Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:35

ponyparadijs schreef:
Wat is voor brabant de reden om voor te stemmen?

Wat ik in wandelgangen hebt gehoord, geldt niet voor geheel brabant maar iig 2 kringen.
Bij de ene kring is er maar 1 vereniging, die indoor 2 preoven rijdt dus ja, wat maakt dat uit? tis die ene vereniging tegen en de rest maakt het niet uit :Y) dus makkelijkste weg is dan om voor te stemmen :(
Bij andere kring zijn er tegenwoordig +/- 2 accomodaties dus ja, ....zelfde redenatie :+

Vraag me niet of hetwaar is, tis van horen zeggen ....

vibabu

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:48

Dus NH en ZH tegen, brabant en limburg voor. Staat dus (in het slechtste geval) 2-2...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:49

Nou denk ik dat NH heel gauw omgeturnt is naar een voor dus tel die maar bij de voors mee

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:51

Wordt het dan niet eens tijs om het bestuur van NH er uit te knikkeren? :D

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 13:57

Waarom starten we niet een online petitie? Op die manier kunnen wij onze stem
toch laten horen en is de KNHS op de hoogte wat leden echt willen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:59

Wil ik best doen... Maar zou echt niet weten hoe dat aan te pakken! Des noods wil ik nogwel ale leden van de vereniging hier op wijzen... En de andere verenigingen hier ook van op de hoogte brengen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:03

Ik zou ook niet weten hoe je een online petitie op start. Maar ik ga zeker voor veel stemmen zorgen hoor.

En wat betreft het bestuur is het vooral het probleem van 1 van de 2 afgevaardigde voor de ledenraad. Daar heb ik gewoon geen vertrouwen in.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:22

vibabu schreef:
Dus NH en ZH tegen, brabant en limburg voor. Staat dus (in het slechtste geval) 2-2...

Helaas niet. Er is een verdeling naar aantal wedstrijdruiters / leden. Ik gok zomaar dat Brabant er meer heeft dan ZH. ZH heeft drie afgevaardigden in de ledenraad, Gelderland denk ik zomaar het driedubbele daarvan (gokje hoor).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:32

Dat telt dus ook nog mee. Weet iemand wat Gelderland gaat doen?

Hier in NH is het zometeen echt niet leuk meer. Ik zie mezelf echt geen 1,5 uur in de auto zitten voor 1 proefje te gaan rijden ergens in het midden van NH (daar woon ik toevallig net niet). En geen 20x40 proeven en minder wedstrijden en maar 1 proef en de Z-wedstrijden meer gaan centraliseren.... het wordt er echt niet leuker op :(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:34

NH maar 2 volgens mij!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:05

Ik heb ook het idee dat Brabant voor gaat stemmen, gezien de reactie van onze kring. Ik heb daarop dus mijn brieven naar zowel de kring verzonden als de KNHS om zeker te zijn dat hij ergens aankomt. De geluiden hier in het zuiden zijn dat velen er op tegen zijn, maar daar wordt overheen gelopen.
Als jullie bezwaar aantekenen, doe dan een BCC naar de KNHS! En niet alleen aan het regiobestuur.
Ondertussen heb ik van een KNHS medewerker vernomen dat het voorstel niet zal worden aangenomen, maarja, is dat om ons rustig te houden of is het echt zo, dat weet ik niet.

Volgens de voorzitter van de KNHS wordt er geluisterd naar de leden. De personen die in de ledenraad zitten zijn gekozen door de leden en moeten volgens de leden spreken.....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:09

In je laatste zin mis het het woordje zou en zouden .........

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:12

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:36

confetti kan je die mededeling niet zwart op wit krijgen van het KNHS? En dan liefst van een hogere en niet zomaar een medewerkster.
Ik ga de brief even aanpassen en laat deze zondag circuleren en dan laat ik iedereen naar de KNHS sturen!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:39

jury schreef:
In je laatste zin mis het het woordje zou en zouden .........

Idd, door de haast vergeten.

@ponyparadijs, kon dat maar! Ze durven geen van allen iets zwart op wit te geven. Het is gezegd door een KNHS afgevaardigde tijdens een regiovergadering van het mennen, want toen kwam dit onderwerp ook ter tafel. Het staat mss wel in de notulen, dus die wacht ik nog even af.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:04

Ik twijfel echt om mijn startpas op te zeggen. Er zijn al bijna geen zz-l wedstrijden. En dan zou je ook nog maar 1 proef kunnen starten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:24

Nee, in het ZZL schiet het inderdaad helemaal niet op zo.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:31

Zo weinig ZZL is er toch niet? Komend outdoorseizoen zijn er twee ZZ licht wedstrijden per maand bij ons in de kring en dat is nog buiten de selecties om. Sommige daarvan zijn zelfs tweedaagsen. Genoeg ZZ licht te starten in onze omgeving dan toch Leonie?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:44

Voor de komende maanden is er niet zoveel hoor. Of ik kan ze niet vinden. Outdoor heb ik nog niet naar gekeken

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:07

vibabu schreef:
Dat telt dus ook nog mee. Weet iemand wat Gelderland gaat doen?

(

Geen idee, heb op onze ledenvergadering begrepen dat de regio vergadering al is geweest maar (onze) kring vergadering nog niet. Ook zo handig. In het verslag van de regiovergadering staat:

"als reden wordt genoemd dat een wedstrijd snel vol zit met leden van de organiserende vereniging en derhalve meer als een onderlinge gezien kan worden met een officieel tintje. Hier is bij de aanwezigen veel weerstand tegen. Standpunt van het regiobestuur moet nog vastgesteld worden. "

Ik kan er niet uit op maken waar precies de weerstand tegen is: tegen de grote deelname van 'eigen ruiters' of tegen het voorstel om nog maar 1 proef voor wp in aanmerking te laten komen. Ook heb ik de reden waarom men nog maar 1 proef wil laten gelden niet eerder gelezen ergens, daar de KNHS dus van mening is dat de jury dan te makkelijk wp geeft cq niet objectief is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:28

Die hele kleine wedstrijdjes lijken mij inderdaad niet helemaal 'gezond'. Dat er bijv per klasse maar plek is voor 4 deelnemers ;)
Hier in de buurt worden de klasses vaak over verschillende dagen verdeeld, bijv de ene dag B en L, de andere dag M en Z. Dan is er nog wel de ruimte om grotere groepen te maken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:37

Moet je wel 2 daagse wedstrijden willen uitschrijven nibbit. Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog eens 12x per jaar 2 daagse dressuur wedstrijden heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:47

Ik reed altijd in Groningen de dressuurcompetities met 2 proeven per keer, juist omdat je dan tenminste nog een beetje punten kunt rijden en maar 1 keer brandstofkosten hebt. Ik ging dus naar Vlagtwedde, Oostwold (als die 2 juryleden had, want met 1 jurylid voor 2 proeven word ik ook niet blij). En in Friesland had je zo Zwaagwesteinde.
Voor wedstrijden met maar 1 proefje bleef ik in de buurt, en die reed ik echt veel minder.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:57

Beetje banketstaaf voor mensen die geen vervoer hebben voor hun paard en alles langs de weg moeten doen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:03

In de winterperiode hebben wij momenteel altijd dat 1 jurylid beide proeven beoordeelt. Van de 'eigen vereniging' doen er amper wat mee, dus m.i. gaat de reden van Gld niet op. Althans niet in onze regio. Zijn al blij dat er überhaupt een fatsoenlijke locatie is om te starten binnen een normale afstand. Als er dan volgend jaar ook nog eens 1 proef gaat tellen, word ik daar niet vrolijk van.