Is eigenlijk een cross met gewone hindernissen zegmaar, alleen staan er dan wel pionnen onder ofzo en bij de cross heb je ook de keuze uit vaste hindernissen of "gewone" hindernissen en rijd je ook een dressuurproef
Welkom allemaal! Wat leuk je M1 debuut, jumpcross klinkt erg leuk! Ik heb zaterdag weer L2 gestart, ging niet zo lekker maar ondanks dat nog 2x 1e met 193 en 187 Zaterdag weer nieuwe kansen en gaan we weer L2 starten, mijn instructrice vind me trouwens M klaar dus gaan we ons hard klaarstomen voor de M zodat we na de kampioenschappen (vd winter) tenzij het heel goed gaat M1 gaan starten Ik ga nog een andere pony vanaf Oktober starten en daar heb ik erg veel zin in!
Ik heb 1 keer in de 200 gereden voordat ik over ging naar de L1.
Ik vind dat altijd beetje achterhaald. Voor mij is het , zit je vijf keer achter elkaar in de prijzen? Dan kun je over! Want soms heb je nou eenmaal een knieperige jury. Je kan ook wel 200 halen maar dan nog 6e worden omdat de jury ze makkelijk weg geeft. Maar goed je kunt over met tien dus waarom niet..
Goed gedaan allemaal! Ik zelf ga over twee weken nog een keer L1 starten en daarna wil ik L2 gaan starten en ook L springen dan zon beetje.
Cheese
Geplaatst: 09-09-14 11:51
Ik wil toch zeker constant 2 wp per proef halen voordat ik over ga. Hoe streng de jury ook is. Had in de B vaak 205+ en dat resulteerde in 3 wp bij mijn L debuut waarvan 1 proef 199). Toch een stuk fijner om direct weer te scoren dan steeds 180+ te rijden. Vind ik hoor, haha.
sannedeedee1
Geplaatst: 09-09-14 13:14
Lisaapee schreef:
Wat leuk Aniek!
Wil je niet eerst 200+ rijden voordat je over kan Sanne?
Ja wil ik ook, alleen mijn instructrice vind dat ik M klaar ben, wil nog niet zeggen dat ik gelijk overga, ik wil na de indoor kampioenschappen over, of daarvoor als het heel erg goed gaat
Bij mijn eerste L2 proef stond er onder "combinatie beheerst oefeningen goed, klaar voor het M1?" In het L2 hebben we iedere proef wel winst gereden en regelmatig ook 2. We gaan het gewoon proberen in het M1! Lukt het niet trainen we door tot het wel lukt
Denk dat dat ook de beste instelling is, aniek. Lukt het niet, maakt niet uit. Gewoon door trainen en dan komt het vanzelf de volgende keer wel weer.
Die van mij ging er met wijken de afgelopen 2 x tussenuit. Hoppa, daar ging ze. In volle galop de baan door. Wat een paard! Maar gelukkig na ff weer goed trainen, liep ze afgelopen zaterdag de proeven weer normaal.
Oeps, het is heel lang stil geweest in dit topic. Dus ben dit topic een beetje kwijt geweest
Wij zijn nog steeds hard aan het trainen voor het L2, en tussendoor pakken we ook graag een springlesje mee, omdat ik van plan ben van de winter naast dressuur selecties (in het L2 ) te starten, ik ook graag selecties in het springen wil starten. Ondertussen is mijn houding heel erg verbeterd en kan ik ook veel beter doorzitten. Het wijken gaat nu ook stukken beter, maar mag nog net wat meer voor het L2. Achterwaarts gaat nog wat moeizaam. Nu wil hij wel wat vaker goed achterwaarts maar vooral in het begin gooide hij dan zijn hoofd omhoog. Gelukkig hebben we zoiezo nog een hele maand om te trainen In het L1 rijden we nu ondertussen rond de 190 punten en ook dat mag nog wel wat hoger voordat we L2 gaan starten. We zijn namelijk veel te snel over gegaan naar de L1 en toen reden we alseerst telkens rond de 170, omdat we er nog niet klaar voor waren. Nu ben ik een beetje bang om over te stappen naar de L2
Gaan jullie van het weekend nog wedstrijd starten?
Wij hadden vandaag 180 en 183 punten. Vond het zelf ook wat minder fijn gaan, de bodem van het wedstrijdterrein was heel zwaar en veel paarden (en ook de mijne) hadden er moeite mee. Uiteindelijk net buiten de prijzen gevallen.
Ben net terug van wedstrijd. Eerste proef ging wel oke, maar de 2e proef was een ramp, zo erg dat ik halverwege heb afgegroet. Toen riep de jury zich bij me, wat er in me omging waardoor ik afgroette, hun vonden het er heel goed uitzien, en toen ik mijn protocol terug kreeg stond er overal 7'ens en 8'ens (oepsie) Eerste proef 1e met 206 punten, en de 2e proef afgegroet dus geen prijs
Cookie2222
Geplaatst: 13-09-14 15:56
Super ! Jammer dat de tweede toch slecht ging volgens jezelf dan haha, heb ik zelf ook wel eens meegemaakt
Ik vergeet vaak dat het nog maar L2 is, en dat daar best wat kleine foutjes in gemaakt mogen worden, in mijn hoofd rijd ik allang Z dus alles moet perfect