[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lina1998

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:03

En hoe ging het kaat?

Mijn jongens zijn vandaag naar de tandarts geweest, morgen rust dagje en dan zondag weer aan de bak :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:12

Mooizo Lina! Heel veel mensen vergeten zulke dingen.
Ik heb zo ook springles. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:45

Ja klopt, ik vind het heel belangrijk ze gaan elk jaar :j

Ohw leuk! Veel plezier!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:21

@kaat hij heeft een ontzettend gevoelige huid, had ze ook niet te strak of te los zitten maar toch bloed na het rijden :( hetzelfde met peesbeschermers, moet wel van die aardig dure beschermers, anders gaat zijn koot ook kapot :( als ik maar uitkijk met wat ik om/op doe hebben we nergens last van :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:29

springles ging zo goed.. mooi parcours 60 cm uitgesprongen, zo trots :D
Ben er wel bijna afgevallen.. hing er naast, met mijn billen voor het zadel een mijn been helemaal naar achter... tsja :') gelukkig kon ik er nog opklimmen.. het mooiste was nog dat het in de galop was na een hindernis.. geweldig hahah!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:09

Zo dat is knap!!

Mijn knappe vent begint een beetje een hals te krijgen :))

Afbeelding

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:30

ik hou der van! <3

Afbeelding

En de beloofde springfoto van afgelopen woensdag!
en let voor al niet op mijn hoofd :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:38

wauw mooie paarden!

ik ga morgen weer een poging doen op wedstrijd! ze liep best wel lekker vandaag en gister! soms komt dr neusje er iets uit maar ze word steeds wat constanter, hopelijk vind de jury het goed genoeg... ik moet om half 9 sochtends starten als eerste :') voor of nadeel? wat vinden jullie? lekker vroeg er uit :(

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:06

Waauw gave foto! Is dat nou een plukje haar :')

Heel veel succes! Ik heb liever later, dan hoef je niet zo lang te wachten :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:08

dat is waar :') maar ik heb nog maar 1 winstpunt dus ik verwacht niet heel veel prijzen ofzo :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:13

Je weet het nooit :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:22

gewoon knallen :D

pony loopt nagevelijk en heeft links hele goede stelling rechts is moeilijker maar gaat eigenlijk heel goed nu, ze heeft veel impuls alleen moet ik veel werken aan de overgangen om daarna ook door te rijden. middendraf en middenstap soms versnellen inplaats van veruimen maar dit gaat ook steeds beter!
als ik mijn figuren gewoon heel netjes op de letter rijd en zorgt dat mn pony nagevelijk blijft en stelling heeft zal het toch wel goed komen?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:27

Komt goeed! Gewoon genieten en je best doen :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:51

Succes :D komt vast goed, als je er zelf maar in gelooft..
Leuke foto Lina! Gaaf paard..

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:52

Wat een leukerd op die foto :D ziet er goed uit hoor!
Veel succes op wedstrijd voor iedereen die gaat! Ik jammer genoeg niet (en ik denk niet tot april) die rhino hier brengt alles in de war en we nemen toch maar het zekere voor het onzekere en houden alles even thuis.. Wel dik balen want hij is eindelijk top aan het lopen |o
Vandaag héél fijne les gehad met mijn lieve paardje die echt een topdagje had en de proeven eindelijk bevestigd komen! Hij loopt nu eindelijk ook 'compacter' wat héél moeilijk was voor hem maar zijn bespiering zit er nu goed op *\o/* Helemaal trots op mijn lieverdje

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:57

IlBuono schreef:
Wat een leukerd op die foto :D ziet er goed uit hoor!
Veel succes op wedstrijd voor iedereen die gaat! Ik jammer genoeg niet (en ik denk niet tot april) die rhino hier brengt alles in de war en we nemen toch maar het zekere voor het onzekere en houden alles even thuis.. Wel dik balen want hij is eindelijk top aan het lopen |o
Vandaag héél fijne les gehad met mijn lieve paardje die echt een topdagje had en de proeven eindelijk bevestigd komen! Hij loopt nu eindelijk ook 'compacter' wat héél moeilijk was voor hem maar zijn bespiering zit er nu goed op *\o/* Helemaal trots op mijn lieverdje

Kl*te van de wedstrijden zeg.. maar goed, daar door heb je wel even lekker tijd om rustig te trainen. En mooi dat je les goed ging! Is altijd zo'n fijn gevoel :D

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:08

Ja is wel waar hoor! Krijg er alleen stress van (paardlief heeft een hoefkatrolontsteking maar cortisone inspuitingen helpen goed & hij zal toch volgend jaar op pensioen gaan) want heb nog nooit kunnen binnenrijden in die proef als hij mankt of de trailer was kapot of iets in die aard :+ Gelukkig loopt ie nu echt goed

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:11

Dank jullie wel allemaal!

Vervelend van de rhino, maar inderdaad better save than sorry..
Ik ga volgende week weer voor het eerst starten met wedros :). Ik start gewoon lekker 'thuis' (op de stal waar ik sta) echt ideaal!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:12

Oh jeetje.. Naja mooi dat hij nu goed loopt in ieder geval.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:28

Hillady schreef:
Oh jeetje.. Naja mooi dat hij nu goed loopt in ieder geval.

Ja sinds hij even 3 weken stilstond loopt ie echt als nooit tevoren *\o/* Heeft er precies opnieuw plezier in gevonden want mistte soms wat enthousiasme in de piste :(

Oh op je eigen stal starten is echt wel leuk! Bij ons doen ze het jammer genoeg niet.. Maar paardlief is ook nooit bang op verplaatsing behalve als er iets verandert in "zijn piste" dus ergens maar goed ook :o

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:44

terug van wedstrijd
pony was erg heet en sterk in de proeven de eerste proef 177 door stomme fout van mij ( dribbel tijdens middenstap en verkeerde gallop omdat ik te veel aan het prutsen was met de stelling :( ) en in de twede proef 180 :D eindelijk weer een winstpuntje

ze mag nog dieper lopen en echt meer stelling en stillere aanleuning maar daar kunnen we aan werken het gaat in ieder geval de goede kant op <3

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:57

Gefeliciteerd met je winstpunt! en 177 met een dribbel en de verkeerde galop is ook netjes hoor zulke fouten worden (terecht) flink afgestraft dus als je die niet maakt volgende keer zit je ook daar al in de winst!
Lekker zo door gaan dus :)

wij gaan zaterdag weer, dat is met hem dan weer voor het eerst sinds 13 juli als dat maar goed gaat :') .

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:08

ja klopt ik vond het ook heel terecht! wij trainen nu denk ik 1,5 maand even goed door dat ze echt begint te zakken en constanter word in de stelling en buiging

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:23

en dan knallen op wedstrijd!

Wedros komt helaas uit een blessure periode, voor dikke punten moeten wij ook nog even doortrainen, maar ach het is thuis en op zich zitten alle knoppen erop. Ik vind het niet erg om wat extra rondjes te rijden voor de ervaring.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:13

Mooi zo dat het zo goed ging :D En top Lina, wel jammer natuurlijk maar komt altijd goed, geduld is een schone zaak :D
Net zo'n lekker buiten ritje gemaakt echt om van te genieten..