[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

galopje2000

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:20

Super Laura!
Andere resultaten ook super!
Wij hebben gisterenavond ook weer eens een springwedstrijdje gehad :+ wij hadden 5 strafpunten en 73 stijlpunten! *\o/*

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:10

Vanmorgen vroeg uit de veren (5:45) maar niet voor niets. Tweede plek met 189 op de selectie *D
Paard had wel heel erg veel spanning dus was een lastig rondje sturen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:24

Plan is voor meneertje 7 word (mei) in t l2 te zijn! Vonden jullie de manier van jureren erg veranderen toen jullie van het l1 naar l2 gingen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:38

Gefeliciteerd simpie94.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:58

@Laure en Gallopje, wat super leuk! Vind springen zo leuk om te zien maar ben zelf echt een schijterd. Leuke afwisseling voor jezelf en je paardje. :)
@Simpie, wat super zeg. Deden er veel mee? Jammer van de spanning maar je moet het goed gedaan hebben.
@ElineCath, ze zijn iets strenger. Waar je eerst nog met een 5 vanaf kwam word nu echt een 4. Verder valt het mee.

Ik heb morgen wedstrijd met mn draakje. Heb alleen een verschrikkelijke jury. Als het goed gaat krijg je een 6 en als het niet goed gaat meteen een 4. Heb zo'n hekel aan 6en jurys. Je mag ons best afstraffen met een 4 maar het zou leuk zijn als wanneer iets netjes gaat een 7 of 8 tegenover staat.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:29

@winner91, we waren met 9 in totaal. Succes met je wedstrijd vandaag

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:58

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde punten! Heel goed gedaan!
Zijn er vandaag nog winnaars geweest? :)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:15

Wauw, iedereen weer goed gereden! Congrats met de punten! Wij gaan 9 december pas weer en dan in januari voor de selectie

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:59

Hallo bokkers :D Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik ben momenteel met mijn 5 jarige e-pony L1 + 9 in 4 wedstrijden (starten wel tussen de paarden ;) )
We rijden constant 190 dus ben wel van plan direct over te gaan. Ons werkpunt ligt op het wijken.
Hier halen we alleen nog maar onvoldoende op in de proef :') Anders haalden we nu al wel 2 wp's per proef.
Sinds 2 weken werk ik er hard aan dat ze nog meer op de buitenteugel gaat lopen en ze pakt het goed op. 12 december heb ik mijn laatste L1 en ik verwacht mijn L2 debuut eind december / begin januari te maken (mits ik zelf vind dat in de training het wijken écht vooruit is gegaan O:) )

Lijkt me leuk om alvast wat verhalen en ervaringen mee te lezen.
Zo kun je toch alvast zien wat de lastige stukjes eventueel zijn :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:27

wat leuk met een pony tussen de paarden! hoe vind je dat? is het niet een stuk lastiger?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:28

@ petra: gefeliciteerd met je wp.

@ laura: stoer hoor je springdebuut!

@ Galopje: ook al op springwedstrijd, leuk!

@ simpie: gefeliciteerd met je wp en plaatsing.

@ winner: hoe is het gegaan?

@ Lisa: hey jij ook hier :)

Gisteren weer les gehad sinds de afgelopen wedstrijd, wooow wat ging ie fijn! Voor het eerst met spoortjes gereden en zweep aan de kant gelegd en dat ging echt heel fijn :D instructrice probeerde nog te filmen maar had 's avonds les, en de verlichting in de binnenbak is niet echt best dus dat lukte helaas niet. Volgende keer beter! Kan zo genieten van dit paard <3

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:55

Laura01234 schreef:
wat leuk met een pony tussen de paarden! hoe vind je dat? is het niet een stuk lastiger?

Carlos is ook maar net een halve cm paard ;-). Qua jury heb ik er nooit last van gehad, tis meer mn eigen gevoel tussen al die grote joekels :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:57

Myour: Ja haha we moeten toch vooruit blijven denken :P

Laura: Verschil merk ik niet bij jury's ;) eerder bij mederuiters die direct een mening hebben. Soms zie je het natuurlijk wel in de punten terug bij bijv. de middendraf of het wijken. Mijn pony heeft niet lange pootjes en kan dus niet zo knallen en scharen als een grote KWPN'er ;) Waar ik moeite moet doen hoeven sommige paardenruiters hun paard alleen naar voren te rijden en hij gaat al sjouwen. (Natuurlijk ook niet bij ieder paard O:) ) Dus ik haal gewoon uit mijn pony wat er in zit en dan ben ik tevreden :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:00

ik heb net je paardje bekeken op je profiel en vind hem erg leuk!! oogt idd helemaal niet klein echt een paardje :)

en idd van die oefeningen kan ik wel inkomen ja, je hebt net iets kleinere passen

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:15

super leuk laura enne je staat bij uitgelicht!!

de rest ook gefeliciteerd met de punten!!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:42

Lisaapee schreef:
Myour: Ja haha we moeten toch vooruit blijven denken :P

Laura: Verschil merk ik niet bij jury's ;) eerder bij mederuiters die direct een mening hebben. Soms zie je het natuurlijk wel in de punten terug bij bijv. de middendraf of het wijken. Mijn pony heeft niet lange pootjes en kan dus niet zo knallen en scharen als een grote KWPN'er ;) Waar ik moeite moet doen hoeven sommige paardenruiters hun paard alleen naar voren te rijden en hij gaat al sjouwen. (Natuurlijk ook niet bij ieder paard O:) ) Dus ik haal gewoon uit mijn pony wat er in zit en dan ben ik tevreden :D

Dat is de goede instelling Lisa! Zo denk ik er precies over, we zien wel hoever we komen.
Al verbaasd mn "opa" me elke keer weer. Gisteren met hulp van instructrice zet hij er zo een basis piaffe in (die nog verre van perfect is maar toch) <3

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:03

jaa ik zag het heel leuk :D

zaterdag eerste selectie :):)
ben heel benieuwd wat we daar klaar gaan spelen :+
wel een lekkere tijd en iets na het midden van de groep starten dus dat is wel fijn!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:04

Succes zaterdag, Laura.

