Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:02

Ik had trouwens laatst bij de 1e proef een 7 en de 2e een 9.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:08

huh dat is gek zeg,ook bij dezelfde jury?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:13

Ik was mijn paard elke keer voor een concour, ook als dat vlak achter elkaar is.
Mijn tuig poets ik ook elke keer, en mijn rijkleren worden ook allemaal gewassen.

Mijn paard staat er altijd netjes geschoren en gewassen bij, ik verlies altijd punten op het feit dat ze in de trailer haar achterbenen gewoon helemaal onder poept...
Transportbeschermers accepteert ze niet aan haar achterbenen, bandages gaan nog, maar omdat ze soms nogal ongeduldig is, liggen die ook nog wel eens her en der verspreidt door de trailer.

Iemand hier nog een oplossing voor? ;)

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:58

Snoevie schreef:
wow ik heb nog nooit een 2 voor verzorging gezien,dan moet je het wel erg bont maken denk ik?

Haha, nee ik zou ook geen 2 voor verzorging geven maar ik bedoel gewoon in zijn algemeen in de proef ;) stond er misschien wat onduidelijk :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:25

oh sorry ja op die manier!
heb ik ook nog niet veel gezien,degenen die ik heb moeten noteren waren voor een M1 of M2 die een keertwending om de achterhand maakten waarbij het spilbeen bleef staan

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:24

@snoevie, Ik doel dan meer op ernstig verzet, of bijv. als halthouden en achterwaarts in 1 punt zitten wel gaan hh maar vervolgens gewoon niet aw gaan, dat soort dingen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 06:42

nee dat snap ik!

ik schrijf dus veel,maar ik heb 1x een 1 moeten schrijven voor een meisje die met haar pony een B proefje reed,en de pony gaf een bokje tijdens het aangalopperen.

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:00

Ik heb 1x een negen gehad. Maar verder meestal een 7 of een 8.
Ik heb gewoon altijd mijn pony netjes gepoetst en ingevlochten.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:08

@ snoevie, dat is wel echt zot... daar een 1 voor geven,als hij alleen een klein bokje gaf. Maar nog altijd is het voor veel mensen makkelijker om iets af te kraken dan iets goeds te waarderen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:04

ja was ook wel bizar,het was een bok,daarna gewoon in de correcte galop. kind was helemaal in tranen

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:08

Snoevie schreef:
ja was ook wel bizar,het was een bok,daarna gewoon in de correcte galop. kind was helemaal in tranen

Kan ik begrijpen! Weet je nog wie de jury was :o

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:49

Ik heb meestal een 8 heb maar 1x een negen gehad en 2 keer een 7 verder alleen maar 8 en.
Ik zorg gewoon dat ze glimt. Mooie hengstenvlecht en moeilijk veel glansspray. Een vlecht in haar staart en voor ik ga inrijden haal ik die eruit en dan heeft ze mooie krullen.
Verder weet ik het ook niet, een negen in moeilijk maar niet onmogelijk!

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:41

Wat ben ik blij met een grijze pony :D
Ook al poets ik hem niet zie je het zand bijna niet :p

Nee, ik poets hem altijd keurig. Ben meestal 1 tot 1.5 uur bezig..

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:39

Ik vind vaak dat ruiters een groot deel van de 'verzorging' vergeten...
En dat is het paard zelf. En niet de opgepoetste spullen en de mooie geknotte manen!!
Paarden horen (zeker in de zomer) glanzend in hun vacht te zitten, body hebben, een gezond gewicht etc.
Helaas zie ik vaak dat er op sommige locatie veel mensen van dezelfde stal meedoen waarvan de paarden dan allemaal een tikkeltje schraal zijn, dof in het haar of juist véél te vet. En ik heb daar een vreselijke hekel aan.. O:) :')

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:38

Mensen die op wedstrijd gaan met een witte schimmel heb ik het advies hem/haar te wassen met zilver shampoo! Je schimmel wordt er echt spier wit van! Doe ik namelijk ook altijd. De staart moet je wat vaker achter mekaar wassen wil je die ook mooi wit krijgen!

Magsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:08

je krijgt meestal een 7 of een 8, dus je hebt maar een kleine kans om een 9 te krijgen

Loesol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:45

meestal krijg je een 8,maar dat ligt een beetje aan de jury/ hoe jij je paard hebt ingevlochten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:38

de jury's bij wie ik altijd schrijf hebben nog nooit de manier van invlechten bekeken,iedereen krijgt eigenlijk altijd hetzelfde cijfer,maar iedereen die ik zie rijden ziet er ook altijd tiptop uit

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:49

heel netjes knotjes maken, en gewoon zorgen dat je er zelf ook verzorgd uitziet.
maar eigenlijk ligt het gewoon aan de jury.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:51

Ik had laatst een 9 terwijl m'n pony er nog nooit zo slecht heeft uitgezien voor wedstrijd! Meestal heb ik een 8 en soms een 7.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:06

ik heb meestal een 8, en als een jury zijn/haar dag niet heeft(of gewoon streng is) een 7 maar ze zetten haast altijd wel bij mn protocollen: ''Wat een mooie pony heb je!'' of wat een leuke combinatie.
dat soort dingetjes :D
en het ligt ook aan het voorkeur v.d. jury.
nu heb ik een palomino,
en ik doe hem een dag van te voren wassen(in de zomer helemaal, in de winter benen(boven+onder) & staart)
en dan maak ik zijn hoeven helemaal schoon, zorg dat 3 benen blond zijn & dat 1 been wit is :+ en ik was zijn staart met simpele glans shampoo van de kruidvat :D en dan vlecht ik zijn staart van boven af helemaal in (dus vanaf het begin)
(in de zomer was ik zijn manen ook).
op de dag zelf zorg ik dat zijn hoeven zijn ingevet, zijn benen nog steeds blond&wit zijn en haal ik zijn vlecht uit z'n staart, ik borstel het een beetje en klaar.
dan de knotjes maken, opzadelen en losrijden maar :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:21

ik heb 1 keer bij een jury geschreven die een 9 gaf. idd een witte pony die zo spierwit was gewassen dat we haast een zonnebril nodig hadden om de proef te kunnen bekijken. Bij een witte pony valt het natuurkijk wel iets meer op als ie perfect schoon is dan bij een donkere.

In mijn ogen letten de meeste jury's niet zo goed op verzorging. Ik ben ook wel eens op wedstrijd geweest met mijn paard die keurig gewassen was. Zelfs hoefglans op gedaan. Na mij reed iemand met een vosje die knotten had die meer weghadden van kleine ananasjes (plukken er boven uit) dan van nette roosjes en die kreeg ook gewoon een 8.

didike12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:45

heee,
de jury geeft (bijna) nooit een 9 of een 10 omdat ze vinden dat als de ruiters met het rijden onvoldoende punten hebben gehaalt, en toch doorgaan naar de volgende proef door de punten van de verzorging ze dat niet eerlijk vinden. natuurlijk moeten mensen die het paard niet hebben gepoets ofzo een 5 of een 6 geven, daar ben ik het wel mee eens. ik heb me dat ook lang afgevraagt waarom je nooit een 9/10 haalt. maar dat komt gewoon omdat veel mensen doorstromen terwijl ze niet mooi hebben gereden,
groetjes, didi

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:00

niet vaak maar toch meerdere keren heb ik een negen gehad op verzorging :D
dat doe ik zo
het paard altijd helemaal wassen staart sokken enz de nog natte staart droog ik een beetje en spuit ik vol met equishine en ik doe ook equishine op haar kont
daarna worden de manen en de voorpluk gevlochten ,de staart uitpluizen de zwarte hoefjes krijgen zwart hoefvet en de witte kleurloos
mijn zadel en hoofdstel zijn zwart met koper hoofdstel en singel bewerk ik vlak voor de wedstrijd met een glansmiddel en daarbij heb ik een wit shabrak met gouden bies blauw jasje met gouden bies en in mijn haar draag ik een goudkleurige dik elastick bandje waar ik een knoet van maak en o ja vlak voor de wedstrijd doe ik heel veel haarlak in de staart

veel succes !

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:27

Het ligt heel erg aan de jury's. De ene geeft wel hoger dan een 8, de ander geeft gewoon standaard een 7. En in de B enzo word ook nog vaak gekeken of het een leuke combinatie is en dan word er er altijd bijgezet. Maar ja vanaf de M (L? ik heb al zo lang niet meer gestart haha, ik weet ook niet meer of het nu nog wel zo is) is er geen eens meer dat je een cijfer voor de verzorging krijgt. Maar als je er belabberd uit ziet, halen ze vast van een andere punt wel een puntje af lijkt mij