Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:47

Abiola schreef:
Angela schreef:
Daar gaat dus iemand goed geld aan verdienen.. namelijk degene die als eerste met een veiligheidshoedje komt dat WEL mooi is.

L'Hiver heeft best een mooie :j
Afbeelding

Sja, als je een hoed met een tuigje mooi kan vinden.... :')[/quote]

vergeleken met die andere paddestoelen vind ik dit idd wel mooi, vraag is wat zal dit kosten? [en ik weet niet eens of ik t wel weten wil]

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:54

De prijs van dat hoedje is al twee keer genoemd in dit topic, rond de 1500 euro. Maar zoals gezegd: normale hoed afschaffen = meer vraag veiligheidshoed = meer fabrikanten die er op in spelen = prijs omlaag.

Tendance

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:58

Inderdaad, maar toch vind ik, dat de keuze bij de ruiter moet blijven!
Ik heb ervoor gewerkt om met hoedje te mogen rijden, dan wil ik niet dat ze me dat hoedje afnemen.
Minder veilig? Dus.... daar kies ik zelf voor!
Ten eerste rijd ik nooit met cap op mijn Z paard, behalve op buitenrit en als ik ga springen.
En ten tweede, sorry maar ik vind een cap opzetten, omdat het anders vervelend is voor de omstanders om te zien als ik eraf val..... Nee geen reden. Ik ga voor mezelf op concours, niet voor een ander, dus ik maak me dan ook totaal niet druk om wat een ander denkt.
Maneges zijn toch te betreden op eigen risico? Nou het zien van een ongeluk valt daar dan dus ook onder...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:49

ik heb op voltige gezeten..
Dàt vind ik ook zo gek, met voltige doe je ontzettend rare dingen op een galoperend paard, en dan heb je geen bescherming, en met dressuur zit je en moet je een cap op..
Als ze verplicht stellen van paard jonger dan 7 en ruiter\amazone onder de 18 en dan cap verplicht.. okee.. jammer jammer..
Veiligheids hoedje... hmm,, jaaaa...

Ik ga voor een petitie ondertekenen..!! ;) ben het volledig met Tendance eens!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:06

Tendance schreef:
Ik heb ervoor gewerkt om met hoedje te mogen rijden, dan wil ik niet dat ze me dat hoedje afnemen.
Ten eerste rijd ik nooit met cap op mijn Z paard, behalve op buitenrit en als ik ga springen.
En ten tweede, sorry maar ik vind een cap opzetten, omdat het anders vervelend is voor de omstanders om te zien als ik eraf val..... Nee geen reden. Ik ga voor mezelf op concours, niet voor een ander, dus ik maak me dan ook totaal niet druk om wat een ander denkt.
Maneges zijn toch te betreden op eigen risico? Nou het zien van een ongeluk valt daar dan dus ook onder...

_/-\o_

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:30

Volledig mee eens, keuze bij de ruiter laten.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:48

Tendance schreef:

Je gaat hard werken om met hoedje te mogen rijden?
Gaat het om het hoedje dat je dan mag dragen of om het behaalde niveau?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:22

Beide!
Het hoedje was wel heel belangrijk voor me! Jeugdsentiment!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:52

En ik denk dat iedereen een apart doel voor ogen heeft om naar toe te werken! En voor mij was dat doel ook het hoedje halen! Mijn paard heeft niet de beste kwaliteiten die een dressuurpaard moet hebben maar gister heb ik dan ein-de-lijk naar al die jaren knokken voor het eerst met een hoedje gereden!! Een meisjesdroom! En ik heb nu mijn doel bereikt, en dan gaan we verder trainen op een nieuw doel! Keuze bij de ruiter houden vind ik een hele goede, maar helaas beslissen wij niet zelf hier over..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:29

Als je het ook niet een beetje voor het hoedje zou doen, waarom zou je dan als je Z bent overgaan op een hoedje.....
Voor mij was het een blijk van mijn inzet en nu gaan we verder inderdaad naar een volgend doel!

