wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:44

Ik heb er andere theorien over maar oke..

Hier nog geen blunders! Ik maak een lijstje wat mee moet, na 1x een cap en 1x een singel heb ik het wel geleerd ja :').

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:18

Ess_Ramona schreef:

Hier nog geen blunders! Ik maak een lijstje wat mee moet, na 1x een cap en 1x een singel heb ik het wel geleerd ja :').

Is dat eerste tegen mij?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:19

Binkie_Eline schreef:
[
Omdat ie dat doet omdat ie niet wil lopen... Hij doet het dus expres!

Ach nee hè... Wat naïef.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:22

Binkie_Eline schreef:
Ess_Ramona schreef:

Is dat eerste tegen mij?

Ja, eigenlijk wel.
Een paard gaat denk ik niet zomaar liggen omdat ie geen zin heeft. Zo denken dieren niet.

Maar dit is een topic over blunders, geen discussie over het wel/niet gaan liggen op het terrein tijdens rijden.

Anoniem

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:44

Mijn nicht was vorige keer aan het vertellen dat ze echt alles bij hadden alleen dekjes vergeten...
Nu liggen dekjes halsters singels en hoofdstellen reserve in de trailer bij hen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:38

Ik heb één keer gehad in de B, tijdens een gewoon normaal galopje, niks aan de hand, dat paard ineens met 4 benen tegelijk van de grond komt, een meter opzei springt en gewoon weer verder gallopeerd. Jurycommentaar: Storing ;)

Ook m'n laatste B-wedstrijd. Paard had tijdens het losrijden een volledige rodeo ingezet (waarna paps vrolijk aan komt lopen en verteld dat hij net te laat was om te filmen... dankje pap :') ) en toen m'n proef nog... Ik denk dat ik letterlijk in zo'n 3 minuten klaar was. Jury zat boven, ik groet, jury doet het raampje open en roept: "Wij hadden 5 minuten voor je gerekend, maar door je snelheid hebben we nu 2 minuten pauze, dankjewel! ;) " Kom er zelf wel om lachen, en volgens mi had de jury ook al gezien dat ik t halverwege de proef al opgegeven had :') Was niet onze dag _O-

Ons L1 debuut ook gemaakt na 15 uur lang carnavallen... Was ook geen winst, en de make-up was ook nog niet helemaal van m'n gezicht af := En t mooie was nog, ik ben aan t uitstappen en er komt nog een half gesminkte meid de ring in _O- Schoten beide in de lach toen we elkaar zagen :') Maar we zijn wel bikkels als ruiter, want we zaten er maar wel weer :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:06

Anoniem schreef:
Ons L1 debuut ook gemaakt na 15 uur lang carnavallen... Was ook geen winst, en de make-up was ook nog niet helemaal van m'n gezicht af := En t mooie was nog, ik ben aan t uitstappen en er komt nog een half gesminkte meid de ring in _O- Schoten beide in de lach toen we elkaar zagen :') Maar we zijn wel bikkels als ruiter, want we zaten er maar wel weer :P

:D :D :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:41

Enige wat ik laatst had was dat ik niet in kon rijden, ponylief hartstikke druk.. In de galop om de bordjes van de ring geslalomd, oeps :')

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:52

Dit is geen fail van mij maar ik ging een keer op wedstrijd en dan waren er ook vrienden van ons die gingen rijden. Een half uur nadat we aankwamen kwamen die in paniek naar ons: Mogen wij sevens een pony van jullie lenen? Wij zo euhm, waarom? Wij zijn de ponies vergeten antwoorden ze dan :D Ik lach echt strijk maar zij waren niet gelukkig en die waren met de camion superver gereden zonder ponies *\%/*

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:46

Hoe kun je nou je pony's vergeten, hahahaha das wel echt een mooi verhaal!!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:03

Haha een singel, cap, zweep kan ik me voorstellen, maar een paard?
Die laad je toch in, en dan kijk je toch of ie goed staat enzo :+?

Volgende week donderdag weer wedstrijd, ik hoop zonder blunders, anders post ik m hier!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:08

Ik ben ooit op het verkeerde paard geklommen....ik reed twee friezen, moeder en dochter...kwam er pas na een kwartier achter dat ik op de verkeerde zat (ik dacht dat ik op de net ingereden 4,5 jarige zat, dus reed heel voorzichtige beenhulpen, verwachtte niks....toen bleek dat ik op mammie van 12 zat....oeps....vond haar al zo rustig braaf)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:33

hahah dat is ook wel grappig, liep die toen niet veel langzamer vraagteken...... toetsenbord doet het niet goed-:(-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:51

Haha ik snap het wel hoor. Beetje gespannen, en dan lijken ze toch erg op elkaar inderdaad!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:56

Hahaha nou t was meer dat ik echt super voorzichtig deed en helemaal verbaasd was dat hij zo fijn op de hulpen reageerde en alles zo goed snapte.
Tot ze begon te steigeren (dat deed mama regelmatig, maar dochterlief niet) en toen dacht ik....Shoot.....