Welkom Lisa.

Hier gaat alles zijn gangetje. We zijn rustig aan het verder trainen. En hebben de komende weken geen wedstrijden staan.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:05

@Lisa wat leuk zeg! Ik start ook met mn 4 jarige E pony tussen de paarden. We Mogen alweer bijna naar het M1 maar moeten wachten tot april ivm zn leeftijd.
@Myour, wat fijn dat je paardje zo lekker loopt op het moment. Ik ben erg benieuwd naar het filmpje.

Ik heb zondag gestart. Baileys was een draakje en wilde in de eerste proef constant aangalloperen. Heel erg terug gereden alleen maar en wilde hem bijna een keer stil zetten. Werd ook erg kort in de hals hierdoor. Uiteindelijk 175 punten. Tweede proef nog steeds bagger maar iets beter en een eerste plek met 184 punten.

Nu L2+7.

We gaan nu even stoppen met wedstrijden en lekker veel lessen. :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:15

jammer van de eerste proef zeg! ik moet zeggen, Toy had toen ik met hem begon echt precies hetzelfde probleem, ik kon er helemaal niks mee alleen maar tegenhouden niks hielp, (lees, nog in galop zijn terwijl we middenstap moesten doen etc.) dit is heeel lastig af te laten vloeien maar uiteindelijk is het bij ons na gewoon een regelmatig wedstrijdritme aanhouden er toch zo goed als uit gegaan :+ (alleen heel af en toe nog momentjes) met zo'n jonkie is het niet niks! maar even wennen daarna kan je het alleen maar in je voordeel gebruiken :D

toch nog een eerste plek en een winstpunt! super goed!
lessen is heel fijn :)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:30

Winner91 schreef:
@Lisa wat leuk zeg! Ik start ook met mn 4 jarige E pony tussen de paarden. We Mogen alweer bijna naar het M1 maar moeten wachten tot april ivm zn leeftijd.
@Myour, wat fijn dat je paardje zo lekker loopt op het moment. Ik ben erg benieuwd naar het filmpje.

Ik heb zondag gestart. Baileys was een draakje en wilde in de eerste proef constant aangalloperen. Heel erg terug gereden alleen maar en wilde hem bijna een keer stil zetten. Werd ook erg kort in de hals hierdoor. Uiteindelijk 175 punten. Tweede proef nog steeds bagger maar iets beter en een eerste plek met 184 punten.

Nu L2+7.

We gaan nu even stoppen met wedstrijden en lekker veel lessen. :)

Toch goed gedaan hoor, doe het je niet na met een 4 jarige, maar dan toch weer die 184 punten en 1e. Gefeliciteerd!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:29

Wow Baileys is super gaaf Winner! Helemaal mijn ding :D Ik heb pas beleerd toen ze 4 was dus hoef qua leeftijd nergens op te letten :P

Fijne starttijd Laura! Voor je eigen gevoel altijd fijner dan als eerste of laatste te moeten.

Mijn moeder gaat mijn les woensdag filmen. Ik zal eens kijken of ik dat op YouTube kan krijgen :') ik ben zó a-technisch.

Gaaf zeg Irene. Vooral dat gevoel dat je paard het wel kan. Nu wij nog O:) haha

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:33

Iedereen die dit weekend op pad gaat, heel veel succes toegewenst.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:01

mmm mijn proefje liep naar mijn gevoel niet helemaal lekker :+

Hij was een beetje raar aan het doen, lokaal met inrijden, zaten hele fijne stukken tussen maar ook gekke stukken :} hij reageerde af en toe een beetje ''boos'' op mijn been, wat ik niet echt van hem ken maar geprobeert eruit te rijden dat lukte wel, mar toen in de proef had ie weer z'n momentjes en het eerste deel was ik meer bezig met hem niet te laten aangalopperen (hij wilde alleen maar in galop en zat alleen maar te drammen) wat resulteerde in gekke dribbelpasjes, tactverlies, de draf kwam er sowieso totaal niet uit en 2x in galop aanspringen, na de galop ging het beter maar toen deed ie weer iets raars bij de aanzet middendraf, hij trapte denk ik een soort van naar mijn been met zijn achterbeen.

Duidelijk had hij zijn dag dus niet :+ heel jammer want deze week ging het echt zoooo goed en lekker!! alles leek vanzelf te gaan, dat was nu wel minder, jammer want dit is de eerste L2 proef (van de 6 voorafgaande) die niet zo lekker ging naar mijn gevoel, maarja kan gebeuren! alleen net pech dat het op een selectie gebeurd _O-

toch nog 182 (helemaal terecht naar mijn idee) en een 7e plek van de 25 waar ik dan nog best tevreden mee ben :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:17

Dat zijn dan nog nette punten, Laura 01234.

Ik had hetzelfde als jij nu had afgelopen zomer met de selectie in de L1. Was toen heel terecht niet door naar de regio. Heb toen wel de hele dag gebaald. Maar ja, het zijn en blijven dieren.