nieuwe jureren B springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: nieuwe jureren B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:09

Ik ben ook niet zo blij met deze puntentelling.

Ik vind het heel goed dat ze nadenken over verbeteringen. Maar het is nu echt een jurysport geworden.
Wij hebben altijd een behoorlijk hoog grondtempo in het parcours, maar dat is nou juist iets wat ze niet willen zien. Maakt niet uit of mijn afstanden kloppen of niet we gaan te snel volgens de jury.

Terwijl ik voor dit schema altijd hogere punten had in vergelijking dan met dit systeem. En we rijden nog steeds hetzelfde tempo. Tja dat vind ik echt jammer

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:25

Texelse (en anderen): Springprotocol nieuwe stijl 3 punten: Wijze van rijden (5x) , houding en zit (4x), algemene verzorging (1x). Twee mnd geleden nog geschreven, eergister nog wedstrijd gehad...staat er nog steeds op..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:11

Baal schreef:
Texelse (en anderen): Springprotocol nieuwe stijl 3 punten: Wijze van rijden (5x) , houding en zit (4x), algemene verzorging (1x). Twee mnd geleden nog geschreven, eergister nog wedstrijd gehad...staat er nog steeds op..

Maar er wordt meestal algemene indruk omgeroepen. Altans, ik heb nog nooit algemene verzorging gehoord op cc. Moet wel eerlijk bekennen dat ik stijlprotocollen niet meer ophaal, want je leert er geen **** van. Er staat toch nooit wat op. Daar ga ik dus niet 3 uur op zitten wachten met het paard op de trailer. Dus als jij zegt dat het zo op het protocol staat, geloof ik dat direct hoor.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:15

Klopt. het is ook meer algemene indruk. Je moet er wel netjes uitzien. Maar het is bij het springen niet zo als met dressuur wat vlechten etc.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:37

Marcella_e schreef:
Zou wel leuk zijn als je een pittig ruitertje kan vinden straks! Bon is leuk! Ze heeft inderdaad vermogen zat!

Heb al een ruiter op het oog, dus wie weet kan ze volgend jaar lekker blijven springen O:)
Vermogen zat idd zegt instructrice ook, dus we zien het wel!

Hier zeggen ze ook vaak algemene indruk idd.
Krijg meestal 7 of 8. :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:42

Bij mij heel wisselend nog. Algemeen is vaak wel goed. Maar de rest nog niet. Maar heb met deze nog maar 2 x B gestart, dus verwacht ook nog even niks. Er schort nog genoeg aan. Eerst maar lekker KM's maken. Hij wil nu iig lekker doorspringen. We gaan alleen nog wat snel

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:20

@Baal: toch wil ik corrigeren, ik ben zelf springjury, en het gaat om de algemene indruk en NIET de verzorging. Natuurlijk heeft de verzorging iets te maken met de algemene indruk, maar het onderdeel algemene indruk omvat veel meer!!! Maar goed, dan heb ik op de cursus en de bijscholing vast niet goed opgelet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:28

En ik ook niet Texelse ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

hahahaha Gomir, misschien kunnen we een keer samen jureren, en dan komt baal schrijven, is het voor alle partijen duidelijk

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:47

@Marcella_e ja ik was dat op hindernis 8:)
Waar heb jij al die foto;s van zaterdag vandaan?
Ik heb wel op R.Schaap zijn site gekeken maar kon helaas maar 1 foto vinden van het BB.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:56

Nou, heb er maar een protocol bijgepakt voor alle zekerheid:
3. Algemene indruk: De totale verzorging van deelnemer, paard/pony en harnachement.

(Op de Knhs site wordt van 'Algemene verzorging' gesproken.)

....Zou toch overwegen om een gedeelte vh cursusgeld terug te vragen....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:29

Gomir als jij eens een schrijfster nodig bent, ik meld mij aan! :) Zover wonen wij niet uit elkaar dacht ik!

Opzich is er ook niet veel veranderd. Alleen een andere wijze van beoordelen van de stijlpunten. Eerder had je ook 3 punten waar je op beoordeeld werd, alleen maakte dat niets uit voor de wpen eigenlijk. Toen werden er eigenlijk geen onvoldoendes gegeven. Nu wel en daarom valt het ineens iedereen op. Ja het is nu meer een jurysport geworden, maar nog steeds kun je daar zelf wat aan doen denk ik.

Ook ik vond de regeling niks, maar als je er beter over nadenkt is het dus niet veel anders. Ze hadden zelfs de oude puntenregeling wel kunnen houden en daar beter naar jureren en durven te punten en die mee laten tellen in de winstpunten. Dan kwam je op hetzelfde uit.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:42

Ik ga de nieuwe jurering zaterdag meemaken. Ben benieuwd, in onze regio krijg je wel hogere punten voor algemene indruk als je hem vlecht e.d. vlecht nooit voor een springwedstrijd maar moet dus eigenlijk wel. weet alleen nog niet of ik het ga doEn, als daar de winstpunt van af moet hangen..

Het grote nadeel van deze regeling vind ik dat je nu afhankelijk van de jury bent voor qinstputen. Het zou imo eerlijker zijn om een foutloos parcours bv 1 wp toe te kennen en de 2e wp af te laten hangen van de stijljurering. Zo kan je toch met een lastig paard wat niet de schoonheidsprijs verdient punten rijden voor het L.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:10

Denk dat hier een hele hoop juryleden de "algemene indruk" zien als echt de indruk, ipv verzorging!
Ik zie er altijd tip top in orde uit, met gevlochten paard en al, en krijg alsnog mr een 6 of 7,5 terwijl andere, die er iets minder netjes uitzien een 8,5 krijgen.
Nja ik rij dit seizoen pas voor het eerst mee, en ga alleen voor de puntjes, prijzen komen hopelijk in het volgende seizoen!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:41

vickers schreef:
@Marcella_e ja ik was dat op hindernis 8:)
Waar heb jij al die foto;s van zaterdag vandaan?
Ik heb wel op R.Schaap zijn site gekeken maar kon helaas maar 1 foto vinden van het BB.