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:47

Ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen een cap op moet. Veiligheid coor alles. Een formule 1 coureur draagt een helm en iemand die gaat karten ook. Dus voor dressuur iedereen een cap.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:52

een F1 coureur gaat met 200 nog wat km per uur over een circuit met allemaal medestanders. Het gaat daar om zo hard mogelijk. Zie je enige vergelijking met dressuur?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:55

Ik niet! Maar goed ik denk sowieso, dat mensen, die niet weten hoe het voelt om met een hoedje te rijden juist diegenen zijn, die vinden dat je een cap op moet!
Ik hoor hier amper een Z ruiter zeggen, dat je een cap op zou moeten!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:13

Ik snap het wel hoor.Zelf heb ik al zo lang met hoed gereden dat ik net zo lief met cap rijd. Ventileert nog beter ook.
Maar ik heb zelf heel hard gewerkt om lichte tour te kunnen starten en daar was het grootse doel er van ook de lange jas!
Dus kan me heel goed voorstellen dat je er van baalt.Lange jas met een cap vind ik ook geen smoel.
Maar ik ga gewoon heeeel hard sparen(lees:ene gat met het ander vullen) om een mooie samshield met glitters te kopen.Hoor je mij niet meer over die hoed!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:24

Angela schreef:
Goede invulling! (en aangezien er geen paarden van jonger als 6 in het Z+ gestart worden, zal dat weinig verandering meebrengen)

Al zou daar van mij nog wel bij mogen dat het ook op het inrijterrein een cap verplicht is voor iedereen.

Jawel hoor, er zijn A-tjes in het Z, ZZL en ZZZ te vinden!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:49

Tendance schreef:
Ik niet! Maar goed ik denk sowieso, dat mensen, die niet weten hoe het voelt om met een hoedje te rijden juist diegenen zijn, die vinden dat je een cap op moet!
Ik hoor hier amper een Z ruiter zeggen, dat je een cap op zou moeten!

Jawel hoor, deze ex-Z-ruiter die ook met hoedje heeft gereden destijds vind een cap ook een beter en veiliger idee.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:51

Het is vast een veiliger idee, maar een beter idee zeker niet!
Waar reed jij mee in de Z dan Vala?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:55

X_Michelle_X schreef:
ik heb op voltige gezeten..
Dàt vind ik ook zo gek, met voltige doe je ontzettend rare dingen op een galoperend paard, en dan heb je geen bescherming, en met dressuur zit je en moet je een cap op..

Er is onderzoek naar het gebruik van een cap tijdens voltige, maar het blijkt dat dit gevaarlijker is met cap dan zonder cap.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:56

Lees mijn post, destijds een hoedje dus, gekregen van de igenaresse van mijn paard. Maar ik heb er geen enkele moeite mee dat dat een cap moet worden. Ik reed vroeger ook zonder cap, dat was toen heel gewoon, ook als ik ging buitenrijden. Nadat ik 1,5 jaar geleden een naar ongeluk had in de rijbak stap ik nooit meer zonder cap op een paard. Helaas heeft een ongeluk mijn ogen moeten openen.
Dat mensen het niet leuk vinden snap ik best, daar gaat het niet om, maar kom op jongen, een drama is het toch ook niet?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:59

Jawel!
Ik wil gewoon met hoedje!
Ik heb dat ding niet voor niets gekocht, als dat ding me niet uitgemaakt had, dan had ik hem nooit gekocht.
Weet je wat die dingen tegenwoordig kosten?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:02

Ik reed er ook alleen maar mee omdat ik hem gekregen had, had dat ding zelf nooit gekocht voor dat geld :D .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:04

Ik dus wel, dus wil er gewoon mee kunnen rijden!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:10

Dan zou ik er nog maar even van genieten het komende jaar :D !

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:14

Wie dan leeft dan zorgt. Misschien start ik de merrie daarna wel niet zo vaak meer zelf, maar wordt vast met mijn 4 jarige ook wel Z, dus dan vind ik het weer jammer!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:46

Tendance schreef:

Het betreden van een manege is helemaal niet op eigen risico ook al plakt de manege houder 20.000 van die bordjes rond zijn manege en laat hij je 200 contracten tekenen hij is gewoon aansprakelijk. Hij heeft die bordjes slechts hangen in de hoop dat een leek denk dat er niets te halen valt in geval van een ongeluk :Y) .