zodra ik die heb puur om van het baalgevoel af te komen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:46

Ergens heb ik het gevoel dat er niets aangepast gaat worden.

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:50

Ik denk het ook niet dat het aangepast gaat worden. Het zou mooi zijn als ze die 75 punten naar 70 gaan verlagen bij één balk.

Gisteren met de jonge pony een rondje BB en een rondje B gesprongen. BB foutloos en 75 punten (heb je wat aan :) ) en het B rondje 1 balk en 65.5. Dat is dan een beetje jammer.
Ik snap de achterliggende gedachte van de stijlpunten wel, de B ruiters gaan met de oude regeling van foutloos is 2 punten veel te snel door naar de L. Maar de B is nu wel een jurysport geworden. Ik zag er gisteren één rijden met het stro nog in de staart maar wel 78 punten en een 8 voor verzorging!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:10

Hier kregen nu paarden die geknot zijn een 9, de rest allemaal een 8. Is inderdaad echt jurysport nu de B.

Ik had een heel fijn foutloos rondje en foutloze barrage en 71 stijlpunten dus 1 wp. Klopt dan niet helemaal met je gevoel hoe lekker je gereden hebt maarja ben blij met hoe paard en ik rondgaan

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 07:12

Mijn stijlpunten zijn achteruit gegaan sinds ik meer controle heb. Toen mijn paard nog vrolijk rondvloog in hoog tempo met wappers over de hindernissen heen en ik geen bal in te brengen had, had ik hogere stijlpunten dan nu ik het tempo bepaal (en dus ook echt wel een keer nee moet zeggen tegen mijn enthousiaste paard). Mijn parcoursen zijn nu echt wel veiliger en meer Lwaardig dan toen maar qua punten zou ik mijn paard weer beter als een idioot laten rondrennen want dat leverde zo 5 tot 7 stijlpunten meer op

Misschien dat dat nog wel mijn grootste frustratie is. In de dressuur zijn we verbeterd en halen zo 10 tot 20 punten meer (afhankelijk van de gestartte klasse). In de cross zijn we verbeterd en gegaan van gemiddeld een 7 naar gemiddeld een 8 of 9 voor stijl. In het springen zijn we echt veel stabieler geworden en is het mijn rondje ipv paards rondje en dat kost punten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:22

Dat is echt enorm balen Joki , niet te begrijpen soms waar ze naar kijken. Verschilt hier in de regio ook wel echt per wedstrijd en jury maar bij jou dus structureel.. Misschien toch eens na afloop vragen aan een jury?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:25

De punten regeling zal idd niet veranderen ben ik bang.
Ik denk wel dat er meer aandacht komt voor feedback, dit is tijdens de laatste vergadering al aangestipt. Hierdoor krijg je wel meer tips en commentaar waardoor je misschien hogere punten kunt rijden. Nu is het af en toe echt een raadsel waar de punten vandaan komen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:28

Ja dat denk ik ook en zou daar al erg blij mee zijn :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:33

Ja ik ook. Dat zou ook echt een verbetering van de sport betekenen. dan heb je een eerlijke kans om te werken aan verbeterpunten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:00

Heb een paar keer jury om commentaar gevraagd en dat was echt een lachertje. Daar was echt helemaal niets mee te doen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:50

Ik hoop voor het BB wat meer op "onder begeleiding op wedstrijd springen"
Soms wil ik te gecontroleerd rijden en dan is het fijn wanneer iemand je daar op wijst (of tussen het 1e en 2e rondje in).
Ik heb namelijk niet altijd een "kenner" mee op concours voor tips&tricks.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:02

Snorlex schreef:
Soms wil ik te gecontroleerd rijden en dan is het fijn wanneer iemand je daar op wijst (of tussen het 1e en 2e rondje in).

Heb je niet oefenparcoursen met begeleiding bij jullie in de buurt? Hier in de buurt heb je dat wel eens, dat zou wel een fijne optie zijn voor jou dan. :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:19

Snorlex schreef:

Ik vraag mij dan af of je daar ook meer voor wilt betalen? :)
Ik denk dat je dan inderdaad het beste oefenparcoursen kunt starten, in de BB rijden ook nog wel eens profs mee en die zitten daar helemaal niet op te wachten.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:27

Ik weet eigenlijk geen oefenparcoursen te vinden met begeleiding hier in de buurt.
Gaat vaak een beetje "spring je rondje en ga naar huis", maar misschien kijk ik scheel :')

Ik wil gewoon weten wat ik kan verbeteren, kleine tips, eventueel tussen de parcoursen in.
Net als een coupon bij de dressuur alleen dan nu even kort mondeling. Als een prof daar geen behoefte aan heeft, dan heb ik daar toch niets mee te maken.
Het is verdorie BB :')
Techniek en lijntjes oefenen doe ik wel tijdens mijn springles.
Even iets meer handvaten na mijn rondje BB vind ik prettig, thats all (wat kan ik doen om stijlpunten te verbeteren). Het hoeft geen clinic te worden ;)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 10-11-15 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:32

Maar daar heb je toch ook je instructeur voor? Als die het niet kan zien real life kan je het laten filmen en met hem terug kijken. Het is toch ook vaak wel een kwestie van vaak doen en leren van je eigen fouten. :)
Aan iemand die 1x een rondje van je ziet zal je gok ik niet zoveel hebben...

Ik gok dat Seventeen vooral de tijd bedoeld. Als er iemand moet gaan staan om dingen met je te bespreken kost dat toch wel weer een x aantal seconden/ minuten. Prof's starten ook BB met jonge paarden, voor die word dat natuurlijk een stuk minder aangenaam als er continu iemand bij staat en het meer tijd gaan kosten. Hier in de buurt is het vaak tijdens de BB 3 paarden in de ring en doorstarten maar. Als mensen meer tijd nodig hebben of juist feedback willen zijn er juist oefenparcoursen. Daar gaat het allemaal wat gemoedelijker. :)
Voor verenigingen word het ook niet leuker als er BB moet komen met iemand erbij. Kost hun ook weer geld en BB levert eigenlijk al vrij weinig tot niets op.

Welke regio woon je? Misschien dat ik wat weet als het beetje dezelfde regio is.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:48

Groningen/Friesland/Drenthe, beetje in die driehoek.

Het gaat gewoon om wat feedback, wat kan ik doen om mijn stijlpunten te verbeteren (ookal is het jurysport).
Ik heb inderdaad een instructeur maar een kleine tip op de wedstrijd zelf kan al zoveel doen. :)

Laatst kreeg ik van een omstander na mijn eerste rondje te horen "laat haar in het tweede rondje iets meer lopen".
Dat ter harte genomen en een super tweede rondje gereden.
We springen hier vaak geen twee rondjes achter elkaar, meestal zitten er één/twee combi's tussen.
Het kostte nog geen 10 seconde om deze kleine tip mee te geven, dat past prima :)

Uitgebreid stilstaan bij mijn rondje verwacht ik uiteraard niet. Dat doen we wel lekker tijdens de springles.