Ik reed ze beide met zelfde zadel (Wintec met zelfde boommaat) dus gelukkig had ik niet dat ik een niet passend zadel erop had ofzo. Maar liever op de moeder met het idee dat het de jonge was als met sporen en zweep op de jonge....

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:58

haha ik vind het wel komisch, uiteindelijk de proef nog met de goede gereden of was dat na de proef dat je er achter kwam

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:06

Tijdens het losrijden ;) Thank God ;)

Heb wel tijdens diezelfde wedstrijd moeten kiezen. Was voor een clubkampieonschap en je mocht maar met 1 paard binnen mededinging meedoen en de andere voor spek en bonen ;)
En ik dacht, doe ik de ervaren merrie in de punten en de andere erbuiten. En toen was de jonge dus eerste geweest als het in de punten was....maar die telde niet mee ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:03

Toen ik nog engels reed heb ik met de club kampioenschappen heel wat blunders gemaakt. Hellaas weet ik de meeste niet meer wegens de hersenschuddingen die ik er aan over hield. Nu rijd ik western en had ik begin dit jaar mijn eerste wedstrijd met het zelfde paard als waar ik vroeger engels mee reed. Eerst was ik vergeten mijn nummers op de pad te spelden gelukkig kwam ik daar met het inrijden achter. Later tijdens de pleasure moesten we aangaloperen en ging madam er als een gek vandoor. De jury kwam na afloop nog bij mij dat het heel storend voor de andere ruiters was.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:12

Gister op wedstrijd sprong mijn pony over het bordje A heen :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:13

Ilona_Mambo schreef:
Gister op wedstrijd sprong mijn pony over het bordje A heen :))

Er staat toch ook op de proef 'Bij A de rijbaan verlaten' :D

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:14

Tja, was alleen tijdens de proef en niet erna haha, maar we hebben geen punten aftrek gekregen ofzo haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:20

Ilona_Mambo schreef:
Tja, was alleen tijdens de proef en niet erna haha, maar we hebben geen punten aftrek gekregen ofzo haha

Paard dacht alvast vooruit :Y) :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:38

Met mijn eigen paard heb ik het ooit meegemaakt dat ie gewoon begon te plassen in het midden van mijn proef. De jury kon er wel mee lachen, en heb toen ook nog een winstpunt gereden :')

Een aantal jaren terug ook iets meegemaakt tijdens het springen met een merrie van mijn staleigenaar die ik toen voor hem reed. Het was de eerste buitenwedstrijd van het seizoen, dus mevrouw was behoorlijk fris. Ik ga de ring binnen en begin aan mijn parcours, ik voel na de eerste hindernis al "oh neen dit wordt niks", paard was niet te houden. Dan op een bepaald moment, na de 4e of 5e hindernis moest ik een scherpe bocht naar rechts maken naar de volgende hindernis, alleen had mevrouw d'r nek stijf vastgezet en nam zij me mee naar links! In een wanhopige poging heb ik haar nog recht weten te zetten, maar toen ging ze rechtdoor, helemaal de omheining van het springparcours over! Ik was er gelukkig op blijven zitten, en mevrouw was zo verbaasd dat ze helemaal stilstond. De jury daarentegen was zich stuk aan het lachen en heeft me 'helaas' moeten uitsluiten. Gelukkig heb ik die dag met dressuur nog 1ste gemaakt, dus dat maakte het wel een beetje goed.
Een week later op een andere wedstrijd komt er een meisje naast me rijden "hé, ben jij niet diegene die vorige week over de omheining is gesprongen?" ik, "nee hoor", en snel weggereden :')

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:42

had net een wedstrijd maar door de zenuwen ga ik steeds de verkeerde op en moest ik steeds om draaien de jury keek wel op toen het voor de vierden keer weer gebeurden
maar ben toch derde geworden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:31

Merrie van lesgeefster op onderling springen (met mij)
Besluit 3M voor de 3sprong alles dicht te gooien om te plassen
Met de woorden: 'rij maar door ze kan dat wel' naar mij roepend nog foutloos rond geweest ook