Wat leuk! Ik reed op die grote schimmel en daarna op de bruine in het L.

heb je een foto van de jouwe? Richard heeft foto's op facebook staan. Ik zal zijn bokt naam ff aan je doorgeven dan kan je hem een PB sturen!

Edit: gevonden! Bagheera_206

Ik moest trouwens ook wel heel erg lachen om jouw reactie dat er langs ging! hahaha

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:17

op de cursus en bijscholing is de "algemene indruk" omschreven als het totaalplaatje. Als de een deelnemer de ring in komt wat is dan je indruk? Vlechten maakt mij helemaal niet uit, maar wel verzorgde manen en een verder verzorgd paard en harnachement. En zeker ook hoe het harnachement past en op het paard ligt. Een deel van het cursusgeld zal ik zeker niet terugvragen, maar mischien is het wel een idee om de tekst op de protocollen dan aan te passen aan wat de juryleden meegegeven wordt op de cursus en de bijscholing. :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:21

Margriet_ schreef:
Gomir als jij eens een schrijfster nodig bent, ik meld mij aan! :) Zover wonen wij niet uit elkaar dacht ik!

Opzich is er ook niet veel veranderd. Alleen een andere wijze van beoordelen van de stijlpunten. Eerder had je ook 3 punten waar je op beoordeeld werd, alleen maakte dat niets uit voor de wpen eigenlijk. Toen werden er eigenlijk geen onvoldoendes gegeven. Nu wel en daarom valt het ineens iedereen op. Ja het is nu meer een jurysport geworden, maar nog steeds kun je daar zelf wat aan doen denk ik.

Ook ik vond de regeling niks, maar als je er beter over nadenkt is het dus niet veel anders. Ze hadden zelfs de oude puntenregeling wel kunnen houden en daar beter naar jureren en durven te punten en die mee laten tellen in de winstpunten. Dan kwam je op hetzelfde uit.

Precies, als ze de oude regeling aangepast hadden dat je daar ook minimaal een 6 moest halen voor toekenning van de wp, was het toch goed geweest? Ik heb 2 wp gereden met 37 punten voor stijl 8)7
Dat er geen onvoldoendes werden gegeven is geen juiste aanname, 5jes werden er zat gegeven, maar de grens lag op een 5 gemiddeld! Voor een 4 moet je ook wel heel slecht rijden natuurlijk...

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:32

@ Sannnn wat jij voorstelt vind ik wel een goed idee.
@Marcella_e bedankt ik heb hem een pb gestuurd. Ik heb jouw gezien mooi paard die schimmel. (beetje ondeugend) Ik weet niet eens meer wat ik gezegd heb:) De hele dag ging al niet zo vlekkeloos. Het paard wat ik reed is van mij instructrice (die stond langs de kant) We vertrokken 30 min later dan gepland en ik ben nog niet zo ervaren dat ik het rondje zo in mijn hoofd heb. Dus alles snel en dan ben ik een beetje van slag. De BB was niet super gecontroleerd en tussen de BB en de B gaf mijn instructrice nog tips. Daar was ik zo mee bezig dat het parcours dus helemaal in de soep liep:) Ach ik ben tevreden het is de derde keer dat we startte (zowel voor mij als voor het paard) het paard is niet makkelijk. Al hoewel ze daar erg braaf was. (ze draait nog wel is om of springt opzij mensen zijn nl heel eng) Op naar Barsingerhorn!! Geen BB meer maar 2x B

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:40

Wanneer ga je Vickers? De schimmel is nog een beetje een boefje. Hij moet nog een beetje in het ritme komen. Hij is 6 jaar, maar omdat hij zo groot doe we het werk nog rustig aan. Hij vindt sluiten etc nog erg moeilijk. Maar komt vanzelf goed!. Hij sprong nu zonder te twijfelen rond. Hij wou alleen de bak ff niet in.

Wanneer is barsigershorn? ga je mee rijden met de NHSC? is heb vorige keer bij Lisse meereden dat was de eerste x B. Maar omdat het selectie is staat het wel wat hoger dan je nu gezien heb in de middenbeemster. Misschien handig om rekening mee te houden al vind ik persoonlijk dat dat beetje hoger best leuk is.

Wij gaan de 17 en 18 van november naar lisse. De B is op zaterdag en de L op L zondag

Volgens mij riep je iets van O ja! of oeps maar dan echt heel verbaasd

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:07

De eerste keer dat we hadden gestart was ook in de Midden Beemster en toen stond het zeker weten hoger. Vorige keer was Blokker, ach en de hoogte doet mij (en haar) niet zo veel. Mensen die zijn een groot obstakel tja en voor mij het parcours onthouden:) Het is idd voor de NHSC ik zal even horen aan mijn instructrice voor Lisse.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:17

aangepast ivm verzoek dit via PB te doen
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 07-11-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:34

Ja Barsingerhorn ben ik lid van de vereniging, di a.s. is er oefenspringen en ga ik mooi een rondje rijden.
Lisse gaat niet lukken dan gaat mijn instructrice al dressuren met haar.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:37

Edit
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 07-11-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:38

Dames, kan dat niet ff via PB?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:39

Loetie84 schreef:
Dames, kan dat niet ff via PB?

uiteraard. Als jij je er aan stoort is dat geen probleem.

Edit. Aangepast wat ik weg kon halen